[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:53

Ja raar he.. Geen ruinen alleen maar merries waarvan 1 die toen ze net in de groep kwam goed had uitgehaald naar Shief. Sindsdien wijkt ze wel uit voor die merrie

Nee we kunnen niks vinden wat erop lijkt dat de ergens achter is blijven hangen :n een andere merrie in de groep had een heel vreemd gat in der achterbeen. Echt vreemd zo tegelijk op dezelfde dag.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:45

Poeh wat gaan jullie hard!!

Rare plek bij Shief kan best wel een trap zijn geweest, waarschijnlijk geschampt. Dos heeft ook de laatste dagen wat wondjes, paarden zijn wat onrustig met de weersveranderingen.

Wat fijn dat je weer lekker aan het rijden bent met Mo, Jes! En je inderdaad niks aantrekken van anderen en lekker gaan genieten van het rijden op je knappe vent!

Vandaag weer les gehad met Ely. Begon goed: madame stond te steigeren op het erf, dat had ze echt nog nooit eerder gedaan. Dus eerst maar even aan de longe gedaan. Rodeo, rodeo, rodeo. En toen moest ik er nog op... Uiteindelijk wel fijn gereden en zelfs een galopje gedaan :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:41

Ook merries kunnen "dekken", Shan. Gebeurd ook vast wel eens. Ik denk dat het toch van een ander paard is gekomen. Vind de wond er voor de rest niet shocking uit zien, het is niet meer als een schaafwond zo te zien. Is er door het nieuwe paard niet gewoon wat onrust in de wei geweest?

Bij Djuun staat sinds vrijdag ook een merrie erbij in de wei (ze moet dr bff delen :') ) en Djuun had, ondanks dat ze de merrie al kent), toch opeens wat bijtwondjes :+ Mevrouw was opeens niet meer de baas :=

Oei Annika, gevalletje van energie te veel? :+ Maar fijn dat je lekker hebt kunnen rijden :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 00:33

amyz @ [VNA] Liberty Horsemanship
Kom net op dit topic...na de OP een keer of wat te hebben doorgelezen kwam ik uiteindelijk tot de conclusie dat het gewoon Arabian Horsemanship is (los van het tuigloos-geneuzel dan) :') Wilde het hier toch effe delen hihi.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:14

Nee het is ook helemaal geen erge wond, het is ook meer dat wij ons afvragen waarvan het is gekomen. Twee weken geleden had Shief wel een rare open wond in der flanken, dus het is meer dat we willen uitsluiten of het van de nieuwe merrie komt want heb geen zin in straks wel een flinke wond :\

Hihi had Ely de lolbroek aan? :)) Fijn dat je het goed hebt kunnen afsluiten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:59

Shanna_ schreef:
Dames ik wil wederom weer om jullie raad vragen!

Shief mist een flink stuk fel op der kont sinds vandaag.. We kunnen in het land weinig ontdekken dat ze daar achter is blijven hangen, maar we hebben pas een nieuw paard in de groep en vragen ons af of dit überhaupt een trap of bijtwond kan zijn.. Ik persoonlijk vind het daar veelste netjes voor. Maar wellicht hebben jullie door alle jaren heen zoiets zelfde meegemaakt of gezien, vandaar mijn vraag!

Dit is de plek:
http://img196.imageshack.us/img196/9076/7oac.jpg

Ik mag eraan zitten, het is iets warm en je ziet dus ook een beetje een verdikking

Dit kan veroorzaakt zijn door een hoef. Die zijn ook scherp al lijkt het niet.
Denk dat ze of aan het spelen zijn of de rangorde in de groep opnieuw aan het bepalen zijn. Sterkte ermee

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:20

Shanna_ schreef:
Dames ik wil wederom weer om jullie raad vragen!

Shief mist een flink stuk fel op der kont sinds vandaag.. We kunnen in het land weinig ontdekken dat ze daar achter is blijven hangen, maar we hebben pas een nieuw paard in de groep en vragen ons af of dit überhaupt een trap of bijtwond kan zijn.. Ik persoonlijk vind het daar veelste netjes voor. Maar wellicht hebben jullie door alle jaren heen zoiets zelfde meegemaakt of gezien, vandaar mijn vraag!

Dit is de plek:
http://img196.imageshack.us/img196/9076/7oac.jpg

Ik mag eraan zitten, het is iets warm en je ziet dus ook een beetje een verdikking

Ik denk ook gewoon dat het door een ander paard komt. Hoeven zijn inderdaad scherp en ik denk dat het op die manier dan ook gebeurd is. Princesa is toen ze nog in een kudde stond ook een aantal keer de klos geweest met dit soort dingen. Rangorde bepalen blijft een lastig iets..

Tip...Met levertraanzalf groeien de haren snel weer aan!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:27

Djuun heeft een soort gelijk plekje Shanna en ik twijfel er niet aan dat het door de nieuwe merrie komt :)
Gelukkig is het alleen verlies van haar. Bij Djuun denk ik wel dat het een bijt plekje is, een waarschuwing en geen echt hap. Gelukkig is het bij Djuun wel een stuk kleiner, mede gelukkig omdat we zaterdag een fotoshoot hebben, beetje zonde als ze een flink kaal stuk zou hebben dan :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:28

Haha Annika, beetje hyper dus :')
Gelukkig ging het rijden zelf wel goed :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:26

joysjuh1987 schreef:
@jessica als ik een hengst zoek voor mij merrie is het leuk dat de hengst in de sport loopt maar voor mij veel belangrijker hoe het karakter vd hengst is, en als ik zie dat hij als braaf onder het zadel is, lief in de omgang is en zijn uiterlijk spreekt mij aan dan vind ik dat veel belangrijker dan prestaties en een verrot karakter

Dat is ie zeker en werkt wel graag...je merkt het wel als hij het moeilijk vind maar probeert het daarna wel...
Gister zei de staleigenaar ook dat met die spanning hij er toch goed mee weet om te gaan van mij...Omdat hij mij vertrouwt zei ze :o

Dekken is niet altijd om voort te planten maar ook dominantie bepaling...
Koeien doen het ook onderling. en andere dieren ook.

Ik heb die fairfax ook in me handen gehad maar gok dat je voor een AV wel de smal moet hebben..de standaard is vrij breed..ik heb nu ook een bananen singel om die reden..want met rechte singels is het hem net niet.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:02

Idem hier, Jes.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:02

Zooo blij met Ringo's nieuwe plekje, ik heb net wat foto's gekregen en volgens mij wordt hij daar dolgelukkig met zijn kleine stoeimaatje :j Kon niet beter, ik mag me gelukkig prijzen

Afbeelding

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:47

Wat fijn dat hij zo'n goed plekje heeft!! :)

Mensen, ik ga morgen op vakantie. Tot over een tijdje! :wave:

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:56

Ah wat lief :). Ziet eruit als een zeer gelukkig poownie!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:19

ja he! :D geeft zelfs een hooikusje aan zn nieuwe vriend :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:40

@joyce heel veel plezier

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:31

Joyce (Bonjoy), heel veel plezier op vakantie.
Joysjuh, wat ziet Asal er leuk uit met dat setje.
Shanna, ik denk dat het een hoef geweest is bij het spelen. Vosseman hier heeft een hoefafdruk op de schouder. Zijn vriendin had van de week even energie teveel en toen kreeg meneer het op zijn bordje. Daarna waren ze weer vriendje en vriendinnetje.
Katja (van Set), wat ziet dat er goed uit voor Ringo. Hij ziet er heel tevreden en gelukkig uit.
Jessica, wat braaf, die hengst van je. Straks in Raalte kan ik hem in het echt bekijken en aanmoedigen *\o/* , en ik neem de camera mee. Mijn laptop staat al aardig vol met paardenfoto's maar er kan altijd meer bij :D . Vooral mooie arabieren :o .
Dat met de spanning heb ik ook regelmatig. Vosseman was niet ingereden toen ik hem kocht en ik had nog nooit een groen paard gereden. Mijn eerste paard heb ik van een manege overgenomen, waar hij zes jaar lesjes had meegedraaid. Die heb ik bijna twintig jaar gehad. Ach, het gaat nu ook wel goed met Vosseman en mij, maar met ups en downs. En goede begeleiding doet ook heel veel.

Moet echt even bijlezen, ben er even niet en dan staan er weer vijf of zes bladzijden bij :D .

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:14

Ik moet effe kijken of ik een shirt nog kan laten maken met me naam en die van Mo.
Leuk als je foto's gaat maken :j

Joyce veel plezier op je vakantie.

Ik heb Mo vandaag weer gereden, en ik voelde me al weer een stuk beter, dus het vaker rijden werkt wel :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:18

Ik ga waarschijnlijk ook naar Raalte :D zal ook foto's maken :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:49

set_elkol schreef:
Ik ga waarschijnlijk ook naar Raalte :D zal ook foto's maken :j

Gezellie :j

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:48

Meiden, vraagje.. Day staat nu 4 weken op ijzers (rondom) en ze zijn nu al zover afgesleten dat ze vervangen moeten worden... Ik heb 5 buitenritten ermee gemaakt en 2 dressuurlessen ermee gehad. Hoe is het mogelijk dat ze nu al zo flinterdun zijn?

Enig idee?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:57

Ik denk toch het vele lopen op harde ondergrond, Jolin. Weides zijn door dit weer ook vast harder dan normaal en slijt het denk ik ook sneller.
Je zou je smid om dikkere ijzers kunnen vragen, dan doe je er misschien wat langer mee (leuker voor je portemonnee zeg maar :+ ).
4 weken is overigens idd wel heel kort!!

Joyce, veel plezier op vakantie!

Katja, wat een happy foto's van je shet :j Die doet het daar wel goed zo te zien :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:02

Die dikkere ijzers zijn er dus niet in daya zijn inimini maat (000) :(

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:14

Djuun heeft ook 3x 0 :')
Onze oude merrie had 2x 0 en die kon wel dikkere ijzers krijgen, dat zijn koets ijzers, die zijn er vast ook in kleine maten toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:16

Jolindaa schreef:
Die dikkere ijzers zijn er dus niet in daya zijn inimini maat (000) :(

Je hebt ook een ander alternatief. (Hoefschoenen)
Een vriendin van mij gebruikt ze in plaats van ijzers. Wel is het zo dat ze best prijzig zijn.
Ik zou even overleggen met je hoefsmid, wat je het beste kan doen.