[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dilan1993

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:09

Tsjah, met een arabier moet je kunnen omgaan.
Als ik met Prins de strijd aan ga, wordt ie kwaad en kan ik er niks meer mee.

Maar geloof dat er ook genoeg warm/koubloeden zijn die dit ook hebben hoor.
Mij raadden ze ook af om een arabier te nemen. En als ik vreemden nu vertel dat ik een AV heb, dan kijken ze me nog vaak heel verbaasd aan of krijg ik de opmerking: 'Dat zijn toch die felle, moeilijke paardjes?' :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:13

Weet je wat het gekke is....Door Arabieren te rijden ben ik veel meer gaan denken tijdens het rijden...Dus wat voel ik, hoe voel mijn paard aan, hoe zit hij vandaag in zijn vel....
En het stomme is....Dat ik nu met anderen paarden veel makkelijker weg rijd...

Barcelano hoe kort ik hem ook heb gehad...........Hij was mijn leermeester....Ik heb geleerd geduld te hebben en wat hierboven is beschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:16

Hier het zelfde een arabier je bent gek!!
Ow maar ik heb er 2 :') maar maar jij spoort niet je moet een kwpner hebben.
Een watte?!?
Nou hier wordt iedereen grondig gestest. Als vosje je niet moet dat is het over haha :')
Dat kan een echte bitch zijn, en vooral tegen lui die denken alles beter te weten.
nou ga je gang geef je 1,2,3 :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:22

missfcdb schreef:
Hier het zelfde een arabier je bent gek!!
Ow maar ik heb er 2 :') maar maar jij spoort niet je moet een kwpner hebben.
Een watte?!?
Nou hier wordt iedereen grondig gestest. Als vosje je niet moet dat is het over haha :')
Dat kan een echte bitch zijn, en vooral tegen lui die denken alles beter te weten.
nou ga je gang geef je 1,2,3 :')

:D dat herken ik.
Ik stond met Barc ooit op een manege.
Mijn instructeur was daar wegegaan....was ook zo gezellige manege _-:(
Brak er droes uit dus kon niet bij hem lessen.
Liep op een gegeven moment met rijden echt vast....Mensen reden me expres met me hengst omver of juist klem.
Hierdoor een baasje met stress dus Barc ook....als gevolgt dat hij zich tegen de bak rand liet vallen.

Ik les van de instructie daar.........die zei je moet hem ongelovelijk op zijn sodemieter geven.
Ik zei nee ik moet dit met vertrouwen en rij technisch netjes oplossen.
Discussie...Ik was het zo zat dat iedereen het beter wist...ik stap af en zei: Hier doet het dan maar even voor.

Die arme jongen zat nog geen eens en heeft in een paar seconden de bak heel snel voorbij zien flitsen :+
Zijn woorden waren dat me paard gek was....

Ik ben toen zelf aan de slag gegaan met alleen een lang teugeltje....kreeg na een aantal weken weer les van me eigen instructeur en binnen een maand reden we als vanouds....

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:27

Pff jaa, dat kan zo lastig zijn, mensen die het niet begrijpen :\

Ik stond ook eerst op een manege, waar de meeste mensen er van overtuigd waren dat mijn paard een vals of wild renpaard was.
Oke, hij was daar niet de makkelijkste, en met lessen kon ie dan ook alleen maar hard en hing ie op m'n handen. Ik moest ook strenger zijn en 'm straffen als ie dit.

Sinds ik verhuisd ben en van een andere instructrice les krijg, zijn we allebei heel erg vooruit gegaan. Ik heb sinds toen oo pas goed geleerd hoe ik Prins moet rijden, of eigenlijk, hoe ik écht kan rijden en m'n paard ermee kan verbeteren

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:29

Nou gevaarlijk kunnen ze zijn :+ Voor mensen die geen respect voor ze hebben :)
Mijn onderschrift kan je ook omdraaien: Wanneer je niet open staat voor het Arabisch volbloed......zullen ze een muur om zich heen bouwen

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:47

Zo kun je het idd ook zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:37

Barcelano schreef:
Nou gevaarlijk kunnen ze zijn :+ Voor mensen die geen respect voor ze hebben :)
Mijn onderschrift kan je ook omdraaien: Wanneer je niet open staat voor het Arabisch volbloed......zullen ze een muur om zich heen bouwen

Zo waar _/-\o_

Ik stond vroeger ook op een pension. Heb ik slechte ervaring mee voor mij nooit meer pension.
op een MANEGE!
Ze gingen daar gewoon vosje verplaatsen. Ze mocht op een begeven moment niks moest ze binnen staan. (Of anderen kregen wat te knabelen van onze hooi, en vosje niet!)
Ik vondt steeds kapotte bier flesjes in haar stal!
Een keer was een zak voer pleite! Steeds stres, vosje werd echt een bitch tegen mensen die haar treiterde. En ja hoor, we vonden het niet gek toen de eerste gebeten werd. En blikken die ze als waarschuwing wierp naar de overige vandalen! Onze Queen wachte geduldig af tot ze op een dag eentje flink te grazen nam bij de was plaats door met de voet op de slang te gaan staan. Stom kind keek recht in de slang. Hu komt niks uit!!! Ow nee!!! NU WEL!!! :') :j _/-\o_ *\o/* vosje power!!
(Die had rode ogen en pijn whaha, die spoot met z´n verharde straal :') )

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:51

Hahahaha, paard straft gewoon :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:53

Ja als je het echt verpest bij ze.
Het lijkt wel alsof ze weten wanneer de ruiter gewoon onwetend is of wanneer de ruiter juist denkt...dat doe ik wel even op een grove manier :+

Mirka ook....waar anderen zeiden gewoon doorrijden of misschien een hulpteugel..heb ik toch even een check gedaan bij de da in de mond...wat bleek,
precies bij de neusriem zat een haak die in de wang duwde.

Daarna liep ze vooor 70% beter...maar toch heel onstabiel in de aanleuning...nu mij zadel nagekeken wat had een beetje me twijfels en ja hoor die klappert van achter en drukt van voor :o

Zaterdag komt er een zadelmaker....en die heeft ook Arabische volbloeden blijkt :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:54

Jeetje, ben ik blij dat ze hier wat sneller door hebben dat een Arab gewoon een geval apart is!
Ik sta op een pensionstal en manege, maar ze doen met uitmesten nu braaf het halster om en nemen hem vriendelijk mee naar de lege stal er tegen over. vroeger ging dat anders... :') aan beide kanten van de gang een stalhulp, zwaaien met de armen en 'hup, hup!!' roepen :') tsja dat pikte meneer niet, en dan brak hij uit en liep hij weer een halfuur door de bak te denderen :+ en zich niet laten vangen natuurlijk :))

hier hebben ze veel tuighengsten, zijn ook wel op de teentjes getrapt dus ze verklaren mn paardje gelukkig niet voor gek :))

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:07

Hahaha, ik zie Nootje al gaan :))

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:18

Tammy_ schreef:
Jeetje, ben ik blij dat ze hier wat sneller door hebben dat een Arab gewoon een geval apart is!
Ik sta op een pensionstal en manege, maar ze doen met uitmesten nu braaf het halster om en nemen hem vriendelijk mee naar de lege stal er tegen over. vroeger ging dat anders... :') aan beide kanten van de gang een stalhulp, zwaaien met de armen en 'hup, hup!!' roepen :') tsja dat pikte meneer niet, en dan brak hij uit en liep hij weer een halfuur door de bak te denderen :+ en zich niet laten vangen natuurlijk :))

hier hebben ze veel tuighengsten, zijn ook wel op de teentjes getrapt dus ze verklaren mn paardje gelukkig niet voor gek :))

Dan weet ik al waar je staat ;) Weet nu alleen de naam niet meer:P
Ligt langs een grote weg..

Ik zag dat er de afgelopen 24 uur minstens 5 arabieren te koop zijn komen te staan....
Waaronder een GGK Hengst...en B van Calimero staat ook te koop...

Zou denk toch met de recessie te maken hebben?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:29

Belarus staat volgens mij al een tijd te koop, zag hem op het AV forum eerder ook al voorbij komen. Jammer, lijkt me een leuk paard met veel potentie.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:34

Jalenka_Kiya schreef:
Belarus staat volgens mij al een tijd te koop, zag hem op het AV forum eerder ook al voorbij komen. Jammer, lijkt me een leuk paard met veel potentie.

Ik zie meer leuke Av te koop staan met potentie :)
Bij mij gaat het altijd zo kriebelen als ik een leuk paard ziet:P
Maar heb er zelf al 2:P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:59

Jes, Zilfia's Hoeve :j ze moeten hier ook eens een AV keuring doen ipv altijd maar die welsh keuringen :P
Ik dacht dat Calimero zo happy was met Belarus, vond ze er altijd leuk uitzien samen.
ik ben nog steeds de enige met een AV op stal, hebben nu wel een mooie donkerbruine anglo arab als manegepony, ze staat schuin tegenover Noah en hij is echt gek op dr :')

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:04

Hahaha bij mij ook kriebels als ik een leuk paard zie, er staat die laatste tijd inderdaad weer veel te koop. Maar vind 1 al best veel werk en wil Kiya alle aandacht geven die ze verdient!

Ik sta op een kleine stal, nu nog met 4 paarden totaal en vanaf vrijdag met 6. 1 die er nu staat is een kruising fjord, arabier, welsh (maar hij is vooral fjord :+ ) en vrijdag komen er 2 arabieren bij dus het bloed is dan goed vertegenwoordigt bij ons op stal :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:09

Kim moet hem wegens prive redenen weg doen...en hij krijgt daar niet genoeg buitenlucht...ze wil het beste voor haar beestje...
Zilfia hoeve is voor mij ook niet zo ver:p
Wie weet een idee om daar wat te organiseren:P

Ik bid nog steeds voor een huisje met een 10 tal boxen *\o/*

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:17

Me2, buiten Prins is er nog wel een ander die ik wil hebben

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:25

Ze zijn toch ergens een woonwijk maken met paarden stallen etc....
Misschien een eigen dorp met alleen Av eigenaren :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:27

Als ik de ruimte had kwam er een 1 of 2 jarige merrie of een leuke jaarling hengst bij om zelf op te leren, misschien showen en wedstrijden rijden, en een klein ding met een leuk kleurtje om mee te mennen en voor VD :)) maar ik heb atm geen centjes voor een extra paard, zelfs geen shet dus voorlopig blijft het dromen :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:33

Ik ben voor :D

Zilvia's Hoeve ben ik 2 keer geweest met Biscuit, enorm daar zeg! Vond het wel altijd heel mooi :j

Ach... Zei ooit op mn werk dat ik op het punt stond een AV te kopen en mn collega keek me aan alsof ik suïcidaal was :+ Volgens haar waren ze levensgevaarlijk en knettergek, die Arabieren :') En bijrijdster die we kort voor Antha hadden vertelde al dat ze op de manege had gezegd een Arabier bij te rijden en die werd ook met grote ogen aangestaard. Tsja, je moet er van houden... Toen ik Shadiya verzorgde heb ik echt een stoomcursus omgang met Arabieren gehad van dr :+ Dat is me er eentje! Geweldig paard maar die werd al jaloers als ik e buurman een aai gaf en boos als ik verkeerd naar haar keek. Prachtbeest :D

Hier heerlijk alleen maar Arabieren op stal :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:39

Ik heb de mazzel dat de meeste stalgenoten die van mijn wel leuk vinden.
Stal eigenaar zegt steeds: Die van jou zijn zo braaf tijdens voeren en ze staan heel de dag rustig.

Mirka staat elke dag met dr vriendinnetje samen en wijken niet van elkaar zijde in de paddock.
Zondag hebben ze maar liefst meer dan 3 uur los gestaan :+

Bij ons hebben we div pony s en paarden en ook kwa wedstrijd dieren is het van alles door elkaar :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:52

Vandaag ging mijn levensgevaarlijke AV onder de naalden :D

Acupressuur om zijn toestand te onderhouden. Het vrouwtje wat hem kwam steken (haha :Y)) vond hem echt ontzettend braaf voor een AV! Er is een bepaald stereotype ontstaan over dit ras. Jammer is dat, want hun reputatie is eraan onder de niet-liefhebbers.

Day is ook honderd x makkelijker te hebben dan mijn kruising warm-koudbloed en de koudbloed van mijn moeder. Ik ben echt verliefd op dit ras <3 maar voor je dit kunt zien, geloof ik idd ook dat je ervoor moet open staan. Accepteren hoe ze zijn.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:23

Azim heeft vandaag na een lange tijd een zadel op zijn rug gehad. De klapperende beugels waren even spannend, maar verder was hij erg braaf.
Binnenkort zedelmaker laten komen om een zadel aan te laten meten.