[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:35

Morge

Jeetje arme Djuun meer als jullie al doen kan niet hier is het bij reem ook altijd dat ze op zulke wondjes een reactie krijgt maar er verder gelukkig niet veel last van heeft teer huidje na stoten al direct kale plekken, en bv halster omhouden in het land dan zie je hinnen no time het halster zitten zit dan al snel geen haar meer.
Ow wat een superfilmpje van Shief geef dr gelijk verliefd te zijn op haarzelf.
Nicky leuke foto's maar uhm had Dayem ook wel beetje de bibbers gezien zijn erg goed zakkende achterhand net of die bukkend en kruipend overal langsgaat hihi
Miran he wat balen mijn man gebruikt hypozin voor rotstraal hier heeft hij het beste resultaat mee geloof bij divoza wel te bestellen en misschien heeft je smid ook wel tubes.
Kat zwijmel van je kudde
Hmm vage adv ben wel benieuwd wie t is gezien t hier in de buurt is.
En hier ook geen aardschokken gevoeld.

Pfff tis nu wel echt herfstig vandaag hoor.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:10

Zo nou wel een omslag qua weer ja.. Hier schijnt nu het zonnetje (nog wel :') )
Paardjes staan sinds gisteravond weer lekker 's nachts op stal. Wel lekker hoor die lange nazomer, vaak gingen ze al begin september op stal, nu konden we het lekker uitstellen!

Wel herkenbaar Brenda dat tere huidje. Bij shief hoef je ook maar met je vinger te wijzen en er zit al een kaal plekje :+ Geneest wel altijd weer als een tierelier

Ja die wonden van Djuun zijn wel echt naar :(:) Hopelijk geneest het snel

Miranda wat goed van je buitenrit, super! Ga zo door +:)+

Nicky wat een leuke foto's van je spelletjesdag!

Wat een rare advertentie.. ook dat er geen foto's bij zitten. Ben erg benieuwd naar hoe 'goed' ze eruit zien, krijg altijd m'n vraagtekens bij dit soort advertenties

Windkracht 8 verwacht hier vandaag := := := ben benieuwd.. Ik ben voor zeer weinig dingen bang (lees: eigenlijk niks) maar harde wind |( |( dan lig ik het liefst de hele dag lekker in m'n bedje
(Ik lig zelfs als ik ziek ben niet de hele dag in bed dus het zegt wel genoeg haha)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:48

Top dat Fuego het zo goed deed met de buitenrit, het wordt nog wel eens wat met jullie *\o/*

Wat een mooie foto's weer van je kudde, Katja!

Ik ben ook lid!

Vervelend van de rotstraal, Miranda, weet niet wat je er nog meer aan kan doen...

Haha geweldig filmpje van Geisha!

Wat een supervage advertentie, zal niet makkelijk zijn om die paarden kwijt te raken...

Gisteren weer lekker met de meisjes gewerkt. Sinds ze op de nieuwe stal staan, plakken ze nogal aan elkaar, dus dat is werkpunt 1. Ely heeft daar het meeste last van, maar ze pikte het heel goed op, supermeidje! In Dos zitten nogal wat werkpunten. Het enige wat Dos kan in de roundpenn is staart op haar rug en al showend rondrennen. Ik kan er nog voor geen meter invloed op uitoefenen, dus dat is een uitdaging :j uiteindelijk zal ze toch een westernpaardje voor m'n man moeten worden (in ieder geval is dat de planning :D )

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:04

Haha Dos klinkt als Shief 3 jaar geleden, konden we ook echt nog helemaal noppes mee en naar ons luisteren, ho maar :D Die ging ook alleen maar rennen en echt niet dat wij haar ff makkelijk konden stoppen

Maar, de aanhouder wint! Kijk waar we nu zijn. Gaat vast helemaal goed komen met jou en Dos! Veel geduld en rust is het geheim, maar dat hoef ik jou niet te vertellen :) Gaat je lukken!

En wat goed van Ely!
Leuke toekomstplannen trouwens, kunnen jij en je man straks samen rijden!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:36

Vraag me echt af wie dit is zo uit de tekst kan ik iig niet opmaken wie t zou kunnen zijn, maar denk ook niet met de rare eisen dat ze weg zullen gaan hoe graag sommige ook zouden willen tis niet haalbaar voor iedereen de paarden zo te houden als advertentie, begrijp iig dat het om moeder en zoon die geholpen is wat je ongedaan kan maken (wat ik me ook afvraag tis geen chemische casteratie) en dan dus nog een andere merrie en ruin.

Annika hebben jullie trouwens al wel eens met dos gereden of dat nog niet? Gaat vast wel goedkomen tis iig al fijn dat je weer lekker met beiden aan de slag kunt.

Hier trouwens ook lid en heb startkaart via stamboek (zo hoef ik niet ook nog lid te zijn van een andere vereniging)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:40

Ooh dan is er nog hoop voor ons, Shanna!
Vind het zo grappig dat ik twee hele verschillende paarden heb; Ely is liever lui dan moe en Dos is een echte doodloper.

Brenda, Dos is bij ons nog nooit zodanig op gewicht/in conditie geweest dat ik het verantwoord vond om erop te gaan zitten. Mijn verzorgster heeft er wel een keer zonder zadel opgezeten en wat rondgestapt en dat ging goed.

Mijn man gaat nu op de nieuwe stal ook wat vaker mee. Had nooit verwacht dat ik dat toch wel zou vinden haha. Hij heeft ook wat westernlessen gehad, maar wordt geen fanatieke ruiter hoor!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:43

wat een advertentie zeg, wie is er zo gek om 4 paarden als grasmaaiers + de vorige eigenaren er bij over te nemen? :+ wat een eisen...

hier is het ook baggerweer, ik wou boodschappen gaan doen maar het komt met bakken uit de lucht! blij dat Noah zn regenjasje aan heeft, de osteopaat komt vanmiddag en dan moet ie wel goed droog zijn :j

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:54

Tis hier nog droog gelukkig maar niet voor lang vrees ik blegh succes met osteo tam paardje straks weer lekker los ;)
Zoiets dacht ik al Annika vandaar ook dat ik t vroeg wel lekker dat het toen super ging geeft ook vertrouwen voor straks, en leuk dat je man nu ook meer meegaat ookal lekker vrijblijvend en recreatief tis altijd fijn zo doen we dat hier ook hoor al heeft mijn man na zijn ongeluk nog niet weer op een paard gezeten maar als ie zin heeft gaat dat vast ook wel weer gebeuren ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:08

Hopelijk wel ja :D

Gisteren hebben we wat gesprongen, stond nog een parcours in de binnenbak van de wedstrijd zondag.
Hij tikte best veel aan terwijl niet alles op wedstrijdhoogte stond, bevestigd mijn keuze om met de indoor springwedstrijden niet mee te doen. Binnen wordt hij veel te pissig van de korte bochtjes, gaat daardoor krabbelen of schiet als een debiel uit de bocht naar de hindernis toe, ik kan niet genoeg ritme houden dus tikt hij balken aan of ramt ze er af :+

Maar van dat 'hikje' in de draf is met springen weer geen sprake, doordat hij zichzelf zo opfokt cq mega actief wordt wat ik weer begrens gaat hij heerlijk los lopen, raar paard :')

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:20

Het gaat je vast lukken Annika! :j Dos klink nog wat 'heftiger' dan Shief, maar komt vast goed! :)
Fijn dat je weer met ze aan de gang kunt

Lekker dat de osteo straks komt Tam! Voor Shief komt de osteo de 17e :D
Haha je hebt een raar maar leuk paard! Vind het sowieso al heel stoer hoe goed jullie springen, ik doe het je niet na!

Even wat leuks showen hoor :D
Wij hebben in de afgelopen jaren stukje bij beetje een oud duivenhok omgetoverd tot onze 'zadelkast' O:)

Afbeelding
hier was ie eigenlijk al een beetje opgeknapt.. gaten gedicht met planken en heel veel onkruid weg :=

Afbeelding
Zaterdag geklust en de paardenkop erop gezet! Voor wie ons ook op show heeft gezien, we hebben bodywarmers met shief der naam erop en dezelfde paardenkop :j. De gordijntjes moesten er echt in, een aantal van onze shabrakken zijn verkleurd doordat de zon in ons huisje schijnt de hele dag :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:36

wow wat mooi Shanna!!

Miranda had je al silica horse geprobeerd voor Futs??

Sorry als ik over veel dingen heen lees, niet verkeerd bedoeld lieve schatjes :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:49

Paardenkop??? HOOFD!! :D
Ziet er gezellie uit Shan! :j

Tam, als hij meer voorwaarts is springt hij denk ik niet zo omhoog voor zijn hik. :D
Misschien als jullie wat verder zijn dat je dan weer eens kan proberen binnen, met dit weer toch wel fijn natuurlijk.

En hoe is het met het kleine paardenmannetje, Bren? :))
Fuego kan ook geen halster om, gelijk kaal, hij had ook een keer zijn hoofd geschaafd, was gewoon een kras maar das gelijk een litteken gebleven. :(
Bedankt voor de tip!

Annika, je wil toch niet van je man af hè? :D
Gewoon eerst een tijdje ernaast blijven stappen dan snapt ze het op gegeven ogenblik wel dat ze niet de hele tijd snel hoeft. Tot die tijd je man thuislaten anders durft ie niet. :x

Mijn man heb ik ook weer zo ver gekregen dat hij naast Fuego mee loopt, maar daar blijft het wel bij, hij heeft een levenslang trauma opgelopen met Fuego ben ik bang. :+
Hij kan toch ook niet rijden op onze paarden. :=
Maar we willen nog een keer op de manege paarden huren voor een ritje, vooral Nikita wil dat heel graag!

Nee Lisa, niet geprobeerd, maar ik krijg nu zoveel tips, haha, ik kan het er niet allemaal te gelijk opsmeren.. :')

Hier zijn ze ook weer thuis, ik vind het supergezellig en ze zijn het er helemaal mee eens!
Vannacht ging ik de hondjes even laten plassen en toen lagen ze er allemaal zo bij. <3
Afbeelding
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:17

Aaah wat knusjes! <3

Das een verrekes mooi duivenkot! Mooi oogeknapt zeg!

Osteo... ben benieuwd? Wat n herfst dag ineens! Mijn lichaam reageert meteen erop, blegh wat voel ii me beroerd zeg. %) Maar de smid kwam vandaag dus mezelf toch maar naar stal gesleept. Nog ff stukje training kunnen zien van Tie en Jes, wauw wat gaan die meiden goed zeg, Tie begint echt te beteren en die spin, had t echt niet voor mogelijk gehouden dat t zo goed zou komen! *\o/*
Tie is gelukkig helemaal vrij van rotstraal (heb hoefjes dan ook trouw behandekd). Ook yazahra was weer shper braaf en Jazzy had nog erg korte hoeven maar hebben we toch even geoefend haar (de smid) de hoeven op te laten pakken. Was lastig maar uiteindelijk wel gelukt. Helaas heeft Nour wel 4 zachte stralen (die check ik dan ook nooit |o ), dus ga maar weer spuiten, grrrrr....

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:59

Wordt al wat met m'n reiningpony! :D

Jes en Tie lekker bezig! Excuses voor de kwaliteit, bagger camera... ;(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ienieminie stopje:
Afbeelding

Afbeelding

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:31

Hhaha, die Shief... <3 <3

Hok is prachtig, mooi logo ook...

Kelly, welke zadelpasser laat je komen? Past je huidige zadel helemaal niet meer?
Buik komt bij Silver door zijn milt, moest de dosering verhogen en moet zeggen dat zijn buik al iets minder is.... :j.. Giesha had toch ook iets met haar milt?

Oei, Geisha wil haar eten hebben hoor haha!

Foei Brenda, zo makkelijk gaat dat niet he... Voor straf een foto van de nieuwe knappe man spammen (en de andere mogen ook hoor haha)!
Hoe gaat het met de kleine heer? En met Quest? Al verder met beleren?

Jaleesa, ben benieuwd hoor, je houdt ons in spanning.... ;).. De DA bij Laarakker is een reguliere DA die ook anders naar je paard kijkt... Kreupelheidsonderzoek etc. is precies zoals bij anderen...

Dayem met sproetjes, leukk! Hij is trouwens lekker aan het uitzwaren en wat een clowntje... :D

Yamasaki (weet je naam niet), toch fijn dat je weet dat je zelf het probleem bent, kun je dat in ieder geval makkelijk oplossen....

Lisa, fijn dat je verschil merkt, komt Margot nog terug bij jullie?
Snap wel dat je even moest slikken ja :(:) ...

Ilya, heerlijk ventje, echt benieuwd naar het kleurtje....
Mooie foto's weer!! Leuk om alles zo te volgen....

Annika, bodyprotector om de boobs te temmen :')
Met Dos komt het helemaal goed... :j... Straks lekker met ze aan de slag...

Djuun :(:), flinke jaap! Gelukkig is ze niet kreupel...

Miranda, lekker dat het goed ging op buitenrit..! En je hebt gelijk, als het niet bevalt kan ik altijd nog naar een andere stal...
Rotstraal is niet grappig, heeft Silver ook aan 1 hoef...

Met zijn allen, met zijn alle liggen wij lekker in het stro, met zijn allen.....

Yildiz, toch fijn als de beestjes het zo goed doen he.... Balen van de hoeven van Nour, fijn van de rest!
Ze zijn goed bezig samen, leuke combi!!!

Tam, lekker buiten blijven rijden dan... Wat voor hikje? Heb ik even gemist denk ik...

Ik ben ook geen lid, vanaf 1 januari denk ik weer wel, wil graag meedoen aan de amateurkeuring...

Heb net echt genoten van Silver, had les van Krista aan de dubbele longe en hij liep zoveel beter, deed super zijn best en was hartstikke vrolijk en een echte clown... Ik begin mijn paard terug te krijgen, wat een heeeeeerlijk gevoel.... :+:

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:48

He wat een nare wonden bij Djunnah. Ben je mooi klaar mee :\ Zolang het slinkt als je beweging geeft zou ik me niet te veel zorgen maken. Het ziet er verder rustig uit. Ik zweer trouwens bij Mesitran (google maar eens ;) )

Knappe Fuego alleen op buitenrit :D Wel zonde zeg van z'n staart :( En balen van z'n hoeven. Heb idd toen ook dat topic over aloë vera gelezen, scheen goed te werken.Baat het niet dan schaadt het niet :) Ze liggen lekker te chillen met z'n tweetjes :))

Klinkt goed Yildiz van je grondwerktraining. Wil je het een keertje filmen? Ben wel benieuwd. Knappie Tie ook, ziet er relaxt uit.

Super foto's Kat :) Hij wordt groot!

Oh Kelly jij bent echt gemeen }> Heerlijke kop trekt ze ook. Bizar die advertentie. Heb er ook m'n vraagtekens bij. Wat een eisen :oo

Annika wel een teken dat ze zich goed voelt :) Idd rust en geduld, komt vanzelf :) Wel leuk dat je vent ook rijdt!

Wauw dat is zeker mooi geworden Shanna! Ziet er super knus uit. Ook nog een openhaardje binnen? :))

Kijk dat zijn goede berichten Baukje :)

20 oktober heb ik toch een afspraak staan bij Den Hoek. Eigenlijk moet m'n eigen osteo komen. Of ik haar nu betaal (€80) of ik ga naar Den Hoek waar de behandeling vergoed wordt, uiteindelijk ben ik goedkoper uit bij Den Hoek. Ik ga niet beginnen aan poeders en druppels voor z'n maag of darmen want die zijn gewoon goed. Ga er meer heen voor een osteopathie/accupunctuur behandeling en evt kijken of het een gekneusde rib kan zijn. Hoewel, ik was hem gister aan het poetsen, het opgedroogde zweet bij de singelplek weg boenen. Daar werd ie nijdig om en haalde met z'n achterbeen naar voren uit. Toen kreeg ie dus een hoek van mij terug om vervolgens poeslief stil te staan en niet eens z'n oren te bewegen }>

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:53

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:58

Haha heerlijk! Beetje oefenen voor de amateur? :)) Ik zie Dayem lopen, die kan precies hetzelfde doen :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:59

Herfstig he Bren :j en koud! heb een hoekje van de stal lekker opgestrooid met dik schoon stro voor meneer :+

Goed bezig Annika met de meisjes! Komt vast helemaal goed :D

hoe ging de osteo Tam?

Je hokkie is tof Shan :D

Aww die foto's zijn zo lief van Fu en vriendjes!

Yildiz herkenbaar, ik voel me ook heel moe en winters ineens :+ Vind de foto's trouwens gaaf hoor!

Fijn dat de les zo goed ging Baukje! :D Hij is zo knap, tof filmpje! :D

Haha Nicky dan zijn ze ineens braaf he. Succes ook met de osteo

Hier komt 27 okt de osteo voor Set :) ben benieuwd!

Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe hoofdstel? :))

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:02

Aah, toch wel Nicky! Ben heel benieuwd wat er gevonden wordt. Ik snap ook dat je sceptisch hebt met poeders en pilletjes, heb precies hetzelfde. Osteopathie tot daar aantoe maar als n paard aan flesjes moet gaan snuffelen haak ik volledig af, kan er niks aan doen... :')

Om een idee te krijgen van t rechtrichten zou je eens kunnen koekeloeren op YouTube. Wacht... Zoek t zo ff op.

Hij ziet echt superrrrr uit Baukje! Whoop whoop! <3

Ja mooie combi zo, Jes en Tie. Ze werken er beide zo hard voor! Mooi die ontwikkeling te zien en Tie komt steeds meer in shape. Vind t zon gave merrie he! <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:06

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:08

Wel coole foto's Yildiz!
Ziet er goed uit! :))
En Nour dus ook niet helemaal oké met zijn hoeven..maar gelukkig ben je er bijtijds bij. :j

Owh Nicky, paardje is een beetje stout! :Y)

Baukje, ja das inderdaad vrolijk! :D
Fijn dat hij weer de oude wordt!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:11

Ik ben benieuwd hoe Nour het doet :))

Ik geloof best in alternatieve geneeswijzen maar wel icm reguliere geneeswijze. Ik heb mijn paard zowat van mond tot anus van binnen gezien en alles zag er gewoon perfect uit. Dus nee, ik geloof niet dat daar wat zit. Ik kan wel proberen of ik het filmpje van de scopie op youtube kan krijgen. Is wel interessant (zeker om te zien dat ie toch stiekem 's nachts zaagsel heeft gegeten :+ ). Maar goed. Ik had laatst een doorverwijsbrief voor een rantsoen onder m'n snufferd liggen dat zo'n alternatieve genezer een bacterie in de darmen had gevonden. Goh, laat de hele darm nou uit bacteriën bestaan :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:15

Thanks voor de tip Nicky, ben bekend met Mesitran ( search.php?keywords=mesitran&terms=all&author=Letizia&sc=0&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken :P ) tis ook behandeld met proppolis-honing zalf :)
Zwelling was btw al minder vandaag :)

Lief Miran :+:

Looking good Yildiz!

Super gaaf Kat :j

Vind jullie zadelruimte echt heel leuk geworden Shan!! :j

Wat een woei vandaag, tussen de buien door met Djuun gewandeld, korsten zijn van de plekken gekomen, zit er keurig uit, wondje wat er zat is goed aan het genezen :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:26

Owh ik mis alweer een paar posten! :+

Djuun gaat alweer wat beter dus, mooi zo!

Ja Kat, helemaal vergeten te zeggen, dat staat haar cool! :))

Nicky, vind ik ook hoor, tuurlijk kan er best wat alternatiefs zijn wat werkt, heel veel dingen zijn ook al logisch en veel kunnen we zelf bedenken door logisch nadenken.
En er zijn genoeg natuurlijke dingen die prima kunnen werken.
Maar ik zou daar ook nooit prat op gaan.

Das met alles zo, het is niet allemaal zo zwart wit.....ik zat bijv. vanwege onze eerdere 'discussie' nog na te denken over het te diep lopen, als je paard te diep loopt is het helemaal niet goed, hij moet precies op de loodlijn, das allemaal mooi bedacht, maar ik geloof toch echt niet dat hij een paar cm langer of korter is in de hals hij dan opeens helemaal in de kreukels ligt..ik zag nl dit plaatje.. :+ (Vraag me af wie zoiets dan maakt :') )
Afbeelding