[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:57

Hahaha
Gelukkig heb ik in deze senario wel een hele brave hengst :D
Die is altijd op vakantie haha
Hij doet eerder druk als die ons ziet van hey heb je mijn baasjes weer :') ow wat leuk ze komen me opzoeken :j :')
De vorige keer was die zo blij dat die bijna de deur eruit liep haha :')

Maar die merrie die verzint van alles met haar vriendjes.
Zo hebben ze de hek van de wei open gemaakt. En zijn ze over het erf gaan wandelen.
Met zijn 4e! :')
Lagen ze eind van de middag voor de deur bij de boer op het gras veld. De boer reed ze tegemoet.
Hij zag iets liggen. 4 paard sterk haha
Toen vonden de dames het wel genoeg en rende naar stal haha
Tja en en toen was het hek beter beveiligd!

Tammy_

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:58

oh ja dat ken ik _O- Noah loopt bij mij bijna altijd los mee, en als ik hem in de stal zet wacht hij heel braaf tot ik er eerst in ga, en dan komt hij rustig achter me aan. maar andere mensen zijn hun leven niet zeker := mijn moeder liet hem bij de ingang van het gebouw al los, en hoe vaak vriendinnen hem wel niet uit het achterste weiland hebben moeten vissen, omdat hij het stalgebouw uit was gevlogen of hij weer eens met een halstertouw aan het halster in de wei stond, omdat hij zich losgetrokken had...

ik schaam me soms diep voor mijn knol :+

en als ik hem een wormenkuur geef, denk maar niet dat hij me daarna nog aankijkt hoor >;) zelfs een appeltje pakt hij niet aan van me, ik heb hem diep gekrenkt door dat vieze goedje in zn mond te spuiten :(:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:20

Djuun is in dat geval wel relaxt. Maar dr los zetten doe ik nog maar niet, zeker nu niet, dan peert ze hem naar de wei denk ik :')

Ben benieuwd hoe ze is als we er weer zijn na de vakantie :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:26

Toen ik Day ging ophalen na 6 maanden weggeweest, was hij ook de eerste week echt boos op me. Toen ik aankwam herkende hij me gelijk, was hij enorm verbaasd, maar hij had nog niet echt door dat ik hem weer mee ging nemen. De trailer uit op stal en toen begon het. Ineens had ik het gedaan!

Af en toe kreeg ik wel een zielig, half kusje, om toch te laten weten dat hij me wel lief vond, maar voor de rest van de tijd stond hij achterin zijn stal en kwam niet naar voren als ik er stond. Stond ie me aan te kijken van: ik voel me veel te goed voor jou :') hahaha!

Verder loopt daya met iedereen braaf mee, niet anders als bij mij. Hij vindt ook iedereen even lief, zal nooit lelijk doen, maar hij is me een partijtje ongeinteresseerd naar anderen :o ! Hij kijkt even en draait dan weer weg. Dit doet hij zelfs bij mijn moeder, die toch ook elke dag met hem in de weer is.
Alleen als ik binnen kom hoor je dat hinnekje die van heeeeel diep komt en kijkt hij me helemaal na, net zolang tot ik bij hem ben. Echt te schattig.
Des te meer hou ik van hem <3

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:08

Hahaha heeel herkenbaar dit!
Mijn paard kan me echt een rotgevoel geven als ik terug kom van vakantie!
Waar hij me normaal hinnikend begroet, staat hij me dan alleen een beetje boos aan te kijken, en als ik dan naar hem toe loop en hem wil aaien dan draait hij vlak voor mijn neus zijn kont naar me toe en loopt dan met zijn oren plat van me weg. En dit kan hij dan gewoon 2 dagen volhouden de vlerk! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:01

Mijn merrie loopt hier ook los naar de wei en naar stal.
Staat los bij de hoefsmit.
Behalve bij de dierenarts whaha }>
Die kijkt ze echt met hele grote ogen aan ,wat kom jij weer doen hier ik ben toch niet ziek ga weg jij!!
:') :j :')

Wormen kuur daar heb ik zelf laatst lekker van mogen genieten :')
Madam spuugde de helft uit, en ik ow nee terug erin heel het goedje er terug in gestopt.
Hoe kan me niet schelen erin gaat het :j :')
Ik zat me toch een partij onder bleh :')
Kijkt ze me aan vies he!! haha

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:59

Haha die wormen kuur had ik ook meer op me dan in het paard.
En Montoyo lukte het gewoon om dat ding in tweeen te bijten :+

Zit nu ziek op de bank...gelukkig kunne me stalgenootjes me paarden doen.
Alhoewel ik dat erg moeilijk vind ben in staat om zelfs met me koorts naar ze toe te gaan.

Morgen de zadelmaker *\o/*

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:29

Umoyax is met prikken en wormenkuren gelukkig (nog?) heel makkelijk :) Wel issie voor anderen meer een draak dan voor mij.... Soms kom ik op stal en gaat ie enorm staan slijmen, blijkt dat ie een ander heeft gebeten oid :')
Gisteravond even flink geoefend met meelopen aan het halster. Onze locatie bestaat uit bak, stallen en paddock en meer niet dus nodigt niet erg uit tot dat soort dingen maar moet wel realiseerde ik me ineens. Dus flink aan de slag geweest met een boze Umoyax tot gevolg.
Hoebedoelje ik moet iets doen? Haaalllooohoo!!!
Gingie steeds als we gingen stilstaan klieren met het touw en in mn jas happen etc, mal beest :+ Moeten maar even dagelijks aan de slag hiermee want zo langzamerhand moet hij dat toch wel eens kunnen...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:48

:D Spelen is natuurlijk veel leuker dan dat serieuze gedoe allemaal :+
Montoyo heeft het opstellen nog steeds door....eenmaal geleerd.
Gister na het longeren ook even opgesteld en hij stond gelijk als een huis :)

Gaat je hem neem ik aan zelf voorbrengen??

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:26

Duhhuh... Umoyax is al bijna 1 en dan weet je als paard zijnde natuurlijk alles en is ieder ding wat je baas vraagt zoooooo stom :+

Op de amateur idd wel :j

Zie het hier ook aan Vijoy die weet het ook nog allemaal... Biscuit kon het eenmaal geleerd ook anywhere anytime reproduceren, dat is toch wel fijn. Idd; eenmaal geleerd... :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:45

Ik zal je wat verklappen....Montoyo heeft nog steeds die momenten :+

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:37

Beterschap!!!
Wat voor zadel wil je graag voor je paard? Of laat je je zadel pas maken?
Ik heb mijn Ainsley gepast bij Azim, te wijd, vandaag een Kentaur gepast, te smal en ik vond hem te lang.
Maar goed, ik hoef er nog niet op. Hij mag wennen aan het geklapper vd stijgbeugels.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Kent en Master S-line of zoiets.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:09

Ik laat wat simpele zadels komen.Low budget..
Even kijken of het wat is.
Ben er wel kritisch mee met dat soort zadels...maar wie weet is het was.
Wil sparen voor een massimo in die trant.Ze verkopen ook kent en masters enzo
Dit is even een tijdelijke oplossing.
Dus ben niet van plan om er langer dan een jaar mee te rijden,
En daarna kan het mooi als buitenrij zadel dienen :)

Voel me al wat meer mens...ben uiteindelijk toch maar naar stal gegaan:)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:19

Ik heb ca 8 jaar met mijn andere Arabier met een Rosner gereden. Ik vond het een superfijn zadel. Maar die had een makkelijke bouw. Ik heb het meeverkocht, omdat ik niet wil dat iemand gaat prutsen met zadels op hem.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:26

Ja groot gelijk en het is al niet zo makkelijk een zadel vinden wat goed ligt en lekker zit.
Mijn Kentaur penlope die is voor Mirka veel te breed.Weet even niet welke boommaat.
Naar daardoor ligt hij op mij hengst perfect

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:56

Ik heb vandaag mijn oude interhippique olympique laten passen door de zadelmaker op Day en geheel verbaasd ligt ie goed! De kussens zijn wat hard omdat ik er nooit mee gereden heb, maar door meer gebruik zal dit zachter worden volgens hem.

Boom is recht en heel, dus hiermee ga ik even een jaartje vooruit. Dan wil ik graag een Massimo trail aan laten meten. Omdat hij nu nog te veel in bespiering groeit, heeft de zadelmaker het afgeraden om zo'n grote investering te doen op dit ogenblik.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:06

Dus dat zadel bevalt jou goed?
En kwa kwaliteit?
Morgen komen ze daarvan met zadels...ben wel sceptisch...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:39

Ik moet zeggen dat het een vrij hard zadel is om in te zitten. Het is absoluut geen fijn zadel om uren mee het bos in te gaan. Ik heb hem nu anderhalf jaar, maar zeer weinig gebruikt. Toch valt het me mee hoe hij veroudert is onder het stof! Het leer is helemaal netjes en ik heb nog nergens beschadigingen of stukke onderdelen.

Het zadel zit erg diep en persoonlijk vind ik dat wel prettig. Het heeft afgeronde kussens waardoor hij ook geschikt is voor paarden met korte ruggen. De olympique dan he, dat is een model. Verder tsjah.

Ik ga er niet vanuit dat hij nog 10 jaar meegaat en verkoop hem volgend jaar gewoon.

Een stalgenootje van mij rijdt echter wel al 7 jaar met hetzelfde zadel van interhippique! Donkerbruin/bruin is die en moet zeggen dat die er nog super uit ziet.

Het enige wat ik aan kan raden is dat je de singelstoten moet checken omdat sommige zadels al eeuwen bij hun in het magazijn liggen waardoor de singelstoten erg verouderd zijn, ga testrijden om de zit te beoordelen, want veel mensen krijgen stoelzit in deze zadels en tot slot laat de boom checken op rechtheid.

Veel mensen krijgen deze zadels en dan is de boom scheef. Dit zijn verhalen die ik heb gehoord, dus geen idee of het echt zo drama is. De mijnes is recht in elk geval!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:36

Bij mij is ook de exelcior geworden.
Alle anderen paste totaal niet.
Voelde wel al met rijden verbetering tegen over de kentaur.
Ja wat zal ik zeggen...voor die prijs kan je er niet veel van verwachten.
De bedoeling is binnen het jaar dezelfde zadelmaker terug te laten komen...want daarover was ik zeer tevreden.
Hij verkoopt namelijk ook A en B Klasse zadels

Verlopig kan ik even verder trainen :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:31

Is de exelcior ook een model van Interhippique?

Ik heb ook een Kentaur getest en wat een ongelofelijk rotzadel is dat, echt totaal niet mijn ding!
Dan vind ik die Olympique een rotding, maar die Kentaur sloeg alles, haha :D

Ik laat inderdaad aankomend jaar ook mijn eigen zadelmaker weer komen. Die gaat dan een Massimo helemaal aanmeten op zijn ruggetje :D
Die jonge paarden ook.....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 07:59

;( we hebben pony gisteren naar de hengst gebracht. Helemaal leuk natuurlijk maar voel me mega ellendig met haar zover weg ;( Allemaal graag meeduimen op een vlotte hengstigheid.
Donderdag wist mijn osteopaat mij te vertellen dat ze een cyste op de eierstok heeft waardoor er geen contact meer is met de hypofyse(geloof dat ik het zo schrijf) waardoor ze niet meer hengstig werd. Daar krijgt ze medicatie voor en heb haar drukpunten goed gevoeld(eerste keer ging ze bijna liggen) die waren nu nauwelijks nog gevoelig dus de medicatie slaat aan, nu is het dus afwachten wanneer de boel weer op gang komt.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:17

Succes Lisa, ik hoop dat ze vlot hengstig wordt!
Kan me heel goed voorstellen dat je haar mist ;( maar hopelijk is het niet voor niets, en heb je volgend jaar een prachtig veulen rondlopen! ;)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:35

Jeetje dat is wel rot zeg! Hopelijk wordt ze inderdaad snel hengstig, pakt de dracht snel en komt ze snel weer naar huis!
Welke hengst heb je nu gekozen als ik vragen mag?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:51

we zijn gegaan voor VH Cadaar. Hele mooie zwarte Egyptenaar met een waanzinnig ruim gangenwerk en een karakter met een gouden randje. Hij verbeterd mijn merrie op veel punten en zij gaat zijn kontje verbeteren :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:49

Hopen dat ze snel drachtig wordt.
Moeilijk als de cyclus niet helemaal gaat zoals het hoort te gaan.

Het ligt dus per paard hoe lekker het zadel zit.
Zo vond ik div modellen van passier verschrikkelijk zitten idem als prestige.

Dus je moet je niet starten op een merk..zei de zadelmaker ook.
Want 1 zadel was low budget maar echt wel een degelijk zadel van nette kwaliteit.
Geloof een knight ridder kunstof.
Op de bok zat deze ook het lekkerst....op Mirka lag die dus totaal niet...

Al hoe wel ik snachts al een aantal dagen beroerd ben...in de loop van de dag trek het weg..heel vreemd.
Gister toch Montoyo weer gereden...wel alleen maar gestapt...Hij was even wat heet maar vloeide gauw weg..