[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:10

Dat zei de stal eigenaar ook vandaag tegen mij: Ik weet juist te goed wat mijn problemen zijn en omdat ik het weet maar niet weet hoe optelossen ik erg streng ben voor mezelf, ik dat moet laten varen en niet teveel aan die problemen denken maar genieten :+

Ik heb wel al op stallen gestaan waaruit bleek dat het wel verwacht wordt dat je kan rijden als je een hengst hebt....
Dus het is deels ook gevoed.

Maar heb besloten om eens te genieten van me knol :+

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:24

Niet luisteren naar wat andere zeggen, waarvan de mening niet belangrijk is ;)

Ik had afgelopen maandag wel 10 mensen rond de bak staan, terwijl ik aan het lessen was. En het kan me echt niet schelen wat ze denken over hoe ik rij. Ik weet zelf dat ik eerlijk ben en geen harde ruiter ben en er staat een prima instructrice naast me, waarmee we juist bezig zijn met leren. Als er iets niet goed gaat, is zij competent genoeg om dat me te vertellen. Dat hoeven andere mensen die mij of m'n paard niet kennen niet te doen :)

En goed besluit heb je genomen :)
Hoe is hij eigenlijk buiten? Is het geen optie om lekker buiten te rijden voor de afwisseling?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:37

Ben nog niet met poppentje erop buitengeweest.
Mss een keer het strand pakken om de benen te strekken.

Dinsdag komt A3 weer, het zadel ligt niet meer goed :') -O-
Meneer groeit als een gek :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:41

Jeeutje, nu al niet meer -O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:50

Sieltjuh schreef:
Jeeutje, nu al niet meer -O-

Nee :')
Maar in de tussen periode van bestellen en passen was meneer al 4 cm gegroeid en kon Adrie ook terplekke het veranderen.
Nu wordt meneer veel meer gereden, dus is het niet heel raar.
Zoals ik zie wat het zadel weer doet is ie te smal 8-)

Hopelijk kan Adrie door middel van opvullen de boel weer goed trekken...al hoewel ik gewoon vrees voor een boommaat meer :')

Op stal heeft trouwens ook iemand de fairfax singel en merkte meteen verschil.
Mss ga ik toch eens vragen aan haar zadelmaker of ik hem ook niet kan uittesten :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:02

Ja, ik ben ook zo onwijs benieuwd naar die singel, maar vrees zo voor de maat. Kleinste is 55cm en Djuun heeft nu een 50cm die al net aan is zeg maar :\ Als ze hem nog eens wat korter zouden maken :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:02

Enne, ik hoop dat Adrie het voor elkaar krijgt bij je zadel :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:04

Sieltjuh schreef:
Ja, ik ben ook zo onwijs benieuwd naar die singel, maar vrees zo voor de maat. Kleinste is 55cm en Djuun heeft nu een 50cm die al net aan is zeg maar :\ Als ze hem nog eens wat korter zouden maken :=

Toevallig sprak ik er met van rijs over(zadel maker) en eigenlijk rijden heel veel mensen met een te korte singel...inclusief ik.
Mo mag best 60 cm hebben voor een betere druk verdeling.
Mss dat die 55 best past...leer is stugger ook..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:11

Djuun dr singel zit nu al tot aan het dekje :') Dus denk echt niet dat die te kort is. Ze heeft maar een paar gaatjes over aan de singelstoten aan elke kant :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:13

Op deze foto kan je het goed zien hoe dr singel zit en daar was ze nog net iets voller dan nu :=
Afbeelding
Denk dus niet dat we een langere singel echt kunnen gebruiken :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:14

Ow haha dan moet je hem niet veel langer hebben :')
Ik ga dinsdag aan a3 vragen of hij er niet aan kan komen 8-)
Want ik begreep wel dat je wel meer tijd nodig heb dan die 2 weken.
Op stal bij me instructie wordt er ook mee gereden....niet elk paard reageert op het verschil..maar dat hoorde ik van de zadelmaker ook.
Toch heb ik zo'n idee dat het voor een AV zeker wel kan schelen..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:18

Ik dacht zelfs maar dat het een week was dat je had om te proberen bij Pas de Deux.. Maarja, ik zou hem ook liever eerst een tijdje langer proberen, voordat ik hem aanschaf. Bedoel, het is toch wel €300,- die je er aan uitgeeft :=
Hoor trouwens wel dat een aantal paarden er schuurplekjes van krijgen. Djuun dr huid is daar ook wel gevoelig voor. Vorige week ook weer met singelbontje gereden namelijk. Maar geloof wel dat ze er speciale bontjes voor hadden toch?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:27

ja er zijn bontjes voor.
Nou ja ik hoor dus om me heen ( niet op bokt) de een vind het super en de ander merkt geen verschil en anderen voelen even verschil en daarna loopt het paard weer hetzelfde..
Dus ja inderdaad dan is 300,- best een gok...als je zo'n singel nu een maandje kan proberen..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:41

Ja, nou, dat vind ik dus ook... :+

Ik heb ff de stoute schoenen aangetrokken en een mailtje gedaan naar Fairfax direct (me verontschuldigend dat mn engels niet zo goed is _O- ), om te vragen of er in de nabije toekomst ook kleinere singels nog worden geproduceerd....

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:47

al dat gedoe met zadels :+ ben ik even blij dat ik mijn droomzadel heb gevonden, zo dolblij hoe Slet daaronder loopt en ik er 5 uur lang in kan zitten :j maar ja heel ander type en stijl dan jullie zadels :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:49

Stalgenootje heeft de fairfax singel en zegt dat het echt de beste singel is die ze ooit heeft gehad. Ben er ook benieuwd naar geworden, want Daya is nogal een zeur met singels.. Als het te stroef is of niet rekbaar, dan gaat meneer in de staak.
Heb nu een kalfslederen met aan beide zijden elastiek en dat werkt goed, maar hij zet zijn buik uit en dan past ie net niet onder mn zadel :( Afvallen moet ie ook niet, dus moet toch aan een langere. Ga dan toch al naar 65cm :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:59

Volgens mij is Djuun ook gewoon een klein poppetje hoor :') Ik hoor allemaal Arabieren met langere singels, vrij normale standaardmaten, maar dat gaat hem echt niet worden bij Djuun :=

Ja, schoonzus (instructrice) is er ook voor aan het sparen. Die had er al eens mee gereden en voelde direct verschil. Zij rijdt Z dressuur, dus dan is het niet dat je van niets komt. Dus als je dan al gelijk zo'n verschil voelt met rijden...

Katja, haha, ja het is meer dat wij graag nog eens een onderlinge dressuurwedstrijd doen enzo, want anders was ik misschien ook al overgestapt naar een westernzadel :)) Overigens is ons zadeldrama voorbij *klopt af*.
Het is niet dat onze huidige singel niet goed zit, maar als we met zo'n Fairfax meer comfort kunnen krijgen voor Djuun, vind ik het em eigenlijk al zn geld waard.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:02

Vind ik ook inderdaad. Daya kan absoluut geen neopreen singels verdragen, dus het moet gewoon goed zitten. Moet het natuurlijk zoiezo :j

Ben ook benieuwd geworden naar die singel... Misschien kan ik hem eens testen.
Heb hem wel in mijn handen gehad en ik vind hem enorm dik en zacht :j Voelde prettig!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:04

Pas de Deux mag je hem een week/twee weken(??) testen voor €15,- :) Volgens mij betaal je hem dan eerst en als ie niet bevalt stuur je hem terug en krijg je je geld - die €15,- terug ofzo. Geloof dat het zo werkte.

Die van je stalgenootje past zeker toevallig niet bij jou? Eh.. Daya :+

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:08

Hahaha bij mij niet :+
Ik denk dat hij te kort is... Is de kortste maat die ze heeft, maar ik kan het allicht even proberen! Ga het even vragen van de week, maar eerst heb ik zondag wedstrijd, dus Day staat op rust..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:11

Oke, naja, jij hebt hem al in handen gehad iig _O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:37

@jessica als ik een hengst zoek voor mij merrie is het leuk dat de hengst in de sport loopt maar voor mij veel belangrijker hoe het karakter vd hengst is, en als ik zie dat hij als braaf onder het zadel is, lief in de omgang is en zijn uiterlijk spreekt mij aan dan vind ik dat veel belangrijker dan prestaties en een verrot karakter

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:43

Dames ik wil wederom weer om jullie raad vragen!

Shief mist een flink stuk fel op der kont sinds vandaag.. We kunnen in het land weinig ontdekken dat ze daar achter is blijven hangen, maar we hebben pas een nieuw paard in de groep en vragen ons af of dit überhaupt een trap of bijtwond kan zijn.. Ik persoonlijk vind het daar veelste netjes voor. Maar wellicht hebben jullie door alle jaren heen zoiets zelfde meegemaakt of gezien, vandaar mijn vraag!

Dit is de plek:
http://img196.imageshack.us/img196/9076/7oac.jpg

Ik mag eraan zitten, het is iets warm en je ziet dus ook een beetje een verdikking

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:46

@shanna wel lastig, kan ze nergens met de billen langs lopen, zie er niet echt uit als een bijt wond meer een schuur/schaafwond

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:49

huh dat is bizar! netjes zeg. lijkt me echt een schaafwond, ook geen paaltjes ofzo? geen dekkende ruinen die met hun hoef geschaafd hebben? ( :+ )