Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
set_elkol schreef:Annika Marstall wordt hier niet verkocht, dus dan moet ik het gaan bestellen.. Ik heb zelf sterk het gevoel dat het door het gras komt, want ik voer al zolang hetzelfde.. In de zomer voerde ik hetzelfde als nu, dus dan vind ik het gek dat het nu ineens mis gaat.
set_elkol schreef:Haha moeilijk he dan, Set eet tot nu toe alles wat ik maar voerIk vind het gewoon gek dat ik al in de zomer muesli bij voerde, of eigenlijk het gehele jaar, en er nooit iets aan de hand was. En dan ineens in de winter..! Maf paard.
set_elkol schreef:Mm haar schouders en billen en nek zijn verder echt kippig en plat, het enige wat erbij is gekomen zit op de flank/buikje. En nu dus een stijve nek wat denk ik door suikers komt. Ze was in oktober echt enorm rond inderdaad, en toen was haar buik keihard, dat was de eerste 3 maand van de dracht. en op dit moment is het juist weer minder rond allemaal. Tenminste, ik vind haar nu weer vele malen minder dik, de bolling zit echt precies op de flank:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0592_n.jpg
ShamalArabs schreef:Krijgt hij ook nog gras momenteel? Want nu het gras constant tussen wel en niet groeien zit qua temperatuur heb je hoge fructaangehaltes en plotseling hogere voedingswaarden en moet je extra alert zijn op de eerste tekenen van hoefbevangen en spierbevangen (harde manenkam bijv. kán een eerste teken van HB zijn) en ik kan me zo voorstellen dat alle spieren en organen wel wat van die hoge concentraties meekrijgen, dus wellicht heeft het koliekerige wel daarmee te maken?