Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 20:59

En terecht!!! :D Wat fijn dat ze je zo op de hoogte houden. Toen Tie in training stond probeerde ik elke dag te komen kijken ( onbegonnen werk natuurlijk, maar soms lukte het) en dan natuurlijk filmen. Zo leuk om later terug te kijken en de vooruitgang te zien! :D

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:00

hey tof bimmetje! goed te horen

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:31

ik heb er bewust voor gekozen om vooral in het begin niet teveel te gaan kijken. Dit omdat ze zo eenkennig en rillig is. Wat nu blijkbaar allemaal wel mee valt hihi. Maar ja om nou elke dag te gaan proberen om haar te zien met de training? Nee laten we dat maar niet doen :P
Mijn tijd komt nog wel, maar hoop binnenkort tovh eens te zien hoe het gaat met haar. En dan idd foto's of een filmpje maken. Is idd erg leuk om terug te zien ja.
Maar ben ondanks dat ik zo had verwacht dat ze ging panieken, erg trots op haar, dat ze dat dus niet doet.
Ze belde me toen straks op en het eerste wat ze zei: geen paniek, er is niks aan de hand whahaha, ze kent me al veel te goed, ik de zenuwpees :P

ben idd ook erg blij dat ze me zo goed op de hoogte houden.
Donderdag heb ik weer les, na een aantal weekjes. Zat met lichamelijk probleempje, dus we gaan nu weer beginnen rustig aan.
Heb er weer enorm veel zin in :D

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:57

Ik ben ook benieuwd naar foto/filmpje, Bimmetje :) !

Zo, ik heb een nieuw zadel besteld. Wel zwart, maar goed, dat is puur bijzaak imo.
Nieuwe touwhoofdstel is ook binnen (Jeej :D )

Alleen is Kaya kreupel :(
Heeft een iets opgezwollen kogel, het is niet gevoelig als ik het aanraak, buig, of wat dan ook.
Echt heel warm is het ook niet, ik spoel 2 maal daags 10 minuten af. Ze draaft en galoppeert in de wei ook gewoon, ik verwacht niet dat het iets ernstigs is aangezien ze dit wel gewoon uit eigen wil doet en het niet gevoelig is.
Ik weet dat ze nogal van suiker kan zijn namelijk :=

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:29

vandaag weer bij nada geweest. Heb haar even lekker uitbundig gepoetst en geknuffeld. ;)
verder te horen gekregen dat madam zich soms idd echt gedraagd als een echt diva haha, yup i know! :P
maar het werk pakt ze hartstikke goed op en is erg braaf. Zo goed zelfs dat ze er deze week al op gaan zitten als het even allemaal meezit.
Wat ben ik toch trots op mn diva hihi

ook te horen gekregen dat het wss wel even een zoektocht zal gaan worden om een goed passend zadel te vinden voor haar.
Ze blijkt nogal een breed schouder te hebben en niet zo heel veel schoft. Lengte van rug is lang genoeg dus qua lengte zal er geen enkel probleem zijn. Dus zoeken naar een zadel met een brede boom dus.

Wat hebben jullie voor zadels liggen op de arabs?
Zou zo'n continental equiflex geschikt kunnen zijn, want die heeft toch een flecibele boom toch?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 01:03

Hey bimmetje....leuk verslag weer.

Na diverse zadels te hebben aangeschaft, ben ik overgestapt op Bob Marshall Boomloos.

Eigenlijk wilde ik al een BM voordat ik mijn equiflex kocht. Helaas heb ik me toen om laten banketstaaf naar een equiflex. De meneer van de westernshop was geen dealer van BM en adviseerde mij Equiflex (met idem uitleg als de jouwe)....en ja dat zadel leek goed te liggen. Dat werd door meerdere mensen bevestigd, ook toen ik al snel twijfels kreeg. Nog eens laten kijken, maar nee het lag goed aldus de "geleerde". Toch luisterde ik naar mijn paard. Na een tijdje wist ik het zeker....IK WIL NU ECHT EEN BM!
Zo gezegd zo gedaan....bij Alida Hadders een tweedehands BM gekocht. Het was ff wennen, maar ook voor mijn rug was het een verademing en rugproblemen bij paard weg!

De equiflex paste ook goed op mijn andere paard...zeiden ze......
Vervolgens ging ik het equiflexzadel alleen nog gebruiken op wedstrijd als ik twee paarden wilde uitbrengen in de reining. Toch was ik daar niet zo blij mee, want mijn paarden voelde zich er niet lekker onder.
Kortom heb nu twee BM's en hartstikke happy ermee. :j

Sindsdien heb ik veel arabieren mensen zien overstappen naar BM, omdat de paarden uiteindelijk niet goed liepen onder een boom zadel. Zelfs niet als het speciaal aangemeten was en gemaakt was.

Dus ja....
Ook hoor je dat BM voor Reining niets is ivm schuiven in de stop en spin. Inderdaad dat willen die zadels gauw doen, maar heb ik opgelost door een antislip matje onder de pad te leggen. Zo'n zelfde die je gebruikt in huis bij schuivend tapijt. Werkt super en zadel blijft veel beter liggen bij opstappen.

Dus ja...dat equiflex verhaal met flex boom....erg leuk...maar is niet altijd DE oplossing.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:54

Maar wat voor BM heb je er dan op liggen?
Ik zie geen reining zadels op de website.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:03

Ook ik kan je een Bob Marshall adviseren, ik heb een aangemeten zadel voor mijn merrie van eurohorse maar uiteindelijk loopt ze vele malen lekkerder onder de Bob Marshall. Mijn ruintje loopt wel lekker onder de boomzadel maar daar heb ik de BM nog niet op geprobeerd, misschien loopt ie daaronder nog wel vele malen lekkerder maar dat ga ik van de week eens proberen!

Succes!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:10

@ bimmetje, dat klopt BM heeft geen reining. Maar het zadel maakt ook nog geen reiner haha. Ik heb een trail modellen (volgens mij)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:13

haha nee klopt, maar ik dacht dat zo'n model wel speciaal daarvoor bedoeld was ;)
Heb je geen foto nancy?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:35

de ene...
Afbeelding
en de andere
Afbeelding

Op de foto is het niet zo duidelijk te zien, maar het bovenste zadel is veel langer qua ruglengte en het leer aan de zijkant is ook langer naar beneden toe, dan het zadel eronder. Maar beide zadels passen perfect op mijn arabs. Van beide is de zitting 16". Omdat er geen boom in zit, kan een 16" op het ene paard ruimer voelen dan op het andere paard e.e.a. is afhankelijk van de rug van het paard.
Naast de fork heb ik ook op de cantle (achterkant zit gedeelte toch?) gelet. Deze wilde ik niet te hoog.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:26

dat ziet er best goed uit!
Vind ze best mooi eigenlijk :D

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:47

ze zijn ook mooi! En rijden super! Ik geloof dat ik Scorpio er al 5 jaar mee rijd, ben er helemaal blij mee. Tuurlijk zijn er vast ook nadelen aan, ik moet bijvoorbeeld opletten dat ik niet te hol in mijn rug ga zitten.
Ook mijn jonge merrie heb ik er mee in gereden, bevalt echt heel goed.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:54

alleen maar lof over deze zadels dus.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:57

Ja ben er zelf heel erg blij mee. Zeker het onderste zadel, was precies zoals ik het hebben wilde. Een ritje apeldoorn had ik er graag voor over. Echt spijt als haren op mijn hoofd gehad dat ik dat goedbedoelde advies van de equiflex aan nam in plaats van poot stijf te houden en voor BM te gaan....hoop geld hoor zo'n nieuwe equiflex :(:) . Maar ja...weer wat geleerd :o
Ook nu nog hou ik mijn ogen en oren open. Altijd handig om te weten welke BM's te koop worden aangeboden. Zo heb ik in het verleden al 3 mensen getipt over bm's die te koop stonden, alledrie rijden ze er al mee en ze zijn er super blij mee. Dat is dan echt leuk om te horen, voorkomt eventueel een hoop zadel gedoe.

Oh je hoort ook wel nadelen hoor. Als je balans niet goed is kan je beter geen BM kopen, want dan wordt het super duidelijk dat je een probleem hebt :D. Je zit meer directer op je paard. Jij voelt elk bij wijze van elk spiertje, maar je paard ook van jou. Dat kan dus nadelig werken als je niet stil kan zitten :+. En dan het schuiven, maar dat is op te lossen. Het probleem wat krista noemt, ken ik niet, maar misschien komt dat door de lage cantle?

Wat ik trouwens ook een pracht pluspunt vind....in de winter krijg je het niet zo gauw koud als je paard eenmaal warm is. :j haha ik als kou kleun was daar positief over verrast.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 19-08-11 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:03

Ook hier een BM gekocht (3e hands hier op bokt) en Krista heeft daar Arba ook mee ingereden. Zadel bevalt me super. Arba is vrij kort in de rug en ik heb dus een iets korter model. Omdat Arba nog in de breedte gaat groeien heb ik dus voor een BM gekozen. Ik vond het zonde om nu een nieuw zadel (op maat) te laten maken en die dan over 1 a 2 jaar weer in te ruilen omdat ze gegroeid is. Met deze kan ik lekker jaren vooruit.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:17

CounTree schreef:
Het probleem wat krista noemt, ken ik niet, maar misschien komt dat door de lage cantle?

Wat ik trouwens ook een pracht pluspunt vind....in de winter krijg je het niet zo gauw koud als je paard eenmaal warm is. :j haha ik als kou kleun was daar positief over verrast.

Nee, dat komt echt door mij zelf. Als 'gewezen' fanatiek klassiek balletdanseres (JAJA, ik zal 't maar opbiechten :o ) leerde je natuurlijk altijd je lijf op te strekken en debiele posities aan te nemen. Daardoor ben ik soms geneigd wat door te slaan en mijn rug hol te trekken. Ik merk dat ik dat sterker kan doen op een BM dan op een boomzadel. Maar goed, als ik mij daar bewust van ben, kan ik er mezelf meteen op corrigeren.

En idd: lekker warm zadel :D :D

Ja je balans moet gewoon in orde zijn op een BM, maar IDEAAL!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:24

"Als 'gewezen' fanatiek klassiek balletdanseres" _O- :=

Foto's :+ of Beter...voorstelling op het NK!! :+ :j

ff rijden doei....

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:27

Rijdse!

ja en toedeloe met die voorstelling :') ben me daar gek :D

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:34

Heb een kleine voorstelling gezien }> Krista was aan het baletten naast Arba op een krukje :D Lenig dat ze is :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:41

haha dat wil ik ook wel eens zien :P

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:53

>;)

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:08

Nancy die van jou zijn wel heeeeel erg mooi hoor!!! Als Sumo eenmaal gewend is aan een BM wil ik in de toekomst ook zo'n mooie hoor, die van mij is heel "plain".

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:25

Hey Claudia, Thanx, maar ach wat geeft "plain" als paardje maar lekker loopt nietwaar.

en Krista, das nou jammer.....denk dat er flink geboden zal worden tijdens de pink ribbon veiling voor zo'n ballet voorstelling van jou. *\o/* *\o/* :x

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:33

*PROEST* ja -0,0001 eurocent