[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 11:35

Gaat iemand van jullie naar Deurne de 25 en 26e?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:52

Nee, helaas...Hebben we nergens een kalender met evenementen voor de arabier?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 11:55

De AVS heeft een agenda, al geloof ik niet dat die alle Arabierenevenementen omvat: https://avsweb.nl/events/.

Zie ik nu goed dat Deurne volledig afgelast is? Wat een narigheid voor de organisatie.

Nickee_ooe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:31

komisch, ik kijk al het hele weekend online en heb niet de indruk dat het afgelast is?!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:18

Nee, Deurne is zeker niet afgelast. Arabian Horse Weekend (Schaijk) is afgelast en daar is deze show in Deurne voor in de plaats gekomen. De Eurozone Cup is naar voren gehaald en 16 juni is nu alleen een Nat C show en vindt plaats in Exloo.

Gisteren met ons jaarling merrie brons geworden, ze vond het allemaal heel spannend in de ring dus de beweging kwam er niet zo uit als dat ze thuis kan. Maar toch heel trots op haar en blij met het resultaat :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:34

Gefeliciteerd goldenarrow!

Citaat:
komisch, ik kijk al het hele weekend online en heb niet de indruk dat het afgelast is?!

Pardon, ik keek in de kalender enkel naar de data en zag een afgelasting dit weekend, maar dat was dus duidelijk niet Deurne!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:48

Gefeli goldenarrow!!!!

Wat een water is er weer gevallen he, echt bizar...dus ze staan weer op de paddock ipv wei, die is echt zeikes nat

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:46

Ik durf het gewoon bijna niet te vragen, maar hoe gaat het met jullie en de paardjes?

Wij zijn afgelopen week heerlijk naar de Veluwe geweest, Au Vol is nu 25 jaar maar merk nog helemaal geen verschil met tien jaar geleden ofzo. Hij blijft nog steeds zo pittig met rijden en geniet zo erg daar in het bos, heerlijk paard...hopelijk mag hij nog jaren in goede gezondheid mee gaan...

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 19:03

Wat geweldig dat hij het nog zo goed doet! Klinkt heerlijk, rijden op de Veluwe. Bijzonder hoe sommige paarden topfit blijven tot op hoge leeftijd. Klinkt alsof jullie er beiden plezier in hebben. Was je met meer paarden daar?

De mijne doet het ook heel goed, hij is zes en we zijn samen aan het leren. Hij heeft zo'n fijn karakter, vergeeft me mijn fouten ook meteen. Af en toe is hij koppig, maar dat kan ik wel appreciëren :D . Ook buitenrijden gaat steeds beter en we hebben zowaar ook stappen gemaakt in het trailerladen. Dat ligt nu even stil wegens gebrek aan oefentrailer, maar dat komt helemaal goed.

Hij is wel veel te dik ;( , het weideseizoen doet hem geen goed, en ik kan er niet tegenop rijden.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:36

Wat heerlijk Barbara! De veluwe is zo mooi <3

Nu te laat, maar is een graasmasker niks miereneter?

Hier alles goed! Djuun mag nog kiezen of ze op de wei staat, maar wilt dit meestal niet meer, het hooi is lekkerder!
Morgen een clinic working equitation, helemaal zin in :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:30

Heel tof Letizia, ik vind WE zo leuk om te doen.

Volgende zomer zal een graasmasker inderdaad moeten als ik het niet bij kan houden met trainen. Balen, want ik vind dat niet zo fijn voor het paard.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:37

Snap ik helemaal! Bij ons staan er ook best wat met masker, tis niet leuk, maar wel beter...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 09:55

miereneter schreef:
Wat geweldig dat hij het nog zo goed doet! Klinkt heerlijk, rijden op de Veluwe. Bijzonder hoe sommige paarden topfit blijven tot op hoge leeftijd. Klinkt alsof jullie er beiden plezier in hebben. Was je met meer paarden daar?

De mijne doet het ook heel goed, hij is zes en we zijn samen aan het leren. Hij heeft zo'n fijn karakter, vergeeft me mijn fouten ook meteen. Af en toe is hij koppig, maar dat kan ik wel appreciëren :D . Ook buitenrijden gaat steeds beter en we hebben zowaar ook stappen gemaakt in het trailerladen. Dat ligt nu even stil wegens gebrek aan oefentrailer, maar dat komt helemaal goed.

Hij is wel veel te dik ;( , het weideseizoen doet hem geen goed, en ik kan er niet tegenop rijden.

Wat leuk te horen dat hij het zo fijn doet en zon goed karakter heeft, koppig mag, moet niet al te zoetsappig worden toch? Ik vindt het altijd wel fijn als ze wel echt een karakter hebben...

Jammer dat je niet in de buurt woont, anders had je mijn trailer best mogen gebruiken er voor, t is zo fijn als ze gewoon fijn laden en op transport staan.

Ik had mijn 2 eigen paardjes mee, mijn oude av hengst en een welsh cob, die mee terug mocht naar zijn geboorteplaats, ik pas bij zijn fokkers op als hun op vakantie gaan. Erg leuk daar met de jonge hengsten en zo bezig te zijn. Mis dat wel eens, een jong paard op stal. Maar ja, t was de eerste keer na mijn scheiding dat ik alleen op pad ging met de trailer, paardjes en natuurlijk mijn 12 jarige puber dochter. Was goed geslaagd...

@Letizia, ja hier staan ze ook liever op de paddock nu met een bak hooi er bij, ach beter verwend als verwaarloosd.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:13

Hoe gaat het met jullie en de paardjes?

Hier effe wat minder, vorige week mijn shetje in moeten laten slapen, was chronisch bevangen met cushing ook nog, met de vorst werd het heel slecht met zijn voetjes, ingepakt allerlei supplementen en heel de mik maar helaas, hij kwam er niet meer goed uit dus voor hem het beste gekozen maar wat moeilijk zoiets...heb er erg veel moeite mee.

Au Vol, mijn arabische hengst wordt deze maand alweer 26, dat is nog niet te merken, is nog precies hetzelfde als 10 jaar geleden, stuiterbal.

Wels cob Gwellyn gaat ook gelukkig goed, die heeft wel heel veel moeite met het verlies van zijn shetje buurman Bliksem.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:17

Heel verdrietig van je shetlander :knuffel: . Zo naar om onze maatjes te verliezen :( .

De winter kan heel zwaar zijn voor paarden met cushing. De mijne staat nu bij een oudere shetlanderhengst met PPID, die heeft het moeilijk gehad. Is even een dubbeltje op zijn kant geweest, maar lijkt er nu wel weer helemaal bovenop te zijn.

Gelukkig gaat je 26-jarige nog als een trein. Gwellyn zal zijn tijd om te rouwen ook nodig hebben. Zie dat hier in de kudde ook na het overlijden van een paard.

Wij zijn lekker bezig. Amir heeft even serieus de lente in de bol gehad, geen land mee te bezeilen, maar nu gaat het weer helemaal goed. We lessen wat regelmatiger en dat doet ons geweldig goed.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:06

Oh heerlijk dat het weer wat beter wordt he, de paardjes zijn dan ook hier altijd weer een heel stuk vrolijker wat soms uit in soort rodeo....heel fijn maar niet heus hahaha.

Blij dat je nog zo lekker bezig bent met Amir.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 11:53

Ik kom dit topic omhoog schoppen *\o/*

De OP is gewoon uit 2014, we worden oud :') Dit is, zeker in 2012 / 2013 / 2014 zo'n leuke en gezellige groep geweest :)

Ik ben best wel benieuwd hoe het met iedereen gaat :) Wie zou het leuk vinden om nog eens bij elkaar te komen, bijvoorbeeld met een hapje en drankje ergens in het midden van het land? Soort van mini reünie?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 18:13

Wat een tof idee!

Ik hoor volgens mij niet bij die oude garde, maar zou dat best leuk vinden. Kletsen over Arabieren (en andere leuke dingen). En dit topic mag ook actiever hoor, zal binnenkort eens een update geven over de mijne.

Volgens mij heb ik jou ontmoet op een NK van de DAWRA een paar jaar geleden, heb toen gevrijwilligd.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 21:26

Ja, uiteraard sluit ook de nieuwe garde lekker aan voor wie dat leuk vindt :D En inderdaad, wij kennen elkaar al, super leuk!!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 12:37

Ik vindt het ook veel te stil hier dus heel goed dat je effe schopje geeft...

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 18:55

Nou, hier een poging tot nieuw leven.

Toevallig zagen we dat de mijne vandaag een beetje stijf/kreupel loopt rechtsachter, dus hij krijgt even rust en dan ga ik samen met de instructrice harder werken aan correct lopen, goed gebruik achterhand en buikspieren, en actief lopen. Hij heeft namelijk, wel met tussenpozen van een half jaar, nu al voor de derde kant dit mankement. Het is minimaal, maar hij heeft er last van, want staakt. We denken dat het versterken van de juiste spieren wellicht zal helpen.

Verder dacht ik dat ik hem western wilde laten beleren, maar ben daarvan teruggekomen. Vind het zelf een hele fijne stijl om te rijden, maar wil hem eigenlijk niet wegbrengen. Hij is erg gehecht aan zijn kudde en staat in een waar paardenparadijs. Working Equitation vinden we ook heel leuk, dus dat ga ik meer met hem doen, naast dressuren en af en toe een klein hupje over een hindernis.

Ik bouw af en toe een zelfgeknutseld parcours in de bak, en de man van de staleigenares heeft voor ons een bruggetje gemaakt, echt geweldig. Ter bewijs Amir en ik over de brug (let niet op mij, ik was een blij ei): https://youtube.com/shorts/lEz67HmnSTM? ... j1ubMKaFpL

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 20:38

Klinkt als een goed behandelplan, balen dat het steeds terugkomt.

Dat filmpje ziet er heeeel goed uit :D Leuk!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 08:30

IlonavL schreef:
Klinkt als een goed behandelplan, balen dat het steeds terugkomt.

Dat filmpje ziet er heeeel goed uit :D Leuk!

Dank je. Ik zou in de western ook richting ranch trail gaan, ben dol op hindernissen en obstakels, dus dit is bijna hetzelfde. Het is dressuren terwijl je denkt dat je aan het spelen bent, werkt perfect voor paard en mij.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:46

Heb je geen goede instructrice daar zodat je op je eigen locatie gewoon beetje omgeschoold kan worden naar western? Heb ik toen ook gedaan en mijn paard vond het geweldig.

Succes met de behandeling iig...

Mijn hengst is alweer 26 en gaat nog als een trein, toch ben ik wat huiverig om hem te blijven rijden, hij geeft niets aan, is ook zwaar beledigd dat hij niet meer vaak gereden wordt, ik ben net over de 80 kilo en daar loopt hij al jaren goed op en hij is zelf ook een zwaarder type, wordt meestal voor quarter aangezien maar ja toch, dus ga zo voor het eerst mijn dochter er op hijsen. Hij komt van de renbaan af en is nog steeds ook in die mood, gas is alles dus hopelijk trekt kindlief het, zij is een manege pony ruitertje dus minder subtiel qua handen en benen....

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 10:47

Leuk dat hij nog zo fit is op zijn 26e. Dat zou een perfect leerpaard kunnen zijn voor je dochter, áls hij wat vergevingsgezind is tenminste. De mijne is bijvoorbeeld heel duidelijk als ik niet subtiel genoeg ben met mijn handen. Niet altijd makkelijk, maar heel leerzaam.

Overigens is de mijne over het algemeen best braaf, maar een kind kan ik er niet opzetten. Been there, done that, got the t-shirt :o . Was niet leuk, hij bokte tot het kind op de grond lag. Ook nog eens niet mijn kind, ik kreeg een hartverzakking. Dus dat is niet voor herhaling vatbaar.