[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:10

Die advertentie, wat vaaaag! Bij mij gaan alle alarmbellen echt af als ik dat lees!

Kat, vind je halsterhoofdstel echt gaaf, kleuren staan Set enorm goed :j

Annika, een uitdaging die Dos, maar gaat vast goedkomen :j

Tam, slimme keuze dan om alleen nog buiten te springen als je hem daar meer plezier mee doet :)

Shan, jullie duuvenkot is echt prachtig geworden <3

Miran, wat een lieve foto's van stal <3
Boek zegt mij ook niet zoveel :=

Eline, jij was toch jarig??? Nog gefeliciteerd (veel te laat nu)!

Yildiz, balen van Nour zijn stralen! Gave foto's van Tie, stoer dier zo :D

Baukje, wat fijn dat Silver goed ging! :j

Kelly, ik vond je vorige foto's ook veel verschil geven, zeker vanaf dr bips :j

Alternatieve geneeskunde. Ehhh, das mijn werk :P Naja, soort van dan, ik werk in het bijbehorende laboratorium die onderzoeken uitvoert, maar in homeopathie-middeltjes: you name it, we have it :')
Djuun krijgt op dit moment kuurtje probiotica, meegenomen van mn werk :j Heel leuk, want dingen die Djuun dr osteopaat vertelde, waren ook dingen die mijn werkgever altijd verteld :)
Overigens ben ik niet voor 100% alternatief of 100% regulier :) Ik denk dat je het beste een combi van beide kan hebben en een dosis gezond verstand.

Amy, wat Letiets zegt, rouwen gaat met ups and downs, maar uiteindelijk gaat het straks beter met je :)
Fijn dat Nas zo goed gaat :)
Hoe is het eigenlijk op je nieuwe werk?

Joyce, had je huisje al gespot op FB, maar echt zoooo gaaf :D

Nicky, fijn dat het rijden goed gaat :j

Vanavond Djuun in de bak gereden. Ze was door het weer (en het feit dat 's avonds wat moeten doen stom is :+ ) een beetje :):) maar eigenlijk hield ze het best braaf daarbij :') Wel een beetje met de handrem erop lopen achterin de bak en na 30x achterin te hebben gelopen, moet je de 31e x van een blaadje schrikken :j :')
Maar goed, dr been zag er zóóveel beter uit na het rijden :j

https://lh3.googleusercontent.com/-ONZS ... 14%2B-%2B1

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:14

Amy, ik vind het heel goed dat je er over blijft praten. Het rouwproces is belangrijk en inderdaad, gelukkig heb je nassie :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:25

Wie weet Yildiz... :))

Goedzo Siel, beentje ziet er idd netje uit :j

Geisha heeft bloedworm toch? Hoeveel EPG? Dayem had 200 en die waren na de eerste kuur 'weg' (in hoeverre mestonderzoek betrouwbaar is)...

Was net nog even op stal om voer af te gooien. Hij stond me zo vragend aan te kijken. Toch maar even touwhalstertje om, clicker en snoep mee en eventjes VD geoefend. Ik heb echt in een scheur gelegen. We zijn nu spaanse pas aan het oefenen maar hij weet niet wat ie met z'n benen aan moet. Die gaan echt overal heen, dan struikelt ie half, gooit ie ze over elkaar heen := Maar hij doet het wel!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:00

Poeh geen idee nicky. Ik heb geen mestonderzoek gedaan maar bloedonderzoek. Heb die waardes niet opgevraagd. Bij het laatste bloedonderzoek waren de waardes wel verlaagd maar nog niet zodanig dat ze konden zeggen dat ze vrij was. Haar mest is echt perfect. Dus dan zouden het echt de larven zijn. Ik ga gelijk bellen voor nog een pramox kuurtje. Heb de laatste keer op advies van DA equimax gegeven maar dat is voor de bloedwormen en de ewuest pramox is voor de larven. Poeh, krijg haast een inzinking. Zou dat het laatste stukje zijn? :=

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:40

Ik maak morgen wel ff een goede bijleespost.

Amy het duurt lang, maar de leegte en gevoelloosheid word op een gegeven moment echt minder. T heeft bij mij 2 jaar geduurt eer ik t verlies van mijn merrie een plek heb kunnen geven.

Ik wil weer heel graag als groom aant werk, weer mooi mee op wedstrijd enzo, maar ben ook gewoon tevreden met poepscheppen en weidegang regelen. Ik begin nu echt compleet door te draaien omdat ik niks om handen heb.

De rest is morgen aan de beurt
Weltrusten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:30

Goedemorgen dames! :wave:

Bloedwormen kunnen wel tot 3 jaar in het lichaam ingekapseld blijven dus je bent er voorlopig nog niet veilig voor...dat blijft nog wel een tijd in de gaten houden!
Jonge paarden zijn er ook gevoeliger voor, echt klöte beesten zijn dat. }:)

Djuun der beentje ziet er goed uit, het lijkt alleen of ze nog maar één been heeft! :D
's avonds zijn paarden meestal wat onrustiger heb ik gemerkt. :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:12

Zaraar had vorig jaar een bloedworm telling van 2180 in de mest. Inmiddels wel vrij zonder al te veel gekkigheid.

Kelly: ze heeft nog een heel eind te gaan, zie haar bekken wat in elkaar klappen maar over een week gaan ze weer aan de slag met je meid :) Ze knapt op en verbeterd nog altijd. Werk je alweer met haar?

Amy: het gevoel van een enorm gemis en enorme leegte ken ik. En de andere paarden die in je leven zitten zijn toch anders, de band is anders en om één of andere reden trek je er geen steun uit. Ze zijn anders en ze voelen anders. Toen Tag aan mijn voeten lag voelde ik ook een zwart gat in m'n hoofd. Keek in haar lege ontspannend ogen en kon niet meer voelen, nadenken. Inmiddels dik drie jaar later kan ik er met iemand meer rust op terug kijken, geef het tijd en het komt

Jaleesa: Waar wil je werken? Volgens mij zoeken ze bij Chardon nog iemand.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:28

Als ze flink vastzitten, kunnen ze inderdaad heftig reageren op de osteopaat, Tamara. Ely probeerde ooit een serieuze moordpoging op de osteopaat, maar bij haar was het ook wel heel erg.

Heftig, Amy :(:) Fijn dat Nas je wat afleiding kan geven!

Gefeliciteerd met je huis, Joyce, prachtig!

Ben benieuwd naar je foto's, Lisa!

Hmm nu zie ik inderdaad niet meer zoveel verschil in Geisha als eerst, Kelly, wat apart... Misschien toch nog een nasleep van die wormen? Fijn dat ze het wel goed doet in de groep!

Rijden met Fuego gaat zo te horen wel in stijgende lijn, he Miranda?

Lekker gaan starten, Nicky, al is het maar voor de ervaring!

Hier zijn ze in de avond ook wat frisser, Ersilia, maar fijn dat toch lekker hebt kunnen rijden en dat haar been er weer goed uitziet!

Blegh ik heb een herstdip, alleen maar zin om onder een dekentje op de bank te liggen en niks te doen :( Zelfs geen zin om m'n paarden te doen, maar het moet toch he...
Gisteren beide meidjes weer aan het 'werk' gezet in de roundpenn, maar omdat ik niet lekker in m'n vel zit, reageerde Ely daarop en die ging lopen donderen (een hoek tot enge hoek bombarderen en keihard wegrennen als ik dat wil corrigeren, monstertje). Uiteindelijk liep ze wel super stabiel met hoofdje laag en goed ondertreden <3
In Dos leek ook al wat meer rust te zitten. Het tempo lag al iets lager en we hebben wat fijne overgangen kunnen maken.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:46

jaleesa89 schreef:
Ik wil weer heel graag als groom aant werk, weer mooi mee op wedstrijd enzo, maar ben ook gewoon tevreden met poepscheppen en weidegang regelen. Ik begin nu echt compleet door te draaien omdat ik niks om handen heb.

Hoi Jaleesa,

Toevallig zag ik dit berichtje voorbijkomen en zag dat ze bij pinastoli reining horses een groom zoeken. Ik ken het bedrijf niet en geen idee natuurlijk waar je woont en of western ook iets voor je is maar wellicht een idee? Kwam het tegen op facebook in de groep western paarden (hoop dat je de link kunt openen)

https://m.facebook.com/?_rdr#!/profile. ... 9793008218

Succes met zoeken!

gr Ilona

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:55

Oh, haha dat mocht ook wel een pb zijn _O- Lekker wakkerrr maar misschien heb je er iets aan?

Lekker bezig iedereen! Hier ook niet helemaal fit, hoop dat het niet doorzet. Yildiz alweer beter?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:10

Gelukkig geen banketstaaf dingen getypt dan Ilona! :')

Iedereen die last heeft vd herfst-dip: cheer up! *\o/*

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:42

Haha, je moest eens weten wat er eigenlijk stond }:) _O-

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:47

Ja ik denk het wel. Er is gewoon nog iets mis. Dat zegt mijn gevoel maar het kan ook gewoon tussen mijn oreb zitten.

Lisa ik ben al 4 weken aan het werk met haar. Dat was wel belangrijk volgens de DA. Rijden heb ik nu 2 keer gedaan. Ze loopt super maar het is haar bouw en karakter waar in mijn ogen iets nog niet lekker zit. ik denk niet dat dit echt haar bouw is. Het komt wel alleen het kost tijd en veel geduld haha. Margot komt 21 oktober dus nog even 1,5 week wachten. Morgen krijg ik als het goed is de pramox en ik zal het er sowieso met margot over hebben. Als ze er 3 jaar in blojven zitten, kan dat dan geen kwaad? Het zijn echt alleen de larven dan.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:57

Nooit dat gevoel negeren!!! Als je denkt dat er iets mis is ga er achteraan.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:03

Kijk wel uit met pramox ivm overdosering he? Best heftig goedje, heb ze nu ook liggen voor november, heb m'n DA maar ff gewicht vsn Yazahra laten schatten, ben zo slecht met zulk soort dingen.
Edit; ben het met Amy eens! Nooit je eigen gevoel negeren!

Koortsvrij dus ff Nour gereden. Ging super, mooi nageeflijk (heeft ook eigenlijk nooit anders gelopen) en mooi tempocontrole. Liet zelfs een prachtige verzamelde jog zien! *\o/* Rechtergalop is nog wat onstuimig. Verder in de stap wat licht gebogen, rechtsom ook lastig nog. Maar heel niet ontevreden met gup! :)
Alleen viel ik zelf bijna flauw erna, knallende koppijn en weer terug koorts, blegh... >;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:19

Hij doet het echt fijn elke keer hè? Super! Verzamelde jog lijkt me best moeilijk ook, zeker voor een jong paard, goed teken dat dat zo fijn gaat :D

Nas loopt ook zo mooi nu ze weer een beetje in de spieren zit. Heeft heel goede zelfhouding, koppie zakt zo makkelijk... gisteravond ook nieuwe kaptoom besteld, de mijne was te groot dus neusriem zakte steeds en gaf verkeerde druk dus Nas boos :+ gisteravond stalgenootje blij mee kunnen maken maar miste m flink daarna aan de longe, met loopt ze gewoon fijner, meer stelling. Dus de fra baro besteld :D ook met het oog op evt bitloos inrijden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:30

Lekker dier ook die Nas! :) Wat is dat voor iets? Ik heb nu n kaptoom voor t rechtrichten maar die schuift wel wat..

Ja daar zit m ook t gevaar bij Nour, alkes gaat zo makkelijk, pikt dingen zo snel op en is echt n genot om te rijden. Je gaat snel te veel vragen. Omdat ik nu met die tempocontrole bezig ben dus maar stemcommando jog gegeven (kent ie vanuit t longeren) samen met zithulp, hoppa, jog! Zit lekkerrrrr!!! Maar niet te lang dus.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:42

amyz schreef:
Hij doet het echt fijn elke keer hè? Super! Verzamelde jog lijkt me best moeilijk ook, zeker voor een jong paard, goed teken dat dat zo fijn gaat :D

Nas loopt ook zo mooi nu ze weer een beetje in de spieren zit. Heeft heel goede zelfhouding, koppie zakt zo makkelijk... gisteravond ook nieuwe kaptoom besteld, de mijne was te groot dus neusriem zakte steeds en gaf verkeerde druk dus Nas boos :+ gisteravond stalgenootje blij mee kunnen maken maar miste m flink daarna aan de longe, met loopt ze gewoon fijner, meer stelling. Dus de fra baro besteld :D ook met het oog op evt bitloos inrijden.

Stalgenootje had die kaptoom van FRA ook maar heeft hem weg gedaan omdat het zo'n onding was _-:( Zij heeft nu ook de Micklem.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:46

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:51

@letizia helemaal mee eens, ik heb altijd buitenaf gewoond met paarden aan huis, zal niet gauw in de bouw wennen denk ik maar goed als het niet anders kan dan zou het niet anders zijn maar ben nu erg blij
@Amy ook beterschap
@miranda dankje, ben bang dat dit weer geen paar dagen gaat duren cc van zaterdag al afgemeld.
@siel bedankt, herken dat gedrag van djuun zo. Asal is echt een mak schaap maar soms kan ze zo ineens anders om staan om een blaadje
@Annika bedankt, ik ken de dop hier net zo ga liefst in bed liggen en met de lente er weer uitkomen
@Yildiz heerlijk weer gereden, jaloersssss, toch nog niet helemaal fit??

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:01

Die had ik idd ook gezien! Probleem is een beetje dat ik voor Nas maat pony moet hebben en heel veel modellen (waaronder die van PB) zijn alleen verkrijgbaar in die ene verstelbare maat -O-
Ik las veel positieve recensies over de baro en het sprak me aan dat er geen ketting in de neusriem zit dus we gaan het gewoon avonturen :) De micklem heb ik ook overwogen maar is me te veel hoofdstel zeg maar, en ook weer een stukkie duurder...

http://www.dochorse.nl/fra-baro-kaptoom.html das degene die ik heb besteld :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:08

Ik heb des tijds een kaptoom op maat laten maken in Portugal, helaas hadden ze niet goed de maten gelezen en paste het niet goed, na verbouwen gelukkig wel. Maar Djuun vind de longeerlijn op haar neus stront irritant, dus eigenlijk gebruik ik hem nooit :Y)
http://img840.imageshack.us/img840/3848 ... 122247.jpg

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:14

Foto doet t niet -O-

Nas is er ook niet kapot van hoor :+ Maar eenmaal op de cirkel is dat ''bezwaar'' snel weg. Vind het echt fijn werken, ze reageert er zo goed op.. Plus dat ik niet meer zo in de stress schiet als ze gaat stofzuigen want het lijntje is dan toch net weer iets verder van de voorbenen verwijderd dan wanneer het onder de kin hangt :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:15

Ik vind longeren ook super fijn, je kunt mooi zien hoe je paard beweegt en ook of het wel genoeg doet, Asal kan mijn soms mega gevoel geven terwijl ze er zich zelf erg gemakkelijk vanaf brengt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:35

Zo wel?
Afbeelding

Ik longeer tegenwoordig zonder lijn, we hebben toch die roundpen en Djuun staat super scherp op de stemhulp, dus net zo makkelijk :P