[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:10

Tammy_ schreef:
fanessaa schreef:
Dankje wel :) ja dit is AR lekai, wat leuk dat je hem kent :D

Welkom! Ik ben de eigenaresse van het andere AR-retje hier in het topic, AR Noah (el Nadir) :D

wauw, ook een knappert zeg, leuke stoere foto's trouwens op je profiel vooral leuk die cross en springfoto's ze kunnen het dus wel haha :D

amyz

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:12

Wat een knapperd is Lekai, welkom!

Accupunctuur heb ik zelf ook wel eens gehad, geloof absoluut dat dat werkt :j

Zit heerlijk livestream Aken te kijken hier :D

Gisteren met Nas in een soort opwelling buiten gaan wandelen, ging steeds niet omdat ze nog steeds wat moeite heeft met alleen zijn maar dus maar gewoon gedaan....
Ze keek niet op of om, werkelijk geen spat anders dan vorige keer met Antha erbij :D :D :D
Vandaag gelijk reflectieset gescoord, liepen in het donker gisteren en voelde toch niet helemaal safe := Dus vanaf nu heeeeerlijk wandelen met Nas :D Fijne afwisseling van het longeren en onwijs goed voor de spiertjes en de conditie. Ben echt helemaal happy :D
Wordt straks namelijk natuurlijk óók heerlijk buiten rijden dan!
Ben maar zó blij met Nasje. Met Umoyax kan ik niet naar buiten ofzo, en een hengst is sowieso altijd ogen in je achterhoofd hebben...met Nas kan ik gewoon heerlijk relaxen. :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:13

fanessaa schreef:
wat doen jullie allemaal met jullie arabieren? rijden jullie alleen dressuurmatig of nemen jullie ook wel is een sprongetje of toch alleen maar western?

Ik rijd dressuur, springen, eventing, doe vrijheidsdressuur en rijd heerlijk buiten, allemaal met 1 en dezelfde poown :Y) veelzijdige AV hier! :D en de wedstrijden die we rijden zijn tussen de paarden, ik ben 22 dus moet Nootje zijn beentjes maar even wat hoger optillen met springen :')

Amy, reflectieset is nooit verkeerd denk ik :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:15

fanessaa schreef:
wat doen jullie allemaal met jullie arabieren? rijden jullie alleen dressuurmatig of nemen jullie ook wel is een sprongetje of toch alleen maar western?

Recreatief :) Westernbasis, af en toe zijn we in de bak aan het werk, maar gaan meestal naar buiten.

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:17

Tammy_ schreef:
fanessaa schreef:

Ik rijd dressuur, springen, eventing, doe vrijheidsdressuur en rijd heerlijk buiten, allemaal met 1 en dezelfde poown :Y) veelzijdige AV hier! :D en de wedstrijden die we rijden zijn tussen de paarden, ik ben 22 dus moet Nootje zijn beentjes maar even wat hoger optillen met springen :')

Amy, reflectieset is nooit verkeerd denk ik :j

Super, ook gewoon lekker veelzijdig, ik ben lekai nu ook springmatig aan het trainen is de eerste keer dat hij dit uberhaupt moet doen haha,, hij begint het wel te snappen maar hij zal ook inderdaad zijn voeten hoger moeten optillen aangezien ik 21 ben. vrijdag eerste springlesje met hem ben benieuwd :D eventing wil ik ook erg graag gaan doen met hem maarja eerst maar over hindernissen foutloos gaan. want over een hindernis van 40 cm tikt hij eraf en een balkje op de grond springt hij 1 meter overheen -,-

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:19

Bonjoy schreef:
fanessaa schreef:

Recreatief :) Westernbasis, af en toe zijn we in de bak aan het werk, maar gaan meestal naar buiten.

buitenritjes blijven ook leuk. westerbasis is hardstikke goed voor een paard heel wat vrienden van mij zijn allemaal jaloers en willen graag dat hun paard ook western word beleerd ze zijn toch wat gehoorzamer. maar goed mijn paard vind het erg leuk als hij het er niet mee eens is keihard rond te draaien of achteruit lopen arggg haha

lilskie

fanessaa schreef:

Ik doe een beetje van alles wat. Princesa houdt van hard rennen, springen en crossen. Dit mag ze van mij dan ook weleens, en in ruil daarvoor wil ik af en toe even een dressuur proefje rijden :).

amyz

fanessaa schreef:

Ik....ehm....doe poetsen en VD en showtraining en wandelen en en en......
Rijden is onderweg :P Gaan wel beide de dressuur in hier, Nas doe ik geen lol met een sprongetje sowieso. :')

Tammy_

ach dat scheelt, in de cross zelf kan je geen balken krijgen _O- Maar je springparcours foutloos afleggen is wel fijn :+ Noah tikt ook balken op 40cm trouwens, terwijl hij op de 1m vaak alles laat liggen. Kwestie van moeite willen doen geloof ik :+

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:20

fanessaa schreef:

momenteel zijn de 2 jongste van me, beiden 5 jaar nog niet beleerd(ga nu pas rustig aan beginnen met de hengst de dame is vlg jaar pas aan de beurt)..mijn streven, dressuurmatig rijden(zadelrubrieken), springen en western, en veeeeel buitenrijden.
Met de oudste AV hengst alleen stapritjes buiten ;)

Daarnaast hoop ik vlg jaar na 3 jaar niet meer geshowd te hebben, de paarden weer eens te showen.

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:21

lilskie schreef:
fanessaa schreef:

Ik doe een beetje van alles wat. Princesa houdt van hard rennen, springen en crossen. Dit mag ze van mij dan ook weleens, en in ruil daarvoor wil ik af en toe even een dressuur proefje rijden :).

hahaha ik lees steeds meer arabiertjes die springen, nooit achter ze gezocht maar ze kunnen het dus wel :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:23

Tuurlijk kunnen ze het! Mijn 2 stalgenootjes met een AV (vooral Silvia met A.F. Thabay) zijn enorm fanatiek met springen en crossen. Veelzijdige knollen hoor die Arabiertjes :).

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:23

Tammy_ schreef:
ach dat scheelt, in de cross zelf kan je geen balken krijgen _O- Maar je springparcours foutloos afleggen is wel fijn :+ Noah tikt ook balken op 40cm trouwens, terwijl hij op de 1m vaak alles laat liggen. Kwestie van moeite willen doen geloof ik :+

haha dommies :') terwijl we eigenlijk zouden verwachten dat ze zo kakkerig zijn en hun voetjes niet willen raken. ja cross zit alles vast misschien vind hij een natuurlijke hindernis minder eng dan eentje die opeens rood is of de ander opeens geel.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:24

zeer zeker kunnen arabs springen, eigenlijk elk paarden of ponnieras wel ;) .
Vroeger sprong ik met een arabisch volbloed ruin(1e fok van stal de monpelou) 1.30 tussen de grote paarden en won in 1993 de titel apeldoorns kampioen met hem.
Talitha Bakker rijd met haar zwarte hengst Jazmeen momenteel ook fanatiek in de springsport en spring 1.30 met hem

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:24

Oh en laten we Lobeke van Calis ook niet vergeten! Ook een springobier :)

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:25

sherif schreef:
fanessaa schreef:

momenteel zijn de 2 jongste van me, beiden 5 jaar nog niet beleerd(ga nu pas rustig aan beginnen met de hengst de dame is vlg jaar pas aan de beurt)..mijn streven, dressuurmatig rijden(zadelrubrieken), springen en western, en veeeeel buitenrijden.
Met de oudste AV hengst alleen stapritjes buiten ;)

Daarnaast hoop ik vlg jaar na 3 jaar niet meer geshowd te hebben, de paarden weer eens te showen.

aah super, zelf inrijden en beleren krijg je toch het beste band mee. klinkt als een drukke jaar dit jaar :P

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:28

lilskie schreef:
Tuurlijk kunnen ze het! Mijn 2 stalgenootjes met een AV (vooral Silvia met A.F. Thabay) zijn enorm fanatiek met springen en crossen. Veelzijdige knollen hoor die Arabiertjes :).

whoehoee nou lekai nog

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:31

sherif schreef:
Vroeger sprong ik met een arabisch volbloed ruin(1e fok van stal de monpelou) 1.30 tussen de grote paarden en won in 1993 de titel apeldoorns kampioen met hem.
Talitha Bakker rijd met haar zwarte hengst Jazmeen momenteel ook fanatiek in de springsport en spring 1.30 met hem

woow dat doet hij zeker netjes dan.. ja elke ras kan dat wel kwa warmbloed vooral maar je zag ze bijna nooit een arab in de springsport

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:32

fanessaa schreef:
sherif schreef:

woow dat doet hij zeker netjes dan.. ja elke ras kan dat wel kwa warmbloed vooral maar je zag ze bijna nooit een arab in de springsport

een goed correct gebouwde arabier behoort alle kenmerken te hebben van een goed rijpaard(arabjes zijn van origine oorlogspaarden).

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:39

sherif schreef:
sherif schreef:

een goed correct gebouwde arabier behoort alle kenmerken te hebben van een goed rijpaard(arabjes zijn van origine oorlogspaarden).[/quote]

Dát heeft Umoyax dus iets te duidelijk meegekregen, die doet bij alles ''let's battle'' :') Geloof overigens heilig dat je op dat paard de oorlog zou kunnen winnen...dat dan weer wel.

Laten we FA Dubai niet vergeten, Nas dr halfoom! Die springt ook echt super!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:40

:Y)
:')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:42

_/-\o_
Welke film was dat ook al weer?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:43

<3

Afbeelding

En nu gauw weer aant werk :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:46

amyz schreef:
_/-\o_
Welke film was dat ook al weer?

13the warior :)

We hadden toen die film uit kwam een fjord en er zaten veel fjorden in die film, dus we moesten er naar toe, maar ik vond de arab van Antonio veel leuker :o

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:47

Mooi Joyce <3

Wij geven Djuun voor haar hengstigheid Oestress, dat is op natuurlijke basis en ze doet het er erg goed op :j