hahaha is weer eens wat anders dan zo'n veiling met peggy in het midden
Go girl
CZpaint_av
Geplaatst: 19-08-11 17:20
Hihi, ik bied dan nu 2 euro
Enneh, Clau, die van mij is ook heel plain hoor. Mss dat er over een jaar of wat een mooi wedstrijdzadel bij komt als Arbje het goed blijft doen
Andere vraag voor onze arab westernrijders: ik heb voor Arba een showhoofdstel nodig, pony maat. Weet iemand een goed adres (mag in de US) waar ze mooie hoofdstellen (en betaalbaar svp) hebben speciaal voor onze kleine arabhoofdjes?
De meeste NL webshops hebben alleen maat cob of full en als ze al pony maat hebben vaak kwaliteit van niets. In de US hebben ze natuurlijk erg veel op het gebied van western en arabieren maar weet zelf geen webwinkel in de US die dit heeft dus hoop dat iemand hier iets weet
Heb 1 keer bij Krista op een BM gereden en dat was idd zaalig! (maar toen liep er ook een fantastisch paard onder hihi) Ik ben voor Tie eigenlijk best tevreden over mijn Billy Cook, maar ben echt aan t sparen voor n showzadel. Hebben ze die BM ook in royndskirts? (wegens korte rug)
CZpaint_av
Arba heeft een super korte rug en de BM past goed, je hebt ze in verschillende lengtes, die van mij is bv 3 cm korter dan het zadel van Scorpio Ik ga eens kijken bij sstack, zag net al in de gauwigheid dat er ook maten bij staan
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-11 18:23
Goed te weten! Ze worden toch gecustomised? Ik vind die van Nancy echt super mooi, maar kan zon model niet terug vinden op de site? Liefst zou ik echt n pleasure showzadel willen, dark oil met veel zilverwerk. Zo een model zie ik er niet tussen staan of zou je dan n trailzadel moeten nemen?
CZpaint_av
Geplaatst: 21-08-11 20:37
Hier mijn verslagje van de eerste wedstrijd van Arba onder het zadel. Ik heb eerst Showmanship en In Hand Trail gestart, daar was ik resp. 2e (van 3) en 4e (van 4) Onder het zadel heb ik Pleasure en Horsemanship gestart, ze was super braaf, jury vond dat ik haar losser moest laten omdat ze teveel achter de loodlijn liep maar ja, wat wil je, ze is nog geen 4 maanden onder het zadel. In de Pleasure was ik 4e en in de Horsemanship 3e (beide van de 5). Ik ben super trots op mijn kleine barbie paard (zoals ze Arba bij ons op stal noemen). Laden aan het eind van de dag was een andere kwestie, normaal loopt ze makkelijk de trailer op maar nu had ze besloten het niet te doen en zijn we 1,5 uur bezig geweest ..... Maar, ze staat nu weer lekker in de wei en al met al toch een geslaagde dag
corine1981
Geplaatst: 21-08-11 20:49
@yildiz, ze hebben zeker roundskirts bm's. Zal eens kijken of ik een foto kan vinden van mijn zadel wat ik had besteld in Amerika. Ik heb het toen via België laten komen, scheelde erg veel centen maar heer moet wel weten wat je bestelt. Overigens schelen een round-en squareskirt bijna niets in lengte, meest korte western variant is toch al tegen de 60 cm aan, geloof dat de endurance modellen wel korter zijn maja, dat zijn geen western zadels natuurlijk.
Edit, foto lukt niet, maar in dit topic staan nog twee foto's van het zadel... [WN-ITP] AV Sapinia@work
@cz, wat goed dat arba het zo oppakt op haar eerste wedstrijd. Die vind het werken veel te leuk, vorig jaar op het dawra weekend had ze het ook zo naar haar zin dat ze ff de kwpn ers na ging doen
Super gedaan! Zijn er ook foto's gemaakt? Ben benieuwd...
Ff voor de duidelijkheid; ik vind royndskirts NIET mooi. Maar de meeste zadels zijn voor Tie gewoon echt te groot. Mijn trainster heeft haar wel eens met n Bobs squareskirt gereden en daar verdween ze gewoon onder, geen gezicht en ook niet prettig als die skirts in dr flanken zitten. Wat ik echt kei mooi vind zijn butterfly skirts en dan mooie flower tooling met zilver, veel zilver!
Mijn June-tje heeft ook zo'n korte rug en verdwijnt ook onder mijn 1e BM. Vandaar dat ik extra blij was met mijn tweede die een stuk korter bleek te zijn. Desondanks train ik June altijd met die lange BM, de square skirt beweegt netjes over haar heupen. Ze heeft er geen last van.
CZpaint_av
Geplaatst: 22-08-11 07:04
Er zijn tijdens de WRC foto's gemaakt door Rob Poldervaart, hoop dat ze snel op zijn website staan. Heb wel filmpje van Arba in Pleasure en HMS maar die moet ik nog op youtube zetten. Zodra ze er op staan dan zet ik hier (en op AV forum) een link
Mijn BM is ook geen roundskirt maar inderdaad kort, waarschijnlijk de 60 cm en die ligt goed op Arba haar korte rug, komt niet tegen haar heupen aan
Wat een leuk wedstrijd verslag zeg! Gefeliciteerd, zal vast een heerlijke ervaring zijn geweest
Wetsernfriek
Geplaatst: 23-08-11 11:55
Zeg Bimmetje, blij dat ze het al zo goed doet! En ja een DIVA het is en blijft een arabier hey, die voelen hun soms toch heel ijdel! Die van mij is ook zo troost je !
Om op de zadels terug te komen! Ik rij met Equiflex en heel tevreden van en showzadel heeft gewone full quarter boom! Ja die showhoofdstellen, das echt een probleem! Zelf die van sstack (collectie arabjes) zijn voor mijn arabjes te groot (de US Arabieren, hebben doorgaans grotere hoofden dan de Europese Arabieren)! Heb 2 showhoofdstellen met kralen aan de bakstukken, maar de gespen, hangen eigenlijk over mijn kralen, omdat hun hoofdje zo klein is! Zou ze bijna moeten laten aanpassen! Maar heb dan zoiets van als je ze ooit wilt verkopen zijn ze niet meer origineel! Je kan ze wel laten custom aanpassen, bij hen, de zadels, enzo! Kost wel extra!
Vandaag heb ik haar voor de eerste keer in training gezien! Wat doet ze het goed! Heel braaf aan de longe, zo ook met opzadelen enz enz. alleen de galop vind ze nog moeilijk. Springt veel over achter hihi. Nog echt zoeken naar de balans dus, maar verder erg netjes!
CounTree
Geplaatst: 24-08-11 23:54
Zaterdag met beide dames de NRHA Rookie Level 1 gereden in Veldhoven. Met June heb ik bewust een nul score gereden en een cirkel extra gereden....ze maakte er een beetje een potje van, liep de kantjes ervan af, dacht alleen maar aan Nirvana
Zondag de DHRA Green as Grass gereden met beide dames. June ging beter, maar ik was wederom niet tevreden, bij het achterwaarts gaan besloot ik haar op twee handen te pakken, liever een nul score. Omdat Nirvana zo lekker ging tijdens het losrijden 's ochtends vroeg....heel vlak changement naar rechts...besloot ik daar risico te nemen en goed tempo te houden. Helaas gaf ik het changement net niet genoeg aan en ging ze overkruist, duurde 3/4 cirkel eer ik haar juist had. . Part of the game.
Hier het filmpje van de rookie met Nirvana, score 65.5. Geluid iets zachter zetten!!!
Mijn voorbereiding voor de volgende DRHA wedstrijd is alweer gaande. Na wat rond bellen heb ik gister dan toch een B&B weten te scoren waar onze paarden ook kunnen overnachten op ca. 7 km van de wedstrijd vandaan. Ook het aankomende NK in de Uithof te Den Haag is geregeld. Maandag digitaal ingeschreven. We slapen gewoon thuis, ook de paarden slapen thuis. Die afstand is goed te overbruggen, ca uurtje met de trailer.
Wetsernfriek
Geplaatst: 25-08-11 09:12
Jammer, dat JUNE, het iets minder deed! Maar ze moet nog wat meer ervaring opdoen, dat ze net zoveel kent als der zusje! Soms geen fimpje van haar??
Wat gaat NIRVANA goed zeg Nancy, en lekker ontspannen is ze! Wat een aanmoedegingen zeg , heuse fanclub!!!
wat een mooi filmpje nancy en idd, wat een aanmoedigingen zeg! Jammer van june idd.
CounTree
Geplaatst: 27-08-11 11:54
Thanx! En met BM zadels!
Ik krijg net een aantal pics binnen gemaakt door M.Sandijck van de 0 score van June. Aan der stops lag het niet, die kan ook zoooooo heerlijk makkelijk stoppen. Doet ze graag hoor, liever dan hard rennen, kijk maar naar der oortjes Maar als ze maar ff de gelegenheid krijgt om terug te vallen in draf, dan doet ze dat Yep June is altijd heerlijk uitgekookt, maar ach.....
En onze super dochter die alles serieus aan het filmen is, vaak ook met directe verslaggeving.....