arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:08

Ja natuurlijk! Kiya wordt deze zomer 15 jaar en is een voskleurige merrie van Alexander x Amal. Ik heb haar inmiddels ruim 6 jaar, waarin we veel en hard gewerkt hebben aan het rijden. Voor ik haar kreeg was ze eigenlijk amper gereden, ze is op ongeveer 5 jarige leeftijd zadelmak gemaakt, toen heeft ze een periode stil gestaan. Bij een andere eigenaar is ze 3 maanden recreatief gereden en door omstandigheden heeft ze weer ruim een jaar stil gestaan voor ik haar kocht toen ze bijna 9 werd. Het was dus nogal een projectje ;)
Ik rijd vooral recreatief en veel buiten, maar ik les ongeveer eens per 2 weken wel serieus. Ik schrijf me in voor verschillenden dingen om een doel in ons rijden te hebben. Vorig jaar hebben we een grote rijdip gehad, achteraf bleek Kiya een cyste op de eierstok te hebben die haar pijn gaf. Gelukkig is dit allemaal voorbij en zijn we weer lekker aan de slag. Afgelopen amateurkeuring zijn we 3e in de zadelrubriek geworden, daar was ik zo trots op na al onze eerdere rijproblemen. Omdat het rijden eigenlijk heel goed gaat trekt het wedstrijd rijden nu ook meer, vandaar dat ik hier even kom binnenvallen :) Lees al stiekem af en toe wat mee en wordt erg enthousiast van jullie verhalen.

Afbeelding
En een foto van ons bij de amateurkeuring

Calimero_

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 13:22

Wat super dat je 3de bent geworden op de amateurskeuring!
Al helemaal na zoveel rijproblemen!
Komt ook vast helemaal goed op die wedstrijd!

Ik zal straks helaas toch weer een advertentie van Belarus maken ;(

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:24

Ja ik was helemaal verbaasd dat ze mijn naam riepen, maar natuurlijk wel erg trots!

Vervelend dat je Belarus te koop moet zetten, zie jullie hier en op het AV forum wel eens voorbij komen en vind jullie zo een mooie combinatie. Ik was blij toen ik op het AV forum zag dat hij kon blijven, heel jammer dat het toch niet gaat lukken. Sterkte!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:21

Jeeezus dat is echt niet normaal gewoon. Je was even zo intens gelukkig en dan mag het toch niet zo zijn :( Heeeeeeel veel sterkte van ons!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:42

Allereerst, vreselijk Calimero dat je Belarus alsnog moet verkopen! Heel veel sterkte, ik hoop stiekem dat er nog hoop is en het goed kom, ik gun het jullie van harte in ieder geval!!

Ik heb zojuist heerlijk getraind met Jetje in de bak, dressuur! :j Ja ja, heb mijn laarzen binnen en ze passen me perfect! Ook het hoofdstel voor Jetje is binnen dus onze dressuurset is inmiddels compleet. Ik zou wel nog graag een ander dekje willen maar verder vind ik het niet mistaan.

Hier drie fotootjes van het rijden, zoals jullie zien rijd ik haar nog laag, wil haar nog niet te veel vragen maar ben wel tevreden over het resultaat. Ik werk echt vanuit de ontspanning en vind dit erg belangrijk. Ik merkte wel dat zodra ik mijn concentratie kwijt ben zij dat ook gelijk is. :z

Wees alstublieft niet te streng haha! we hebben net een week geleden de switch gemaakt vanuit de western :') :o

Afbeelding
Natuurlijk harstikke trots op m'n meisje!

Afbeelding

Afbeelding

Ben van plan iedere week les te gaan nemen hier in de buurt in een groep, dit in een binnenbak. Zo kan ze wennen aan de paarden om haar heen, andere omgevingen en de binnenbak. En 1 keer in de maand wil ik graag prive instructie thuis.

Groetjes Michelle

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:38

ik vind het er heel netjes uitzien hoor! ja het moet inderdaad nog wat meer bij elkaar maar dat komt wel, als je pas een week bezig bent ziet het er super uit!!

Gaan er btw nog mensen mee doen aan de keuring in Alkmaar 22 juli??

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:48

graag wil ik nog even melden dat ik vorige week mijn eerste winstpunt in het M1 heb gehaald, het was de eerste keer en hij was heel erg stout! Maar toch is het me in de 2e proef gelukt om hem netjes de baan door te krijgen!! en dat werd beloond met een winstpunt!!
Nu op naar de almelose ruiterdagen vanaf as maandag!!! hopen dat we daar ook lekker veel punten rijden!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:25

Jet ziet er ook in deze outfit weer super uit Michelle! Ik vind het rijden ook helemaal niet verkeerd, vooral de laatste foto is ze mooi actief, bij de middelste foto mag de achterhand er meer bij maar dat kan natuurlijk ook een moment opname zijn. Vind jullie overstap wel heel stoer, ben benieuwd hoe ver jullie gaan komen.

Saskia gefeliciteerd met de punten in het M1! Zie trouwens dat jij bij mij in de omgeving woont, grappig! Veel plezier bij de Almelose ruiterdagen.

Ik moet zondag om 16:15 uur die impulsproef rijden, zal kijken of iemand foto's of filmpjes wil maken.

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:24

Zo, pony is weer gecontroleerd :)
Ze is naar de osteopaat geweest(controle) en ze zei dat ze lekker in haar vel zit. En ze was ook prima in orde. Zadeltje past ook nog goed, dus ik ga met een gerust hart volgende week weer op wedstrijd :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:36

Saskia en Jalenka, bedankt voor jullie reactie! Fijn dat jullie zo positief zijn, dit doet mij echt goed! Wie weet gaat het wel wat worden die dressuur carriere van ons! haha! Enne western vind ik Jetje toch altijd nog mooier staan maar dit mistaat haar inderdaad ook niet :)

Saskia, jij gefeliciteerd met de eerste winstpunt in de M1! Knap paard heb je trouwens ook, hoe groot is hij? Hij toont erg groot! :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:52

Gisteren de impulsproef gereden en ik ben blij! Ben weer trots op Kiya, toch een drukke dag met 10 km erop, even inrijden en een proef.

Op het terrein zelf was Kiya erg onrustig, ik denk van de vele wind. Ik werd daar zelf heel erg gespannen van, maar in de proef was dat gelukkig iets minder. Het ging beter dan ik had verwacht vanaf het inrijden.

Ik mocht na de proef bij de jury komen omdat ik de laatste was en ze het leuk vond bij de impulsproef persoonlijk commentaar te geven. 'Allereerst wil ik even zeggen dat je een erg leuk paardje hebt!' Dat vond ik nu een leuk compliment, wie had dat verwacht met een Arabier in de dressuur :)
Daarna uitleg hoe ik beoordeeld was: ik moet zelf meer ontspannen en Kiya moet meer op mij gericht blijven. Zo wordt het tempo van mij en zal de buiging beter worden. Nu had ze vaak contrastelling omdat ze met dingen om ons heen bezig was, daardoor scoorde ik op bijvoorbeeld de voltes mindere punten.

Beoordeling heel terecht, fijn dat het opbouwend was en ik denk dat we een goed punt hebben om verder vanaf te werken. Uiteindelijk 171 punten, we kregen zelfs een rozet en medaille :P

Kiya deed het allemaal super, wel een beetje moe van alles toen we terug op stal waren maar dat mag ook wel ;)

Afbeelding

Tijdens het inrijden

Afbeelding

Afbeelding
Na de proef, moe maar tevreden!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:26

Ik heb gisteren ook weer voor het eerst gestart na 1 jaar ellende met blessures en zadelproblemen. Had L1 gestart. Voordat m'n merrie een blessure kreeg, had ik 1 keer L1 gestart, dus verwachtte gisteren al helemaal niks. Tica was ook heel erg scheef toen ik eindelijk begon en ik ben de afgelopen 3 weken bezig geweest om haar weer enigszins recht te krijgen. Gister startte ik puur voor de training :j. Maar, verrassend genoeg werd ik één keer eerste met winst. De tweede proef ging duidelijk beter, maar werd slechter gepunt. Ik had ook net geen winst. Niet gek zo tussen de KWPN'ers met mijn Arabje! Ik heb er weer zin in :) :D! Arabieren slaan echt geen gek figuur hoor tussen de warmbloeden :n. Ik vind het persoonlijk mooier om te zien in de dressuur, ze zijn onwijs sjiek onder het zadel :j.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:59

Gefeliciteerd met je winstpunt, helemaal leuk als je het niet verwacht had! Jammer dat de tweede proef niet beloond werd maar fijn dat je weer kunt starten na alle problemen van eerder.

Ik vind een Arab onder het zadel natuurlijk ook heel aansprekend maar het was leuk om dat ook van de jury te horen. Wij zijn zelf natuurlijk bevooroordeelt ;)

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:13

Bedankt :). Jij ook gefeliciteerd met je impulsproef :j. Belangrijkste is dat je zelf tevreden bent ;). Ik heb ook hetzelfde probleem hoor, ik bouw zelf teveel spanning op waardoor dat negatief uitwerkt op Tica. Is gewoon een kwestie van kilometers maken! Dan komt het vanzelf goed.

Ja ik ben ook bevooroordeeld hoor :), alhoewel ik ook een KWPN'er heb. Jammer dat er in mijn omgeving zo weinig Arabjes starten...

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:34

welkom aan de "nieuwelingen" en saskia gefeliciteerd met je winstpunt in de m1, netjes hoor!

Wat ontzettend rot calimero ik leef met je mee!

Hier is het gedoe ook nog niet klaar. Ziyyah lijkt nu (voor de tweede keer :S) droes te hebben dus dat wordt in juli ook geen wedstrijd. Word er beetje moedeloos van..

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:57

Oh had me natuurlijk moeten voorstellen :P. Had er geen erg in, loop al hier rond sinds 2001 :D en 'ken' er al een aantal op de Arabierenforum, alhoewel ik niet echt meer actief ben.

Maar vervelend dat je paard nog uit de running is. Heel demotiverend is het inderdaad! Mijn paard heeft een jaar voor de sier gestaan, dus ik weet hoe het voelt. Hopelijk weer snel gezond en in het zadel! :)

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:19

Zaterdag weer een wedstrijd gereden. Voor de proef is ze geschrokken waardoor ik heel hard met mn schouder op haar nek ben geklapt. Tijdens de proef besloten om vrijwillig af te groeten...
2de proef ging beter maar nog niet zoals het moest. 185 punten.
Nu zijn we dus b+10 en L startgerechtig :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:10

Youko schreef:
Oh had me natuurlijk moeten voorstellen :P. Had er geen erg in, loop al hier rond sinds 2001 :D en 'ken' er al een aantal op de Arabierenforum, alhoewel ik niet echt meer actief ben.

Maar vervelend dat je paard nog uit de running is. Heel demotiverend is het inderdaad! Mijn paard heeft een jaar voor de sier gestaan, dus ik weet hoe het voelt. Hopelijk weer snel gezond en in het zadel! :)

Montoyo wordt klaar gestoomd voor de dressuur :P
Moet alleen even zijn snelheid aanpassen :+
Dus nog een Arab die in de buurt gaat starten.

Meneer is trouwens 1.60 gemeten op de premie keuring :D

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:36

Oh Jes, hij is best erg groot dan. Ik vond de mijne ook al flink, maar ze is dat vooral in de breedte :+, dus dat geeft nogal een vertekend beeld haha! Nou misschien dat ik je dan tegenkom in de toekomst ;).

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:40

Ja en bijna 4,5.
Barc is ook vanaf zijn derde nog ca 6 cm gegroeid :=
Heb nu al moeite met opstappen _O-

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:10

Wel fijn hoor, zo'n flinke arabier. Alhoewel ik niet echt een groter paard nodig heb. Ben zelf ook niet groot :). Maar jeetje die Arabieren worden steeds groter lijkt wel :* . Ik hoor het wel steeds vaker ja :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:18

Maar Papa en Mama Van Mo zijn niet zo groot:p
ik denk dat tegenwoordig huisveting en voer etc ook bepaalt hoe groot een paard wordt

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:06

*Komt ook weer even binnenvallen*

Onze Cuub is zelfs 1.61 :P
Maar soms zie je bij advertenties van hengsten staan 1.60 of 1.58, terwijl als je ernaast staat ze echt zo groot niet zijn..

@Barcelano; schofthoogte is 60% erfelijk, de overige 40% komt inderdaad van de omgeving :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:13

BabiiVeeraa schreef:
*Komt ook weer even binnenvallen*

Onze Cuub is zelfs 1.61 :P
Maar soms zie je bij advertenties van hengsten staan 1.60 of 1.58, terwijl als je ernaast staat ze echt zo groot niet zijn..

@Barcelano; schofthoogte is 60% erfelijk, de overige 40% komt inderdaad van de omgeving :)

En hoe oud is die van jullie.
Hij groeit wel aardig Mo want vorig jaar had ik hem gemeten als 1.57 ongeveer.
En ze kunnen tot de 7e groeien, was met Barc ook goed te merken.

Affijn hopelijk kan ik in september in Heerjansdam AVS starten

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 21:15

Belarus is maar 1.50... Haha.