[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:45

had nog 2 foto's van na het scheren en aan de longe maar dan spam ik wel weer heel veel

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:47

kom maar op :))

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:49

Fu heeft last van lichte zomereczeem sinds een paar jaar, maar met een dekentje op is het prima te doen.
Alleen door deken slijten zijn manen wel wat, vorige winter had ik ook een halsdeken op dus blijft er steeds wat minder over, het nu gewoon een dunne laag.
Dus deze keer zonder hals de winter door, dan zal het hopelijk wel weer wat groeien.

Geen idee Jildiz, mijn paard had als moeder een donkerbruine met kopersnoet en als vader een haflo arabe die haflingerkleur was met donkere manen en staart. :')

Joyce, wat is Assie moe zeg! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:51

Ik kon wel een mealy/pangare vos arabisch merrieveulen vinden

Afbeelding

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:51

oke hier komt dan Assie zonder Jassie
Gewoon lekker aan het halster aan de longe gehad, aangezien ik zelf ook niet fit ben

@miranda wat zonde zeg, en flink balen natuurlijk eczeem. Assie was dood moe, het leven is ook zwaar als je alleen maar in de wei hoeft te staan de laatste tijd, je geschoren wordt en ook nog wel gelongeerd wordt aan het halster
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:52

Assie heeft een mooi lijf :D lekker los ziet ze eruit.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:53

@kat dankje, ze gaat ook iedere jaar naar de fysio maar die heeft ook altijd weinig werk met haar, gelukkig

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:58

Grappig Katje, die kleur!
Maar hoe ziet nou de moeder eruit van zijn halfbro?

Joyce, Assie ziet er topfit uit!
Lekker geschoren ook weer.
Nu Fuego het van de zomer zo goed heeft gedaan onder zijn eczeemdeken (en Zosja zijn tanden thuis heeft gehouden) vind ik het niet zo'n groot probleem..er zijn hier in de buurt ontzettend veel paarden die last hebben van de culicoïdesmug.

Dinsdag komt de dokter even om Fu's kiezen te doen, merk er niet veel van maar ik denk toch dat hij last heeft.
Laatst bijgewerkt door MirandaMalik op 10-10-14 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:00

moeder van half bro is valk dacht ik :) halfbroer is een volle rocky maar denk dat Ilya dezelfde kleur krijgt.

Broer is alleen veeeeel lichter geboren

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=54BF77CF

Ilya heeft trouwens vet veel halfbroers en zussen :j maar deze is ook silver buckskin.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:02

:wow: Dat lijkt meer op Blue! :D
Maar ik bedoelde meer qua bouw, was benieuwd want ik heb het idee dat Ilya toch flink wat edeler is hoor! :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:03

Ja hoop het ook :D dat ie edeler wordt :D die mams is heel anders dan Set natuurlijk.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:04

Ja, ik verwacht toch niet dat nog zoveel gaat veranderen...hij heeft natuurlijk ook genoeg van moeders!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:11

@Miranda wel fijn dat je het iig nog af kunt met een deken

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:14

Yildiz je paarden zijn prachtig! Ik vind Nour ook volwassener ogen :j
En je kleine meid, tsja prachtig! :D

Haha Joyce leuke foto's van Asal, en wat een heerlijke longeer foto! Daar ben ik echt zwaar jaloers op.. Als shief ooit zo uitzichtzelf gaat lopen krijgen jullie allemaal taart *D

Lisa die kap := Kap waar ga je met het hondje heen? haha

Andere joyce, leuke foto van jullie samen!

Annika, hoe is het gegaan bij de hoefsmid?

Baukje, heerlijk als je vriendje zo aan komt gegaloppeerd! <3 Dat gebeurt hier niet, wel een keiharde hinnik en waggel de waggel haha

Pff, weeeeekend! *\%/* eindelijk

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:20

He wat balen Miranda zomerexceem. Ik wist trouwens niet dat dit op latere leeftijd kon ontstaan? Dacht dat paarden ermee geboren werden (heb op ijscofokkerij gestaan waar ze om die reden niet met exceempaarden fokten).

De merrie uit de volle zus van Tie x Jazz (dus feitelijk zelfde cross als Yazahra) is ook "palomino", nja.. Zweetvos dus.
Afbeelding

Maar hier zie ik het meelmuiltje minder.
Ik weet wel zeker dat dat vanuit Ali Jamaal komt die aparte kleurtjes net als die TT manen (Jazzy heeft dat ook). Weet jij de pedigree van dat merrietje op de foto Katja?
Maar idd, hopelijk blijft Yazahra dit gave kleurtje!
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 10-10-14 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:22

Thanks Shanna! :o

Ja das misschien ook merrie eigen hihi, niet té enthousiast! Zie t zelfde bij die meidjes, wel hinniken maar dan sjok sjok.
Alleen Nour= pennypony knoerthardegalop net als Silver hihi! <3

Leuk zon grote familie! Vind t altijd interessant die familiebanden wat vererft wat. :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:26

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:26

Kleurtjes, I love it! Ben echt enorm benieuwd naar de kleur van Ilya!

Haha zou het Yildiz? Ik vind dat hinniken wel echt enorm lief hoor <3 had er een keertje filmpje van gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=G16FdDzKzFk

Afbeelding
Shief met der leuke buitenrij setje! Matcht nu bij der hokkie, haha. Is ze toch braaf, donderdagavond ritje buiten gedaan zo met de pad en halster, ze was een beetje wiebel wiebel vanwege die enorme wind maar blijft enorm fijn te rijden!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:29

He Bauk we postte tegelijk! Ziet er al goed uit hoor!! En wat wordt ie wit!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:29

Shief is sexy!

Enneh die begroetingen daar is Set bekend om <3 soms sta ik nog op het erf te praten met mn papa en dan hinnikt er ineens iets heel ver weg

oud filmpje, hier wel bekend denk ik (ja ik praat afschuwelijk tegen de paarden)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:35

Heel herkenbaar! Shief herkent het geluid van onze fietsen gewoon :') Grappig is dat hè. Net als dat paarden gewoon horen aan de auto of het hun eigen baasje is of een ander

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:21

:wave:

Ziet er goed uit Baukje! En joh, je zou mij eens moeten zien stuntelen, dubbele longe is niet aan mij besteed :')

Shan, wat een knapperd is het toch <3

Yildiz, haha, die Tie, wat een smeerpoets! (herkenbaar trouwens... Djuun is Miss Pishoofd :') ).
Misschien stomme vraag, maar hoe ben je eigenlijk op de naam Tie gekomen, want ze heet toch eigenlijk Yentl? Of is het gewoon een koosnaampje of spreek je Yentl totaal anders uit als dat ik dacht (jen-tel?) :+

Joyce, wat ziet Asal er goed uit <3 Knapperd!

*zwaait ff*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:23

heb ik ook ooit gevraagd in Dikke Buiken volgens mij maar ben het antwoord alweer kwijt :P koosnaampje van de fokker?

*\%/* heb je een leuke jaardag Siel?

aaah gevonden

Citaat:
Die naam kwam met de koop haha! Fokker noemde haar als koosnaampje (Yen)TIE, verkort Tie en als ze haar echt riep: TSIE!
Is altijd zo gebleven! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:26

Ooow, die vorm had ik nog niet bedacht :))
Ja, zat er echt over na te denken :')

Jaaa, gewoon gewerkt vandaag, iedereen was een beetje jolig (vrijdag hè :P ), dus was gezellig. En vanavond met ouders en Letiets uit eten geweest :9 En bij terugkomst nog gruwelijk verwend met o.a. een spider-catcher 8-) _O-

Dus prima dagje gehad hoor :) Vier mijn verjaardag dit jaar niet echt, doe wel een housewarming tegen de tijd dat ik in mn huisje zit :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 07:58

Siel! Gewoon je verjaardag vergeten! :oo
Afbeelding
Alsnog van harte! *\o/*

Tweede keer pas Baukje? Ik heb zeker de eerste tien keer languit gelegen (struikelen over de touwen enzo :roll: ), dus jee ziet er goed uit!

Prachtige Freestyleset! Heul mooi touwhalster, staat je meisje goed!

Katja! Hield je vroeger pauwen?!! Met eentje ging het niet goed hoor op dat filmpje, die is ziek! _O-

Dat brommen, zo lief! <3 Doet Tie ook. Jazzy en Zaartje hinniken knoerthard als begroeting. Zaartje heeft n paar weken alleen gestaan na het spenen (in afwachting van een ander veulen) en alhoewel ik dat best sneu voor d'r vond is ze hierdoor wel super mens en vooral op mij gericht. Ging vanaf toen ook idd op m'n auto reageren.
Ze staat nu met twee andere veulens naast de wei van jazzy en Tie en is leader of de pack. Bij het binnen zetten pakken ze haar eerst omdat ze zo makkelijk te leiden is en de rest anders niet komt hihi.

Ha ja, Katja had t al gevonden. Tie is een verbastering van Yentie. Zo noemde haar wijlen fokker haar idd.