[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jaleesa89

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 23:36

Haha t lijkt echt zo, maar ik ga maar slapen voordat ik nog meer rare dingen zeg :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:02

Wauw prachtige foto's Katja! Ze zijn idd haartje scherp, heel mooi!

Mooie foto's ook Kelly! Viel me meteen al op, jullie lijken op elkaar! :D
Met het zadel kan ik t niet helemaal volgen. Ze is nu toch onwijs aan t veranderen in haar lichaam. Dan zou, in mijn redenering, het zadel wat nu goed zou passen over een half jaar weer niet passen? Toch?
Om die reden wacht ik nog wat maandjes met n nieuw zadel voor Nour. Die is ook zo aan t veranderen.

Spannend Jaleesa! Hopelijk komt er een toffe werkplek uit. Die reiningstal ken ik niet goed, volgens mij wel boel NHRA overwinningen behaald?
Ben zelf ook geen reiner, meer Jes d'r pakkie an. ;)
Is dat wel vlak bij jou, omdat het in Duitsland is?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:18

Houd hem in de wei he Katja! Ze hebben nog wat moeite met hoogte schatten op die leeftijd ;)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:09

Yildiz: De stal zit tussen Munster en Dortmund, dat is hier ongeveer een uur a anderhalf uur hier vandaan. Valt reuze mee dus. Enne.. wie is Jes ook alweer?? :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:20

Bimmetje op Bokt, die Tie nu traint en rijdt in de reining (zie zwart wit pics)
Idd dat valt mee!

AnnikabJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:21

Leuke foto van jou en Yusraa, Joyce!

Knappe kudde, Yildiz! Haha die foto van wilde Nour!

Haha die Asal! Ze ziet er goed uit! Lekker aan het verhuizen.

Helaas kan zomerexceem inderdaad op latere leeftijd ontstaan. Paard van een vriendin kreeg het toen hij volgens mij rond de 6 jaar was en Dos had het vroeger ook niet...

Hier komen ze ook aanrennen, maar dat heeft denk ik meer te maken met het feit dat ik kwam voeren: https://www.facebook.com/video.php?v=78 ... 4088367339 Let vooral op spuit 11 Euforio :D

Ik vind je een held met 2 lijnen, Baukje, ik heb al moeite met 1! Fijn dat ie steeds beter loopt!

Ik weet niet of het nog nodig is, Eline, maar je mag altijd pb-en!

Top dat het zo goed ging, Amy!

Hier is het nu wel rustig met verjaardagen, juni/juli is bij ons DE verjaardagsperiiode.

Bijzondere situatie met dat landje, Lisa, fijn dat je paarden daar zo fijn staan! Mooie foto's van je meiden en Zaar!

Gave foto's, Kelly! En top dat je weer een zadel hebt!

Leuke foto's van je mooie kudde, Brenda! En ik vind Mas niet te dun hoor, is gewoon een jong paard!`

Klinkt als een heerlijk ritje, Ersilia!

Mooie foto's van Ilya <3 <3 <3

Gisteren op bezoek geweest bij m'n knappe knul in de opfok! Volgens mij heeft hij het prima naar zijn zin daar! Heerlijk geknuffeld <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:44

Euffie ziet er goed uit, happy met zijn twee nieuwe vrienden dus :)

Suikerovergevoeligheid kan zich ook vermommen als zomereczeem. Pony van m'n moeder had namelijk ineens grote schuur plekken onder z'n manen en in z'n staart. Dacht echt dat het ZE was. Heb hem overgezet op hooi en zo sober mogelijk voeren en het trok helemaal weg. Nou is sober voeren voor een ZE-er ook wel heel fijn en helpt de symptomen verlichten

AnnikabJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:51

Het klopt zeker dat voeren ZE kan verbeteren/verslechteren. Dos ging enorm veel meer jeuken door bijvoorbeeld bietenpulp.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:54

Thanks Yildiz :D

Annika leuke foto's en leuk filmpje, je kind heeft zijn plekkie echt gevonden. Fijn.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:58

Tara heeft iets nieuws verzonnen...verstoppertje spelen...
Afbeelding

Zo trots op het renpaardje in spe
Afbeelding

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:12

Ooh dear god. Ik heb infoooooo

Tis geen hengst (vriendlief had merrie en hengst door mekaar gehaald.. _-:( ) 't is een 4 jarige merrie van Eucalyptus, de rest van de afstamming komt eraan. Ze staat nu nog in Abu Dhabi waar er volop met haar gekoerst wordt en met een maand of 3 komt ze hierheen. Dan ga ik verhuizen naar Brasschaat, België want daar word een wedstrijd/fokstal gebouwd en nu weet ik van gekkigheid even niet wat ik moet doen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:09

_O- das toch wel een verschilletje, merrie of hengst :D

Ohhh wat een moooooie foto's komen er hier weer voorbij! Had ze al gezien op fb maar nu op groot scherm nog mooier.
Snap helemaal dat je compleet in love bent met de foto's van Ilya, ze zijn echt schitterend!!! Veel plezier in Kopenhagen :D

En Geisha was heel braaf op de fotomeeting, knappe meid. Mooie foto's ook! Hihi Nas is ook zo'n waardeloos model idd :') Balen dat ze zo veel stress had gehad op de trailer. En *\o/* nieuw zadel, eindelijk! Ik moest voorlopig ook om het half jaar zadel laten controleren. Heb een pad om de veranderingen op te vangen zodat ik niet steeds voor een korte tijd een duur zadel aan hoef te laten meten..

Heerlijke foto's ook weer van Eufje :D Hij heeft het echt naar zn zin daar he!

De Zwarte Prins is altijd fijn om voorbij te zien schuiven, net als de race-prinses :D (en lig in een deuk om de verstoppertje-foto, dat koppie erbij _O- )

ZE is lastig. Nas begon met 1,5 met schuren, in de winter ook... Is denk ik ook geen ZE maar kwam er laatst met googlen achter dat afstammelingen van The Minstril vaak heel gevoelig zijn voor...nouja...alles :') Denk dat het daar vandaan komt dus. Ik heb heel erg goede ervaringen met de Marstall Eczem, die helpt in elk geval voor Nas enorm, heeft nog nauwelijks geschuurd sinds ze dat krijgt en kon eindelijk zonder vliegendeken :)

:D We doen inderdaad heeeel rustig aan. Heb sowieso geen haast, inmiddels al 5 jaar eigen paard zonder te rijden dus een jaar meer of minder maakt ook niet meer uit :') Shelly gaf al aan dat ik met de ''standaard'' manier van beleren haar echt compleet had verpest dus ben heel blij dat ik steeds naar Nas ben blijven kijken en het kalm aan heb gedaan. Ze heeft weinig balans en is zooo onzeker hiermee dat ze echt heel veel tijd nodig heeft om dit te leren. Dus die tijd krijgt ze gewoon :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:29

Nou ben al n uur aant zoeken op internet en het enige waar ik achter ben gekomen is dat Eucalyptus misschien Pools is. Kan dat?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:37

Zo klinkt het wel ja :P

AnnikabJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:37

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:14

wow Jaleesa...wat een gedoe! Brasschaat is wel weer erg leuk! Anders wil ik wel in jouw plaats gaan hoor ;) Kan het niet zijn dat Eukalyptus een deel is van de naam? Pony's moeder heeft een volle zus genaamd Eucalyptus IBN Tazz bijvoorbeeld. Of dat Eukalyptus de vader van de moeder is. Dat een hengst van '74 nu nog baby's maakt lijkt me namelijk wat onwaarschijnlijk.
Maar merries kunnen nog steeds fokken! Wel even iets meer rompslomp dan wanneer je een kerel zou hebben, dat dan weer wel ;)

Zo te lezen word jouw leven even voor je geleefd op het moment...

Beleren is zo'n gevoelig iets, veel paarden worden er niet beter van om ze eerst met zadel te longeren/losgooien en ze compleet overstuur te maken. Hou daar absoluut niet van. Als ik de tijd heb met ene paard, neem ik hem. Dan gaat er een singeltje om met poetsen, keertje hangen tijdens het poetsen en dan rijden zonder poespas zonder bokken en ellende. Krijg ik de tijd niet, gaat het zadel erop, stap ik op en rij ze. Succes verzekerd en binnen een week overal heen te rijden omdat ze geen moment bang zijn geweest. Uiteraard is het dan niet een kwestie van hoppa benen eraan en gas erop, maar rustig wat sturen en zorgen dat ze de voetjes willen verplaatsen voor we überhaupt al rechtuit gaan

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:21

@kat veel plezier in Kopenhagen, ach 4 daagjes zonder paarden is zo weer voorbij
@kelly mooie foto van geisha
@lisa die black stallion waauw waauw
@kat vind je fotos echt super, hij is echt mega fotogeniek. Die van jullie samen is echt super lief
@annika woow die euf groeit als kool zeg maar hij blijft errug knap
@Amy hoe oud is Nas nu dan eigelijk. Vind wel super aanpak van je merkte dat Asal ook een echte laat bloeier was en zins vorig jaar echt de druk aan kan en alles goed kan verwerken

Ben druk met mn zadel kamer aan het inrichten zo leuk om te doen maar ow wat kan een mens toch veel spullen hebben. Net al mn prijzen opgehagen (mn linten dan) best leuk werk zal zo wel even een foto maken

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:23

amyz schreef:
:D We doen inderdaad heeeel rustig aan. Heb sowieso geen haast, inmiddels al 5 jaar eigen paard zonder te rijden dus een jaar meer of minder maakt ook niet meer uit :') Shelly gaf al aan dat ik met de ''standaard'' manier van beleren haar echt compleet had verpest dus ben heel blij dat ik steeds naar Nas ben blijven kijken en het kalm aan heb gedaan. Ze heeft weinig balans en is zooo onzeker hiermee dat ze echt heel veel tijd nodig heeft om dit te leren. Dus die tijd krijgt ze gewoon :)

Wat versta jij onder de standaard manier van beleren dan?
Ik denk dat je het fantastisch aanpakt, in elk geval. Nas is denk ik echt zo'n paard waar je ten allen tijde naar moet blijven luisteren, en dan gaat ze voor je door het vuur.

Mish is er ook zo eentje. Als ik die zou overhaasten met iets raakt ze echt compleet over de zeik, die is heel snel onder de indruk van dingen en heel onzeker. Maar met geduld en wachten tot ze zelf dingen aanbiedt gaat het juist heel goed.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:25

Maar wel leuk om te zien wat je allemaal nog tegen kan komen toch Joyce? Vind het zelf altijd wel erg leuk om op te ruimen...'op-te-ruimen' eigenlijk gezien ik er altijd alleen maar een grote pestzooi van maak :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:28

@lisa ja dat wel heb nu ook alles wel gesorteerd in opbergboxen maar heb ook veel weggedaan vooral voo de minis heb er nu nog maar 1 met een 2e op komst maar had wel spullen voor 10 :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:30

haha bekend :( heb op stal nog ene mega berg liggen die ik eens moet uitzoeken voor eventuele verkoop/weggeef en weggooi...maar ja...ooit ;)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:32

whahah ja dat dacht ik ook en dit was dan wel mijn kans.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:33

moet er toch maar eens serieus werk van maken, voor hetzelfde geld moeten we wel voor de zomer weg...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:45

Aleeneh schreef:
amyz schreef:

Wat versta jij onder de standaard manier van beleren dan?
Ik denk dat je het fantastisch aanpakt, in elk geval. Nas is denk ik echt zo'n paard waar je ten allen tijde naar moet blijven luisteren, en dan gaat ze voor je door het vuur.

Mish is er ook zo eentje. Als ik die zou overhaasten met iets raakt ze echt compleet over de zeik, die is heel snel onder de indruk van dingen en heel onzeker. Maar met geduld en wachten tot ze zelf dingen aanbiedt gaat het juist heel goed.

Bedoel het ja...standaard werk.... :') Beleren in 2 maanden zeg maar. Niet eens het idioot snelle maar gewoon het vlot doorpakken. :)
Nas is idd echt een geweldige schat en ze doet altijd enorm haar best. Maar idd, moet wel goed luisteren naar wat ze wil vertellen. Maar soms maakt ze het moeilijk hoor... Ik twijfelde echt enorm of het niet een kwestie zou zijn van even doorpakken met beleren omdat dat soms ook wonderen doet bij de prinses. Dus heel blij dat er nu de bevestiging is dat dat níet de juiste aanpak is :)

Ze is nu 4,5 :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:20

Vind dat je altijd naar een paard moet luisteren ongeacht ras, gevoeligheid en leeftijd...;)
Idd super dat jij dat ook doet Amy!

Na maanden van grondwerk met Jazzy tot het er daadwerkelijk op zitten, gaan we deze week ook "doorpakken". Dat wil zeggen elke dag nu erop totdat we los kunnen rijden, stuur, rem en achteruit op. Ben benieuwd... :o

Spannend zon zoektocht! Eucalyptus als sire zou wel heeel gaaf zijn!
Volgens allbreed laatste nakomeling in 2001.
Zag nog een merrie met eucalyptus in d'r naam (veel Russisch en Egyptisch erin) maar die was te oud en waren 6 hengsten uit gefokt.
Volgens allbreed dus, maar goed hoe betrouwbaar is dat!
En een merrie 10 x liever dan een hengst hoor als je wil fokken!
Moet je nagaan wat je dan naast het importeren allemaal moet regelen om m goedgekeurd te krijgen, de kosten, promotie etc.

Euf heeft het wel naar z'n zin! Tof te zien! Hij wordt weer zwarter he? :)

Eline ben nog wel benieuwd over je vraag, ben je er al uit? Mag via PB hoor! :o

Katja, veel plezier in Kopenhagen!