[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:40

set_elkol schreef:
Set is 1,54 (weet niet precies zeker) en Sam is 'maar' 1,46 maar al zijn veulens hebben tot nu toe de moedermaat :j en ik vind alles prima want ik ben een uk :D er is een prachtige Rocky hengst in Duitsland die is 1,60 dus er is veel verschil net als bij Arabs.

Ah, dat zou een mooi maatje zijn :j

Als wij ooit met Djuun zouden fokken, dan zou het voor mij wel net wat mooier zijn om een slagje groter of anders breder (bijvoorbeeld met een Quarter) te fokken qua plaatje :) Ik ben overigens ook helemaal niet tegen kruisingen :) Sowieso is dat met een Arab toch makkelijk, je kan standaard alles inschrijven, waarmee je ook kruist, bij bijvoorbeeld al het NRPS :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:41

set_elkol schreef:
ah joh best een mooi plaatje, maar erop lijk je inderdaad groter :D binnenkort zien we iedereen in het echt en dan weten we veel beter hoe groot iedereen is!

En ik ben niet eens zo lang hoor _O- Tik de 1.70m nog niet eens aan. Ben volgens mij heel gemiddeld qua lengte, maar ben natuurlijk niet de slankste.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:45

Ja mijn veulen ga ik ook inschrijven bij NRPS. Ik heb heel wat rassen overwogen om mee te dekken de afgelopen 7 jaar :D maar aangezien ik nog onder de 1,60 ben en het veulen voor mezelf fok is dit prima. Ik pas namelijk super op Setel qua maat, zelfs op een D-pony nog. mijn voeten raken nog de buik :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:49

Nee joh, voor jou een perfecte maat hoor :j Djuun past qua plaatje ook veel beter bij Letiets, maar weetje... ik wil toch geen wedstrijden gaan rijden officieel en we hebben samen lol en zolang ik niet meer aankom, kan het prima :j Darmoor was kleiner en daar reed ik ook gewoon op. Vorige week nog stukje op Pasja (van tante) gereden en die is ook nog net D-maat :) Ook daar wel eens onderlinge wedstrijd op meegereden:
Afbeelding
Die scheelt toch al gauw zo'n cm of 5 met Djuun :)
Wedstrijdje ging ook zo goed _O-
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:50

haha altijd leuk bloopers :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:52

:))

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:54

Pasja is zo'n piepert :') Die vind alles een reden om te schrikken, haar moto is daarom ook: 1 dag niet geschrokken, is 1 dag niet geleefd :')

Ben blij dat ze vandaag braaf was, want was een rondje zonder zadel op d'r en was m'n cap bij Djuun vergeten :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:20

Rock en Bier _O-

Nas is dus niet de enige :') Umoyax wordt er echt wíld enthousiast van, die komt een halve meter groter de bak uit, loeitrots issie dan op zichzelf := Laatst ook klein sprongetje in de bak gebouwd, dacht eroverheen te stappen met m......dacht hij anders over :+ Ging ie uiteindelijk ook showend en brullend de bak uit, dat iedereen maar effe wist dat ie heeeeeeeel hoog gesprongen had hoor!!!!!

:')

Datzelfde sprongetje was overigens ook beneden Nas haar stand hoor. Ze ging er wel soort van overheen.....maar met dezelfde blik in haar ogen als met VD _O-

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:44

Je moet Noah eens zien met VD, die doet alles voor dat snoepje! Kan ook heel veel kunstjes :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:01

set_elkol schreef:
Kreeg net een linkje van een fokkerij in Italië die kruisingen fokt met Arabieren, zitten echt malle dingen tussen. Ik ontving dat vanwege een Rocky kruising die daar ook is gefokt :j

[ Afbeelding ]

Deze vind ik best gaaf!!

Letizia schreef:
Djuun wel hoor, die vind VD helemaal het einde en wordt er soms wat hyper van :):)
:')
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Leuk! Yus kan ook 'pootje' geven :D

Yusraa heeft eigenlijk niet gauw last van prutoogjes :) Ik zit trouwens ook met best wat lengte op mijn bierenbeest. Ik ben ongeveer 1.80 en Yus rond de 1.55 :)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:03

Ik ben ook niet zo super groot. Maar heb vooral baat bij mijn korte beentjes :). Princesa meet geloof ik 1.56. En ik ben 1.68, dus dat kan best prima :-).

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:23

Bij Daya hangt het er vanaf hoe hij loopt. Als hij trots op zichzelf is, maakt hij zich erg groot. Dan lijk ik iniemini hahaha. Als ik bijvoorbeeld net even boos op hem ben geworden, dan maakt hij zich heel klein en lijk ik enorm :Y)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:47

De schofthoogte van een AV is zo tussen de 1,45 en 1.55 daarboven zijn gewoon uitschieters ;)
Ik moet Mo maar weer eens meten ik gok dat hij zo rond de 1.62 zit.

Zie vaak leuke kruisingen uit een AV komen.
Vind de Rocky kruising ook vet.

Vandaag zelf zonder Instructrice opgestapt, wel hielp de staleigenaar mij.
We zijn eigenlijk meer met mijn gemoed toestand aan het werk gegaan dan hoe Mo liep.
Ging eigenlijk helemaal niet verkeerd.
Ik moet meer vertrouwen in mezelf hebben en gewoon weer meer km gaan maken :j *D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:57

Angst is verschrikkelijk. Een vriendin van mij heeft er een tijd heel veel last van gehad. Dat heeft uitwerking op je paard. Het moment dat je er bewust mee aan de slag gaat zul je zien dat het verbetert. Zodra je spanning loslaat merkt je paard dat echt aan jou.

Ik ben nu bijna een maandje terug van Princesa afgestuiterd. Klein scheurtje in mijn bekken.. En nu vorige week maandag weer begonnen met rijden. Maar merkte bij mezelf echt die eerste twee keer erop spanning. En dan ziet zij opeens overal spoken. Dus die wisselwerking tussen mens en dier is gewoon echt ongelooflijk.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:36

set_elkol schreef:
Setels ouders zijn beide schimmel en toch heeft ze een vol vosbroertje, haar ouders waren dus niet dominant schimmel. Dus ik denk dat er kans is dat ook zij niet dominant is. (Haar broertje vind ik wel echt een lekker ding trouwens)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een prachtpaard!

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:36

Sieltjuh schreef:
Nee joh, voor jou een perfecte maat hoor :j Djuun past qua plaatje ook veel beter bij Letiets, maar weetje... ik wil toch geen wedstrijden gaan rijden officieel en we hebben samen lol en zolang ik niet meer aankom, kan het prima :j Darmoor was kleiner en daar reed ik ook gewoon op. Vorige week nog stukje op Pasja (van tante) gereden en die is ook nog net D-maat :) Ook daar wel eens onderlinge wedstrijd op meegereden:
[ Afbeelding ]
Die scheelt toch al gauw zo'n cm of 5 met Djuun :)
Wedstrijdje ging ook zo goed _O-
[ Afbeelding ]

Mooi paardje heb je, loopt mooi.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:06

@set_ekol wat en knappert op de vorige pagina die kleur <3
@sieltjuh ik vind djuun bij jullie beide passen, en dat bekkie op die ene vd foto
@amy haha grappig een paard die zich zelf iig heel erg goed vind haha
@barcelona ik had ook zon dip met asal en nu gaat het weer zo goed, ik heb ook nog wel drempels zoals straks weer op concours gaan maar ben elke keer weer zo trots, dat gevoel krijg jij ook nog wel terug

Ik pas wel goed asal vind ik zelf alleen wil ik graag nog meer afvallen zodat de combi mooier wordt, maar kan nog even geen motivatie vinden

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:41

Asal is toch ook best aan de maat, Joyce? Of ben jij niet zolang? Ik vind jullie ook leuke combi :j

Thanks Kimfeline, is overigens niet mijn paard, maar die van mn tante :)

Angst is iets heel rots. Vond op Djuun stappen in het begin best heel spannend en vind nieuwe dingen met dr doen ook nog steeds wel spannend, maar echt angst heb ik gelukkig nog niet gevoeld. Ben van nature wel een angsthaas hoor. Stap echt niet zomaar op elk paard. Mijn angst zit hem voornamelijk in bang zijn controle te verliezen. En op de een of andere manier heb ik dan liever een gevoeliger paard, die luisterd naar een handrem als het echt moet, dan een stugge tank die door de handrem gewoon doorloopt. Gelukkig zelden en nog nooit bij Djuun die nodig gehad, maar het idee dat paard als kip zonder kop gaat rennen :=

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:42

@sieltjuh asal is 1,56 en ik ben zelf 1,65 ach ik vind het wel staan, op concours denken de meeste ook dat ze paard is maar dat komt denk ik ook door haar bouw

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:06

Ja prima maat idd :) en Asal heeft natuurlijk ook best body :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:12

ja dro ik ben voor het mooie nog te stevig maar door haar body is het niet echt storend

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:24

Het is ook niet echt angst.
Maar meer van te hoge eissen stellen van mezelf en dan raak ik gefrustreerd.
Want ik stap ook gewoon op andere paarden.
Het is een soort cirkel: Ik weet dat ik het kan, maar ben bang om Mo te verzieken.En rij dus tegen mezelf.'
Door de hoge frustratie stop ik met ademhalen en ik stop met rijden en sla dicht.Is heel apart :P

Ben benieuwd 18-08 met de coaching clinic :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:31

Tjah, te hoge eisen stellen heb ik iig nooit last van _O- Heb mezelf er maar bij neergelegd dat ik geen talent ben :')

Ik hoop voor je dat de coahing clinic helpt :) Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je voornamelijk plezier hebt in het rijden en niet gefrustreerd afstapt :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:41

Sieltjuh schreef:
Tjah, te hoge eisen stellen heb ik iig nooit last van _O- Heb mezelf er maar bij neergelegd dat ik geen talent ben :')

Ik hoop voor je dat de coahing clinic helpt :) Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je voornamelijk plezier hebt in het rijden en niet gefrustreerd afstapt :)

Klopt...tijdens het inrijden geen last van gehad, Mo was immers een jong paard en wat kan je verwachten...
Tot ik Mirka kocht en madame dingen ging doen wat achteraf logisch is...maar ik weet het eerst aan onkunde..toen is het gaan groeien zeg maar..
Terwijl als ik terug kijk wat ik met Barc allemaal deed... :j :D

En wat wel al een beetje met Barc ook had: Ik rij een GGK Hengst dus ik moet laten zien dat ik heel goed kan rijden...is natuurlijk ook gevoed door mensen om je heen... en zo kom je in een soort dip :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:54

Naja, dat is volgens mij onzin :+ Zijn prestaties met zn kwakjes, hebben volgens mij rijtechnisch niets met jou te maken :+
Enne, zo extreem veel kilometers heeft hij volgens mij nog niet gemaakt onder het zadel, dus wat kan je ook verwachten :)
Bij sommige mensen is een doel in het rijden hebben juist fijn en gaat het beter van, maar kan bij jou voorstellen dat geen doel hebben, of iig geen verwachtingen hebben, juist beter werkt :) Maar zet dat knopje maar eens uit bij jezelf...

Mijn doel is elke keer als ik op stap: genieten :) En als het in de bak dan eens een keertje minder ga, tjah dan de volgende keer beter :)
Scheelt misschien bij mij wel dat Djuun gewoon heel fijn buiten te rijden is en dat ik daar gewoon veel energie uit haal :) Op buitenrit is ze eigenlijk vrijwel altijd braaf en vrolijk, dus baasje ook vrolijk :j