[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:56

Ik vind die shows altijd zo'n toestand :P Net als wedstrijden trouwens. Leuk voor een keertje, maar veels te veel moeite voor vaker :')

Nee, in dat geval ben ik een echte recreatieruiter :D

Nog 2 daagjes van Djuunepoen genieten en dan 13 dagen missen (alhoewel ik mn kat denk nog meer mis hoor :o ). Afijn, staat wel tegenover dat ik 13 dagen in Aruba zit :P

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 02:24

Oooooh heerlijk! Ik wil ook naar Aruba :Y)
Ik ga in augustus lekker een weekje naar Griekenland. Langer kan ik mijn paardenkindjes toch echt niet missen hoor, haha.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:46

Voor mij is 2 weken ook wel echt de max denk ik :P

Maar iig fijn idee, mn moeder verzorgd dr! :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:40

Ooooh ja dan is ze in goede handen! Ik moet mijn paardjes altijd achter laten op het weiland en dan kijken mijn stalgenoten iedere dag of ze nog leven, maar ik wil nooit dat iemand iets met ze doet. Teveel slechte ervaringen mee, maar daardoor is het ook niet fijn om ze achter te laten.

Mja. 8 dagen op een mega-weiland vinden ze echt niet erg :Y)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:52

Montoyo moet er ook aan geloven met showen....
Enige wat ik niet leuk vind op de shows is dat keiharde gekrijs van sommigen...
En me vriend ergerde zich helemaal aan....die vonden het maar een stel idiooten :o

Eerst naar bunschoten....Kijken of hij waardig genoeg is om zijn mannelijke delen mag houden :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:25

Haha, eens ff kijken offie man mag blijven :))

Ik heb het denk ik al eens eerder gezegd: maar tegen de tijd dat de shows er weer aankomen, wil ik graag eens komen kijken :j (en jullie paardjes bewonderen?). Lijkt me erg leuk!

Vandaag ook mijn tijdelijke verzorgarabier gedaan (Prins), hij werd met wandelen nog in de kont gebeten door Djuun :oo De bitch! Volgens mij was ze jaloers, omdat baasje met hem liep :') De trut :P Want daarna was er niets meer aan de hand :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:57

Mo gaat naar bunchoten...misschien st oederode of raalte :)

Vandaag weer heerlijk gereden met me kanjer.
Voor het eerst in de rijbak...reed op deze stal nog effe in de paddock.
En met een ander paard erbij...
Zat nog wel aan de longe maar hij reageerde super op mij hulpen *\o/*

Denk dat nog 1 a 2 x zo doen en dan los.
Dan kan ik hem verder doorrijden en ben ik niet afhanelijk van mensen die hem vast moeten houden :+

Tante truus heeft even een luizen leventje...
Staat veel los met dr vriendinnentje en doe ik om de dag of om de 2 dagen aan de longe.

Binnekort de zadelmaker erbij :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:02

Wat fijn dat het zo goed gaat!

Umoyax gaat ook naar Bunschoten en als ie daar goed loopt naar St Oedenrode :) T is een beetje georganiseer hier met 3 jaarling hengsten op stal :') Micado gaat sowieso dit jaar nog niet maar Tamara en ik willen natuurlijk onze paarden niet direct tegen elkaar laten lopen, zou beetje flauw zijn :+ Mja, Vijoy gaat dit jaar ook nog op show dus het was een beetje uitzoekerij... :P

Umoyax heeft wel het meelopen aan touwtje door *\o/* Gisteren weer geoefend (hebben niet de beste locatie voor het opvoeden van een jong paard; alleen bak en paddock dus overdag oefenen is niet handig met het hele spul erbij, dus kwam er steeds niet van...) en ineens *snap* ging de knop om dus snel gestopt toen het goed ging. Vandaag weer gedaan en zelfs zonder touwtje deed ie t prima :D Nu dus gauw door naar meedraven aan het halster want op de amateurs moet ik m wel zelf voorbrengen en wil dan niet omver gelopen worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:21

amyz schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat!

Umoyax gaat ook naar Bunschoten en als ie daar goed loopt naar St Oedenrode :) T is een beetje georganiseer hier met 3 jaarling hengsten op stal :') Micado gaat sowieso dit jaar nog niet maar Tamara en ik willen natuurlijk onze paarden niet direct tegen elkaar laten lopen, zou beetje flauw zijn :+ Mja, Vijoy gaat dit jaar ook nog op show dus het was een beetje uitzoekerij... :P

Umoyax heeft wel het meelopen aan touwtje door *\o/* Gisteren weer geoefend (hebben niet de beste locatie voor het opvoeden van een jong paard; alleen bak en paddock dus overdag oefenen is niet handig met het hele spul erbij, dus kwam er steeds niet van...) en ineens *snap* ging de knop om dus snel gestopt toen het goed ging. Vandaag weer gedaan en zelfs zonder touwtje deed ie t prima :D Nu dus gauw door naar meedraven aan het halster want op de amateurs moet ik m wel zelf voorbrengen en wil dan niet omver gelopen worden :')

Als je slim bent kijk je wat die in bunschoten doet. En schrijf je hem in voor Sint Oedenrode daar is tevens internationaal dit jaar. Dan zou je ervoor kunnen kiezen. box huur nationale en ook deel neme internationaal. Scheelt box huur internationaal (Die is vaak duurder). weet je gelijk wat ze internationaal van hem vinden ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:24

Bunschoten is idd ook voor de ervaring en om te kijken hoe hij het doet :j Misschien bakt ie er wel helemaal niks van, dan laat ik m nog een jaartje staan... Maar eerlijk gezegd denk ik dat St Oedenrode wel gaat lukken. Thnx voor de tip! Slim inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:55

amyz schreef:
Bunschoten is idd ook voor de ervaring en om te kijken hoe hij het doet :j Misschien bakt ie er wel helemaal niks van, dan laat ik m nog een jaartje staan... Maar eerlijk gezegd denk ik dat St Oedenrode wel gaat lukken. Thnx voor de tip! Slim inderdaad!

Graag gedaan :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 02:19

Wauw wat spannend allemaal! Ik doe verder niets met shows met mijn ruin. Niet interessant voor de dekdienst, hahahaha! :Y)
Zijn afstamming is ook niet zo indrukwekkend dat ik vind dat hij gezien moet worden, dus wij blijven thuis, maar als iemand nog hulp nodig hebt, rijd ik graag naar de plaats van bestemming om te helpen hoor :D

Ooit eens mee geweest naar een keuring met de eigenaren van Bess Gloria, dat was zo gaaaaaf. Zou het graag nog eens meemaken,

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:42

Sorry mensen, heb niet al teveel bijgelezen :o

Wel wat opgepikt over plannen voor keuringen, leuk hoor :j
Ik zit momenteel zelf in Alsfeld (Duitsland) voor een keuring van ZSAA. Hier worden arabische volbloeden en andere paarden met arabisch bloed gekeurd. Ik ben er met stage heen om een arabofries te laten keuren. Vrijdag was vetarinaire keuring, waar ie prima doorheen kwam.

Gister was vrijspringen, vrijlopen en voorbrengen, en ook daar liet meneer zich van z'n beste kant zien. Hij is dan ook met een 7,87 gemiddeld ggk en is premiehengst geworden. En ondanks dat het niet eens mijn paard is, ben ik ontzettend trots op 'm. Zo'n jonkie van 3 jaar oud en dan al zo presteren.

Vandaag wordt ie voor het laatst gepresenteerd en dan mag ie weer mee terug naar huis. Maar mèn, wat zat ik in spanning gisteren. :') Heel de dag geleefd op een klein ontbijtje en een stukje stokbrood tussen door _O-

Heb trouwens ook 9 arabische hengsten gekeurd zien worden. Er is er 1 niet ggk, de rest allemaal wel. Al moet ik zelf zeggen dat ik ze niet allemaal evenveel vond hebben, maarja... Volgens mij is de standaard toch wel 'slank (mager), wat aan de ielige kant en heel erg driftig. Maarja, zaten er ook tussen die ik wel hartstikke mooi vond :j Degene die premiehengst is geworden bij de AV's vond ik wel echt een mooi beestje, vooral als ie in beweging komt :j

Naja, ik ga zo maar eens ontbijten en dan door naar 't peerd :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:53

dit jaar beginnen wij met de amateur keuring, hoop toch op een premering dit jaar(als is het maar een derde, heb een jaar lang HARD gewerkt aan haar spieren dus hoop doet leven bij ons.
Wellicht als zij zich daar goed toont gaan we naar de c show west. Is niet te ver voor ons en met hoop op een plaatsje zit mijn veulie wat dan een maand oud is(hopelijk) toch ineens in een iets hogere prijsklasse(wat zal het schelen, hihi 100 euro?)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:36

Mirka wil ik ook laten primeren...
Het is een typische merrie om te zien met een mooi groot oog.

Bij een eventuele premie laat ik ca/scid en je hebt er nog een :+ Testen...ca vrij is hij wel geloof ik maar dan op papier neerzetten.
Mirka idem...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:45

mijn wijffie is onlangs getest en vrij van SCID CA en LFS(die andere hihi). Vind ik toch wel een hele fijne gedachte dat ik met een absoluut vrije merrie fok straks.
Vorig jaar hadden we net een punt of 6 te weinig voor een derde premie met de mededeling dat als ik haar extra spieren zou opkweken een derde er zeker in zou zitten. Nou moet ik zeggen dat ze echt gruwelijk mooi in haar spieren zit(enorme quarter billen, mega schouders en een hele mooie brede hals met een lichte ronding) dus ik heb zeker hoop op een hoge derde premie en heel misschien zelfs wel een lage tweede. We zijn hard aan het duimen draaien dus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:15

Jolindaa schreef:
Wauw wat spannend allemaal! Ik doe verder niets met shows met mijn ruin. Niet interessant voor de dekdienst, hahahaha! :Y)
Zijn afstamming is ook niet zo indrukwekkend dat ik vind dat hij gezien moet worden, dus wij blijven thuis, maar als iemand nog hulp nodig hebt, rijd ik graag naar de plaats van bestemming om te helpen hoor :D

Ooit eens mee geweest naar een keuring met de eigenaren van Bess Gloria, dat was zo gaaaaaf. Zou het graag nog eens meemaken,

hmm Niet alleen ik maar meer mensen die lid zijn van het avs. Moedigen juist eigenaren van ruinen aan om mee te doen. Zei doen echt niet onder een merrie of een hengst :o ;)
Juist leuk joh :D Vorig jaar op het nk hadden we juist een hele mooie rubriek ruinen.
Ik hoop van harte dat dit jaar meer ruinen mee doen :D ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:20

plus wat mensen onderschatten is het nut van keuren van ruinen. Ze maken bloedlijnen waardevoller. Mocht een ruin eerste premie en eerste geplaatst worden, wordt zijn moederlijn beter.
Mensen die gewoon een ruin hebben gekocht hebben er dan wel niets aan maar als verbetering is het wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:24

Woogy schreef:
plus wat mensen onderschatten is het nut van keuren van ruinen. Ze maken bloedlijnen waardevoller. Mocht een ruin eerste premie en eerste geplaatst worden, wordt zijn moederlijn beter.
Mensen die gewoon een ruin hebben gekocht hebben er dan wel niets aan maar als verbetering is het wel goed.

_/-\o_

Daarnaast blijft het natuurlijk lol met je knol.
Er zijn zat mensen die het show gebeuren leuk vinden. En in het bezit van een ruin zijn.
Laat je niet tegen houden. Go for it *\o/*

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:40

Ik denk dat ik het wel heel leuk vind, met mijn ruin, maaaaaaar met zijn afstamming is hij nu niet echt bijzonder volgens mij. Zijn moeder is ook onlangs overleden, maar dan zal het wel toegevoegde waarde hebben voor de fokmerries uit deze moeder, mits hij goed presteert natuurlijk? Of zie ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:45

Jolindaa schreef:
Ik denk dat ik het wel heel leuk vind, met mijn ruin, maaaaaaar met zijn afstamming is hij nu niet echt bijzonder volgens mij. Zijn moeder is ook onlangs overleden, maar dan zal het wel toegevoegde waarde hebben voor de fokmerries uit deze moeder, mits hij goed presteert natuurlijk? Of zie ik dat verkeerd?

Je hoeft niet te gaan voor de afstameling ;)
Ga omdat het leuk is. lol met je knol :D
Show hem heb lol, het draait niet altijd om presteren en de afstameling ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:24

Misschien dat ik ooit ook wel eens een show wil doen met Djuun. Gewoon om te weten wat ze nou eigenlijk van haar vinden. Heb daar werkelijk geen idee van binnen het AVS :+ Nu vind ik dr heel mooi, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak _O-

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:57

Haha ja precies, dat idee heb ik ook! Ik vind mijn paardje echt een enorme knapperd, maar als je objectief gaat kijken zal er vast veel op en aan te merken aan zijn, haha. Dat is ook maar net wie je voor je hebt natuurlijk!

Als ik objectief kijk, denk ik altijd dat hij wat lang is in het lijf met een iets te klein hoofd. Verder heeft hij hele lange benen voor zijn lichaampje, maar dat vind ik alleen maar knap <3

Misschien ga ik hem wel eens inschrijven inderdaad. Gewoon eens een dagje plezier maken, haha!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:03

Dan moet je igg zijn manen weer laten groeien :P (alhoewel ik dat korte stiekem wel stoer vind staan :P )

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:05

Trouwens geen idee meer of ik nog zal reageren, maar vertrek vanavond naar een B&B en morgenochtend vliegen we naar Aruba :):) We willen kijken of we daar ook nog een keer kunnen gaan paardrijden :j Lijkt me iig wel geweldig gaaf :D Voor de rest: zon, zee, strand, cocktails en vooral heel mag en niets moet :D