[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:30

Snorkelpaard hoort bij mij ja haha :))

Wat heeft Nayif een leuk vlekje op zn lip haha! Knappe vent hoor :j

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:36

Haha oke dan, leuk zo een snorkelpaard!

En ja...dat vlekje viel me in het begin niet eens op, omdat ik zo op zn ogen en bles was gericht :')
Maar het heeft op de foto's altijd wel iets...aparts :P
Gelukkig trekt ie goed bij qua gewicht sinds afgelopen winter, klein schraal guppie was ie door het groeien etc. :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:42

Setel heeft ook zo'n vlekkie maar dat valt ook niet op doordat ze schimmel is *even zoeken*

Afbeelding

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:10

Aahw idd ook zo een vlekje!
Snoezig :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:29

;leuk he! ze zijn vlekkenmaatjes :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:30

Hee meiden! Sorry ik kom weer even binnen vallen, ik lees wel mee altijd maar heb het vaak een beetje te druk om te reageren.

Maar ik zou graag om jullie advies willen vragen! Maak me een beetje zorgen om Shief der oog :(
Haar oog is sinds zaterdag redelijk erg aan het tranen, en sinds gister komt er pus uit en heeft ze in de linker en rechterhoek wat kale huid lijkt wel.. Het oog zelf ziet er opzich rustig uit, haar oogleden zijn aan de binnenkant wel wat roder dan het andere oog. Ik maak me een beetje zorgen om wat het is. We hebben hier best heel veel vliegen maar Shief heeft de hele dag een vliegenkap om.
Ik heb dus al wat op Google gezocht en daar kom ik steeds die enge pigment verlies ziekte tegen :( hoop dat dat het niet is. Ik lees daarbij dat ogen vaak rustig zijn, maar Shief haar oog traant dus eigenlijk continu en er komt pus uit. Hebben jullie enig idee wat het is? Ik maak het oog nu elke dag schoon met lauw water wat ik heb gekookt in de waterkoker.

Dit is een foto van vanmiddag. Hier heb ik de kap net afgehaald en het vocht al wel iets weggehaald, het is dus allemaal veel vochtiger de hele tijd dan op deze foto.

http://img89.imageshack.us/img89/2619/4yp1.jpg

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:48

Help, ook advies nodig

Paardje is gekeurd, maar wilde niet meewerken met de buigproef. Dierenarts belde me en zei dat ie op t harde en zachte niks bijzonders zag, maar dat ie geen rapport wilde maken vanwege de mislukte buigproef. Ook zei hij dat ze erg zenuwachtig was en noemde d'r een "behoorlijk projectje".
Toen ik er was, was ze zo mak als een lammetje. Stond bijna te slapen, wilde zelfs het liefste gaan liggen. En nu een zenuwpees "projectje".
Wat zouden jullie doen?
Thanx alvast %)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:54

Shanna niet te druk maken nog, het ziet er nog niet zo afschuwelijk uit als ik wel eens heb gezien. Wat betreft pigment, Setel heeft ook ineens zo'n roze plekjes gekregen en die is ook vanzelf weer weggegaan,dat was vorige zomer. Goed dat je het schoonmaakt met gekookt water :j Ik denk dat haar oog erg geirriteerd is maar vanzelf weer overgaat.
http://img268.imageshack.us/img268/2300/mied.jpg

Roux ik kan me wel voorstellen dat je merrie onrustig was, misschien was alles nieuw voor haar? Ik zou gewoon een second opinion doen bij een andere arts, of erop vertrouwen dat het goed was. Behoorlijk projectje is een beetje overdreven denk ik. Er zijn ook dierenartsen die geen verstand hebben van het Arabisch ras, dat kan er ook nog mee te maken hebben. ze zijn nou eenmaal wat gevoelig en onwennig soms.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:02

Shanna, schoonmaken met kamillethee werkt veel beter dan alleen gekookt water! Ooit die tip gehad van de DA en werkt echt heel fijn :j Heb zelf bij kruitvat gehaald, geloof van kneip (kan dat? iig met zo min mogelijk toevoegingen)>

Roux; Nashwa was de laatste keer ook zo aan het zenuwpezen bij de DA (Umoyax ging door het lint, dus Nas moet echt enorme stress hebben gehad ervan want anders reageert Umoyax niet) terwijl ze verder zó braaf is... Begreep van Paola ook dat ze altijd al een behoorlijk portret was bij de DA :+ Los daarvan....heb nog nooit zo'n lief en braaf paard meegemaakt.
Het zou dus idd goed kunnen dat de DA haar gewoon niet aanstond.... T blijven Arabieren per slot van rekening. :P Als jouw gevoel er goed bij is; er voor gaan. Kan héél goed wezen dat ze met jullie gewoon goed klikt en dan heb je er hoe dan ook waarschijnlijk geen enkel probleem mee straks. :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:13

Ah oké, bedankt voor de tip! :) Hoop inderdaad dat oog gewoon erg geirriteerd is en geen andere gekke gekkigheid.. Zou zonde zijn van der mooie zwarte oogjes :(:)
Fijn te horen dat Set ook een stukje roze huid had en dat weer zwart is geworden!! Ik ga het in de gaten houden om te zien of de roze plekken steeds meer worden

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:17

Ik heb toen aan iemand gevraagd en die zei dat pigmentverlies niet zo gek was, komt wel vaker voor :) Setel heeft nu dus weer zwarte ogen, terwijl dat vlekje eerst steeds groter werd. echt maf.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:20

Ja zag laatst op St oedenrode ook een schimmel met echt veel pigmentverlies (werd ohz uitgebracht, geen idee wat de naam is haha). Maar is dat bij Set zomaar gekomen of eerst ook met veel tranen, prutjes en pus?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:40

Nee bij haar was het er ineens, heel miniscuul, op het laatst zoals op die foto. Ja sommigen hebben het veel extremer, Pas van Mooney hier op bokt heeft toch ook zoveel pigmentverlies?

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 1590_n.jpg

Prutjes en pus gaan wel over :) inderdaad kamillethee gebruiken en goed verzorgen

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:55

Oké ga ik morgen gelijk even kamillethee halen! Ik maak me rondom wondjes etc. nooit zo snel zorgen maar als het om ogen gaat wel :o vind ogen altijd zo 'kwetsbaar'.
Hoop dat het niet verder gaat irriteren, maar daar zal de kamillethee wel voor werken :)
Thanks iig voor het advies!

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:58

Kamillethee gebruik ik ook weleens voor m'n eigen ogen, werkt prima +:)+

Vind t wel een erg moeilijke beslissing over de merrie hoor. Het is m'n eerste eigen paardje en zo'n enorme verantwoordelijkheid. Is niet iets waarbij je kan denken "ach, anders zet ik d'r wel weer op marktplaats".

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:05

Als je twijfelt zou ik gewoon vragen of je nog een paar keer mag langskomen om lekker even wat met haar te ondernemen, gewoon zoals je het thuis ook zou doen. Lekker even wandelen, poetsen, (rijden, maar ze was nog groen zei je hè), tutten dat soort dingetjes :)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:10

Dat zou ideaal zijn, maar ze wil door persoonlijke omstandigheden met spoed verkopen. Ik heb zaterdag gekeken en zondag wilden mensen met trailer komen en d'r evt meteen meenemen. Moest dus snel beslissen. Heb toen besloten ja, mits klinisch goedgekeurd. Vandaag dus da aan de foon met zijn verhaal.

-edit- ff link weer weggehaald nu jullie em hebben gezien. Anders mss niet leuk voor verkoper
Laatst bijgewerkt door Roux op 05-08-13 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:16

Oh, dan wordt het lastig inderdaad, ik snap je twijfel maar net wat Amy zegt: sommige paarden hebben het gewoon niet zo op de DA...

Ik vind haar wel erg iel voor een zeven jarige merrie, kan aan de foto's liggen hoor maar ik zie liever wat meer body (mijn mening)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:22

Ja, ze was schraal. Nog maar 4 keer onder het zadel geweest en verder altijd op de wei. Weinig bespiering dus. Dat zou verbeterd moeten kunnen worden.
Denk dat ik het maar gewoon niet moet doen, wil gewoon rustig kunnen beslissen. Deze snelheid voelt niet goed.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:32

Ik zit op mn werk, dus reageer alleen ff snel op Shanna: ik denk dat hier goed tips worden gegeven, maar als het aan het eind van de week niet over is, kan je de dierenarts vragen voor een tube fucitalmic, je moet idd niet te lang met oog ontstekingen blijve kwakelen :)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:33

O jee, nog laat aan het werk. Sterkte :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:36

Haha thanks, maar ik werk altijd 's avonds :P Vandaag een vroegertje, ben om 22uur klaar, als ik in de zorg werk pas om 23.30uur :) Ik werk vandaag in de activiteiten :)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:42

Ah, ja dan is het even anders ja :D
Veel plezier met je vroegertje dan maar :j

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:44

Shanna, dat was mss demijne wel in St Oedenrode? Hij had rond zijn ogen heel veel pigment verlies dat ik hem kocht. Nu is dat al erg weggetrokken. Bij Azim kwam het wrsch door te kort aan voeding.
Wat betr het oog. Ik heb water gekookt en daarna zijn oog schoongemaakt. Azim had ook een vies oog met wat pus doordat er een stukje maan in zat.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:59

@ Letietz, thanks voor de tip! Wil inderdaad niet te lang aansukkelen met dit, ik ga het onthouden!!

@ Jeannette werd jouwe bereden door een man of vrouw? Die ik bedoel werd namelijk door een man bereden (ik voel me zo'n nerd he in dit wereldje, ken helemaal geen namen :+ ) Maar die man zie ik vaak op shows en foto's voorbij komen, bracht die dag ook paarden aan de hand voor. En volgens mij de jouwe door een vrouw toch? Was nog zo onder de indruk van die combinatie! Ze reed hem super!