[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:29

Das wel n Heule mooie! <3
Maar hoe train je dan zonder lijn Letiets? Ik bedoel dus t technische stuk, stelling naar binnen, goed ondertredend achterbeen etc etc? Het lukt me wel ze zonder lijn in de Roundpen rond te sturen op basis van lichaamstaal en stem, bv tempowisselingen, van hand veranderen en achterwaarts maar het echt technische, dressuurmatige zeg maar lukt me niet hoor zonder lijn. :\ Hoe doe jij dat?

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:41

@letizia dat is idd ideaal Asal doet ook alle op stem maar ik longeer in de bak dus moet wel lijn aan whah, en ook voor de stelling

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:00

Het ene paard ligt het en het andere niet, Zaraar gaat namelijk ECHT niet op de kaptoom en Gong als een zonnetje(tenzij hij te fit is, dan hangt hij je armen uit de kom ;) ) Maar ja uiteindelijk is dat met elke training methode.

Kelly: had ik het helemaal verkeerd begrepen haha, dacht dat ze 'vrij' had vanwege verwondingen?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:23

Fijn om hier kaptoom verhalen te lezen nu :)
Ik ben ook aan het rondkijken en zit ook met het pony maat probleem :')
Stalgenootje heeft maat Cob en die is te groot voor meneer.
Ben benieuwd hoe de F.R.A. Baro gaat bevallen, ik hoor het graag :D
Die is er namelijk vanaf maat Shet als ik het goed heb? .

Hoefjes oefenen gaat goed btw!
Naf wordt al iets minder spastisch met zn achterbenen :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:30

YildizArabs schreef:
Das wel n Heule mooie! <3
Maar hoe train je dan zonder lijn Letiets? Ik bedoel dus t technische stuk, stelling naar binnen, goed ondertredend achterbeen etc etc? Het lukt me wel ze zonder lijn in de Roundpen rond te sturen op basis van lichaamstaal en stem, bv tempowisselingen, van hand veranderen en achterwaarts maar het echt technische, dressuurmatige zeg maar lukt me niet hoor zonder lijn. :\ Hoe doe jij dat?

Daar gebruik ik de longeerzweep voor, als aanwijsstuk , leuke trainigs iets :D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:53

Hoooi
Ik woon nu in Nijverdal (Twente/Salland) en t bevalt me daar goed, heb afgelopen jaren veel rondgezworven en waar ik nu woon voelt echt als thuiskomen. Dus eigenlijk wil ik daar niet weg.
Heb eergister al kei veel sportstallen gebeld, moet er nog een paar en dan heb ik alle sportstallen in de weide omgeving gehad. Stiekem hoop ik gewoon dat ik bij mijn buren (pensionhouders) de stallen en weide kan doen smorgens en dan smiddags een beetje schoonmaken, das zooo easy money :+
Dus heel lief dat jullie mee denken maar Belgie en Delft is niet te doen qua woon werk verkeer

Milene fijn dat de hoefjes beter gaan, kan echt snel gaan he als ze t doorhebben.

Kaptoom lijkt me in eerst instantie heel raar, heb der nog nooit mee gelongeerd. Moesten jullie erg wennen of viel dat reuze mee?

Yildiz dat snel en gemakkelijk leren is heel fijn en gevaarlijk, heb der ook zo een gereden die alles opzoog als een spons.

Kelly nooit je gevoel negeren, vrouwelijke intuitie is heilig en zit er bijna nooit naast ;) In ieder geval heel veel succes met het "de vinger erop leggen".

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:57

@jaleesa89 dat is bij mij in de buurt ik kom uit hoge hexel aan de kant van nijverdal, ben sins kort verhuisd naar Geesteren.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:58

Fijn dat je helemaal op je plek bent daar! :D
Ja hij leert gelukkig snel, alleen het blijven stilstaan is nog wat lastig, maar dat is een handigheidje en wat evenwicht :)

Ik heb nog geen ervaring met kaptoom dus geen idee, maar ben daar ook wel benieuwd naar :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:59

voor mij was wennen aan een kaptoom easy as. Alleen wat ik zeg, de één vind de druk op de neus heel duidelijk en haast prettig, en de ander niet. Had een oudere merrie één blok stress en die ging omhoog als ik haar minimaal druk op de neus gaf.
Equimatch.nl heeft nylon kaptomen in alle maten. Heb er één voor Pony en werkt prima

http://www.equimatch.nl/winkelinfo/ruit ... lters=true

bokt markt barst er ook van trouwens :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:11

Ik moest de eerste paar keren wel even wennen omdat alle hulpen veel verfijnder en sterker doorkomen, en zeker met Nas doe je dan gauw teveel. Dus heeeeel voorzichtig ermee gewerkt in het begin. Umoyax heb ik er geloof ik nog 1x aan gehad maar die vond het niet zo bijzonder allemaal. Voor mij was het dus in die zin wennen dat je er voorzichtiger mee moet omgaan dan met een stalhalstertje :)

De Baro was er vanaf maar Shet idd!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:14

@ Joyce: Das inderdaad vlakbij, welke geesteren ben je verhuist? Overijssel of Gelderland?
@ Milene: Ja voel me ook weer helemaal zo'n kneuter muts, ga weer knutselen enzo. Heeft me echt goed gedaan.
@ Woogy: Gewoon aankijken wat Harry er dus van vind.
@ Amy: Ja dat t veel gevoeliger zou zijn had ik al wel gedacht, maar ken het verder eigenlijk niet. Werd geen gebruik van gemaakt op de stallen waar ik kwam.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:17

Ik gebruik sowieso al een touwhalster met grondwerken etc, dus het idee van druk kennen ze hier al :)
Nylon, ben ik bang voor dat het niet fijn zit en gaat schuren, dus daarom liever leder :o

Oe knutselen leuk! Wat voor dingetjes maak je dan?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:18

Yup die heb ik ook, stukken goedkoper, alleen schuift die wat. Maar hij gaat er voor mij mee door, vind zon leren gewoon te duur. Besteed nu liever m'n geld aan n mooi passend (show)zadel (en dat sparen lukt maar niet |o )
Hier geen enkel probleem met kaptoom bij geen van de paarden overigens.

En hoe ging dat met die snelle leerling Jaleesa? Ik ben me van het gevaar bewust dus enorm voorzichtig met m'n toppertje. Hij beweegt gewoon ontzettend makkelijk met veel swung en karakter zit ook mee, wil t ontzettend graag goed doen.

Edit: ja dat zal t zijn, hier kennen ze touwhalster en wijken voor druk voor verdere stappen worden genomen

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:23

Ja was een 4 jarige die binnen no time alles doorhad en veels te intelligent was. Ze had ook heel snel door bij wie ze wat kon uitvreten. Vond t meisje wat de andere dagen kwam niet zo leuk.
Maar ik heb t wel kallum an gedaan, zij had er dreks galopswissels en alles op lopen knallen en maar klagen dat dat dier zo heet werd terwijl het dier een ontzettende will to please had. Was gewoon een beetje jammer dat ik t van zo dicht bij imo fout heb zien gaan.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:25

Milene ben bezig met een nieuw cavia hok en heb al lopen shoppen in een fourniturewinkeltje voor een showhalster te maken (zoooo slecht, hij is hier nog niet eens). Oow en ik heb de dochter van mijn huisbaas geholpen met schilderen en als ik me verveel maak ik een schets hoe ik t thuis voor de paarden wil hebben.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:28

Zonde als je zoiets ziet gebeuren idd, lastig als je er dan niets aan kunt veranderen :(
Lekker bezig dus! Showhalster..k moet nog eens kwastjes op die van Naf zetten.
Vorig jaar eentje voor em gemaakt, voor zn 2e verjaardag xD, was toen een beetje groot, maar zal nu wel goed passen denk ik :)
Goud met turquoise achtig zit er in, heel basic hoor, ben lang niet zo goed als sommigen hier, maar voor de eerste keer vond ik em geslaagd :j

Wat voor kleurtjes heb je gehaald?

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:31

Babyblauw katoen, heel zacht wit kant. Is dat nylon erg lastig met borduren/naaien of valt dat mee? Want wil dat nog halen, maar ze hadden daar alleen van 2,5 cm of meer.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:46

Geen idee, ik heb van dat tassenband spul gehaald toen, is dat gewoon nylon?
Ik heb het met de hand gedaan, tis ff een pokkewerkje soms, maar ik vond t prima te doen :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:57

Kelly, hier staat het wel goed beschreven.
http://wormbestrijding.nl/paard_worm01.html
Met ontwormen moet je weer oppassen voor maagproblemen, dat is ook weer heel lastig.

Wat goed Yildiz, verzamelde jog! :j

Nas wil dus ook lekker ontspannen, mooi zo!

Nicky, leuk spaanse pas!

Annika, Dos begint dus te wennen, gaat toch best snel.
En ach, af en toe even stout zijn hoort erbij!
Fuego doet altijd wel zijn best maar er zit nu wat meer constante lijn in het trainen dus kan ik ook wat meer vragen.

Fuego gaat heel gemakkelijk naar beneden en ontspannen wil ie graag, liefst té ontspannen. :P
Nu we aan het oprichten zijn af en toe kost hem dat wel wat moeite en dan wordt ie wat heftig maar ik kan hem wel weer makkelijk in de ontspannen stand zetten.
Longeren kan ik los doen voor ontspanning, of aan een gewoon halster, doet ie ook prima, maar als ik hem aan het werk wil hebben gebruik ik een doodgewoon touwtje van bovenaan het zadel, door het bit en dan naar de singel, daarmee kan hij omlaag en omhoog.
Zonder iets van voren blijft hij te lang en kan hij niet netjes verzameld blijven.
Met lange lijnen doe ik ook wel maar ik vind toch wel dat ik dan soms wel te veel in mijn handen krijg, ook als ik het aan het halster doe.

Wat leuk allemaal zo lekker aan het knutselen! :))
Ik ben plastic bloemen aan het vastnaaien, das pas lastig doorheen komen. :D

Fuego heeft zijn regendekkie zonder hals op, het ziet er zo vreemd uit, ik zie veel meer paard en zijn benen lijken veel langer! :D
Nu hopen dat hij geen jeuk meer krijgt, want zijn maantjes moeten weer groeien!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:49

Wat vervelend van Geisha dat je nog steeds niet genoeg verandering ziet voor je gevoel. Met veel geduld en alle liefde en aandacht die jij er in steekt komt het helemaal goed!

Djuuns been ziet er veel beter uit!

Vervelend van je herfstdip Annika, en zoo herkenbaar. Gelukkig doen je mooie paardjes het wel goed

Lekker bezig met Nour :D enneh, beterschap!

Fijn dat Nasje ook zo goed gaat :)) ben zo benieuwd naar de scan

mooie kaptoom Letizia

Futje alweer een dekentje om :D

Ik oefen nu elke/dan wel om de dag met Ilya de wei uit te gaan, zo leert hij aan een touwtje meelopen en Set went aan het zonder baby zijn :D

Afbeelding

Afbeelding
He mam!

Afbeelding

en hij wordt echt een valkje:

Afbeelding

Afbeelding

en Bloeeeeebie <3 zo'n schatje en schoothondje

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:09

oh haha bij de ligfoto zie je links van hem nog de afdruk van waar ik lag voor ik de foto nam <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:47

Spannend zon toverballetje! <3
En die lieve knappe Blue... Ze wordt steeds meer dame en minder meidje. Rond en gezond! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:54

Jaa :D ze is al weer wat kilo's kwijt, gaat bij haar zo makkelijk eraf (en weer eraan)

Heel verschil in de wei ineens, het immens hoge maisveld ernaast is geoogst vandaag. Nu hebben we ineens weer een heel open uitzicht haha.

gaat om dit veld achter de sloot:

https://lh6.googleusercontent.com/-nl29 ... _9902a.jpg

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:43

Gave foto! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:12

Afbeelding

Ilya's halfbroertje van mei vorig jaar, ook een silver buckskin