[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:00

Ik denk dat er goede tips zijn gegeven Shanna. Ik vind het ook niet direct heel shocking eruit zien op de foto's, maar ik snap dat je je zorgen maakt.

Roux, moeilijk, maar veel paarden vinden de buigproef niets. Ik vraag me zelfs wel eens af of de proef ook altijd heel veel meerwaarde heeft := Pony van mn tante kwam er geloof ik ook niet doorheen, toen aanbieding gekregen om dr voor een appel en ei (bij wijze) te kopen en ze heeft risico genomen. Pony heeft ze nu drie jaar en heeft op een hoefzweer na geloof ik nog nooit kreupel gelopen. Dus zo'n keuring zegt natuurlijk niet altijd alles, maar ze moeten natuurlijk wel gekeurd worden als je ze bijvoorbeeld wilt verzekeren.
Als je kans krijgt voor second opinion, zal ik dat zeker doen :)

Vanavond weer les gehad met Djuun. Vandaag alle vier dr benen aan de grond gehouden, of naja, niet letterlijk, maar geen gezeik door bokken :P Linker galop was ff doorpakken, maar fijn afgesloten, rechter galop heeft nog veel werk bij ons beide nodig, maar gewoon lekker trainen :j Ze had hard dr best gedaan, zowel bij paard als baasje zweet tussen de billetjes :')

En dan kom ik gelijk op een probleempje... Ik heb me dus gisteren op buitenrit nogal kapot gereden, wat vandaag in de les ook niet echt fijn was. Probleem is dat het niet mn billen zijn, maar net onder mn billen op mn bovenbenen. Een gemiddelde boxer is vrees ik net iets te kort, valt ws met randje precies óp de schuurplek. Nu heb ik al wel langer ruiterondergoed gevonden, maar die vind ik best prijzig. Als het werkt geen probleem, maar als het nou niet werkt :=
Nu las ik ook dat sommige mensen Endurance-rijbroeken dragen en dat die speciaal ontwikkeld zijn tegen doorrijden. Nu lijkt me dat misschien ook wel wat, daar heb ik ook misschien meer aan dan ondergoed. Sowieso lijkt me die broeken best comfi als ik een buitenrit doe :) Iemand er ervaring mee?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:18

Ik wil nog wel endurancebroeken aanschaffen omdat ik enorm lange buitenritten maak :j als ik er geld voor heb ga ik dit topic nog even doorspitten
[TEN] De ideale endurance rijbroek

ze schijnen echt enorm te helpen, schuurplekken zijn inderdaad echt niet fijn.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:22

Wat nog beter helpt omdat het gelijk desinfecteert is Lenzen vloeistof voor zachte lenzen alles in 1 ;)
Heeft een Da me aangeraden en het werk echt, heb het standaard in me kast.

Roux persoonlijk zal ik of vragen of opnieuw gekeurd kan worden of kijken naar een andere.
Of een andere optie op de foto...
Willen ze er zo graag vanaf en krijg je die kans niet....mss verder kijken...
Straks koop je de ellende van een ander....

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:29

Sieltjuh jep idd ons katje is terug!! Wel erg vermagerd maar we zijn net terug van de DA en buiten dat hij was afgevallen is, is ie gezond :).
Shatan zijn wonde geneest ook heel goed, dus eindelijk wat goed nieuws :)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:32

Hihi, soms wel heel grappige middeltjes :))

Ja, tis lastig. Op zich op de volte geen bijzonderheden. En mss heeft ze een hekel aan mannen of da's of deze man/da.
Gewoon rot dat t allemaal zo snel moet.
Heb nu voorgesteld dat als ze er zaterdag nog is, ik nog eens kom kijken (kan pas dan die kant weer op)
Een paard is bijna als een kind; je zet ze niet zo even buiten de deur als er iets niet lekker gaat. Alleen een paard kan je wel zelf uitzoeken. En dat wil ik wel graag goed doen.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:33

Wat een goede tips allemaal! Bedankt Jessica, ik ga dat dan ook maar even halen, op stal hebben liggen kan inderdaad geen kwaad!

Maaike, ik had je berichtje voorbij zien komen laatst.. Gelukkig weer wat goed nieuws! :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:35

Ow en Roux idd wat de anderen al zeggen. En juist omdat het je eerste paardje is kan ik me heel erg goed voorstellen dat je je beslissing in alle rust wilt nemen :) Denk dat je daar goed aan doet!

Siel, lekker bezig dus met Djuun :D. Heb zelf weinig ervaring met die broeken, eigenlijk ook weinig last van doorrijplekken (klopt het af). Heb haast eerder last van m'n korte broek op de fiets naar mn werk fietsen haha

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:41

Thanks voor de tip, Katja :) Ik denk er idd heel sterk over om de Tahooka te kopen, die is prijsgunstig om te proberen.

Maaike, wat fijn!!

Hier ook nog maar de eerste keer dat ik me zo heb kapotgereden hoor, maar is akelig genoeg om over andere opties na te denken. Heb al eerder aan een endurance-broek na zitten denken voor de buitenritten, zeker omdat we nu geregeld verder gaan :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:41

@Roux, het enigste advies wat ik je wil geven: doe het alleen als je er echt een goed gevoel bij hebt, twijfel je, ook al is het een klein beetje, doe het dan gewoon niet. Dan gaat deze kans aan je voorbij en zijn er meer vissen in de zee :)
Ik heb mij 1x een paard door de strot laten duwen, het moest perse direct besloten worden en dus maar ja gezegd, stom, maar daar leer je van. Het paard stond binnen 1 week weer te koop, echt enorm spijt van gehad...
En toen helaas nog 3 maanden aan het paard vast gezeten omdat er des tijds mond en klauw zeer was uitgebroken, heel handig :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:42

Ow Roux, slimme beslissing. Als dit paardje het niet wordt, dan staan er nog een heleboel meer te koop, waar je wel alle tijd voor kan nemen om te beslissen :) Je absoluut niet laten opjagen, omdat er nog een ander komt kijken hoor. Mocht die hem nemen, dan was het nou eenmaal niet voorbestemd :)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:51

Zo zie ik het ook maar: het heeft wel of niet zo moeten zijn.

Fijn dat t katje weer terug is. Altijd vreselijk als beestjes kwijt zijn.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:52

Letizia schreef:
@Roux, het enigste advies wat ik je wil geven: doe het alleen als je er echt een goed gevoel bij hebt, twijfel je, ook al is het een klein beetje, doe het dan gewoon niet. Dan gaat deze kans aan je voorbij en zijn er meer vissen in de zee :)
Ik heb mij 1x een paard door de strot laten duwen, het moest perse direct besloten worden en dus maar ja gezegd, stom, maar daar leer je van. Het paard stond binnen 1 week weer te koop, echt enorm spijt van gehad...
En toen helaas nog 3 maanden aan het paard vast gezeten omdat er des tijds mond en klauw zeer was uitgebroken, heel handig :')

En met de crisis duurt t waarschijnlijk nog langer. En alle verdriet van de kleine meid die het zou opleveren -O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:54

Het is hoe banketstaaf het ook is inderdaad geen pakje boter...als een verkoper de druk opvoert en je heel snel moet beslissen wil je zeker weten dat het goed is.
Ik heb nu 2x pech met me paarden gehad en wss wordt de volgende gewoon op de foto gezet..

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:56

Vind ik niet banketstaaf klinken hoor 8-)
Een dier kopen is niet niks. Een dier wegdoen; alleen als het echt niet anders kan.
En als je dan ook niet snel een goed huisje kan vinden en de kosten lopen enorm op ...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:06

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:13

Zou d'r nu op proef kunnen krijgen en hier in alle rust laten keuren. Bij afkeur kan ze terug. Morgen komen er kijkers, moet t nu weten. Aaaaah, wat te doen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:18

Ik weet welk paard je bedoelt van st oedenrode, alleen geen idee van de naam :+ was geloof ik degene waar aurid op reed? Het was sowieso niet Azim want daar weet ik het van en herken ik :)
Umoyax heeft in november ieder jaar (nouja...ieder jaar....iig toen ik hem kreeg en vorig jaar ook...meer jaren zijn er nog niet :') ) ook wat pigmentverlies bij zijn oog. Ik ben toen gaan zoeken en voor zover ik heb kunnen vinden is het gevolg van een kopertekort, aangezien het nog verrekte lastig bleek om daar een supplement oid van te vinden heb ik er maar gewoon een vitaminekuur in gestopt en beide jaren heeft dat perfect gewerkt :)

Roux lastig hoor.. zeker als er zo'n haast bij is. Alleen doen als het 100% goed voelt en anders niet. Zeker met een arab kun je bijna elke gok wel nemen maar zonder dat gevoel écht niet.
beetje wazig omschreven maar hoop dat je t alsnog snapt :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 00:01

Hm ik heb foto's van St Oedenrode de rijrubrieken, zo eens kijken welk paard Aurid ook alweer reed :P

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 00:02

Het was op zondag, weet niet of zaterdag hetzelfde was :o

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 00:04

Ah goed punt :)*

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 00:05

Heb even zijn naam gegoogled, idd aurid haha

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:49

hey dames jullie gaan hard,,,shanna hoe is het nu met het oog van shief?

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:53

Op zondag reed Aurid idd een schimmel. Vond de hengsten rubriek onder het zadel erg tegenvallen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:03

FA Ezzam van Flaxman Arabians.

Remoyo had pas ook last van wat prut in zijn ogen, zag idd ook twee kleine roze plekjes zitten maar die zijn weer mooi zwart geworden :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:24

Haar oog was al iets rustiger dan gister :) heb het gespoeld met kamillethee, ben benieuwd of het helpt!