[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:01

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:08

Dat zou een coolerd zijn :D Zou bijna denken om Shief nog eens lief aan te kijken met de vraag of ze een veulentje voor me wil fixen O:)

amyz

Nohhh die stippel is gaaf!!

Hier weinig last van prutoogjes gelukkig... Maar goed, daarentegen heb ik er eentje die nog steeds z'n afmetingen niet kent en eentje die het prachtig vindt om alles te slopen wat ze in haar mond kan pakken, dus ik zou tekenen voor alleen maar prutoogjes hoor :')

Letizia

Oeh, die is wel knap :j

Set_Elkol

ik hoop op een prachtige merrie met zo'n fijn koppie en een heerlijk lijf :D en het aller aller liefst een merrie! maar ik ben ook al dolgelukkig met een gezonde baby :j nog 318 dagen :') en al 22 gehad haha. 26 augustus wordt ze weer gescand, na onze meeting :D

enneh, een Shief baby zou ook heel leuk zijn :))

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:59

Alle 3 mijn AV hadden er vrij weinig last van.
Maar met die vele vliegen is het niet gek..vooral omdat die beesten nog kunnen steken ook.

Montoyo weer gereden vandaag *\o/*
Heerlijk om op je knol te zitten.
Maar ik heb toch wel een deuk van Mirka gekregen...die liet zich rechtsom gewoon om donderen dus nu denk ik steeds rechts...ow god.. :o
En omdat ik weet dat ik kan rijden..ga ik een soort van discussie aan met mezelf :+ en dat merkt Mo gewoon..
Barc ging het ook doen en Mo niet...
Tot dat ik Mirka kocht en die het ook begon te doen ging ik onbewust ook anders op Mo rijden...Hopelijk gaat die zelfvertrouwen weer komen :j -O-

18 augustus hebben we clinic op stal met diverse onderdelen in coaches...ik ga dus mee doen voor mijn probleem.

Mag ook een pony op stal gaan rijden dus kan ik weer meer km maken dat zal ook een hoop schelen..

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:09

@shanna kamillethee helpt idd erg goed zuivert
@jessica fijn dat me mo zo goed gaat
Asal gelukkig geen last van dr ogen maar ze gaat ook altijd met kap de wei op ala alien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:19

Shanna_ schreef:
Oké! Ja Shief heeft opzich niet heel erg veel dat ze traant maar heeft over het jaar heen wel vaker prutjes etc. dan menig ander paard. Ik zal het eens opzoeken! Klinkt inderdaad als goed spul! Kan nooit kwaad om dat in huis te hebben :) Thanks

Vosje heeft het afgelopen jaar 3 keer gehad een traan oog waarbij het dicht zat. geen prut overgens.
Je kunt het beste gewoon dit halen bij de dieren apotheek (Dierenarts) : Terramycin oogzalf (Voor katten en honden)
Kost 6 euro doe je een heel jaar mee. Na 3 keer 2 maal daags smeren is het over.
Khamile thee werkt ook vereist enkel wat meer werk en tijd. Dit is net wat sneller. Wel koel bewaren.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:15

Noah heeft ook snel een traan oogje, vooral als hij geen vliegenkap om heeft. Dus die staat dag in dag uit met zn babyblauwe vliegenkap om :))

gave stippel!! Ik vind Kharamel ook zo'n tof beest, champagne kleur :+:

ben net heeeeeerlijk uit eten geweest met mama en mn zusje, bij een wok restaurant. Heb veeeeeel te veel gegeten :x

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:58

Vanavond weer eens een poging gedaan tot VD met Nas, maar dat was (wederom) niet echt een succes := Ze doet het allemaal wel een paar keer, net genoeg om te merken dat ze het stiekem héél goed begrijpt.....maar dan is het voor haar ook klaar. Ze staat me ook echt aan te kijken met zo'n blik van ''are you kídding me???'' :') Dacht na het mislukte targetten dat het misschien gewoon niet genoeg flair had voor haar en aangezien ze het laatste paard op de wereld is dat ergens misbruik van zal maken maar spaanse pas geprobeerd, maar dat onderging hetzelfde ritueel. :')
Ik geef het maar op met VD met Nas :+ Umoyax is er wel bloedfanatiek in, vind het altijd juist zo'n leuke en fijne manier om een paard te leren leren maar dit is helemaal niks zo _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:02

Volgens mij vinden Arabierenmerries dat onder hun stand ofzo :+ "je denkt toch niet serieus dat ik dat ga doen he? serieus? Pffff"

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:08

Wat een gaaf beest Katja! Ik hoop voor je op zo'n prachtveulie!

Lekker Jes, dat rijden goed ging. Dat zelfvertrouwen komt vanzelf terug :j Het heeft bij mij 1,5 jaar geduurd, maar ik durf sinds een week weer in mijn eentje op Day te stappen *\o/* Hij ging voorheen altijd steigeren en achterover klappen. Ik heb na een klap of 15 dus een behoorlijke knauw gekregen. Veel hoofdpijn is niet fijn :') Sindsdien liet ik me altijd een voetje geven... Geen voetje, was niet rijden :n Vorige week dacht ik: ik trek de stoute schoenen aan en ik DOE het GEWOON... En tadaa... Geen onvertogen woord (of stap) van meneer. Hij keek me een beetje aan van: was dat nou zo moeilijk :') haha. Dus heb ook alweer heerlijk alleen buiten gereden en getraind. Serene stilte :+: Het komt dus vanzelf goed! Met wat tijd :j

Amy, Daya is net als Nas... Probeerde hem spaanse pas te leren... Been optillen, ''pas'' erbij zeggen, even been vasthouden, loslaten en belonen. Na 3 keer kon hij het opbrengen om zijn been eventjes heel kort op te tillen. Ik enorm belonen: ik dacht WE HEBBEN EEN BEGIN *\%/* Nou, ik kan op mijn kop gaan staan... Hij tilt nu nog steeds zijn been dat minibeetje op #) Hij snapt ook dat hij hem omhoog moet houden, maar hij vind het gewoon niet nodig om het hoger te doen. Na 3 keer vragen zonder te belonen, om het te verbeteren, loopt hij gewoon strontarrogant weg en gaat in de hoek van de bak staan... Mij aankijkend.. Zo ook met klassieke buiging. Hij weet dondersgoed hoe hij dat moet doen, maar na 2 of 3 keer oefenen vind hij al die inspanning het worteltje niet meer waard en gaat hij zelf maar wat verzinnen. Rondje om me heen, flemen, pasje... Hij wil het worteltje wel, maar niet als hij er zoveel moeite voor moet doen. Of hij gaat me kussen. Dan verlies ik mijn hart er weer in en knuffel ik hem. Is zijn geheime wapen als hij geen zin meer heeft, hahaha.
Hij heeft wel heel veel pret in ''vrij'' rijden. Zonder zadel met neckrope is zijn ding. Dan issie apentrots op zichzelf, gaat showy draven als ik hem beloon... Gevolg: ik moet afstappen, want dan kan ik niet meer blijven zitten :')
Longeren vind hij ook zo onnodig. Dan gaat ie op dezelfde manier lopen etteren..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:16

haha showen zonder zadel is oncomfortabel he :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:21

Djuun wel hoor, die vind VD helemaal het einde en wordt er soms wat hyper van :):)
:')
Afbeelding
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:22

Mooi zo Jolinda!!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:24

Djuun vindt VD juist fantastisch! Lekkere makkelijke manier om snoepjes te krijgen :)) We doen het ook eigenlijk elke dag wel, de Jambette vond de osteo een goede oefening :j Die kan ze loeihoog :j Verder kan ze buiging en een rondje draaien :')
Nog meer Letiets?? Owjah, Djuun fleemt op commando :j

Wat een gave veulies, Katja <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:27

hoe groot is Djuun eigenlijk? Lijkt op die foto best groot! (en sexy trouwens, wat een knap paard! koppie doet me aan set denken, die blik) Mooi veulen he, ik had die volwassen kruising ArabxRock wel eens geplaatst toch?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:30

Ersiel, waar is dat filmpje van rondje? :')
Ik doe vaak, als ik met VD bezig ben, ook wat andere dingen tussen door zoals achterwaarts/voorwaarts/zijwaarts.

Over zijwaarts gesproken, al een paar keer wijken met Djuun geoefend, maar steeds ging ze daarvan een beetje over d'r theewater, van de week geoefend in de B-weg, plots snapte ze het. Dus vandaag even meegepakt in de bak en naar rechts deed ze het echt heel netjes, naar links wat minder, maar ben al lang blij dat het kwartje gevallen schijnt te zijn :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:30

Ik ben gewoon klein Katja :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:32

Haha ik ook, 1m58.

volwassen Rock Bier:
Afbeelding

heel nieuw genre paard, erg geschikt voor festivalgangers. Rock en Bier.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:35

:))

Djuun is zo rond de 1.52m dus inderdaad niet zo'n joekel hoor :) Naast mij (of eigenlijk met mij erop vooral vanaf voren gezien), is ze helemaal niet zo groot :')

Knap dier is dat Katja :j Echt een leuke kruising denk ik :) Hoe groot zijn Set en Sam eigenlijk?

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:35

Letizia schreef:
Djuun wel hoor, die vind VD helemaal het einde en wordt er soms wat hyper van :):)
:')
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Lekker bekkie :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:38

Set is 1,54 (weet niet precies zeker) en Sam is 'maar' 1,46 maar al zijn veulens hebben tot nu toe de moedermaat :j en ik vind alles prima want ik ben een uk :D er is een prachtige Rocky hengst in Duitsland die is 1,60 dus er is veel verschil net als bij Arabs.

Setels gedrag is echt heeeul knuffelig, en nu weet ik niet of het door de dracht komt (hoor je vaak) of doordat ze 5 week is weggeweest :D
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 06-08-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:38

Kiek Katja :))
Hier pas ik denk ik prima op Djuun (oke, oke, qua plaatje zal een 1.60m paard beter staan)
Afbeelding

Maar vanaf vooraf, zeker lichtrijdend, lijk ik zo huge _O-
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:39

ah joh best een mooi plaatje, maar erop lijk je inderdaad groter :D binnenkort zien we iedereen in het echt en dan weten we veel beter hoe groot iedereen is!