[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:07

Sieltjuh schreef:
Trouwens geen idee meer of ik nog zal reageren, maar vertrek vanavond naar een B&B en morgenochtend vliegen we naar Aruba :):) We willen kijken of we daar ook nog een keer kunnen gaan paardrijden :j Lijkt me iig wel geweldig gaaf :D Voor de rest: zon, zee, strand, cocktails en vooral heel mag en niets moet :D

Hey wat leuk :D

Wij wensen jou alvast een hele leuke vakantie toe :D ;)
Geniet van het prachtige weer en van de heerlijke cocktails :D *\o/*

Jolindaa

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:08

Ja die manen :')
Die groeien en groeien, dus dat scheelt. Bovenal heb ik ook nog wel wat cursussen trailerladen te gaan, dus daar heb ik dan mooi de tijd voor, haha.

Heeeeeel veel plezier op Aruba Sieltjuh! Veel fotos maken :D!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:20

Dankjewel :D Foto's komen goed :D Ik heb een wegwerpcamera (gekregen van vriendinnen voor mn verjaardag afgelopen oktober) en een compactcamera. En natuurlijk nog onze spiegelreflex, dus ik denk dat we straks nog moeite hebben met foto's selecteren :)) Mijn koffer is gepakt en mijn handbagage ook zo goed als, dus ben er helemaal klaar voor. Djuun wordt lekker verzorgd door mn moeder (die doet Djuun sowieso al paar keer in de week altijd), dus dat voelt ook vertrouwd. Hebben vandaag Djuun nog ff ingefluisterd dat ze brááf moet zijn bij mn moeder :')

Nog ff voor vertrek, filmpje van mn debieltje vanochtend (mn zus heeft gefilmd, ik sta op de achtergrond op de wei met Prins, van Dilan, te grazen aan de hand, helaas staan ze nog niet op wei -O- ).

Gek hè, dat de HS springschoenen adviseerde :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:18

met korte manen mag je ook op de keuring komen hoor, als hij een smallere hals heeft is het misschien wel beter als ze korter zijn, vertekend het dat hij een bredere hals heeft

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:33

Sieltjuh schreef:
Dankjewel :D Foto's komen goed :D Ik heb een wegwerpcamera (gekregen van vriendinnen voor mn verjaardag afgelopen oktober) en een compactcamera. En natuurlijk nog onze spiegelreflex, dus ik denk dat we straks nog moeite hebben met foto's selecteren :)) Mijn koffer is gepakt en mijn handbagage ook zo goed als, dus ben er helemaal klaar voor. Djuun wordt lekker verzorgd door mn moeder (die doet Djuun sowieso al paar keer in de week altijd), dus dat voelt ook vertrouwd. Hebben vandaag Djuun nog ff ingefluisterd dat ze brááf moet zijn bij mn moeder :')

Nog ff voor vertrek, filmpje van mn debieltje vanochtend (mn zus heeft gefilmd, ik sta op de achtergrond op de wei met Prins, van Dilan, te grazen aan de hand, helaas staan ze nog niet op wei -O- ).

Gek hè, dat de HS springschoenen adviseerde :')

Wauw, wat kan ze ontzettend goed bewegen zeg!! *\o/* <3

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:42

Misschien dat wij met onze nieuwe aanwinst naar de premiekeuring gaan voor de ruinen. Eerst moet hij nog wat groeien, lukt het dit jaar niet, dan volgend jaar wel.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:33

Ik wist niet eens dat je ook met ruinen mee kon doen aan een keuring :') Lijkt me wel heel gaaf om een keer te doen, al vraag ik me af of Prins daar niet wat te dik voor is. De arabjes van gisteren waren toch wel heel wat kilo's lichter dan hij

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:36

Noah is vergeleken met showpaarden echt moddervet geloof ik :')

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:39

Alle goed gevoerde arabieren zijn moddervet vergeleken met wat ik gister heb gezien geloof ik

al heb ik vandaag nog wat andere hengsten gezien, waar wat vet en spier op zat, zag er meteen zó veel beter uit :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:51

Nou vond ik raalte de paarden ook redelijk vol :o
Ben Mo aan het vet mesten :x

Showen heeft wel wat...en inderdaad ook met ruinen kan het gewoon.
Er zijn zat ruinen die ook super bewegers zijn:D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:53

Noah is alleen een super beweger als hij zin heeft :+ soms gaat hij echt uit z'n plaat in de bak, mega draf met staart tussen z'n oren! en soms kan ik rennen, klappen met de zweep of ritselen met een zakje tot ik een ons weeg, dan staat hij me schaapachtig aan te kijken 'wtf doe je' :')

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:54

haha, lekker verschil dan :')
Nu zaten er bij de hengsten die gekeurd werden ook wel bij die gewoon prima op gewicht waren (voor het oog iig, wat ze wegen weet ik natuurlijk niet).

Maar ook de schralere werden gewoon ggk, dus zal wel zo horen/gewild zijn

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:25

pony is ook bagger vet, is al een hele boel af maar moet nog wat af voor ze echt weer mooi is. tsja, vanaf half november doet ze niet veel en ze is zo gek op eten dat ik haar bleef doorvoeren ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:33

Noah staat op een halve kilo basisbrok en een portie voordroog, krijgt maximaal 1 wortel of appel en zeker niet dagelijks, suikerklontjes en supplementen met glucose zijn verbannen, en we rijden bijna dagelijks en toch wel intensief, maar die spekkies gaan er maar niet af ;(

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:42

Alvast wat foto's van mijn knappie <3 Hoop vanavond tijd te hebben om de rest van de foto's uit te zoeke

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:14

Vind zn aftekeningen zoooo gaaf! Mooie foto ook van jullie samen :j
Staat nu ook een Sultandochter te koop bij AF, ook met 4 van die hoge witte benen <3 Helemaal mijn type...

Heel veel plezier op Aruba! Ohh jaloers.....

Met een ruin naar de keuring kan ook heel leuk zijn idd! T is weer eens wat anders :D En denk dat Djuun niet zou misstaan hoor :)

Umoyax is gisteren geschoren.... T is met hem altijd vrij simpel; óf hij vindt het oninteressant, óf hij wordt boos. Ik had het laatste verwacht, maar hij ging gewoon staan slapen :') Baardje geschoren, oortjes (!) geschoren, plukje geschoren, allemaal best... Beentjes hebben we nog even niet gedaan, zijn enige witbeen zit natuurlijk achter en hij weet net pas dat ie achterbenen heeft, dus nog maar even rustig aan doen daarmee. Vijoy werd zn staartje gewassen en af en toe kwam Umoyax te dicht bij dus sproeiden we even op zn benen (beetje plagen :+ ), mede omdat Vijoy niet zo blij was met het water... Dus ik dacht; tuinslang ligt er nu toch en Umoyax lijkt er weinig om te geven....... Dus Umoyax weer gepakt en even zn voorvoetjes afgespoeld, gaf ie ook weinig om, mal paard :+

Enfin, daarna stond een korte wandeling op de planning; Antha voorop als leidpaard en de drie mannen erachteraan. Verliep niet zo soepeltjes :') Vijoy waande zich in de showring dus Tamara had dr handen vol en Umoyax voelde zn opa zn bloed borrelen ofzo, die vond dat ie op de renbaan was, nog spierpijn in mn armen van :') Man o man... Alleen Micado was braaf van de drie en op stal is die juist de lastigste... Umoyax liep zich enorm aan te stellen en flipte bij elke auto die voorbij kwam, heb een paar keer mn hart vastgehouden want we gingen wel in de berm staan maar die was lang niet overal breed genoeg voor een plotseling draaiende Umoyax... Pfoe hee. Op de terugweg klein stukje gedraafd, ik dacht dat ik zou gaan vliegen met m, wilde hij niet eens in draf! Moest echt moeite doen, maar daarna liep ie wel heeeel braaf <3 Na dat korte drafje konden zowel Vijoy als Umoyax inééns wel netjes meelopen, malle beesten... Waar ze last van hadden geen idee... Misschien toch iets te veel gevraagd met scheren en wassen etc. Hebben ze daarna wel even de tijd gegeven om los te banjeren en eea te verwerken, maar wellicht was én scheren én ''wassen'' én wandelen op dezelfde dag toch te veel. Vorige wandeling was Umoyax heel makkelijk met het verkeer etc, dus het is niet dat ie er altijd bang voor is, leek me nu ook niet echt bang, gewoon aanstelleritus :+

Maar goed, weer aardig wat beleefd dus :+

Heb sinds gister ook een showhalster voor hem:
Afbeelding
:D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:48

Mooie arabier Denise!
Pff mijn pony is dus drachtig van mijn arabier. Ik weet niet wat hij erin gespoten heeft maar wat een druk ding zeg!!
Kyra moet nog 95 dagen tot het veulen uberhaupt veilig kan komen maar ze heeft het nu al erg zwaar.
Hij beukt zo hard dat ze evenwicht verliest, ze loopt te slaan bijten staart te zwiepen alles van ongemak.
En ze krijgt zelfs al slappe banden en maakt een begin aan haar uier.
Ik hoop zo hard dat ze het nog een hele poos binnenhoudt.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:56

:(:) Arme Kyra...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:59

Ja ze vond zichzelf ook erg zielig, maar ze is echt een super moeder.
Ze is helemaal in haar nopjes als ze drachtig is of uiteindelijk een veulen naast haar heeft lopen.
Ik ben ook echt zo benieuwd wat er uit komt.
Voor mijn merrie is het haar 2e veulen maar Duuc zijn 1e veulen dus weet niet wat hij doorgeeft eigenlijk.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:43

Kan best dat het voor de kleintjes allemaal net wat moeilijk te bolwerken was allemaal.
Of het zonnentje maak ze jollig :+

Zaterdag komt de zadelmaker *\o/*
Van horen zeggen dat die arabieren fokt :7
Zal wel handig zijn :D

Gister heerlijk op stal lopen lanteflanteren.
Mirka heeft meer dan 2 uur los kunnen staan omdat iedereen buiten ging rijden.

Montoyo heeft eerst tijdje los gestaan.
Toen heb ik hem met zadel op gelongeerd.
Daarna afgespoten en tijdje laten grazen.

Heerlijk zo dagje lummelen met je beestjes :D

Aruba wat een mazzelaar.....Kijk maar uit voor al dat testaron wat daar rondloopt

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:21

Lekker inderdaad zo een dagje :D Ik heb donderdag ook een soort beautydagje met Kiya gehad: staartje wassen, sokken knippen, hoeven schoon. Gisteren heerlijk buiten gereden, had al een zomergevoel! Echt genieten.
Lekkere vakantie voor Sieltje, geniet ervan! Zal vast wel lukken. Hopelijk blijft het hier ook zo zonnig!

Mooie foto's Denise! En leuke filmpjes komen er weer voorbij, lekker racen!

Amy wat stoer dat Umoyax het scheren zo OK vond! Volgens mij is hij echt een koele kikker. Ben ook benieuwd hoe het halster hem gaat staan! Deze heeft Tamara volgens mij ook bij Kayode gebruikt? Heel erg mooi die combinatie van zilver en bruin.

Spannend een veulen voor Kyra en bijzonder met je eigen paarden lijkt me. Ik hoop dat ze het nog even volhoudt, maar geef haar geen ongelijk dat ze het zat wordt met zo een druk veulen!

Met dit mooie weer en het verharen komen inderdaad de keuringskriebels weer omhoog. Ik heb 2 keer amateurkeuring gedaan en afgelopen jaar West. Ik ga vooral om een leuke dag te hebben met Kiya, ik doe verder ook alles zelf. Ik vind het altijd gezellig en ben natuurlijk trots op Kiya dat ze altijd zo braaf is.

Vorig jaar was Kiya helaas niet helemaal goed, we hebben problemen gehad vooral met rijden en ze zat niet lekker in haar vel, winterhaar wilde maar niet loslaten en ze zag er rommelig uit. We konden niets vinden bij fysio en zadelcontole, maar had echt het idee dat het niet goed zat. Doordat ze altijd erg hengstig is besloten naar de Kossack stud te gaan, hier heeft mijn dierenarts het hele dekseizoen inloopspreekuur om onder andere te laten scannen. Toen is gebleken dat ze verkleefde eitjes op haar eierstok had, deze was daardoor wel 3 keer zo groot als normaal. Daardoor had ze natuurlijk pijn en liep ze niet lekker. Gelukkig gaat het nu beter, het rijden gaat ook met sprongen vooruit en ze zit beter in haar vel. Ik ben vooral blij dat we eindelijk hebben gevonden waar het aan lag.

Vorig jaar zat ik door alles zo te twijfelen om naar West te gaan, toen wist ik dit nog niet. Achteraf had ik misschien beter thuis kunnen blijven, ze was gewoon niet top. We kwamen hierdoor 2 punten te kort voor een 3e premie. Ik vind haar nog steeds even leuk ;) maar wie weet doe ik dit jaar weer een poging. We gaan in ieder geval naar de amateurkeuring aan de hand en misschien zadelrubriek en verder zien we wel. Voor mij is het een leuke dag weg met mijn paard!

Mijn ervaring is trouwens wel dat ik de showpaarden bij het AVS wat voller vind, niet dik maar ook zeker niet afgetraind. Was vorig jaar bij de amateurkeuring alleen kijken en hoorde daar toch wel een aantal keer bij wat slankere paarden dat deze niet in showconditie waren. Dat geeft ons weer hoop want Kiya wordt al dik als ze het woord brok hoort :P Zij krijgt 's ochtends een handje lucerne, wat olie en een homeopatisch poeder voor de hengtigheid. 's Avonds een handje lucerne en vitaminekorrel waar alles in zit. Verder veel hooi en 's zomers overdag op het land. Na het rijden ook wel eens een klein beetje slobber, handje eiwitarme muesli of een stuk fruit. Verder is het goed kijken, soms geef ik wat extra zoals in de winter, dan weer wat minder. Kiya is nu niet echt vet maar heeft vooral een hele dikke buik. Nu ik weer flink aan de slag ben gaat het hopelijk ook lukken dat wat minder te krijgen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:33

Nou dat viel me ook al op.
Dat wij een ander show conditie voor ogen hebben dan dat je in het buitenland ziet.
Ik dacht altijd dat een arabier rank en slank hoorde te zijn :o

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:34

Wordt nog gezellig op de amateurkeuring als ik het zo lees :D

Halster was idd van Kayode :j Heb het even gauw gepast op Umoyax (die de kraaltjes maar gek vond en een hele tijd met zn hoofd een beetje stond te bewegen om de kraaltjes op zn neus te voelen, was heel grappig gezicht := ) en staat hem heel gaaf :D Op Vijoy staat t niet, die moet iets simpelers hebben... Umoyax is inderdaad heel relaxed, al heeft hij echt lentekriebels... Heeft ineens van die gekke dingen.. Laatst werd ie helemaal panisch omdat er nog een lege vlaszak in zn hooiruif zat toen ie zn stal in ging. :? Heb wel eens gemest met hem nog in zn stal (was er 's avonds en woei heel hard dus durfde hem niet alleen buiten te zetten) en toen maakte hij er niks van dat ik vlas bijgooide... Dat soort dingen heeft ie nu ineens, mal paard :+

Arme Kiya! Dat soort dingen zie je dan toch in eerste instantie over het hoofd... Fijn inderdaad dat je er toch achteraan bent gegaan en hebt ontdekt waar het aan lag!
Weet niet precies hoe ze er bij horen te staan maar goed, dat weet Tamara natuurlijk wel :) Denk dat de mannen er nu keurig bij staan voor show :) Met Biscuit was het erg lastig, die was zo aan het groeien... En die Welshjes moeten helemáál vet zijn :=

Amateur breng ik Umoyax natuurlijk zelf voor maar als hij daar goed loopt en we gaan naar St Oedenrode is Chris mooi de klos :Y) Biscuit deed ik wel altijd zelf voorbrengen maar ja, zo'n pony is toch wat makkelijker bij te houden (althans, moest vol sprinten en dan kon ie nog niet voluit, die ging hárd! :oo ) maar daar was de voorbrenger toch wat minder belangrijk in de beoordeling heb ik het idee..

Vijoy gaat zoals het er naar uit ziet ook naar West :)

Kiya krijgt idd niet veel bijgevoerd als ik het zo lees... Hihi tsja, je hebt ze er tussen, die dik worden van lucht :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:45

AF brengt Mo ook voor op de premie keuring.
Mijn conditie is echt verre van goed :o
En Montoyo maakt niet alleen ruime passen maar die kan ook nog eens opstijgen....En ik wil hem absoluut niet in de weg lopen :+

Dat wordt een meeting *\o/*

Volgens abigail staat bij een vos goudkleurig het beste....
Had ik toch net op raalte een zilveren gekocht.
Gelukkig hadden hun een vet mooie goudkleurig halster voor Mo.
Ben die nog nergens tegen gekomen....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:53

Zilver op een vos zou ik denk ik ook niet zo mooi vinden, maar het hangt ook maar weer van de kleur vos af... Mijn halster komt door het bruine randje en de gouden details weer heel mooi uit met Umoyax' vachtkleur, maar een hele zilveren zou het denk ik net niet zijn... Fijn in elk geval dat ze er nog eentje hadden :D Was ook van plan om te lenen maar kon deze overnemen dus ja, dan heb ik er maar eentje voor tot hij volwassen is :)

Hihi we gingen gister een stukje draven en 3 man liep te hijgen terwijl ik nog redelijk fit was := Met Biscuit heeeeel veel gedraafd buiten in voorbereiding op de keuringen, dus mijn mee-renconditie is vrij redelijk :D Al maak ik me best zorgen met Umoyax, die loopt ook als een trein... Nouja, als we maar heelhuids een rondje kunnen draven is het goed genoeg :')

*\o/* jeej meeting!