[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:15

Zozo! En (nog) geen Arabisch paard voor jezelf :Y)? Of komt dat na je opleiding:D?

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:16

welkom in 't topic :wave:

ik ben Dilan, 18 jaar oud, wonend in het Stille Zeeuwsche en in bezit van een arabische poownie Princeton. Loop stage bij Stal Groot Prooyen.

M'n poownie is momenteel een beetje zielug ;( Gister onderuit gegaan op het grint, en nu heeft iee een wond in z'n been := Loopt ie wat stijf op en het is opgezet, maar hoop eigelijk dat het binnen een paar dagen al minder is.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:17

Hoop dat te kunnen doen als ik daar klaar voor ben :p en dat zal wel na mn oplo
eiding zijn haha

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:18

ik kreeg net bericht van de fokker. Pony is volledig geaccepteerd in de kudde! Ben helemaal blij :) <3

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:18

Da's fijn, geaccepteerd in de kudde :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:21

Jolindaa schreef:
Urm ik heb een acceptgiro gehad van 190 euro! Dat komt niet overeen met het lidmaatschap à 80 euro en overschrijving à 40. Das dan ff makkelijk 70 euro teveel.

Je krijgt er ook een verplicht abonnement bij op de magazine van het AVS dacht ik.

Die avs magazine zit gewoon bij je lidmaatschap:P
Wat staat er op het witte blaadje waar de bedragen vandaan komen?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:21

Ik zal me ook even officieel voorstellen!

Jo-Linda, woonachtig in het verschrikkelijk saaie Purmerend. Daarom, wanneer ik niet bij mijn paarden ben, ben ik in Amsterdam of Zaandam :Y) in het bezit van 3 paarden, waaronder mijn volbloed Arabische ezel DA Hadaya <3

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:22

Barcelano schreef:
Jolindaa schreef:
Urm ik heb een acceptgiro gehad van 190 euro! Dat komt niet overeen met het lidmaatschap à 80 euro en overschrijving à 40. Das dan ff makkelijk 70 euro teveel.

Je krijgt er ook een verplicht abonnement bij op de magazine van het AVS dacht ik.

Die avs magazine zit gewoon bij je lidmaatschap:P
Wat staat er op het witte blaadje waar de bedragen vandaan komen?

Zal hem morgen even opzoeken en kom er dan even op terug!
Heb namelijk zo gauw uit mijn hoofd geen flauw idee.....

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:44

Hallo allemaal! :) En welkom mixje!

Ik heb alles bijgelezen, wat hebben jullie weer gekletst! Woogy wat vervelend voor je merrie dat ze een cyste had, helaas weet ik hoeveel last een paard van eierstok problemen kan hebben dus fijn dat de medicatie aanslaat. Hopelijk wordt ze snel goed hengstig en daarna natuurlijk drachtig! Spannend allemaal.

Ik heb het ontzettend druk gehad, verjaardagen, kraamvisite, middag weg met vrienden en kids en dat allemaal in 1 weekend gepropt ;)
Ook nog les met Kiya en dat ging GOED!! Was echt super trots, we hebben besloten wat meer en lastigere oefeningen mee te nemen want haar concentratie is soms erg kort maar nu hield ze haar koppie er goed bij en ik heb heerlijk gereden. Wijken ging goed, schoudervoor ging goed en toen schouderbinnenwaarts mee gepakt en dat liep ze zo! Heerlijk paard, hopelijk kunnen we het vast houden ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:17

Dat herken ik dat je soms wat verder moet gaan in de oef.
Barc was zo leergierig dat je soms er echt wat nieuws moest tussen doen anders raakte hij echt verveeld :+
Ik moest nog officieel B starten en we waren al voor de gein een wissel er op aan het rijden....Dat vond hij erg leuk.
Contra ging ook erg goed al.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:33

super dat je les zo goed ging! :D
haha dat heb ik met Noah ook, die moet pirouettes galopperen om zijn achterhand te trainen, maar netjes wijken voor rechts in draf zit er nog niet goed in :') maar anders raakt hij zo snel verveeld en dan gaat hij klieren...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:50

Daytje ook hoor. Die laat ik nu eerst in stap echt alles goed beheersen voor de lenigheid. Hij kan al pirouettes stappen, schouderbinnen, schoudervoor, travers, renvers, achterwaards en wijken beide kanten op.

In draf doe ik dit nog niet, want ik wil hem eerst wat fijner in de aanleuning hebben zodat ik overal goed controle over heb :) Dit alles ging er echter heel snel in. Het ene zat erop en toen door met het andere. Hij is ook erg snel verveeld, verliest concentratie en gaat dan kijken naar de mensen die de paddocks aan het mesten zijn enzo....

Vandaag ook heeeeerlijk gereden. Het is echt een topper en gaat echt enorm vooruit.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:54

Trainen jullie je paard zelf of nemen de meeste les? :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:21

Ik vind les zoiezo belangrijk.
Vanaf de grond kan je soms hele kleine dingen zien die je niet altijd voelt.
Of juist een bevestiging als je juist iets fijn vind voelen of niet.

Noem het een soort evaluatie...Daarom vind ik als je wedstrijd rijd zo protocol mits het eerlijk gejureerd is wel fijn

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:02

Ik train het grootste gedeelte van de tijd natuurlijk zelf, maar heb 1 x per week les om inderdaad iemand vanaf de grond mee te laten kijken en aanwijzingen te laten geven. Vind het ook belangrijk :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:16

Mixje, welkom!
Ben Ersilia, 24 jaar, in bezit van 1/2 arabier (andere helft is van mn zus) en zit nu met mn gat in Aruba! :D

Wij hebben nu nog een bijrijdster voor Djuun, die heeft haar doorgereden. Echt ideaal, want ze heeft veel durf en daardoor leek het bij Djuun gewoon vanzelf te gaan. Nu heeft ze voorlopig ff vakantie, tot we weer een goed passend zadel hebben.
Het is overigens wel de bedoeling dat we het straks weer helemaal overnemen en dan sowieso 1x per week les nemen. Vind ik ook zeer belangrijk, zeler bij zo'n jonkie als Djuun :) (maar eigenlijk altijd).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:35

hihi, pony kan geen 10 meter met haar hoofd omlaag lopen maar kan wel prima in één sprong wisselen. schouder voor en dat soort dingen ;) Ze kan wel stofzuigen als een nilfysk ;) Ach aan de longe loopt ze super zoet keurig op de loodlijn dus uiteindelijk moet het ook echt wel gaan lukken onder het zadel. Wellicht een lesje tussendoor ;)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:39

Geen haast toch! Lekker rustig aan en gewoon je ding doen, dan kom je een heel eind :D Day kan geen wissels springen :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:43

ik les ongeveer 1x per 2 weken, soms 1x per week en soms 1x per 3 weken, hangt er maar net van af of mijn instructrice tijd heeft, en of ik geld heb :+ maar in 1 les leer ik een hoop en krijg ik huiswerk mee waar we mee verder kunnen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:57

ik heb in het afgelopen jaar misschien 6-7 lessen gehad...heb geen geld over het algemeen ervoor. Maar moet ook wel zeggen dat ik heel veel kijk hoe anderen rijden en als er les wordt gegeven. Merk dat ik het dan ook makkelijk kan toepassen op mijn wijffie.
Moet ook wel zeggen dat ik de eerste 4 lessen mezelf afvroeg waar ik in jezus naam mijn geld aan uit gaf gezien ik geen hout begreep van mijn lessen en mijn pony ging al helemaal niet hoe ze hoorde te gaan. Vond het maar verwarrend met m'n handen hoog en hoog sturen(rechtrichten) en mijn pony werd alleen maar opstandiger. Mond open, knorren, schudden, en juist alleen maar over de schouders weglopen en ineens! ging het lampje branden en begreep ze het ineens, daardoor kreeg ik een enorme boost om door te zetten. Weekje later ging ze stofzuigen en sturen aan lange lijnen en hadden we mega veel plezier ineens in het rijden. Daarna kwam de mega mooie ronde bespiering en werden we steeds meer een team. Nu kunnen we écht samen rijden voor het eerst in zes jaar. Nu een jaar later kunnen we niet meer rijden...stom zadel ;( Maar dat komt wel weer en wie weet gaan we wel starten in de grand prix in december HAHAHAHA :D

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:13

Tammy_ schreef:
ik les ongeveer 1x per 2 weken, soms 1x per week en soms 1x per 3 weken, hangt er maar net van af of mijn instructrice tijd heeft, en of ik geld heb :+ maar in 1 les leer ik een hoop en krijg ik huiswerk mee waar we mee verder kunnen.

Zag je super mooie foto's op je profiel, dat is vrijheidsdressuur toch of...? Leer je zelf die kunstjes aan of heb je daarin ook les?

Rij zelf pas een jaar trouwens(al mag t door voor 2volgens sommige :p) Eerst 1 en nu een tijdje 2 lessen bij maneges. Dus best n noob :p

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:20

Je moet toch ergens beginnen? :D

Ik rij ondertussen ehm.. Bijna 15 jaar en voel me nog een beginner :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:26

Ik rijd nu ook bijna 17 jaar en ook ik leer elke week weer dingen waar ik nooit eerder van gehoord had! Paardrijden is een sport waarvoor je moet blijven leren :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:27

ja vrijheidsdressuur :j ik heb het hem allemaal zelf aangeleerd *D

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:47

Wat cool ! Mag ik t een keer meemaken :o