[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:46

vind alle kaptomen wat schuiven, heb namelijk ook een academische en Juli heeft er één met bont van BR ook die schuiven.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:46

Hoe vraag je dan stelling zonder lijn Letiets? Ik ben nog steeds onwijs blij met m'n Micklem, elke euro waard.

Net besloten dat ik vanavond eens lekker een maanrit (hoop dat ie schijnt) op het strand ga maken. S avonds kan ik mooi illegaal het verharde pad nemen ipv de zware klucht :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:53

Kat wat is Ilya toch een stoer manneke en leuk die kleurverandering
Longeren ik doe t wel Quest vind t nog leuk, Reem vind dat echt niks aan ze doet t maar niet met de enthousiasme als onder zadel (stap daarom bij haar sneller op als dat ik longeer) maar zeker met die jonkies lekker scherp maken met stemcommandos is weer een voordeel onder zadel.
Kelly heb je zelf ook het idee dat geisha aan t groeien is in hoogte en breedte zou ook het spierenverhaal deels kunnen verklaren?
Amy wanneer word Nas weer gescanned? Iig lekker met haar bezig, en ieder verwerkt verlies op een eigen manier doe het zoals goed voelt.

En hier gaat t top met de paarden Mas en Quest staan gebroederlijk samen te dutten, krabbelen elkaar zo af en toe en spelen samen met hun voerspeelbak (zal wel foto maken dan snappen jullie die term haha) het draad zit er nog wel tussen maar is nu nog 1 enkel draad , ookal heb ik de neiging zo nu en dan het draad al weg te halen durf t nog net niet aan wil niks forceren hoe normaler het allemaal word hoe beter, maar ow ow wat is Mas een knuffeltje, kom bijna handen tekort omdat Quest er ook dol op is haha, gelukkig kwam een paar weken geleden heel spontaan een meisje langsgefietst ze stopte en vroeg of ze me mocht helpen en laat zij nu een erg leuk plaatje met Quest te zijn, dus als we al wat meer vorderingen gemaakt hebben fototime,
En Mas kijkt zijn ogen uit als er gereden word dat vond hij eerst toch best apart haha nu mag hij lekker kijken naar Reem die meestal het goeie voorbeeld geeft, en Quest zijn vorderingen

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:39

Altijd naar je gevoel luisteren, Kelly!

Fijn dat Nour lekker ging, Yildiz! Ik kom wel even gluren als hij bij Krista staat!

Ik heb ook de Micklem, werkt prima. Maar meestal longeer ik ook zonder lijn in de roundpenn. Stelling en ondertreden is ook goed te vragen dmv lichaamstaal en gebruik van je longeerzweep.

Je baby is echt zo'n knapperd he, Katja <3 Top dat je er zoveel mee bezig bent, ga je echt profijt van hebben!

Gaaf, een maanrit! Ik ben alleen zo nachtblind als wat, dus zou niks voor mij zijn :D

Fijn dat je mannen zo goed gaan, Brenda, binnenkort lekker samen!

Hier komt vanmiddag de nieuwe hoefsmid, ben benieuwd! Vooral Dos kan nogal neurotisch zijn met nieuwe mannen, kijken hoe hij daarmee omgaat!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:32

Bren: ja ik weet wel zeker dat ze nog aan het groeien is. In de hoogte maar vooral het uitzwaren. Het volwassen worden zeg maar. Wat heeft dat met de spieren te maken? Dat zou wel wat verklaren zeg maar.

Wat leuk dat het meisje en quest zo'n leuke combi blijken te zijn!

Annika, welke hoefsmid komt er? Altijd spannend. Dat heb ik met geisha ook haha. Ik heb ook wel een fijne hoefsmid. Geisha doet het goed bij hem. :j

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:51

Even pauze, uitgebreide bijleespost gaat me niet lukken....

Annika, success zo met de smid, komt vast goed!
Kel, als ze groeien kunnen ze ook wat groeipijnen hebben in spieren en gewrichten..
Bren, super dat ze samen kunnen! Lijntje snap ik inderdaad wel, toch even voorzichtig... :j...
Kat, wat zijn ze dapper, de kleine kerel al buiten het hek en mama die dat ok vindt! Halfbroertje is ook mooi, wat heeft hij voor mama?
Blue is leuk.... :))
Yildiz, jullie gaan goed zeg, hij doet zijn best geloof ik he! Wanneer komen de filmpjes, ben nieuwsgierig... :D
Amy, dat verwerken snap ik wel.... Je bent wel lekker bezig met de dame...
Leuk, zelf showhalsters maken.. Er is ook een topic van he...

Ik longeer eigenlijk nooit los, kan alleen longeren in de bak en Silver is echt nog te snel afgeleid... Verder doe ik van alles.. Ik vind de Micklem ook erg fijn... :j
Kaptoom van Djuun is wel erg mooi <3 <3

Gisteren stond Silver achter in de bak en normaal als ik hem roep komt hij aangesukkeld... Gisteren niet; in volle galop naar mij toe <3, geniet weer zo van dat gekke beest...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:22

Even een snelle bijleespost:
• Leuk kleurtje krijgt hij al Katja, ben benieuwd hoe hij er volgend jaar uitziet! Blue wordt echt een dametje.
• Linkje naar het showhalstertopic: [AV] Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel3
• Succes Annika, komt vast goed :)
• Wanneer gaat Yanour ook alweer naar Krista toe? November/december toch? En dat paardenverzamelen klinkt bekend, ik zie veel te veel leuks, maar kan toch geen afscheid van ze nemen als ze er eenmaal (zouden) staan _O-
• Ik wil nog wel graag eens een kaptoom voor het longeerwerk. Maar eens in verdiepen! Yusraa is ook goed op houding en stem te sturen zonder lijn, ideaal.
• Jij en Fu gaan ook lekker Miranda! Hoe oud is Fu eigenlijk?

<3
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:37

Lekker dat de mannetjes het zo goed doen! Ben ook voor eerst aan elkaar wennen met n draadje ertussen. Alleen met de heel jonge paarden niet, die gooien we gewoon bij elkaar! :D

Mooie selfie Bonjoy! Ja Nour staat er de decembermaand.

Leuk Annika! Zal er niet dagelijks zijn maar probeer in t weekend toch wel eventjes langs te komen.
Ja verdorie, heb er nog aan gedacht, was vandaag met Nour in de bak aan het rechtrichten. Maar het was zo gruwelijk vroeg dat er niemand was om te filmen. Travers gaat nu ook (best) goed!

Wel wat snapshots gemaakt:
Vind Nour steeds volwassener ogen:
Afbeelding

Toen naar m'n meidjes. Tie nja, die trok ik zo uit de wei :roll:

Afbeelding

Varken....

Maar goed flinke scheut Antiklit doet wonderen

Afbeelding
en daarna ff de polder in geweest voor n temporondje en beetje buigwerk. (Bak was te nat).

En dan nog even m'n kleine meidje onder handen genomen. Ik vind haar echt n toverballetje, ben benieuwd wat voor bruin ze gaat worden? Ze is heel anders bruin dan Tie of Nour, die hebben meer rood erin. Ze lijkt nu net n buckskin met dat beige en pikzwarte beentjes <3
Dametje stond niet stil dus alleen mAar bewogen pics, maar ff idee van t kleurtje

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:46

hoe oud is Tiets? Ze oogt al op leeftijd niet beledigend bedoeld natuurlijk :)

Nour lijkt inderdaad nou een stuk volwassener, hij begint baby af te raken :)

Ik ben blij! \o/ Heb gisteren een comfy cone besteld voor Timo formaat extra lang. Timo is redelijk boos erover maar het kan me aan m'n kont geroest zijn! Kan geen zelf op z'n pootje smeren of meneer heeft het er sneller af. Zelf met een kap op! Verbandje om of af doen is een drama en ik trek inmiddels de haren uit m'n hoofd. Nu is hij van nachtlampje naar Kamerlamp gegaan :D Een weekje volhouden en de boel is genezen

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:35

Bedoel je Tie of wie?
Tie is in ieder geval 12 en ziet er momenteel top uit, terug in de bespiering aan t komen en glanzend velletje (zie eerdere trainingspics van afgelopen week). Dikke bojk begint ook te verdwijnen.

Tis alleen n varken... :=

Foto van Timo! :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:58

Bedoelde jouw Tiets :) Zit nog steeds in m'n hoofd dat je het had over Tietime waar mijn rare hoofd TietTtime van maakte maar haar Tiet noemen vind ik dan ook weer zowat ;)

Foto ga ik voor zorgen ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:00

Afbeelding
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:05

Afbeelding
:= Lady GaGa droeg volgens mij ook zoiets _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:15

Ha nee, we gaan m'n charming lady geen Tiet noemen nie... >;) _-:(

_O- :') Lampje erin, niks meer aandoen! :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:56

Hebben jullie thuis ook Japanse zenders :))

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:58

sinds vanmiddag ineens wel, begrijp er helemaal niks van ;)

M'n maatje heeft een led bandje voor in het donker, heb al gezegd als het gaat schemeren doen we hem die om in de kap :D
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:27

set_elkol schreef:
[ Afbeelding ]

Ilya's halfbroertje van mei vorig jaar, ook een silver buckskin

Hoe ziet de moeder eruit, ben wel benieuwd qua bouw. :j
Leuke foto's van je moppies! :j
En lekker aan het oefenen, gaat goed zeg!

Leuke selfie Joyce!
Fuego wordt in januari 13.

Bren, fijn zeg dat ze zo goed gaan, kunnen ze hopelijk gezellig samen komen te staan!
Grappig dat Massie nog moet wennen aan hobbelende mensen, zo kan hij het straks wel gelijk goed als hij Reem opvolgt. :D

Ben benieuwd Annika, hoe ze zich gedragen!

Mooie lamp Lisa! :D

Yilciz, je kleine dame lijkt qua kleur veel op mijn vorige paard, die had eigenlijk bijna elk jaar een andere kleur bruin.
Afbeelding

Zo, Fu staat lekker zonder dekkie overdag, gaat goed hij heeft geen jeuk! *\o/*
Snachts wel zijn deken op want hij wordt zo vies.. >;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:29

Fijn dat het zo goed gaat Bren!

Leuk een strandrit Nicky :D Heerlijk. Nachtritten maakte ik vroeger vooral als puber nog wel, midden in de nacht of om 5-6 u sochtends.

Ben erg benieuwd hoe de hoefsmid ging Annika :)

Lieve Silver! :D

Ah gave selfie Joyce! Ze heeft echt een toffe kleur nu zo

Yildiz al je paarden zijn erg knap! Waaaauw! Ik vind Yahzara's kleur echt geweldig zoals ie nu is!

Die arme hond Lisa :+

Enneh, gefeliciteerd Sieltjuh! :D

Hier gaat alles goed., ik vind Set alleen zon hongerig doen. Volgens mij is het meer vragen en doen dan dat ze het echt nodig heeft maar het voelt wel vervelend. Ze valt echt aan op haar eten en hinnikt me ook na als ik ga, maar ze is prachtig op gewicht en werd zelfs zwaarder afgelopen weken..

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:31

@jaleesa89 Geesteren OV :D
@Miranda wat#@%#%^%$& dat Fuego zon jeuk heeft heeft hij veel van zn manen eraf?
@Kat wel mega gaaf kleurtje hoor je beeb en wat groeit hij toch, blue blijft mijn favo wat een knappert
@_nicy wat gaaf een maanrit, jaloers.....
@Bren fijn dat zo goed gaat tussen de paarden
@annika succes bij de smid
@baukje super lief vind ik dat altijd als ze zo op je af komen stormen
@Joyce leuke sefie <3
@Yildiz wat ik nour knap, heerlijk zon stoere kop <3 eenuh meisjes???? mis piggy hihi anti klit is idd super spul net als cowboy magic je baby dame lijkt idd wel buckskin wel mooi apart kleurtje
@woogy dierenbeul..een comfy cone....geintje natuurlijk, ik wil ook zon kap kan ik wel gebruiken met mn herfst dip

Vanmiddag toch maar even mn bed voor de stal geruild. Heerlijk even bij Assie op visite geweest. Ze staan nog bij mn ouders tot alles hier af is. Assie weer geschoren ze was al weer een mega teddy en droogde zo slecht op na de les en dan op de trailer is niet tof. Ma ze is weer erg mooi geworden. Ben nog steeds niet fit maar is wel meer dan alleen een griepje denk alles bij elkaar, examenperiode, verhuizen, vanalles tegelijk aan mn hoofd. Maar Assie maakte mn dag weer goed. Zitten jullie goed op jullie stoel??? Hier komt Assie de clown
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:36

Thanks! :o

Set zit nu natuurlijk op d'r top qua melkgift dus ze verbruikt natuurlijk ook veel. Gewoon op t oog blijven voeren en je niet te druk maken. Tie valt altijd aan op d'r eten ongeacht veulen aan d'r voet. :roll:

Heeft Fu last van zomerexceem?
Mooi paard! En ja ik hoop ook dat ze zo blijft. Dat crème rond ogen en snoet vind ik ook zo apart. Zou dat blijven?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:37

Haha Assie!!! <3 Ze ziet er happy en gezond uit!

Joyce, heel herkenbaar... :(:) Bij mij precies hetzelfde. Vanochtend ook weer naar de paarden om wat energie op te doen. Was heerlijk maar eenmaal terug heb ik zowat de hele middag geslapen. Is meer dan alleen... Hopelijk kan ik maandag gewoon weer aan de gang want al m'n werk blijft gewoon liggen. :(
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 10-10-14 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:38

dat zou kunnen, lijkt een beetje mealy/meelsnuit. Ik heb het volgens mij alleen nooit bij een av gezien :D Wel heel lief en mooi ziet dat eruit.

Ja ik blijf voeren op gevoel, komt vast goed :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:40

@Yildiz thanx heb ook wel het idee dat ze goed in dr vel zit

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:42

hee ik zag je niet Joyce! Asal is zo leeuk :D Gek beest <3

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:44

@Kat whaha geeft niet, dacht nog wel dat je die gekke bekken van Assie niet over het hoofd kon zien whaha