[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:36

Nee mijn zadel past helemaal niet meer en was ook binnen 2 dagen verkocht. Is best wel erg want de halve stal heeft een equestor zadel en eigenlijk zijn de zadels gemaakt voor de barokke rassen. O.a de andalusiers. Zo is het zadel eigenlijk gebouwd op een wat plattere brede rug en geen puntvorm als jullie begrijpen wat ik bedoel. Met andere woorden, op smalle paarden ligt het dramatisch maar die vrouw wist het toen zo leuk te vertellen. Zelf schijnt ze alleen een cursus opvullen te hebben gedaan.. :=
Nou die heeft 2 rechtszaken aan haar kont hangen.. de zadelmaker die ik nu heb heet larissa Quist. Van boer en peerd in diever. Heel end weg bij ons vandaan maar de staleigenaresse heeft een lezing van haar gehad op de spaanse rijschool en zo kwam ze bij ons terecht. Als de boom past kan zij het zadel helemaal passend maken door hem zelf op te bouwen. Ik ga waarschijnlijk voor zondag een tekna s line dressuurzadel bij iemand ophalen en dan kan ik hem zondag passen. Als het past ben ik blij, zo niet heeft ze hopelijk een leenzadel voor me meegenomen.

Ik heb vandaag gereden. Zonder les maar het ging aardig. Je voelt met dat boomloze wel precies wat haar rug doet :j. Ze doet wel wat inhouden en wilt dan niet versnellen als ik been geef. Ik neem haar gewoon in de maling door "gaaaalop" te zeggen en dan versnelt ze wel haha! Ik heb wel een filmpje van het rijden mocht iemand het willen zien.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:42

Jahoor ik wil wil het graag zien!
Altijd leuk en leerzaam vind ik.
En het is ook leuk om te zien wat iedereen hier zoal uitvreet op 't peerd! :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:45

Oke, het is niet vanaf een handige hoek gefilmd maar goed. En we waren hier net begonnen met draven dus de ontspanning zit er nog niet echt in. Moet je kijken als ik langs het andere paard rij, hoofd gelijk omhoog.. geisha vind dat eng :j

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:46

Moet ik hem wel plaatsen..

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:49

Kat, vind je hoofdstel gaaf (wilde op FB al vragen naar het merk), welk merk is het Kat?
Nicky, je ziet het verschil niet meer haha! Kom je ons nog even lesgeven in opstellen???
Kel, hopen dat er iets past... Filmpje is altijd leuk.... :j
Miranda, ben ook van mening dat je naar je paard moet kijken, iedereen roept wat anders wat betreft houding..
Letiets, fijn dat het beter gaat met Djuun... Honingzalf is superfijn...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:50

Marylot halsterhoofdstel :j van Goedhard. Wil voor Blue ook maar kan geen kleurtje kiezen :D

Ik lees zo de rest weer even bij!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:55

Kel, leuk filmpje... Waarom hou je dit zadel eigenlijk niet?
Wauw, zoon en moeders ook nog steeds op stal en nog steeds hetzelfde paardje... Grappig, ik heb daar best lang rondgereden...

Afbeelding

En Casan (AV) in het park bij jullie <3 <3 ... Helaas is de knappe kerel er niet meer...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Smart op 07-10-14 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:57

Tuurlijk Baukje, lijkt me leuk :D

Ze heeft aardig de pas erin Kelly :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:07

Haha ja ze liep als traagzaad dus heb dr even moeten aanpakken. Liever even zo dan sukkelen :')

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:20

Ja ondat ik het niet fijn vind. Tenzij de zadelmaker zegt dat ik alsjeblieft met dit zadel moet rijden omdat het zo fijn is voor dr, zal ik het doen maar liever niet. Ik kan er echt niet in galopperen :=. Of me benen vliegen alle kanren op, of benen liggen stil eb ik vlieg alle kanten op :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:24

Ja je scheurt lekker rond! :D
Ze is twee keer zo lang als Fuego, hihi!
Wat is je plan nu eigenlijk verder, ga je weer langzamerhand beginnen?
Een boomloos voor een paard zonder spieren vind ik persoonlijk ook niet de beste keus.

Coole fotootjes Baukje!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:36

Nee daarom. Hahah ja fuego is kort he!! Geisha valt wat dat betreft wel mee kwa kortheid. Sommigen zeggen dat het juist wel goed is zodat de spieren goed op kunnen bouwen.. maar ik ben het daar niet mee eens. Ik begin weer langzamerhand ja. Nu doe ik even 1 keer per week er op in de bak en 1 keer naar buiten voor het koppie en de balans :D . De rest longeren/balkjes draven. Ik moet zeggen, de weken vliegen hiermee voorbij..

Sorry, nu stop ik even met de filmpjes. Ik begin mezelf haast vervelend te vinden. Ego post :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:48

Deze heb ik net gezien op fb! :D
Balkjes draven is denk ik ook wel heel goed voor haar. :j

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:52

Shanna, ziet er leuk uit zeg! Ja zonde is dat he, dekjes die verkleuren.. Misschien kun je ze verven? :D

Honingzalf is inderdaad top. Daar leven wij van met wondjes :j
Fijn dat de zwelling afneemt bij Djuun.. Herstelt gelukkig snel.

Kat, ik vind de foto's echt supergaaf. Echt heel mooi vind ik die van je drie knollies.. Een plaatje om te zien! En je hoofdstel viel mij ook op. Super leuk!

Yildiz, toffe foto's! Ben jij trouwens Nederlands? Elke keer vraag ik me dat af als ik je naam zie. Zal vast wel in het topic voorbij zijn gekomen maar heb ik gemist dan. :+

Baukje wel fijn dat hij weer een beetje zichzelf word.

Over flesjes gesproken.. Een paard bij ons op stal staat ook onder behandeling bij laarakkers en die heeft dus al een maand of 2 een heel klein buisje op zijn voorhoofd geplakt met tape. Elke dag moet ie er een keer op. Hij had namelijk de allerbeginverschijnselen (is geen woord :') ) van cushing. Paard is 11. Kwam niet lekker door zijn vacht al een paar jaar. Sinds het buisje ziet zijn vacht er zowat het beste uit van alle paarden op stal.. hmm, placebo, of werkt het toch? :P

Jaleesa, ik ben ook heeel benieuwd!

Nicky, wat leuk dat ie sproetjes krijgt! Vind ik toch leuker dan helemaal wit :j

Afhankelijk van hoelaat de zadelmaker komt zondag, heb ik zondag ook nog een fotoshoot van mij en geisha op de planning staan. Een fotomeeting eigenlijk. In het delftse hout. Is 10 minuutjes met de trailer. Voor het eerst alleen met haar op pad. Dat word wat :') . Geisha kennende zal ze het wel best vinden maar wie weet heb ik het mis en gaat ze nog een beetje de arabier uithangen daar. :')

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:23

Dat was zeker onder het mom van "hop hop gas er op" Kel, die neus van der met eten en veel plezier op de foto meeting as zondag :)

't zoontje van een collega van me doet ook aan flesjes ruiken voor zijn psoriasis, t schijnt te werken. Verder ken ik het eigenlijk niet, vind t beetje ver van mijn bed show achtig.

Wat een monster Yildiz, heel gaaf :D

Je halster is heel leuk Katja, vond dat roze touwhalster wat je blue op had ook zo leuk, werd ze een echt meisje van.

Shanna wat een ontzettend gaaf ex duiven hok is dat geworden, ziet er heel gezellig uit zo.

Die nachtfoto's van Fuego, Zosja en geiten zijn echt heel lief, kan der niet een andere benoeming voor vinden :+

Honing is echt een wondermiddel, rotstraal, losse hoefwand, mensen eczeem, wondjes alles los je ermee op.

Dames ik ben ook reuze benieuwd (das nog lichtjes uitgedrukt, ben net zo'n duracell konijn wat betreft dat paard, vriend word er helemaal gestoord van) Zodra ik meer weet zijn jullie de eersten :D
Ben ook aan t solliciteren bij verschillende stallen, mis de paarden zo om me heen dat ik het roer weer terug gooi, doen jullie voor me duimen???

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:09

Haha sorry Miran, ik ben een beetje boers :Y) Kop, poten.. :D

Tnx dames leuk hokje geworden hè! We hebben belachelijk veel ruimte := Alle hoofdstellen, zadel, pad, alle dekjes, alle dekens, showhalsters, longeerspul en dan ons eigen spul (laarzen, cap, alles x2 natuurlijk), het hangt allemaal ruim en geordend. Wel handig hoor!
Maar we hebben bijv. hangers waar de shabrakjes aanhangen en we hebben nog heel veel lege hangers.. Verleiding is groot dus nieuwe te kopen :9
Kelly, verven is idd wel een optie! Het is vooral bij elk dekje het randje aan de achterkant die verkleurd is, maar als we ze zat zijn en ze oud zijn geworden is verven wel een optie idd!

Miranda echt super schattige slaap foto's ik zag ze al op fb!

Hoe ging het bij de osteo Tam?

Yildiz ik heb geen verstand van western maar ziet er goed uit! *D

Ohh Baukje wat fijn dat Silver weer goed in z;n vel begint te zitten! Heerlijk filmpje <3 Hup naar show met die handel! Hij kan beter showen dan Shief :)) (met andere woorden, als shief het kan, kan silver het al helemaal!)

Kat ik heb nog helemaal niet gereageerd op je hoofdstel! Hij is moooi! Staat Set goed

Lekker gewandeld Letietz :) Wat een wind hè :oo Ik was bijna onze mestboy kwijt :'). Tijdens het uitmesten waaide die bijna uit m;n handen jeetje echt van die rukwinden af en toe

Je filmpje ziet er goed uit Kelly :) Wel ieeets overtempo naar mijn mening, maar ik snap wel waarom :j Zie haar dan liever zo lopen met lekker de pas erin dan hoe ze eerst liep (nav je verhalen). Goed bezig +:)+
Leuk trouwens van de meeting! Meetings zijn leuk :D (Maar niet te vaak, haha)
Heel misschien hebben wij er ook eentje begin november op het strand.. Wel met een wollige Shief dan :') (maar, wel zwart!)

Ik snap dat je niet kunt wachten Jaleesa! Ik wacht met je mee :j
Succes met solliciteren! Naar wat als ik vragen mag?

Leuke foto's uit de oude doos Baukje!

Oh Shief gaat zo goed :+: Maandag lekker gereden in de bak, wat doet ze toch der best. En gisteren lekker gelongeerd met bijzet. Ze ontspant zo lekker, en fijn aan de sjouw. Wat een verschil is dat toch met eerst, ontspannen&zakken kwam niet in haar woordenboek voor, ze deed het gewoon niet, ook niet in vrijheid. Denk toch dat daar iets vast heeft gezeten wat zeer deed waarom ze het nooit deed, en nu heeft ze wel door dat het een fijne houding is. Echt met de neus over de grond (wat ik zo graag zie en zoveel paarden ook in vrijheid doen) doet ze nog niet maar halsstrekken wil al steeds meer! Dus wie weet :) Ben al trots met hoe heerlijk ontspannen ze nu loopt!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:14

Leuke filmpjes Kelly! Die rijvideo... Miep miep, zjoeff! :D
Wat n streek met dat eerste zadel! Als iemand zo zaken doet zal ze wel snel zonder business zitten...
Ben er ook nog niet uit hoor, boomloos of niet. Wil in januari toch echt n zadel voor Nour kopen, heb t al precies in m'n hoofd! Mijn DAWRA dinnetjes zweren bij boomloos, en waar is waar, die BM's zitten heeeeeerlijk, maar om nou duizenden euro's voor een zadel zonder boom uit te geven... -O-

Kelly, ik kom uit een vreemd zuidelijk land... _O-
Afbeelding

Nou moet ik ineens aan m'n eigen flesjes verzameling denken hahaha. Heb uitgebreide collectie etherische olietjes hihi. Maar das meer voor geur, al geloof ik wel in de geneeskracht van kruiden etc, absoluut! Ik denk dat ik wat sceptischer ben geworden door aantal mensen die giga bedragen moesten betalen voor zalfjes, druppeltjes etc en die voor geen meter hebben geholpen. >;)

Thumbs up Jaleesa! +:)+

Tiene, al lang niets meer gepost? Hoe gaat het met je en de paardjes/ezels?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:28

Wat een gaaf huisje is dat geworden, Shanna!

Schattig dat ze zo lekker liggen te slapen, Miranda!

Stoere Tie!

Super dat Silver weer zichzelf wordt, genieten!

Ben benieuwd wat Den Hoek eventueel gaat vinden bij Dayem, Nicky!

Knappe Setje met haar mooie hoofdstel!

Ik sta wel open voor alternatieve geneeswijzen, maar ben ook wel sceptisch. Toen mijn vorige osteopaat mijn voer door ging meten met één of andere vaag apparaat ben ik toch wel afgehaakt :+

Ben benieuwd welk zadel je dalijk hebt, Kelly! Ik vind een boomloos juist voor de paarden die nog veel moeten ontwikkelen aan spier wel fijn, omdat ze daar in een boomloos zadel alle ruimte voor hebben.

Heerlijk dat Shief nu zo lekker gaat onder het zadel!

Gisteravond lekker getut met de meisjes. Degene die mij kennen, weten dat ik dat niet zo vaak doe :D uitgebreid gepoetst, manen uitgeplozen, staartjes geborsteld en geknipt. Met Dos geoefend op overal aanraken, na een beetje drama liet ze uiteindelijk alles toe. Vanavond maar weer even lekker de beentjes laten strekken.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:00

Noah werd heeeeel boos op de osteo toen ze net achter zn oren aan het werk ging :+ slaan met zn hoofd, omhoog trekken, wegdraaien :') rug ging wel goed, duidelijk rechts achter het zadel geblokkeerd, spierspanning was daar veel te hoog ook. in zijn hals naar rechts in de bovenste paar wervels ook. schouderspier links stond mega veel spanning op, heeft ze mij ook laten voelen.

die schouder moet ik laten losmaken, rug ook. grote kans dat daar het balken tikken (is meestal lv) en de kortere pas vandaan komt :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:44

:wave: Ik leef trouw met iedereen mee hoor maar een bijleespost bouwen lukt niet altijd :+

Arme Djuun... Ziet er na het koelen iig vrij rustig uit. :(:)

Ik heb echt 0 verstand van western maar het ziet er altijd zo gaaf uit bij jullie Yildiz :D Kan me je twijfels voorstellen. Maar hoor wel altijd enorm positieve berichten over BM..

Noah weer lekker los :) Nas vloog de osteo ook zowat aan toen die er was, kon alleen maar zeggen ''doet ze anders nooooit''. :+

Benieuwd wat ze gaan vinden bij Dayem!

Geisha gaat lekker :D Wat waardeloos zeg met die andere passer -O- Hoop dat je straks iig een fijn zadel hebt voor haar :)

Ik ben sceptisch tegenover alternatieve geneeswijzen maar het hangt wel weer af van de aandoening. Met Umoyax durfde ik niet verder dan vd Laarse, omdat ik gewoon pertinent níet geloof dat je met druppeltjes weer heel kan maken wat zo erg stuk is. Met Nas wil ik nog wel een keer verder kijken voor dat schuren wat ze doet, want dat is niet iets wat ''stuk'' is en ik geloof er oprecht in dat je zoiets op zou kunnen lossen met aanpassing eten, of met een bepaald druppeltje of wat dan ook. Het blijft ook wel lastig, je leest er zulke wisselende verhalen over...

Kat zelfs mn vader had Ilya gespot op fb... Kwam ie heel enthousiast vertellen dat ie zulke leuke foto's had gezien :D Hoofdstel is mooi idd! Maar waar bevestig je nou de teugels aan? Want aan die halsterringen aan de zijkant lijkt me niet ideaal?

Ik ben redelijk f*cked up, zowel emotioneel als fysiek. Begint binnen te komen dat hij er écht niet meer is en dat doet zeer en heeft zn weerslag op mn lijf. Voel me constant beroerd. En bij het minste geringste word ik heel emotioneel. Maar huilen is goed, het moet er toch uit... Maar zwaar is het wel.

Nas kan overigens naast de fiets lopen :+ Mn stalhouder kwam eergisteren naar me toe: ''ja, ik ben geen Arabierenman, maar déze is wel zo fijn!''. Hij vond haar helemaal leuk want ze was zo rustig en nooit drammen en zo braaf mee naast de fiets naar de wei... :D Das toch heel leuk om te horen :D
Haar ook weer eens met zadel gelongeerd en wat was ze weer braaf... Doodstil staan in stal terwijl ik aan het opzadelen was. Aan de longe wel iets voorzichtig maar dat mag. Had ook nog even gaatje aangesingeld in de bak, bleef ze ook zo keurig stilstaan! En in de gang voor haar box afgezadeld, ook peanuts. Alsof ze het allemaal dagelijks doet.. :D Blijft toch gewoon een droom van een merrie hoor, die lieve meid van mij <3

Heb voor zaterdag een longeerlesje gepland staan en het idee is dat ik er dan ook weer even op klim. Ben dan jarig en zou eigenlijk een duinrit maken maar stalhouder had geen paardje voor me die dag, dus change of plans om het toch een speciale dag te maken :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:48

ben een beetje moe voor een bijleespost :o

Amy succes met je welzijn :( wilde even reageren op je vraag over het hoofdstel, er zitten ringetjes aan de bakstukken waar weer speciale bitstukjes aan kunnen, maar die had ik er af omdat ik m als halster gebruikte :)

http://goedhard.nl/data/articles/images/big/b_349.jpg

hier zie je ze los hangen vanaf onder de gesp van het bakstuk :) zo klik je makkelijk het bit los voor endurance of buitenrijden. Ik zal wel een foto maken met bit in :D

Grappig van je pa op fb trouwens :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:31

hi girls,
Het bijlezen is niet te doen zoveel pagina's
Veel gebeurt de laatste tijd. We hebben een huis gekocht
Afbeelding
De stallen zijn nog niet klaar die komen en hopelijk volgende week in, nu 2x daags op en neer rijden maar goed krijg er ook wat voor terug. Nu ben ik gevloerd door de griep en Assie....die is lekker rond maar gezond door het afstuderen en verhuizen heeft ze weinig gedaan. Zaterdag wel ons eerste deel vd Twente cup heb al gezegd....KWW kiekn wat ut wordt hihi
Ze is al wel weer kaal, nja half morgen maak ik het af en oh oh ze glimt als een spiegeltje

Vanaf nu stap ik weer in de trein en ga ik weer gezellig mee kletsen :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:47

Joyce Wat de F! dat is gene huis wat je hebt gekocht! Das ene paleis *stik jaloers!* :D

Katja: mooi hoofdstelletje hoor, heel subtiel ook in de kleuren.

Nicky: Ga er vooral heen met een open geest, Wellicht zien zijn maag en darmen er op de scope mooi uit maar kunnen ze bepaalde voedingsstoffen niet filteren of lozen. Vooral open minded blijven :)

Verder las ik het één en ander over slecht passende zadels, altijd klote :( Ga ook echt de tijd nemen om een goede passende te vinden voor Zaraar.

Yildiz: was Ties nou gedekt of niet? Weet het even niet meer. Wil je haar laten uitbrengen in de sport?

We gaan de 24ste met Zaraar en Gong naar Den Hoek toe, scheelt een pak voorrijkosten en gezien beide mannen meegaan scheelt het een hele hoop alles :)
Voorlopig knapt m'n zwarte bolletje nog steeds heel mooi op en wordt nog elke dag beter. Komt helemaal op z'n pootjes terecht :)
Had van Katja het kabelhalstertje overgenomen wat ze stiekem voor m'n neus weg heeft gekocht bij Amy ;) Hij staat Zaraar geweldig echt helemaal te gek :) Foto's gemaakt moeten alleen wat hekken afgeshopt worden(volgens m'n vriendin die ze gemaakt heeft dan) en dan kan ik ze pas tonen aan de wereld. Maar neem maar van mij aan, hij staat mooi op m'n pluisje :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:50

@woogy, sorry vergeten erbij te zetten, het is een 2 onder 1 kap. Kan 2 stallen bij huis hebben en net een bakje maar wel zandpad op 200m afstand dus vermaakt me wel en van binnen is het echt ruim moeten er zo aan wennen

Fijn dat je blacky weer opknapt, ben benieuwd naar je foto's

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:55

ah misleidend als een makelaar ;) Maar dan nog is het ene flink hok en je kind in de achtertuin wat wil je nog meer :) Hoe gaat het met je prinsesje eigenlijk?