[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:24

Lief halstertje Kat, met deze kleur kan het natuurlijk ook een hele stoere dame worden :D

O o altijd soap bij Amy, haha :') Balen van Nas haar wond!

Fijn dat Mootje lekker ging!

Dayem met zijn slobber, heerlijk!

Heerlijk weertje was het vandaag hè? Heerlijk stukje gewandeld met Jas :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:29

:') Aliyah stond verdekt opgesteld in de bosjes naast hun paddock, ik zag haar al niet maar dacht dat ze gewoon stond te eten uit het zicht ofzo in haar stal. Hebben haar achteruit weer uit de bosjes gehaald := Placa heeft haar er waarschijnlijk in gejaagd.

Wel oppervlakkig gelukkig maar toch net nare plek, geen idee hoe ze het voor elkaar heeft gekregen, maar idd...jonge paarden :+ T is vooral gewoon balen dat het zo laag zit, t is net een te nare plek om infectierisico's in de blub te gaan nemen.

Was het geen 500 zelfs? Ach, het risico nemen de eigenaren van het veulen graag :P Maar idd met die boete krijgt het veulen dan sowieso gewoon een vol papier. En praat me niet van de premiekeuring, ik heb er nu al slapeloze nachten over _O- Hij ontwikkelt zich echt heel erg mooi maar zeker weten doe je nooit van tevoren natuurlijk :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:31

Volgens mij vervalt die boete als je met je eigen merrie dekt.
Ben ook erg benieuwd dan in 2015 Amy..

Stiekem hoop ik dat ik dit jaar nog kan zeggen dat er een eigen merrie door Mo is gedekt :o :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:34

@amy zo maak je nog eens wat mee haah wel balen van dat wondje dan en idd soms kan het idd erg op rottige plekken zitten

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:37

Je maakt ons nieuwsgierig Jessica!!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:40

__Nicky schreef:
Idd zitten en vasthouden, stilzetten en dan weer opnieuw proberen. Net zo lang totdat ik m'n doel voor die dag heb bereikt (stel ik altijd voordat ik begin: "Ik wil vandaag 1 rondje normaal draven"). Als ie zo debiel doet, geeft degene die de longe vast heeft wel een zwieper ermee zodat ie schrikt en z'n hoofd weer omhoog gooit. Uiteindelijk na 4x proberen liep ie netjes een rondje en zijn we gelijk gestopt :)

En doe je ook samen met je been een stemhulp te geven? Merkte toen bij Djuun dat dat enorm hielp, die hadden we al behoorlijk op de stemhulp door grondwerk/longeren voordat we er op gingen :)
Maar goed om te stoppen zodra je tevreden bent :)

Amy, wat een appeltjes bij jullie :+ Kan je geen klei op wondje doen, zodat je het afdekt voor de viezigheid? Dan kan ze wel lekker los :)
En paard in de bosjes :') Sorry, maar zie een heel raar beeld voor me :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:42

Ik had eigenlijk een foto moeten maken :') ben er een aantal keren langs gelopen maar niet eens gezien, stond goed verstopt :+

Niet eens aan gedacht, thnx voor de tip! Zat me al af te vragen of er niet iets op kon wat het af zou dekken!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:44

Sieltjuh schreef:
__Nicky schreef:
Idd zitten en vasthouden, stilzetten en dan weer opnieuw proberen. Net zo lang totdat ik m'n doel voor die dag heb bereikt (stel ik altijd voordat ik begin: "Ik wil vandaag 1 rondje normaal draven"). Als ie zo debiel doet, geeft degene die de longe vast heeft wel een zwieper ermee zodat ie schrikt en z'n hoofd weer omhoog gooit. Uiteindelijk na 4x proberen liep ie netjes een rondje en zijn we gelijk gestopt :)

En doe je ook samen met je been een stemhulp te geven? Merkte toen bij Djuun dat dat enorm hielp, die hadden we al behoorlijk op de stemhulp door grondwerk/longeren voordat we er op gingen :)
Maar goed om te stoppen zodra je tevreden bent :)

Amy, wat een appeltjes bij jullie :+ Kan je geen klei op wondje doen, zodat je het afdekt voor de viezigheid? Dan kan ze wel lekker los :)
En paard in de bosjes :') Sorry, maar zie een heel raar beeld voor me :')

Jup. Hij draafde vandaag heel netjes aan op stem. Had ie vorige week nog veel moeite mee en moest degene die longe vasthield met de zweep aansporen. Het is gewoon een klier op z'n tijd. Mag ook wel want daar ben je puber voor :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:47

Ja, maar volgens mij juist een heel normaal proces tijdens het inrijden hoor Nicky :j Als je het maar goed afsluit, dan is er toch niets aan het handje :)
En fijn hè, als ze ook zo op stem zijn, dat vind ik echt ideaal :)

Amy, ja haha, had die foto wel willen zien :')
En no problem :) Ik vind klei ideaal daarvoor, als het opdroogt legt het een laagje waardoor viezigheid minder kans heeft :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:49

Haha Djuun was vandaag ook scherp op stem hulp van ons, altijd fijn als er iemand anders op zit :P

Denk dat het een goede tip van Ersiel Amy en heb je gelijk wondzorg :)
Laatst bijgewerkt door Letizia op 12-01-14 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:49

aaah Kat was schattig! En hee, tegenwoordig mogen de dames ook blauw hebben hoor :Y)
Balen van die wond Amy, wel fijn dat Umo zo lekker meewerkt :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:53

Letizia schreef:
Haha Djuun was vandaag ook scherp op stem hulp van ons, altijd fijn als er iemand anders op zit :P

Ja of als ik doorfietste om een foto te gaan maken, Djuun dacht dat ze moest bijblijven :))
Ze was echt zo braaf, vond dat echt leuk om te zien dat ze dat zo goed doet bij iemand die ze niet kent :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:53

scherp....ja dat was asal vandaag ook maar vind het ook ineens frisser wel super mooi weer

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:55

Hier ook alles op stem...
Rij nu nog steeds met me stem erbij....merk dat Mo die steun nog wel kan gebruiken.
Braaf zeggen of even snel me binnen hand door de manen kam.

Klei gebruik ik ook voor wondjes zodat ze niet binnen hoeven te staan.

Haha over dat nieuwsgierig is als ik financieel ruimer zit kom er zeker een dame bij.
Hopelijk helpen bepaalde dingen daarbij :o _O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:56

@jessica ideaal he op stem. Kan asal ook volledig longeren op stem en merkte toen ze moeite had met aangalloperen in het begin dat wanneer ik de zelfde stemhulpen gebruikte als tijdens het longeren dat ze alles veel beter snapt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:57

Amy, als je dan bij de Silverlinde of Paardendrogist de groene leem besteld voor inwendig gebruik, kan je die gelijk van het voorjaar als reinigingskuur geven voor de darmen (evt icm jeneverbesolie), is echt top spul! En dat is dus ook geschikt om het nu op het wondje te smeren :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:58

Doe ik ook met rijden, stem gebruiken, altijd al gedaan, zal ik ook blijven doen :) Djuun leeft op complimentjes :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:59

joysjuh1987 schreef:
@jessica ideaal he op stem. Kan asal ook volledig longeren op stem en merkte toen ze moeite had met aangalloperen in het begin dat wanneer ik de zelfde stemhulpen gebruikte als tijdens het longeren dat ze alles veel beter snapt

Zo moet ik heel erg uitkijken met onder het zadel met zeggen van Mo let eens op...
Dat is namelijk de zin die ik zeg voor de galop :')
Dus meestal denk hij zo fanatiek mee dat voor je het weet in de galop zit als je zegt Let op :+

Ik zit met een egyptenaar te chatten op FB :+ _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:59

Of ik getrouwd ben vraagt hij nu OMG _O- :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:00

Is dat die van de die Knappe AV-pagina?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:00

Barcelano schreef:
Of ik getrouwd ben vraagt hij nu OMG _O- :=

Vraag eens hoeveel kamelen hij voor je geeft :)

:')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:01

@jessica ik ken ik zeg altijd hooooo en met mijn twentse accent klinkt goedzooooo hetzelfde dus als ik fijn ik galop zit zeg ik nu maar braaf in plaats van hoooo

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:04

Sieltjuh schreef:
Is dat die van de die Knappe AV-pagina?

Ja :')
Hij wil foto... :o =:)

Haha ik zie Joyce opeens al op de rem met Goedzooo!

Haha kamelen nee Arabische volbloeden wil ik zien...op een kameel wordt je zeeziek en die beesten spugen ook :7

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:05

:')
Maar hij is dus Egyptenaar? Hij plaatst allemaal foto's van zn paarden, zeg maar eens dat hij wat meer info erbij moet zetten :P

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:06

Meer foto's plaatsen om zichzelf te 'promoten' denk ik....