[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:35

Ik vind hem echt een onwijs mooie uitstraling hebben! Buiten de extreme makeup, wat van mij ook achterwege mag blijven, maar ik vind het ras er echt niet minder om :Y)

Lang leve het arabische volbloed voor mij hoor.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:44

Ik zeg nooit nooit tegen een ander ras hoor :) Heb jaren een NRPS gehad (ja oke, zit wel veel arabisch in :') ), en de NRPS van mn tante vind ik ook echt een geweldig lief ding <3

Ik zie mezelf echt nooit met een koudbloed thuiskomen :+ Op de één of andere manier vind ik het gewoon fijn dat ik met mn paard kan lopen, met de garantie dat ze me gewoon niet omver trekt, of als ik een hand tegen dr achterhand leg, ze gewoon om gaat. In plaats van trekken, duwen, snokken en dan nog een paard hebben die denkt "Voel ik nou een mug? :D " :roll:
:')

Maar ik kan andere rassen ook zeker waarderen :j Een mooie PRE ga ik ook van kwijlen :~ En die Kentucky Mountain Horses :~
Zoiets vind ik prachtig:
http://www.bluebonnetstables.com/images ... 20Pose.jpg

Nee, ik ben totaal niet rasgebonden, maar dat neemt niet weg dat ik wel erg fan ben van het Arabische paard :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:50

Haha! Ik ga ook zeker wel kwijlen van bepaalde paarden! Ik kan qua uiterlijk het paard van mijn moeder ook erg waarderen! Fries x Andalusier is het, prachtig beest... Maar inderdaad, zoals je beschrijft: trekken, duwen, snokken en dan nog geen reactie. Beetje een olifant is het, hahaha! Terwijl als ik bij daya in mijn vingers knip en ik zeg: ga eens om, dan draait ie zich helemaal de andere kant op :')

Mijn andere pony, hackney x fries x fjord, is ook een heel gevoelig standje. Die is ook wel fijn in de omgang, maar ook niet zo fijn te rijden als mijn AV. Ze zijn zeer fijngevoelig en dat maakt het erg prettig. Je hebt weinig nodig voor een vol resultaat. Heerlijk vind ik dat.

Voordat Day terugkwam heb ik lang zitten tobben over wat voor paard ik zou kopen, maar uiteindelijk ging ik kijken naar AV hengstjes die net waren afgespeend, haha. Gelukkig kwam mijn vertrouwde maatje terug, maar anders had ik gewoon weer een AV gehad!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:54

Hier vind ik hem al veel stoerder en aansprekelijker

Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:55

Ik blijf zeggen: dat bekkie!!!!! Geweldig!
Hoe hij kijkt, dat vind ik echt prachtigmooi.

Voor de rest vind ik het ook zeker een mooi paard, maar die uitstraling trekt me het meest.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:55

Het karakter van onze vorige pony was ook eigenlijk alleen maar terug te vinden in de AV, vandaar dat wij ook voor dit ras zijn gevallen :) Mooie bijkomstigheid dat Djuun alle vooroordelen naast zich neerlegd :+ Ik denk dat het één van de koelste paarden in het koppie is op stal, ze vind in principe niets eng, soms wel spannend, maar haar reactie is altijd nieuwsgierigheid en ze loopt vrijwel overal op af. Kinderen, honden, katten, alles vind ze leuk en interessant én is ze voorzichtig mee. Daarbij is ze ook nog liever lui dan moe, dus om te zeggen dat ze zich vaak opfokt... Naah :7 Af en toe doet ze wel eens gek, maar dat doet elk (jong) paard toch wel eens??

En de tweeling van mn collega, worden van het weekend 6, vinden haar het liefste paard van de wereld. Vooral de ene is helemaal gek op dr, staat geregeld naast het bed van dr ouders, omdat ze "Djunnah zo mist" :')
Ik heb maar twee foto's op canvas gezet voor hun verjaardag, denk dat ze dat wel tof vinden :D Kan ze tenminste naar Djunnah kijken als ze dr mist :') :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:57

Ik vind het ook een zeer fraaie hengst hoor, maar het zou niet het type zijn waar ik als eerste op zou vallen. Desalniettemin, zeer fraaie hengst!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:58

Haha hier precies hetzelfde hoor! Buurmeisje van 4 zit geregeld op mijn ''gevaarlijke'' AV :')
Dat vind ik ook goed omdat hij zo druk, onbetrouwbaar en gek in zijn hoofd is he :Y)

De tinkerxfries van mijn vriendin die gaat geregeld uit zijn stekker met werken in de bak. Schrikt van vliegjes, wapperende blaadjes en dat soort onzinnige dingen. Intussen loopt mijn drukke, gekke en onbetrouwbare AV rustig zijn oefeningetjes terwijl haar paard bokkend en stuiterend door de bak dendert.

Ze haat me er ook altijd voor.... _/-\o_ Mijn paard, die de kenmerken van het gevaarlijke arabische ras zou moeten dragen, is altijd zo braaf....!!! Vreselijk vindt ze het :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:02

Laatste keer toen ik les had met Djuun was stalgenootje aan het longeren in de bak ernaast en nogal aan knallen met dr zweep ( :roll: ). Mijn driejarige, zeer drukke AV kéék niet eens :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:04

Meesterlijk toch! Ik kan daarvan genieten hoor.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:07

Montoyo heeft wel eens zijn show momentjes maar verder broodnuchter.
Mirka begint ook minder snel van iets onder de indruk te raken....wat wil je ook met zo achtelijk baasje :+

Balasjow

Afbeelding

Af Umoyo

Afbeelding

Deze ken ik niet :+ heeft als papa Umoyo

Afbeelding

Nadir

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:11

Deze vind ik ook zooow moooiii

Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:14

Ze zijn knap Barcelano!!!
Daytje kijkt nergens van op of om. Hij vind de spoorlijn erg naar, daar stap ik altijd eventjes af. Bij ons is die rails altijd statisch en dus krijgt hij altijd op zijn sodemieter :( Probeer hem altijd heeeeeel langzaam, stapje voor stapje, alle vier de benen te controleren zodat hij er overheen stapt, haha. Sta ik als een of andere debiel met mijn paard op het spoor :')
Zo kijkt hij als hij anderen door de bak ziet scheuren :)
Afbeelding
Zelf ook even lekker gek doen, omdat ik stond te springen als een idioot :')
Afbeelding
Daarna weer even slaperig als altijd, hihi.
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:16

Zo hee jij hebt je wilde arabier goed getemd *\o/*
Hij is ook best vol of zie ik dat verkeerd...bedoel niet dik maar robuust ;)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:22

Hihi ja ik heb het goed voor elkaar bij hem!

Hij begint wat voller te raken inderdaad! Hij is nu vanaf december weer terug. Intussen is hij 6 maanden weg geweest waar ze god weet niet wat met hem hebben gedaan, maar dit was er over van mijn paard toen hij terugkwam :(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overbespierde voorhand, onderbespierde achterhand, ingezakte rug, constant gespannen spieren, stond alleen maar op rust... Verschrikkelijk vond ik het. Maar gelukkig klimt hij er weer bovenop :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:52

In het andere topic vinde sommigen het raar dat je een arab alleen showt en niet onder bijv het zadel heb....
Hoe leg je dat nu uit.....men denkt dat show paarden afbreken oa het zadel :+

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:05

Nu weet ik niet wat daar echt de reden van is, maar ik denk dat als jij het leuk vindt om je paarden te showen, je dat dus doet omdat je het leuker vindt dan onder het zadel?.... Day komt ook meer tot zijn recht als hij los loopt, dan wanneer je hem onder het zadel ziet.

Ik denk dat showpaarden ook onder het zadel kunnen, maar t hangt van de eigenaar af wat ermee gebeurt, toch... Hoe leg je dat uit? Is dat niet weer zo'n typisch puntje van persoonlijke voorkeuren :')?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:05

Ach lekker laten waaien die mensen.. Is ze toch niet uit te leggen :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:09

Hey, Balasjow <3

Umoyo vind ik ook wel heel erg gaaf hoor. Zou hem graag eens in het echie willen bewonderen :j Knap paard :j

Djuun kán overigens wel geschift doen hoor :D
Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:11

Djuun heeft sinds gisteren trouwens springschoenen als ze los gaat _O- Ze was gisteren zo debiel aan het doen, dat ze dr ijzer eraf had getrapt :') Mn zus had HS gesmst en kwartier later stond hij er al om hem er weer onder te slaan :') Hij adviseerde om maar springschoenen om te doen als ze zo druk was :+

Djuun heeft voorjaar in dr bol. Sinds goede week kunnen we weer voorgrazen aan de hand en ze is daar helemaal hyper de pieper van _O- Als ze paar rondjes is uitgeraasd is het weer same old, same old. Dan is het te veel moeite om raar te doen :+ Varken :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:18

Haha ja maar jij wordt toch ook zo belachelijk, overdreven vrolijk van al die groene sprietjes en schijnende zonnetje :D? Hahaha. Knap dier heb jij ook hoor Sieltjuh! Ik ben ook heel benieuwd hoe onze mannen gaan reageren op al die grassprietjes! Als het nog even droog blijft gaan ze inderdaad ook verhuizen naar de graspaddocks, voordat ze het grote land op gaan.
Als ze het grote land op gaan, ga ik in het land zitten met mijn camera, want dat moet ik op foto hebben!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:25

Dankje! :D

Djuun reageerde vorig jaar zo op de wei _O-
[ITP] Maffebier Djunnah op de wei

Afijn, ik ga slapen, moet morgen op cursus en om half 7 al wegrijden 8)7 (ben zó geen ochtendpersoon). Maargoed, laatste dagje en dan: vakantie!!! :D 8-)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:17

Haha djuun door de bocht:P
Mirka staat nu steeds los met een tinker x fries en samen spelen ze ook echt...Heerlijk.
Montoyo vind het allemaal best los maar vind het ook fijn om weer naar stal te gaan......daar is namelijk eten! :+
In de zomer staan ze allebei lekker op de wei...off course niet bij elkaar want dan heb ik er volgend jaar opeens 3 /3

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:32

haha Djuun gaat los! =:)
Noah kan je ook knallen met de zweep zoveel je wilt, als ik in de bak sta blijft hij staan. Je zal maar een snoepje mis lopen :=

als Noah met de tinker buiten staat gaat hij helemaal los om die sokken en manen :') hij krabt met z'n tanden aan de sokken, alsof hij aan het flossen is _O- hij verstopt z'n hoofd ook in de manen enzo, geweldig !

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:46

Geweldige foto van Djuun :D

Ik vind PRE's en Shires bijv ook helemaal geweldig....

Noah :') Ach, ik mag niet lachen... Umoyax is veel erger; zn kont functioneert als schuurpaal voor de anderen _O-

Zondag gaan we beetje opscheren, showseizoen nadert immers weer en die malle gaat toch mee dit jaar, moet dan beter nu aan alle poespas wennen dan vlak voor show :D