[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:00

Even zien:
Jenny en Katinka
Afbeelding
Hier alle twee op leeftijd hoor, volgens mij zijn ze 26 en 28 (oid) geworden :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:02

Ze had ook een haflinger, Widia:
Afbeelding
Echt een dotje, die is maar 18 geworden :\
Haar zus had Widia ooit gewonnen, toen kon dat nog :')
Nu heeft ze alleen Pasja en staat er nog 1 in pension :)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:03

Ja, Eline, dat is ook mijn ervaring. Bij die haflo van me heeft de zadelmaker echt werk gehad om het goede zadel er voor te vinden. Was gelijk ook een behoorlijk duur exemplaar, maar ja, je zit er wel iedere dag op en het ligt iedere dag op de rug van je paard. Dat wil je ook heel houden. Kreeg nog wel commentaar op mezelf :') . Het is belangrijk dat je zelf ook netjes zit op je zadel. Dat leek me toen heel logisch, maar tegenwoordig wordt dat nog wel vergeten. Dat je zelf ook een factor bent die belangrijk is bij het gebruiken van een zadel.

Edit: Wat een leukerds zeg. Die gezichtjes spreken boekdelen. Ergens ligt hier nog een hele verzameling niet digitale foto's, die moet ik maar eens gaan proberen in te scannen. Het is zo leuk al die verschillende paarden te zien.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:38

Arabieren zijn vaak rondgeribt, meer ruimte voor de longen, waardoor ze idd breed zijn, tenminste dat is mijn ervaring haha

Heerlijk weer aan mijn nieuwe studie zitten, wat heb ik dat gemist! En nee ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:39

Ik heb vanochtend zonder zadel gereden, en haar rug zit best lekker! Inderdaad wat 'breder' voor je gevoel. Zal ook wel komen dat ze nogal rond is op het moment _O-

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:52

Ses is ook rondgeribt, met een korte rug en overbouwd. Hele leuke klus dan zadels zoeken...eh not :)...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:00

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:05

ik kan jullie niet meer bijhouden, ik ben weer aan het werk en helaas gaat mijn gezondheid weer wat achteruit. Ik ben na het werken kapot doe asal gauw, eten koken en naar bed. Gister lag ik om half 7 in bed echt waardeloos. Morgen dagje vrij maar dan moet ik studeren donderdag toets. Wat ik precies heb weten ze naar 6 jaar nog niet maar door een tip van iemand uit het topic ben ik naar de dokter geweest en wordt ik 15 januari verder onderzocht in het ziekenhuis. We zullen zien

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:06

leuke haflo's :) Lekker gereden met Djuun, wat fijn!

Jammer van je zadel Annika!

Set is zonder zadel helemaal niet breed, zit hartstikke verrot :') Maar ik doe het wel lekker vaak

Haar manenkam voelde vandaag beter, gelukkig! Naar, in de Dikke Buiken-woonkamer is er een (eerste) veulen doodgeboren.. Altijd kippevel zulke berichtjes.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:53

Ach bah, dat soort dingen is nooit leuk maar als je zelf je merrie drachtig hebt komt dat natuurlijk helemaal dubbel hard binnen. Bah.

Joyce balen zeg!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:58

Fijn zeg Kelly!

He jakkie, wat een rot nieuws....

Joyce wat balen van je gezondheid... Sterkte!

Dayem heeft net lekker met z'n vriendje geravot. Die twee kunnen echt heerlijk met z'n twee klooien. Filmpje komt eraan :D

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:09

:):)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:14

Oooo mijn favo liedje. Hij is zeker happy. (geheim: dat zing ik vaak als ik door het bos rij, haha)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:20

Hij maakt soms bewegingen en draaien dat ik denk; WOW :wow: zoals op 0:39

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:23

haha ja wat een hertje! daar zijn ruinen dan weer leuker in dan merries :)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:35

Joyce, wat is het balen dat je je zo ziek voelt. Hopelijk komen ze er gauw achter wat het is en kunnen ze het behandelen.

Dayem doet me denken aan Fuego en zijn shet. Die doen ook zo gek af en toe. Lekker spelen met elkaar.

Katja, Set heeft er de oren even niet naar staan? Veulentje maken kost ook energie. Qua rijden, zo'n schaap om op te zitten, dat lijkt me ook wel wat. Kun je met verkleed rijden lekker makkelijk over je paard heen doen, en klaar is paard. Zelf een schaap om, en paard en ruiter komen uit de oertijd, haha.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:48

Lilskie, waar ben jij bij uitgekomen voor zadel? Ludo is ook rondgeribt met een korte rug en moet voor het rijden later nog een goed zadel hebben. Zat zelf te denken aan wintec.. vind ik erg fijne zadels en niet zo achtelijk duur.

Joyce, wat waardeloos zeg! Ik hoop voor je dat ze iets kunnen vinden, ookal.is het geen goed nieiws maar dat je dan iniesergeval weer wat er is.

Sorry Voor mijn typfouten, lees op mijn telefoon bij en dan zijn mijn fouten lastig te corrigeren.

Wat een bout programma trouwena dat utopia.. vind het nu nog niet zo boeiend.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:56

Wintec is voor de meeste arabieren te lang Nicky, had ik ook...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:03

Ik ben juist helemaal niet zo'n Wintec fan :n

Mooi zadel Nicky! Hoop voor je dat hij ook goed blijft liggen (lees: ik wens je niet ons zadel-drama toe :') ).

Fijn dat het goed ging, Kelly :)

Djuun zit als een stoel zonder zadel :)

Aaaah, Wiedewoeps! Was echt de liefste haflinger ooit :j Wat een geweldig dier was dat :j

:wave: allemaal :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:05

Haha Ellen ja klopt, ik rijd op het moment liefst zonder zadel met mevrouw cranky, als het morgen droog blijft ook weer eventjes! Schapie is lekker, maar niet als ik m niet vastdoe anders ga ik met schaap en al glijden en vindt Set het eng :+

Wintec ben ik ook niet zo'n fan van!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:07

Ha ha, Set ook al bang van glijdende zadels. Hier ook zo, als ik niet goed heb aangesingeld gaat Vos alvast lopen zonder mij. Ja, ja achtervolgd door zijn eigen zadel :') .

Heerlijk zeg, dat Djuun zo lekker zit zonder zadel (of is het een foute stoel zit?).

Wintec daar heb ik wel eens mee gereden. Het viel me niet mee, het zat gewoon erg 'raar'. Stug ook om te voelen. Ik heb nu een Barnsby, Miranda van Fuego heeft er ook zo een. Tweedehands zijn ze ook te krijgen en dan zijn ze niet zo duur.

Ik ken ook wel iemand die Z dressuur rijdt met een arabier, met een Kieffer. Nu weet ik niet meer welk model, maar dat zadel beviel ook heel goed. Verder is het vooral een kwestie van de goede zadelmaker en het goede zadel tegen komen (wat soms erg lang kan duren).

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:12

Hmm dat is mooo balen.. welke zadels liggen wel goed en zijn betaalbaar? Wil nu nog geen godsvermogen uitgeven...

Hoe duur is bransby ongeveer 2dehands?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:14

Dat is een kwestie van een zadelmaker erbij laten komen. Equiritme heeft zadels van verschillende merken die geschikt zijn voor arabierenruggen. Mijn Thorowgood heb ik voor €700 nieuw gekocht (met een beetje geluk vind je ze ook tweedehands). Die heeft een verwisselbare boom dus kan die voorlopig mee vooruit.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:18

Zit even te googelen voor je. Het valt niet mee, er staat er een op sporthorses voor 750 euro te koop, en een voor 350 euro. Jaar geleden heeft een kennis er eentje voor 150 euro op de kop getikt. Echt een koopje toen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:28

Idd, goede zadelmaker laten komen. Massimo's liggen over het algemeen ook vaak goed. Maar hé, don't ask us, wij hebben al zoveel gezeik er mee gehad, dat ik er geen uitspraken meer over wil doen _O-