[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:57

@woogy ja ze vind het leven op dit moment heerlijk lekker beetje in de wei, geborsteld worden en vooral niet te veel doen :') niks bijzonders eigenlijk meegemaakt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:58

Wow! Joyce dat huis!!! :wow: Echt giga! Nogmaals proficiat! Ja hier ook gevloerd, blegh, steeds koorts en giga moe. Ik heb afgelopen tijd ook veel stress van m'n werk en komt er nu uit, blegh...

Vind die kleur van t hoofdstel/halster ook super! Idd heel subtiel, mooi mooi!
Is dit ook zon enduranceding dat je gewoon onder de kraan kan afspoelen?

Benieuwd naar de foto's Lisa!!
Nee, Tie is niet gedekt. Heb nog wel n dekking van Fadi liggen maar eerlijk is eerlijk, ik moet eerst maar eens wat gaan verkopen. Jazzy heeft ook nog wat moois in d'r buik... :')
En ja, Jessica gaat Tie volgend seizoen uitbrengen. Ze was met mij natuurlijk al super bezig in de performance classes (pleasure, showmanship en horsemanship) en ook die wil Jes er af en toe bij pakken maar vooral in de reining, bij de DAWRA natuurlijk maar ook tussen het quarter geweld in de DRHA. Behoorlijk spannend! :)

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:02

awesome! Maar als Jazzy een hengstje bouwt is het toch 'makkelijk'? Teveel hengsten kun je immers niet houden.

Verkoudheid heb ik ook last van helaas. Gisteren groene klodders snuiten en vandaag zere rug en pijnscheuten in de buik...reken er alvast op dat morgen heel pittig wordt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:03

De foto's moeten echt even op zich wachten. net op de stick gezet en zie haar morgen pas weer. Zou ze het liefst nu erop zetten maar heel even volhouden haha :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:15

Heeeeel gaaf huis Joyce!

Yildiz klopt een biothane hoofdstel, makkelijk af te spoelen en handig met koelen van je paard (in mijn geval voor het gemak met onderhoud, buiten kunnen laten hangen :') en buitenritten met water en vuil)
Ik heb expres subtiele kleuren genomen, heel lang getwijfeld of ik uberhaupt het blauw er el bij wilde.

Voor Blue wil ik hetzelfde hoofdstel maar heb nog geen kleuren gekozen, moeilijk voor haar. Ik twijfel of ik niet gewoon hetzelfde lichtbruin ga doen (Heb een zwart zadel dus is eigenlijk wel stom :P maar ik ben toch niet van de setjes)

Ben ook benieuwd naar de foto's Lisa! Ik vond m te sierlijk voor Set maar staat vast geweldig bij Zaar!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:17

bedankt Yildiz en kat
@Yildiz ook beterschap hier denk ik ook samenloop van alles verhuizen stress met school
@ kat je moet ook doen wat je mooi vind toch, lekker belangrijk of het pas of niet

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:17

Had niet gedacht dat het biothane was, dacht eerder leer met suede...Kun je nagaan :) Voor Baby Blue natuurlijk wel iets met Baby Blue :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:20

Yildiz hahaha brabant?! Wauw, ik dacht je bent van turkse afkomst ofzo.. Wel een mooie naam :j
Amy, wat doet Nas het goed. Ze doet me wel aan geisha denken nav de verhalen. Ik moet nog steeds een keertje langs komen! Het blijft ook lastig. Zoiets moet gewoon slijten en dat kan gewoon ontzettend lang duren.

Joyce, prachtig huis! Ik zag het al op FB. Wat een droom zeg om je paard in je achtertuin te hebben staan. Al een beetje gewend aan het idee dat de mini's er dan niet meer zijn?
En Asal zal het je niet kwalijk nemen. Af en toe wat vakantie is alleen maar goed denk ik :j

Vandaag weer de week foto gemaakt. Zal ze zo ff plaatsen. Ik heb fijn in de regen gelongeerd. Is heel wat voor mij want normaal geef ik haar gewoon vrij bij dit k*t weer :')
Moet blijven volhouden. Het was maar 20 minuten maar toch :') . Ze loopt zo tof aan de longe, echt geweldig.. Deed ze dat nou ook maar met mij erop :D. Agh, komt nog wel.. We hebben sinds een week of 3 nieuwe brok in het brokstation. Normaal was het van treurniet en kreeg ze 1 kilo. Ze waren niet tevreden over de big bags omdat er veel verschillende soorten brok in zaten en dat merkte je toch aan de paarden. Nu krijgen ze 2 soorten. Luzernebrok, wat echt fijn spul is. Blijven ze lekker vol van dus erg prettig aangezien ze dat nodig hebben in de winter.. En vente Aleurone. Een nieuw topsportvoer van zeer hoge kwaliteit, met veel energie, weinig suiker en zetmeel, een hoog gehalte magnesium, vitamine E en veel B-vitaminen en alle voordelen van aleurone.

Het begint nu op de paarden in te werken dus dat is voor sommigen even wennen. De haf van de groep ging af van de week dus die is naar een halve kilo gegaan haha.. Geisha is op een gezonde manier wat drukker. Heel prettig met werk :j

Wellicht kan ik binnekort toch Geisha inschrijven bij het AVS. Voor degene die het willen weten, pb me maar.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:24

@kelly ja ben echt uber blij dat de paarden mee kunnen nooit anders gehad dus dat is fijn. Wel jammer idd dat we niet verder kunnen me de minis maar Fame gaat wel mee, is ook het maatje van Asal en die krijgt als alles meezit volgend jaar een veulen en als het een merrie is kan ze wel met Fame in 1 stal
Asal vind haar vakantie idd niet zo heel erg
Super dat Geisha zo goed reageert vind haar er nu gezond en happy uitzien

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:31

Amy: Wat fijn dat je nu eindelijk meer aan het verwerken bent, het besef van het verlies is zo belangrijk :(:)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:06

Afbeelding
Week 1

Afbeelding
Week 5

Afbeelding
Week 5 linkerkant

Ik zie hier niet veel verschil tussen. Komt misschien ook door de natte plekken op haar kont. Ik zie wel een dikkere buik :Y)

Tja, ik ben ook niet echt goed in het maken van vergelijkingsfoto's. Weer wat geleerd :')
Ze gaat in de groep trouwens ook echt super goed. Ze is volgens mij gepromoveerd _/-\o_
Ze staat met de "hogere" ruinen te spelen en te vrijen en jaagt zelf de lagere paarden weg. Dat ging voorheen niet..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:13

Biothane is echt fijn spul :j Het verbaast mij ook elke keer weer hoe het hier van een stom sliertje echt in een lederlook halster verandert :D Ah ok, dus niet bitloos te gebruiken? Het is wel een heel mooi hoofdstel idd en de kleuren staan haar prachtig!

Hmm ik zie idd ook niet heel veel verschil Kelly... Hoe veel tijd hadden ze er voor gezet? Kan natuurlijk best aan de foto's liggen maar jij kent haar zelf het beste en ziet haar iedere dag :)

Prachtig huis Joyce! Wel balen dat je inderdaad moet stoppen met de mini's maar goed, that's life; keuzes maken. Je hebt er wel iets heerlijks voor terug! :D

Lastig lijkt me dat inderdaad Yildiz.. Heb zelf ook echt een heel duidelijk doel gesteld voor wat voor veulen ik wil houden maar iets zegt me dat het desondanks niet makkelijk zal zijn als ik het wil verkopen :+

Gesprekken die we hebben gehad heeft me enorm geholpen Lisa... Omdat jij hetzelfde hebt ervaren met Tag. Heb zo veel lieve mensen om me heen maar de impact die hij op me heeft gehad kun je niet uitleggen tenzij je het zelf hebt ervaren.
Ik kan nog steeds niet verder kijken dan die laatste knuffel die ik hem gaf. De knuffel van alle mensen die zo met ons mee leefden... Ik vóelde het op dat moment echt, al die steun. En ik hoop en denk dat ik die liefde over wist te brengen op dat moment. Maar daarna zit alles nog achter melkglas. En misschien is dat ook nog wel even goed zo, het moment dat ik er wel naar kan kijken komt vanzelf. Het gaat het ene moment beter dan het andere. Maar inderdaad begin ik het te beseffen en dat is belangrijk voor het verwerkingsproces..

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:21

Misschien moet je het ook niet echt per week bekijken maar voor een flinke tijd terug en nu ziet ze er nu toch echt gezonder uit
@Amy jep keuzes maken zolang me Assie maar mee kan en mn Famepje ook natuurlijk
Praten is soms erg fijn vooral met mensen met dezelfde ervaring.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:04

Shan wat fijn dat Shief nu zo lekker gaat ontspannen! :j
Bij ons is het andersom..maar komt ook omdat ik nu wat oprichting ga vragen, daar wordt hij nogal heet van, dat wordt vanzelf wel weer wat minder. (hoop ik) :')

Amy, straks kan Nas vast ook zelf fietsen! :D
Sterkte, het kost tijd hoor en het is ook heel verdrietig als je je vriendje kwijtraakt dus logisch dat je er niet direct overheen bent. :(:)

Jaleesa, ik zal voor je duimen! :D

Annika op de tutteltoer haha, zo op z'n tijd wel even nodig.

Noah heeft weer meerdere massages nodig, (wil ik ook wel! :P ) wel fijn dat het straks weer opknapt. :j

Zaraar knapt ook steeds meer op en ziet er met zijn nieuwe halster vast helemaal mooi uit! :))
Schiet 's op met die foto's! :D

Joyce, fijn huis hoor!
En als het ruim genoeg is kunnen de paarden ook eens naar binnen! :D
Hebben de buren ook paarden?
Toen ik uit huis ging huurde ik een flatje op 4 hoog zonder lift. ;)

Kel, dat ze beter gaat in de groep is toch wel een goed teken. :j
Maar lichamelijk is er nog lang niet, wanneer heb je getest voor bloedworm?
Heeft ze verder helemaal geen diarree ofzo?

Vandaag gereden, Fuego had er zin aan. (iets té) :+
Zaten wel fijne stukken tussen, het aanspringen met galop gaat super maar als ik langer doorga lukt het nog niet zo, maar hij doet erg zijn best.
Al werd hij wel een beetje venijnig toen ik volte wilde sluiten, dat kost hem veel moeite en dan wil ie alleen maar tegengestelde richting. :P
Verder zal ik waarschijnlijk iets minder op bokt verschijnen, want ik ga dit lezen!!!!
Het vervolg op mijn favoriet aller tijden. :))
Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:19

Fijn Shanna :)

Tutten is fijn Annika. Lekker genieten.

Noah weer lekker los in z'n lijf. Ben benieuwd of het scheelt met het aantikken van de balken.

Ik heb hetzelfde hoofdstel al Katja maar dan met een S hackemore eraan :) Super fijne hoofdstellen!

Mooi huis Joyce :wow:

Oeh gaaf Yildiz! Stel ik wil eens een keer een horsemanship/pleasure wedstrijdje starten, moet ik dan een speciale startkaart aanvragen en ergens lid van worden?

Ik ben benieuwd naar het AVS verhaal Kelly :) Ze ziet er goed gevuld uit. Fijn dat ze voor ander voer hebben gekozen. Toevallig heb ik net Vente en Treurniet helemaal uitgeplozen maar die van Vente die je nu noemt heb ik nog niet voorbij zien komen. Zal het eens opzoeken.

Nare tijd Amy :(:) Praten zal denk ik veel helpen. Denk aan de mooie dingen! Ben benieuwd hoe Nassiebal het gaat doen onder het zadel. Wanneer wordt ze ook alweer gescand? Als het mis is volgend jaar opnieuw?

Toppie van Fuutje! Veel leesplezier ;)

Ik heb ook weer zoooo fijn gereden! Flexibel als een elastiekje, neusje over de grond <3 Ook weer sinds maanden een galopje gedaan. Beetje onstuimig maar wel braaf. Binnenkort eens vragen of iemand wil filmen. Zit er toch over te denken om volgend jaar een startkaart aan te vragen en gewoon voor de fun dressuur te gaan starten.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:21

Jaaaaa, ik had het ook gezien van Robin Hobb!! :D :D :D *\o/*

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:31

@miranda de buren hebben niks met paarden maar een straat verder op zit een springstal. Top dat fuego zo goed ging
@nicky Thanx startkaart ik zeg doen al is het idd voor de fun, vind het huiswerk meestal erg fijn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:36

Amy... :(:) Je schrijft er zo mooi over dat ik het gewoon van binnen voel, vreselijk, maar goed dat je er over kan praten en kan delen met mensen die hetzelfde doorgemaakt hebben.
Fijn dat Nas zo goed gaat en iedereen om d'r charmante hoefje windt! ;)

Robin Hobb? Nooit van gehoord? Wat is dat? Fantasy oid?

Lekker getut Annika! Nee, doe je dat niet vaak? Met Tie echt regelmatig hoor vooral als ze hengstig is en er niets met haar aan te vangen is, behalve dat dan en eten! :')

Ik zie ook nog niet zo veel verschil, maar zoals al gezegd nog wat langer de tijd geven. Vind dat buikje in combinatie met de rest toch nog "wormachtig" overkomen. Hopelijk heeft het gewoon ff tijd nodig.

Nicky je kan gewoon meedoen hoor bij DAWRA, je betaalt dan alleen wat meer. En natuurlijk heb je wel (verplicht) juiste tack en uitrusting nodig. Check ons regelboek. En voor n paar tientjes ben je teouwens lid! *\o/*

Hopelijk morgen weer fit genoeg om de horsies te trainen, word echt gek van niks doen maar beste is slapen dan ben ik er t eerste vanaf, grrrr...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:18

Aleeneh schreef:
Jaaaaa, ik had het ook gezien van Robin Hobb!! :D :D :D *\o/*

Ja, zo cool hè, zijn de beste boeken die ik ooit heb gelezen! <3

Yildiz, is fantasy, echt heel goed je moet ze gelezen hebben! :))
Kan mooi nu je ziek bent, plak je er nog een weekje tegenaan! :P
Beterschap!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:19

Jaaaa Robin Hobb! Hier nog een fantasy liefhebber :D

Zal morgen ff verder reageren. Vandaag verstandkies eruit gesloopt en heb er nu behoorlijk last van.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:23

Ken ik niet Miran :=

Lekker bezig Nicky! :)

Ze heeft ook wel een beetje een aparte bouw Kel, op de vorige foto's kon je toch echt op d'r kont goed verschil zien :)

Echt super gaaf Joyce :j
Ook mijn eerst huisje was een boven woning in de huur :D Hoewel ik nu een hypotheek heb die aardig onder NAP staat en zeker niet groot woon, ben ik toch blij met m'n huidige paleisje. Je huis is waar je je thuis voelt :)

Rouwen gaat met ups en downs, fijn dat je er wel met mensen over kunt praten Amy :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:24

Ik heb van het weekend de boeken van Divergent gelezen, ook wel aan te raden :) Maar wat is dat dan? Ik ga altijd veel te snel door boeken heen dus zoek altijd nieuw leesvoer :+

Fuego heeft weer goed zn best gedaan :) En Dayem liep ook superfijn. Paardjes hebben goed hun best gedaan :D

Hij was gewoon.... Ik weet niet. Hij haalde het beste in me naar boven. En het slechtste. Gewoon, alles. Met hem was de wereld mooier, de kleuren feller, alles voelde gewoon echter. Nu voel ik me vlak. Leeg. Ik weet niet meer wat ik voel omdat hij er niet is om me op mn donder te geven voor onderdrukte emoties. Ik denk steeds maar aan zijn zachte neus en die pluizige oortjes waar ik eeuwig aan wilde frunniken. Ik weet nog dat ik bij hem zat....daarna.....en me afvroeg of ik niet een oortje kon bewaren. Van die bizarre ideeën ingegeven door het bizarre en verdriet van de hele situatie.

Maar gelukkig is daar dan Nas om mn dag weer goed te maken. Voor het eerst sinds ze die wond opliep in december had ik de imposante dame die ze ook kan zijn weer aan mn longeerlijntje :D Ze liep zich voornamelijk druk te maken omdat ze alleen in de bak was maar toch. Staart erop af en toe en gáán, eindelijk weer mooi stuwen ennnnn ze kan aanspringen in galop *\o/* en toen ik haar vooraf stond te poetsen kreeg ik een heleboel knuffels en op een gegeven moment half Nas tegen me aan geleund _O-

Ik voel me trouwens vandaag ook niet echt top hoor, vanmiddag onder 2 dekentjes een uurtje geslapen, was gebroken en had het stervenskoud. Zal wel weer een virus in de lucht zitten ofzo -O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:27

Nou meiden dat wordt wel naar de bieb of boekenwinkel hoor want je weet niet wat je mist!

Ja, dat is zo Kel, van achter genomen zag je echt duidelijk verschil!

Joyce, beterschap, ik hoop dat je snel minder pijn hebt!

Owhja Nikcky, ik was je vergeten. :P
Een elastisch ritje is fijn!
Ja, als het lekker gaat is het toch wel leuk om te starten, alleen al de ervaring is altijd meegenomen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:30

Amy... :(:)
Gelukkig heb je nassiebal, die kan je verdriet een beetje verzachten.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:04

Jaa ze hadden er 6 weken voor gegeven maar het komt ook omdat zij een bizarre verandering verwachtte.. het is heel gek maar het verschilt echt per dag! Die buik inderdaad.. maar ik moet binnenkort weer een bloedonderzoek doen maar ik neem aan dat laarakkers het wel gemeten had dan. Dat zien ze vaak gelijk. Sowieso zijn die krengen niet makkelijk weg te krijgen. Het komt ook omdat haar hele achterhand overbouwd is wat je vooral ziet aan de bovenkant van de benen in vergelijking met voor. De romp begint voor eerder zeg maar. Al met al zie ik wel verschil maar vooral merk ik het. Ze voelt zich goed maar het kan nog beter. Hoop dat het echt allemaal bijtrekt nog en dat het gewoon een enorme laatbloeier is. :p