[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:56

:') _O-

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:59

Dan gaat het imago van arabier als woest paard wel helemaal naar de knoppen :+ .

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:00

Ja haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:03

Allemaal kleine wolletjes _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:12

Wie durft :+ _O-

Ik ga zo weer naar bedje.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:17

Haha, ikke, als echt Zeeuw gewoon in ringrijderskostuum, paard ook :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:57

Waarom gaat het over schapen :')

Ik ga morgen John K.ool even bellen wanneer hij langs kan komen bij ons op stal om zadels te passen. Oproepje gedaan via facebook en er zijn 3 stalgenoten die een zadelcheck moeten, en ik ga voor een nieuw 2ehands dressuurzadel :) ik gok dat we op een euroriding diamant of kentaur elektra achtigs uit komen, heb nu een tiental keer meegekeken met John bij het passen van zadels bij paarden met lastige/gevoelige ruggen en een boel van zijn zadels gezien, denk dat die twee redelijk in de buurt komen qua pasvorm, zitting en budget. Een prestige zou denk ik ook wel goed liggen maar die zijn nog duurder dan Noah zelf _O-

Ben helemaal enthousiast, wil zo graag een nieuw dressuurzadel! Loopt hij echt veel lekkerder mee, meer schouder vrijheid en ik zit er ook beter op.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:08

Prestige zadels zijn heeeerlijk <3
Maar Kentaur en Euroriding zijn idd budgetair gezien wel interessanter :P

Ik ga slapen :7

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:57

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:32

Nicky, sorry late reactie.. Ik ben met Ses begonnen met een Wintec zadel. Niet zo eentje met Cair, want dat paste niet. Gewoon een oud ding. Zat prima toen ze nog vet was, maar toen er schoft en schouder kwam moest ik echt op zoek naar een nieuwe. Ook omdat mijn kont zeer deed! Ben uitgekomen op een WB3 van Hulsebos met een medium/wijde boom. Die heb ik nu een jaar en daar loopt ze goed onder, zit goed en mijn bips is ook blij :).

Wat naar dat doodgeboren veulen :(.. Blegh!

Ruimte in mijn hart heb ik en ruimte in de portemonnee lukt ook nog wel. Alleen de stalling en de daarbij behorende portemonnee...dat wordt lastig. :(

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:08

He bah, wat sneu die merrie ;(

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:15

Verschrikkelijk zeg. Die merrie, hoe krijg je het voor elkaar? Werkelijk ongelofelijk. En dan gewoon een foto op internet zetten. Tja, je weet wel gelijk waar je aan toe bent qua werk er in steken, dat dan weer wel. Ruimte in mijn hart altijd, maar die geldboompjes willen maar niet groeien. Heb je niet een paardenopvang of zo, waar ze naar toe kunnen in Belgie. Het is zo dubbel, je zou ze gelijk ophalen, maar dan wordt het volgende schrijnende geval gewoon weer gekweekt ergens. Zo erg, dit.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:30

Sneu van die merrie hoewel ik wel vind dat het niet een hele duidelijke foto is (of het ligt aan mijn foon) Ik heb ze ook weleens erger gezien. Ik praat dat niet goed en ik begrijp ook niet hoe je het zo ver kunt laten komen maar het kan soms heel hard gaan vooral met oudere merries. Hoop dat er iemand is met ruimte en een ruime beurs die ze een liefdevol huisje kan bieden :)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:43

Dat is ook waar, Ilona. Als ze ouder worden is het lastig om ze op gewicht te houden. Het kan ook door allerlei omstandigheden, waar we niets van weten. Een stuk achtergrond informatie ontbreekt natuurlijk, anders zou de advertentie waarschijnlijk heel lang worden.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:49

Wel sneu dat een paardje op die leeftijd weer een nieuw baasje moet zoeken, met 19 jaar en hengstveulen aan de voet zijn ze vaak niet erg gewild.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:54

Ja, die leeftijd he. Je zou bijna spontaan een adoptie gaan opzetten voor zo'n geval.

Hopelijk heb je straks weer een super zadel voor Noah. Je zit al bijna in de L met hem. Dus je mag jezelf en paard wel een kado geven. Duur, praat me er niet van. :x Maar lekker zitten is ook wat waard.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:00

Ik blijf tot het NK in mei nog in de B denk ik, wil echt die basis top in orde hebben. (Als ie nou volgende maand de sterren van de hemel gaat lopen qua losgelatenheid en wijken dan stappen we wel over :') ) Heb een kleine erfenis gekregen van mijn opa en die vond het altijd zo leuk om foto's en filmpjes te zien van mij met mn paard, denk dat hij het wel leuk had gevonden dat ik er iets voor mn sport mee aanschaf :)

En met dressuren zit ik gewoon zooooo veel beter en fijner in een dressuurzadel :+

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:32

Heeft hier iemand ervaring met artrose? Ik heb maandag een onderzoek omdat ze denken dat mijn zus en ik allebei artrose hebben... Ik heb bijvoorbeeld na inspanning veel pijn in mijn handen (kan geen pen vasthouden dan, en mijn benen en rug. Zo heb ik al jaren een soort van groeipijn in mijn bovenbenen.. Beetje bizar. Maar iemand ervaring met verhalen hierover?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:39

Denken ze echt aan artrose of meer aan artritis (reuma)? Artrose is slijtage, artritis zijn ontstekingen in de gewrichten.
Ik heb vermoedelijke sjogren, dat is een reuma gerelateerde aandoening, ik heb makkelijk last van m'n gewrichten, laats nog 4 weken last gehad van m'n pink :+ Maar verder gaat het momenteel wel, bloedonderzoek wees bij mij niks uit, maar dat kan ook een moment opname zijn, als je op het moment van het bloedprikken geen ontsteking hebt, vinden ze ook niks.Hoe dan ook, vervelend zeg! :\

Pff, dit was mijn bijdrage van vandaag, ga nu naar m'n werk voor vergadering en mag daarna tot 23uur blijven (gisteren belde ze nog of ik tot half 12 wilde blijven :wave: ), dus vanmorgen snel Djuun gedaan, gelukkig staat ze nu nog buiten met d'r vriendjes :Y)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:44

Sterkte Letiz! Ja ze denken echt aan artrose.. Dus we gaan het zien. Maak me er niet bepaald zorgen over, want ik heb dit echt al sinds een jaar of 13.. Alleen na de val van Princesa deze zomer merkte ik dat het herstel wel heel lang duurde en toen ben ik op dingen gaan letten.. Bij mijn zus is het net vastgesteld. En nu willen ze bij mij gaan kijken. Maar ach, ik loop nog :P

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:06

Hai!

Zadelmaker komt sowieso tegen die tijd, alleen ben ik al wel een beetje ana het rondkijken wat over het algemeen goed ligt :j Voorlopig zit inrijden er toch nog niet in, misschien van de zomer en anders lekker volgend jaar, mag meneer eerst 4 worden.
Uiteindelijk maakt het me niet zoveel uit welk merk zadel, als het zadel maar goed ligt op Ludo en ik het lekker vind zitten, alelen ik dacht dat wintec altijd goed paste.

Dat sportdrankje is al best wel oud.. Ben ik een tijd geleden al tegengekomen.

Tamara, waarom wil je een nieuw zadel? Of heb je nog geen dresuurzadel?

Zo ben sinds 6 weken weer op mijn werk, heerlijk!! :D
Morgen weer naar Ludo, dan hem maar is een flinke poetsbeurt geven.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:28

schijnt al heel lang te zijn inderdaad dat drankje met name in de endurance gebruikt men zoiets soort gelijks.

Tot nu toe 2x een kentauer gehad, goede zadels met een leuk prijskaartje , zitten ook super lekker :)

Wat betreft de merrie en veulen...je ziet het steeds vaker.
Hopelijk vinden ze een goed adresje...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:28

Kentaur is heel fijn :) Alleen niet zo ideaal voor een jong paard want dan kan je volgend jaar weer een ander zadel kopen. Voor mij is een verwisselbare boom bij die jonkies echt een pré.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:53

Ik heb nu ook een euroriding diamant. Heel fijn zadel! Hiervoor had ik een wintec 500 vzh. Zonder cair. Bah wat een flutZadel vond ik dat :') wel lekker licht zijn ze voor die jonkies maar ik had er een verschrikkelijke houding in.. :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:52

Hallo poepies!
Allemaal een gelukkig nieuwjaar!
Ik ben niet zo vaak online, vandaag wel even want mijn schat is jarig! *D
Hij is 12 geworden! *\o/*
Afbeelding

Bijlezen is nu echt niet meer te doen.
Als iemand wat aan me kwijt wil wat ik echt moet weten roepen jullie het maar! :')

Lilian, vervelend als je dat blijkt te hebben, er zijn leukere dingen.