BarbaraNova, Klinkt als een fijn weekend en fijne ritten! Zo te horen nog genoeg pit in je paard

Miereneter, fijn dat het goed ging bij het eerste tandarts bezoek. Dat niet zo makkelijk overgeven bij sedatie klinkt herkenbaar

Die van mij blijkt helaas een peesontsteking te hebben aan de tussenpees. Gelukkig vroeg genoeg gedetecteerd, er is niet zo veel schade aan de vezels en het lijkt er op dat vooral de zwelling (die van buitenaf verder niet zichtbaar is) hetgeen is wat last veroorzaakt. Hij krijgt nu ontstekingsremmers en heeft vandaag een speciaal ijzer gekregen om de pees wat te ontlasten. De ontstekingsremmers hebben al wat van de zwelling afgenomen denk ik want hij loopt al beter. Verder heeft het tijd nodig, maar goed hij is pas 2 dus die tijd stond toch al in de planning.
Voor een 2 jarig paard dat nog nooit is beslagen en überhaupt nog wat onwennig is bij de smid heeft hij het kei goed gedaan.
Alle geluiden van de hamer, het lassen en de slijptol uit de bus van de smid hield hij goed in de gaten maar was hij niet bang van.
Ik kreeg een mail van het AVS over een breeders & owners day in Turnhout.
Het klinkt op zich wel interessant en leerzaam. In ieder geval voor iemand als ik die verder nog vreemd is in de wereld van exterieurbeoordeling bij arabieren

Nu niet om deel te nemen, maar wel om erbij te zijn.
Hebben jullie daar al over gelezen?

Hij begint langzaam maar gestaag een beetje vorm te krijgen.