[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnikabJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:22

Euforio lijkt weer zwarter te worden inderdaad. Ik heb nog steeds wel een beetje twijfels wat zijn uiteindelijke kleur nou gaat worden, toverballetje!

Afbeelding
Weer een nieuw vriendje erbij!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:26

Dacht, wil niet beledigend doen maar Euf begint wel heel erg op n fries te lijken! :oo
Zag t plaatje voor de tekst... :')

jaleesa89

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:27

@ Lisa: Ja word op het moment een beetje geleefd, vind ik nu niet zo erg want uiteindelijk kan ik dan gewoon weer doen waar mijn hart ligt en daarnaast vind ik België en zijn inwoners ontzettend leuk en ben enorm gecharmeerd van de taal.
Wat betreft t paard, t lijkt me stug dat ze een nakomeling is van een hengst die 40 jaar terug leefde. Eucalyptus IBN Tazz had ik gevonden op all pedigree, maar dat kan niet der vader zijn, beetje strange.. Dus ik laat t allemaal maar ffjes over me heen komen en ik zie wel waar t schip strand. Ik ga me nu eerst concentreren op een baan en nu naar Duitsland bellen. Wish me luck!!

@ Amy: Lekker kallum an doen en komt alles goed, iig veel plezier met beleren ^^

AnnikabJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:27

YildizArabs schreef:
Dacht, wil niet beledigend doen maar Euf begint wel heel erg op n fries te lijken! :oo

Hahaha!
Gisteren waren er nog andere mensen die bij hun merrieveulen kwamen kijken en die 'scholden' Euforio uit voor KWPN-er _-:(

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:34

Klein verschil idd merrie of hengst :')
Ben benieuwd wanneer je erachter bent hoe zij eruit ziet! :D Spannend allemaal zo :j

Naahw werd ie een KWPNer genoemd, arm ventje :(
Zo heb ik een stalgenoot die vroeg of k een haflo-arab heb, want hij lijkt niet op een Arab... :roll: Nee hij lijkt ook zo ontzettend op zn vriendin die een Haflinger is :')
Denk dat zn hoofd niet genoeg dish heeft in haar idee, terwijl k enorm blij ben met zn subtiele dishje :j

Leuk al die toverballetjes en veulen pics zijn altijd leuk :D

Gaaf die pics van Nikki!
Als ze terug is van weekje weg zijn mijn pics aan de beurt...zo benieuwd :o

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:11

YildizArabs schreef:

Haha jij ook al! En uitschelden voor KWPNer ~~}>

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:13

Echt erg ja! Zo heeft mijn DA jaaaaren Tie een quarter genoemd (vanwege het westerngebeuren ofzo :roll: ).
Heb op n gegeven moment aangegeven dat ik kei blij met m ben maar als ie dat nog één keer zou zeggen ik zou overstappen naar een andere DA! >;)
Dat heeft gewerkt! :')
Maar ik vind t ook echt erg als ze je arab uitschelden voor een ander ras, vind type toch echt belangrijkste kenmerk.
Met m'n jonge grut gelukkig nooit het geval hihi!
Gisteren nog bezoekers op stal die in Nour meteen de AV herkenden. Was leuk gesprek waar we het over het ras hebben gehad en het fantastische karakter van de AV. Ter ondersteuning van m'n betoog vleide Nour z'n koppie op m'n schouder, geweldig dier! _/-\o_ <3

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:19

Haha top top, leuk is dat als ze weten dat je t over ze hebt ^^

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:39

Ik heb de mazzel dat slechts 1 van mijn arabs altijd wordt gezien als arab...de rest? Quarters, NRPS, Volbloed(vind ik in Tara en Arie's geval geen enkele belediging!!) welsh cob en zou het verder echt even niet kunnen bedenken...maar niemand die ooit over Pony direct zei 'das een arab he?'...zelfs geen arab mensen...zelfs geen ren-arab mensen! die riepen dat ze wat klein was voor een volbloed ;)

Las ook eerst de tekst bij het Friese veulentje op de foto := Toch ene hoop veulentjes waar hij mee samen loopt zo he?

AnnikabJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:46

Woogy schreef:
Ik heb de mazzel dat slechts 1 van mijn arabs altijd wordt gezien als arab...de rest? Quarters, NRPS, Volbloed(vind ik in Tara en Arie's geval geen enkele belediging!!) welsh cob en zou het verder echt even niet kunnen bedenken...maar niemand die ooit over Pony direct zei 'das een arab he?'...zelfs geen arab mensen...zelfs geen ren-arab mensen! die riepen dat ze wat klein was voor een volbloed ;)

Las ook eerst de tekst bij het Friese veulentje op de foto := Toch ene hoop veulentjes waar hij mee samen loopt zo he?

Ze zijn nu met een groepje van 4: arabier, haflinger, lusitano en fries. Een bont gezelschap dus!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:48

nee nee...zo te lezen geen bont :n

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:07

@Amy: Ik vind het echt heel leuk om je te horen vertellen op de manier hoe je te werk gaat bij Nas en hoe ze op dingen reageert. Ik herken er ook heel veel van terug in Mish en de manier hoe zij op dingen reageert.
Ik heb allang besloten dat het beleren van Mish echt op slakkentempo gaat gebeuren :Y) Niet overdreven traag, maar wel in alle opzichten zo rustig als voor haar nodig is. Stapje voor stapje. Eerst zoveel mogelijk dingen op de grond bevestigen tot ik erop ga, zodat dat zo min mogelijk overweldigend is. Ik heb er alle tijd voor en die wil ik ook nemen, kun je alleen maar profijt van hebben. Ik denk dat als je met haar te snel gaat/over haar grenzen gaat, ze echt gevaarlijk kan worden :') kleine stresskip.

@Yildiz: Ben ik waar precies uit?

Mish wordt wel altijd keurig als arab gezien. Ze stond eerst op een opfok met alleen maar Welshes en KWPNers en daar sprong ze wel flink tussenuit, haha, viel meteen op. Sowieso waren ze daar allemaal donkerbruin/zwart, dus ze viel ook daarom al op tussen de rest :'). Nu is het gevarieerder, hier staan ook een paar arabs, dus da's wel leuk :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:09

Haha ik schrok even dacht Jeetje wat is Euf fors geworden, lijkt wel een Fries! Zie ik daarachter gelukkig Euf lopen :))
Hij wordt al mooi donker Annika! Hoop nog steeds dat 't gewoon een pikzwarte wordt :D Gaat al de goede kant op

Mooie foto Kel! Fijn van je zadel en vooral dat die aan te passen is. Hopelijk blijft hij dan goed. Wij hebben ook een aanpasbaar zadel en ik zweer erbij :j (al scheelt het natuurlijk wel dat Shief al uitgegroeid was, maar alleen nog ging opdrogen en afvallen). Toch in 2 jaar tijd nu al een 3e boom erin :j Dus je verkijkt je erop hoeveel ze soms nog kunnen veranderen

Katja die foto's zijn echt super mooi! Nikki maakt erg mooie foto's! Als wij ooit nog eens een echte shoot willen van Piefie (zit wel eens weer over thema's te denken) houd ik Nikki zeker in gedachten :j

Shief heeft veel penny fans, ze vragen vaak of ze de echte black beauty is. Zeg altijd ja <<)
Wordt ook eigenlijk altijd wel gevraagd of het een AV is of veel AV in zit, gelukkig O:) Zou anders wel een beetje beledigd zijn haha vind het bij Shief best duidelijk

Oh en ik kan het langzaam beleren alleen maar bevestigen! Wij hebben (oké ook een beetje uit geen keuze hebben vanwege die paniek die shief had) er ruim een jaar over gedaan om Shief voor te bereiden op het zadel. Wandelen, fietsen, grondwerken, longeren. Was vooral echt een vertrouwenskwestie en merk nog steeds dat het de vruchten heeft afgeworpen dat we er heeel langzaam over gedaan hebben!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:58

Mijn zadel heeft geen verwisselbare boom maar mijn zadelmaker is super fijn. Ze kan dus dit zadel blijven aanpassen omdat de boom te verbreden/versmallen is. Het is bij ons op stal een heel project, die zadels. Deze zadelmaker komt uit Dieven.. (?) Maar ze komt voorlopig regelmatig terug omdat er echt veel paarden waren die onder een niet goed passend zadel liepen. Echt bizar. 9 van de 10 heeft een niet goed passend zadel.. maar goed zij zegt ook dat we geisha goed in de gaten gaan houden, over 3 weken komt ze terug en kijken we weer. Dan is het wol ook wat gezakt en zo blijft ze hem aanpassen :j
Ze zag wel dat haar rug nog pijnlijk was op de lendenen. Toen ging ze zoeken waar dat dan vandaan kwam en dat kwam van haar heup. Haar rechterheup staat meer naar voren dan links. Die zorgt ervoor dat ze daar last van heeft en moeite met de spieren heeft. Verklaart ook een hoop want met rijden merk ik dat heel erg. Kortom, haar rug is verder helemaal pijnvrij en omdat rechtrichten nu erg belangrijk is leek het haar wel een goed idee geisha gewoon te rijden. Het zadel ligt op het pijnvrije stuk. Iemand nog tips voor het rechtrichten? Zowel voor op de grond als ohz?

Geisha is er ook 1 met wie ik moet overleggen hoor. Ze is nergens van onder de indruk maar kwa nieuwe dingen met werk wel. Als ik dus wat langer doorga met rijden of een oefening extra pak, is dit geestelijk en lichamelijk erg vermoeiend voor haar. Als ze het eenmaal kent, vind ze het best :')

Yildiz ik hoor heel vaak dat ik op geisha lijk haha. Kwa karakter ook erg hoor!

Amy, echt fantastisch hoe je het aanpakt met Nas! Je voelt haar volgens mij heel goed aa :j
Blijven luisteren naar je paard moet je altijd maar sommige paarden vertellen het minder graag, mindrr duidelijk en lopen gewoon door. Nas is er niet zo een gok ik. Geisha ook niet haha. Je kunt in ieder geval niet je paard verpesten op die manier :D

Jaleesa, een merrie! Ook leuk toch? Of ben je lichtelijk teleurgesteld?
Ik mis even iets, hoezo verhuizen en word je leven geleefd?

Annika, eufie word maar knapper zeg! Heel fijn dat ie zo op zn plekje is. En ik dacht ook gelijk, huhhh euf a la fries :D

Geisha is wel eens uitgescholden voor haflinger. Wahahaha toen heb ik dat mens echt uitgelachen. Ik hoor wel heel vaak: er zit wel arabisch in of niet? Of: arabier-achtig?Of: is het een halfbloedje ofzo? OFZO?
Haha VOLBLOED grrrr. Zo reageer ik dan ook. Maar geis heeft ook niet veel type. Tot dat ze gaat showen of alert is. Had iets meer type wel leuk gevonden.

Kat die foto's zijn in 1 woord: PRACHTIG. Echt super gewoon. Ooit wil ik haar ook nog eens laten komen. Als geisha groot en sterk is geworden :D

Sorry ik ben vast mensen vergeten..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:25

Heerlijke luie foto's Joyce :)) Ze is netjes geschoren zeg! Beterschap, snel opknappen. Maar dat is zo lezen wel al wat beter :P Lekker je zadelkamer inruimen, heerlijk is dat. Alles weer netjes opgeborgen en uitgezocht.

Super leuk zo'n meelsnuitje. Geeft ze toch iets schattigs.

Fu moet naar de tandarts :( Heeft ie moeite met eten?

Longeren ziet er relaxt uit hoor Baukje. Hij gaat wel lekker zo te lezen!

Lekker ritje Shanna op een wiebel Shief :)

Beter laat dan nooit, nog gefeliciteerd Ersiel! Nat ritje met Djuun :+

Superrrr Amy! Knappe brave Nassiebal. Als we het toch over NassieBAL hebben, is ze al gescant? :):) En ook jij nog gefeliciteerd *\o/*

Rare situatie met jullie buren zeg Lisa... Hoop dat je niet te veel gezeur ermee krijgt.

Wederom, leuke foto's van je kinders Katja :) Gaaf Kopenhagen, veel plezier!

Wat is het een leuke kudde zo Brenda. Heerlijke foto's van je blije kinders.

Lekker ritje Yildiz. Maar foei, op een drie jarige zonder cap naar buiten _-:(

Fijn dat je weer een zadel hebt Kelly. Hoop wel dat ie blijft passen. Je hebt ook veel zadelmakers met verschillende meningen. Wat de ene wel goed vind liggen vind de andere dramatisch.

Mijn avondrit op het strand was heerlijk maar erug donker. Ik moet nog even een goede lamp scoren. Hij lette tenminste wel een keer op z'n beentjes.
Gisteren een endurancewedstrijd 'nagebootst'. Paardjes liepen zonder te twijfelen de trailer in. In totaal 5 km gereden (voornamelijk stap, twee drafjes) met een gemiddelde snelheid van 5,8 km/h. Z'n hartslag daalde netjes na de drafjes dus dat is mooi. Onderweg ook nog een plasje gepleegd. Terug bij de trailer allebei braaf wat gegeten en gedronken en binnen een minuutje beiden paarden geladen. Top puppytraining! +:)+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:27

vind Dayem het zelf niet mega verwarrend als je met licht rijdt? Pony schrok van elke schaduw die bewoog...en dat waren er genoeg met m'n koplamp ;) Moest haar maar met zoveel mogelijk reflectie spul rijden dan ging het prima

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:30

_O-
Die van mij zijn gelukkig nooit voor ander ras uitgescholden. Al werd Umoyax wel vaak voor merrie uitgescholden :') Niet? Ohhh, dit is die ruin dan? Neeeheeee dit is de hengst! Zelfs mn smid vroeg een keer wat ik met die hengst gedaan had. Zei dat ie maar effe tussen de achterbenen moest kijken :+ Maar goed, vlak daarna kwam de pijn en was dat relaxte weg... Mn Welsh werd wel een keer aangezien voor Anda, maar dat heb ik maar niet serieus genomen, pony was nog geen 1,20m :+

Wél hoor ik heeeeel vaak ''maar Arabieren zijn toch heel wild?''. Sta je dan met Hare Majesteit :')

Shief Black Beauty :D

:j dat is mijn ding ook altijd wel Yildiz, heeeel rustig aan en spelenderwijs voorbereiden en daarna even doorpakken. Maar dat gaat m met Nas niet worden dus :+

Hmm ik weet niet of ze het nou zo zeer echt duidelijk laat merken.. Eigenlijk juist niet denk ik, ze sluit zich gewoon af en líjkt heel braaf. Tot ze er uit wakker wordt en zich een hoedje schrikt dus. Verder kruipt ze wel echt in je als ze onzeker is. Maar merk de laatste tijd wel heel duidelijk hoe goed onze band eigenlijk is. Gisteren ook, gaf haar een knuf en ineens kwam er geluid uit de hals :? Geen idee of het nou een slokdarmverstopping geweest is maar ben meteen gaan masseren en daarna appeltje aangeboden en ineens was het weer goed :D Maar ze liet wel aan me merken dat ze zich niet lekker voelde.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:36

misschien een luchtbel die dwars zat Amy? Pony en Gong kunnen ook zo heerlijk boeren. Althans echt boeren is het niet gezien het lucht uit de slokdarm komt en niet uit de maag. Zaar gaat teveel om met die vrijgezelle roodharige buurman en begint het zachtjes aan ook te doen...Nog even en ze zitten de hele dag in hun onderbroek voor de x-box bier te drinken en pizza te eten...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:44

Valt wel mee hoor Lisa. Lampje van m'n telefoon vond ie ook niet vervelend ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:54

Lisa.... _O- :')

Wat zijn jullie toch goed in bijleespost. Ik vergeet steeds dingen, solly...

Eline, je vraag via pb.

Speciaal voor "ons moeder" Nicky :P
http://youtu.be/6Z2Aa3QZlIk
Deze meneer (waarvan de filmpjes zowiezo echt de moeite van het bekijken waard zijn) verwoordt precies mijn gedachten over caps. :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:04

Ohh dat zou ook kunnen! Er zat in elk geval iets niet lekker, leek ook alsof ze iets weg probeerde te slokken en ze stond de hele tijd te trillen met dr huid, alsof ze onder de vliegen zat zeg maar. Wat gelukkig snel weer over :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:06

Mensen die zulke filmpjes maken zoeken naar redenen om zichzelf te verdedigen waarom zij geen cap op hoeven te zetten. M'n cap heeft mij al heel wat ellende bespaart. Nooit te nimmer dat ik ooit op een jong ding stap zonder cap....

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:16

Dat mag jij helemaal zelf weten, en ik ook! ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:20

Ik stap op geen enkel paard zonder cap, oud, jong, ervaren of groen. Ik draag mijn cap ook niet met het idee "wat als..." (je paard bokt, omhoog komt of wat dan ook, zoals in het filmpje wordt benoemd) maar wel met het idee dat elk paard een misstap kan maken en het weinige herseninhoud die ik heb, graag zo veel mogelijk wil beschermen :D

Maar iedereen moet het zelf weten, zeker zo lang het niet verplicht is :)

Morgen ben ik vrij, dan een bijleeslijst, beetje gaar van het afgelopen weekend en moet vandaag ook nog tot 22uur :O

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:34

@Yildiz; ik ga morgen weer bij haar langs en dan filmpjes maken en even uitgebreid naar alles kijken. Ben sindsdien nog niet weer geweest, dus kan er weinig meer van zeggen. Ik heb wel van meerdere mensen hele goede adviezen gekregen waar ik wellicht nog wat mee ga doen :)