[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:26

Gefeliciteerd met Fukkie! En welkom terug :D

Vervelend Letiets van je gewrichten! Voor jou ook Lilian.

Wat naar die merrie Annika, ik heb er helaas al eentje, ons patientje Polly had vandaag een slokdarmverstopping.. Verslapper en pijnstiller erin en mag de hele nacht niks eten, morgenochtend is het hopelijk helemaal over..

Ik heb vandaag filmpjes gemaakt van bollie en bollie die met Pater neust, zo lief :+:

Set en haar grote liefde buurman Pater

en het buikje op video, bewegend beeld is toch weer anders! Let niet op mijn zinnetje zingen, ik had een heel vervelend liedje in mijn hoofd :+

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:34

Jij ook poepie! Gefeliciteerd met El Fuego!! :D *\%/*

Nicky, ik rij op een vzh zadel, had een dressuurzadel maar die past niet op Noah.
Ik hou ook totaal niet van wintecs, als je een beetje normaal wilt aansingelen gaat dat hele onderste zweetblad rimpelen, en de singelstoten die er standaard aan zitten zijn een ramp :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:44

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:46

Tamara, vandaar. Ikzelf ben helemaal weg van dresuurzadels met extra diepe zit <3

gefeliciteerd Miranda!! Mijn mannetje is ook bijna jarig, vrijdag wordt ie 3.

Katja, slokdarmverstopping is eng om te zien. Hopelijk lost het vanzelf op!

ja met verwisselbare boom is wel praktisch. In februari komt de zadelmaker voor heel stal dus even kijken wat ie heeft voor welke prijs.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:47

__Nicky schreef:
Kentaur is heel fijn :) Alleen niet zo ideaal voor een jong paard want dan kan je volgend jaar weer een ander zadel kopen. Voor mij is een verwisselbare boom bij die jonkies echt een pré.

Maar ook dat is niet altijd de oplossing, als de pasvorm al niet goed is bij dat soort zadels ;)

De kalypso heeft flexibele glasvezel boom dus daar kan je ook een hoop mee doen...

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:47

Barcelano schreef:
__Nicky schreef:
Kentaur is heel fijn :) Alleen niet zo ideaal voor een jong paard want dan kan je volgend jaar weer een ander zadel kopen. Voor mij is een verwisselbare boom bij die jonkies echt een pré.

Maar ook dat is niet altijd de oplossing, als de pasvorm al niet goed is bij dat soort zadels ;)

De kalypso heeft flexibele glasvezel boom dus daar kan je ook een hoop mee doen...

Wat is een flexibele glasvezel boom dan?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:17

Dat je hem makkelijker kan verbreden.

Weet nog met de isabell werth zelfs de breedste boom het zadel nog waardeloos lag...

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:40

Wat een gedoe he, die zadels. Zie er nu al tegenop om over een tijd op zadeljacht te moeten gaan haha!

Jeetje, dat filmpje :(:)

Hier vanavond Harry uit de stal, Na´jim er nog even ingelaten, maar wel zo dat hij Harry kon zien. Vond ie niet zo leuk!
Gaan we dus even flink oefen.
Verder doen ze het goed op de nieuwe stal! Ben blij! Ze lopen goed mee met de staleigenaren met binnen en buiten halen en vanaf vandaag hebben ze al een nieuw vriendje op het weiland erbij.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:44

Barcelano schreef:
__Nicky schreef:

Tegenwoordig maken ze gelukkig steeds meer zadels met verwisselbare boom :) (Wintec, Thorowgood, K&M, Anky, etc)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:54

Sjezus dat filmpje. :x

Die van Set en pater is leuker. :j
Ben je alleen niet bang dat ze met hun voorbeen slaan?
Wordt het ook een eng filmpje. :D
Zielig van Pols slokdarmverstopping. :(:)

Kitty, mooi dat goed gaat op de nieuwe stal. *D

Owh Nicky, ook een vroege jarige dus!

Als mijn zadel niet meer past koop ik een nieuw paard. :Y)
Das ook nog goedkoper, mijn zadel was ook bijna 2x zo duur als mijn paard. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:58

Haha ja Set slaat af en toe half met haar voorbeen maar die weet hoeveel ruimte ze daar heeft, en omdat ze hem al kent is het maar een slap knietje, zo van ' ohja dit hoort er ook bij' :roll: Pater doet het sowieso niet. Set deed het de laatste keer niet en vandaag dus ook niet echt, en ik ben nooit heel bang dat er extreme dingen gebeuren dan.

Morgenochtend zou Pol beter moeten zijn, het gaat nu al veel beter.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:02

Haha bij alle paarden die je gaat kijken zadel erop leggen...nee dit wordt hem niet :+ _O-

Gelukkig even afkloppen ligt ie nu nog steeds goed het zadel bij Mo :D

Jeetje slokdarm verstopping is ze er nu 100% boven op?

Ik heb maandag avond nog met een stalgenoot haar paard in de kliniek gestaan.
Zijn nog steeds bezig met onderzoeken.
Hij kreunt bij iedere stap en kan amper lopen.
Dachten eerste instantie koliek maar alle waardes zijn ok en geen verstoppingen..dus wordt het verder zoeken..

Altijd klote dat soort dingen...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:04

Mm ze staat zonder voer in de schuilstal ingesloten. Ze heeft waarschijnlijk te gulzig gegeten, toen ik terug kwam met Set stond ze te druipen uit neus en mond met slijm, en veel slikken, hoesten en duidelijk iets in de slokdarm. Toen de dierenarts kwam slijmde ze al minder, en na de pijnstiller en verslapper was ze natuurlijk gauw weer alert, nu helemaal. Dierenarts verwachtte dat het morgenochtend gewoon over zou zijn.

Wat erg van het paard van je stalgenoot

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:13

Is Pol wel op haar gemak in de schuilstal?
Hier worden ze er niet echt blij als ze in de stal moeten blijven, vooral Zosja probeert dan over de deur te klimmen. :roll:
Pol zal zich denk ik niet zo snel druk maken, die oude tante.

Ja Jes, misschien iets met de spieren?
Wat zielig he, als ze zo ziek zijn. :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:15

Ja ze stond op de manege heel veel op stal, staat nu gewoon dom in een hoekje te slapen :D vergeleken met een box is het luxe. ze staat overdag ook vaak te mutsen in de stal.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:21

Aan de bloedwaardes te zien niet maar ik vermoed wel richting het beweging apparaat en dus geen koliek..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:22

Ze voelt zich waarschijnlijk vip nu, lekker veilig ook voor die hormonenbitch.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:23

Barcelano schreef:
Aan de bloedwaardes te zien niet maar ik vermoed wel richting het beweging apparaat en dus geen koliek..

Ja, raar hoor, maar ik hoop wel dat ze er snel achterkomen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:28

MirandaFuego schreef:
Barcelano schreef:

Ja, raar hoor, maar ik hoop wel dat ze er snel achterkomen.

Ja ik ook voor paard en eigenaar.
Morgen weten we denk ik meer.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:43

Even snelle zwaai en iedereen de beste wensen, even erg druk helaas dus kan niet bijlezen. Hoop dat alles goed gaat met jullie. En dat we dit jaar een mooie rit gaan maken?!?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:55

Dat maken wij deze week nog waar barbara :D

Als het weer een beetje mee zit :=

Haha het gaat zo goed met geisha in de hitactief dat ze haar gistermiddag er niet uit kregen :')
ze stond met haar benen wijd van NEE ik ga niet mee . Super grappig.. gelukkig kon iemand helpen en is ze uiteindelijk mee gegaan maar daardoor hebben we besloten haar vandaag al de hele dag er in te zetten en heeft ze vanmiddag een band voor het voerstation om gekregen. Ze hadden namelijk wel het idee dat geisha dat al snapte.. slimme merrie. Moet nog even navragen hoe dat gegaan is maar ben blij dat het goed ging!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:56

Fijn Kelly ik vermoed dat jij nu ook een stuk lekkerder in je vel zit nu je ziet hoe fijn alles gaat :D

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:56

Haha, leuk Kelly, die karakters he ;)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:08

Haha ja het gaat gewoon altijd net ff iets anders dan het gemiddelde paard lijkt wel! :+

Jaa zeker weten! Als ik nu thuis ben zit ik heerlijk terwijl ik normaal aan het stressen was dat paardlief op stal stond en als ik nu wat gedaan heb en ik gooi dr terug, en ze begint gelijk te rennen en te spelen, maakt mij dat zooo blij! Heb na 1,5maand ook weer kunnen wandelen vandaag. Niet 1 keer gek gedaan. Top!!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:11

Fijn dat het zo goed bevalt!

Ik herken het wel hoor.
Ik merk het nu ook al aan Jim, ze staan er pas vanaf maandag. Maar ze genieten er echt van dat ze de hele dag overdag het land op mogen en kunnen rennen, spelen etc.