Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:14

Oh maar dan kom ik me ook melden 8-) Ik lees al een eeuwigheid mee, maar ik postte niet mee want tsja, m'n paardje was toch nog niet ingereden, dus dan had ik hier ook nog niet zo bijster veel te zoeken. Maar als er meer mensen met jonge paardjes komen buurten kom ik dat ook wel doen! :D

Hoi allemaal, meesten van jullie kennen me wel, van andere topics, dan wel omdat ik hun Daantje bijgereden heb 8-) maar voor degenen die me niet kennen: mijn naam is Eline, ik ben 24 jaar en woon in Hengelo. Drie jaar min een maand geleden (3 januari 2013) is er een klein veulentje op deze aardkloot gezet met de naam S.A. Mishkaljiyah. Daar ben ik per ongeluk een beetje verliefd op geworden, en inmiddels loopt ze al weer een 2,5 jaar bij mij rond.

Het begon zo:

Afbeelding

en is nu zo:

Afbeelding

We zijn Mish op ons gemakkie rustig aan van alles aan het leren. Sinds de zomer wandelen we regelmatig met haar door de omgeving, af en toe nemen we haar als handpaard mee, we doen af en toe wat grondwerken in de bak en sinds een paar weken pakken we zelfs af en toe al een paar minuten wat rondjes aan de longe mee. Verder hangen we allerlei rare dingen om en aan haar om haar gewoon lekker aan al het gehannes aan haar lijf te laten wennen. We proberen kortom er een fijne basis op te zetten :)
We hebben een paar keer een lesje genomen van iemand van e-quine (van Annemarie van der Toorn) om ons te begeleiden met het werken met haar op de grond, en de rest van de week staat ze lekker met onze andere pony jong te zijn in de wei... denk dat we haar meestal 3x per week ofzo uit de wei plukken om wat te doen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het veelzijdigheidszadeltje dat ze hierboven op de foto op heeft, daar willen we haar mee gaan inrijden als hij tegen die tijd nog steeds zo goed ligt, maar daarna wil ik lekker western met haar gaan rijden :)

Lijkt me leuk om hier mee te komen babbelen! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 21:28

About time! >;) Welkom Eline met je knappe meidje! <3

Oooooh lekker zeg Kim! *\o/* Ja dat is wel knudde he dat er geen mixers dan mogen, maar gelukkig bij DAWRA steeds meer en bij de reining maakt het zowiezo niet uit natuurlijk. Al denk ik wel dat we ook in Europa steeds meer naar partbred shows moeten gaan. In Amerika is dat ook heel groot.

Ja ga t gewoon proberen. Probeer met Nour maar als hij er nog niet klaar voor is met Tie. Vandaag heerlijk gelest weer. Bij ons is beetje basis wat ontbreekt en waar ik nu hard aan werk met Irene. Als z'n kop bij mij is, joh, dan is de sky the limit! Moet vooral mezelf remmen en GEDULD hebben!!!! :D
Lastig als je zo een onder je bibs hebt, maar broodnoodzakelijk. :)

Sadira

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:28

<3 Hoi Yildiz.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:01

Hihi, wat leuk hier allemaal "bekende" tegen te komen!

Misch heeft net als shym ook 3 witte pootjes. Alleen het kolletje ontbreekt bij shym!

Wat voor zadel gebruiken jullie voor jullie arabjes?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 22:09

Billy Cook en heb nog een boomloosje liggen (Randoll).
Als ik ooit geld over heb wil ik graag een BM maar dan wel een Heule gave niet roundskirt met veul zilver!!!
Ik heb ook paar maanden een DC gehad, echt zo een gaaf zadel, maar blijkt gewoon echt niet geschikt (te lang) voor arabjes.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:17

Ik heb voor Gucci een Ranchman(door eurohorse) butterfly skirt maar wel mooi kort nog. Quarab Max heeft een billy cook allround zadel. Ook mooi kort maar niet zo klein als roundskirt want dat kijkt zo raar bij een paard van 1.60m :P

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:20

Zijn dat niet hele zware zadels? Of valt dat mee? Ik wil ook nog wat endurance rijden :o maar dat kan natuurlijk ook gewoon op een ander zadel.

Billy Cook vind ik hele mooie zadels! Zijn kwalitatief ook best goed toch? Volgens mij hadden we die toen ook op de manege.
Zal wel even sparen worden denk ik

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 22:27

De DC (lag fantastisch maar te lang)
Afbeelding

De BC (heel tevreden over, past menig arab)

Afbeelding

En nog n merkloze, die ik te koop heb import USA waar die altijd op (smalle) Arabs heeft gelegen. Voor al mijn bieren te krap op de schouder, maar wel mooi kort en mooie tooling

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:33

Afbeelding
Mijn ranchman. Echt ideaal zadeltje. Hele fijne pasvorm voor non-quarters. En echt hele mooie kwaliteit.
Afbeelding
En de billy cook. Zelfs met de enorme schoft van Max past deze perfect. Echt super kwaliteit ook heel fijn.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:35

Mooie zadels!
Bc. ben ik stiekum een beetje fan van :o
Ik hou wel van eenvoud en degelijk.

Welke tak van de westernsport rijden jullie vooral?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 22:45

Performance classes: SMS, HMS, pleasure. Trail wil ik er ook bij gaan pakken en vind hunter (ook gestart) en ranch horse pleasure alsook versatile gaaf!
Reining wel gedaan, maar sinds peesblessure Tie en advies DA denk ik niet dit ooit meer te gaan starten.
En jaaaa, natuurlijk Endurance! Sinds dit jaar volledig hooked! Zo een gave sport waar onze arabjes echt tot hun recht komen! Leuke sfeer en heel fijn zo bewust met je paard bezig te zijn op totaal andere manier dan ik in ieder geval gewend was!
Oh maar we zaten natuurlijk in western Arabs topic hihi! :P :=

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:30

Hier dan weer voornamelijk Reining. En hoop volgend jaar nog meer met koeien te kunnen werken. Eind van de maand in ieder geval nog 1 keer en Gucci vind het echt geweldig om te doen dus waarom ook niet!

Endurance vind ik ook nog steeds zo tof Yildiz! Vrees alleen dat mijn eigen lijf dat niet vol zou houden helaas :( Gucci zou het wel kunnen die heeft na 1 weekje trainen alweer een betere conditie dan dat ik heb haha. Niet te stoppen die kleine!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:12

Welkom eline. Leuk paard!

Ik had een continental equiflex voor mijn arab.
Ook niet to much aan zilver enzo. Lekker simpel, maar heerlijk zitten en paste perfect oo me paard. Want dat is nou eenmaal het belangrijkste.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:14

Gefeliciteerd bimmetje!!

Dat het zadel vooral het paard moet passen klopt als een bus! Al is een goed zittend zadel voor de ruiter ook wel prettig.
:o
Ik wil me een beetje oriënteren welke merken vooral voor Arabieren gebruikt worden zodat ik een beetje een prijsindicatie heb. Dan weet ik wat ik ongeveer moet sparen :D
Ik heb bij mijn eerste paard een merkloos goedkoop zadel gehad. Lag hem prima!
Jaaaaaaren later werd ons pas bekend dat die zadels vaak scheef zouden zijn.
Volgens mij hadden wij geluk want mijn paard gaf geen problemen. Maar om nu weer een merkloos zadel te kopen ben ik wel wat huiverig voor..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 16:36

Ben zelf dus heel tevreden over de BC. Veel ruiters bij DAWRA rijden met Bob Marshall en waar is waar die zijn zaaaaalig!
Marije heeft er ook eentje.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:18

Die zijn boomloos?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:21

Ja, dat zijn fantastische zadels, beste boomloos zadels waar ik ooit mee gereden heb :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:25

Na twee boomloze merken gehad te hebben ben ik bang geworden voor druk verdeling. Hoe zit dat dan met deze zadels?
Volgens mij vragen deze zadels een grote spaarpot :o :$

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:44

Welke merken heb je gehad Marlijn? Met een goeie pad is de drukverdeling van een BM prima. Kijk altijd per paard wat de voorkeur heeft. Met boom is prima maar zonder kan net zo prima zijn. :j

Afbeelding

Vandaag trail gereden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:53

Gaaf marije!
Jullie gaan echt lekker he

En bedankt nog marlijn! Y)(^)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:57

Jes je bent jarig! Zie het nu pas :o Van harte en veel geluk toegewenst in nieuwelevensjaar! Ook voor Naad.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:01

Ik heb een BF en twee modellen van hydalgo gehad.

Ik zal eens even Google gebruiken :D

Trail is leuk!! Dt heb ik vroegah ook gedaan. Rij je het vaker? En lukte het allemaal?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:16

Ik hoor veel betere verhalen en heb veel betere ervaringen met Bob Marshalls dan met Barefoot, dat is een ding dat zeker is (heb momenteel zelf een Barefoot, dus ben niet bevooroordeeld ofzo, maar de kwaliteit van BM is gewoon echt beter). Het zit fijner, het verdeelt de druk goed en damn, wat een heerlijke zadels.

Marije, wat geniet jij toch lekker met je paardje, leuk om te zien dat je zo lekker met de Daan op pad bent geweest :) ziet eruit alsof jullie een topdag gehad hebben. En jullie gaan goed, of niet?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:43

Marije, gebruiken jullie van die zwemdingen als balkjes?! Wat een top idee! Kan je een hele arm vol balkjes in een keer meenemen +:)+

Ik heb net even op internet gespeurd.. Er is genoeg leuks te vinden!
Pools, equiflex en BC vind ik er mooi uit zien. Die zijn tweedehands ook betaalbaar.
De BM ga ik gewoon nooit op zitten :o dan weet ik ook niet wat ik mis O:) of er moet tzt een langs komen voor een wat lage prijs.

Hoe doen jullie het met die jonge dieren? Groeien die snel uit de zadels?

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:52

Hoi Eline welkom

ik heb een alamo western zadel een champion turf en een billy cook.
Heb ook een BM gehad maar weer heel snel verkocht.

Ha ha Jes, Brabant kunnen we niet betalen dus nu de luxe opgezocht van brabant met Bos aan de overkant maar de goedkope woningen van Groningen en lekker dichtbij de grens dus zou ook kunnen gaan starten in Duitsland.
Dit antwoord heb ik net van Carmen gehad
Bedoel je aan het EK sport in Ermelo volgend jaar?
Nee, daarvoor hoef je geen lid te zijn, paard moet geregistreerd zijn als arabsich volbloed

:o :D ik heb besloten om Boy ook weer te gaan trainen voor dit EK en dat zal ons laatste zijn.