[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:06

Die gouden glans was denk ik ver te vinden vandaag bij Djuun :') Combinatie van vochtige roundpen lekker zonder deken :) Ze zag er niet uit vanavond :)) Zelfs dr vlecht was uit de manen, omdat ze zo had staan poetsen met dr bff :D Heerlijk hoor :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:08

Hahaha bij geisha ook niet hoor nu ik haar niet uitgebreid kan poetsen.. :') ze had zo'n typisch binnenpaard uitstraling. Lekker schoon, glad, witte voetjes, schone staart. En nuu heb ik ook een varkebier! :') :D

Agh, liever dat dan een ongelukkig blinkend schoon paard :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:11

Mee eens. Laat mn paard maar lekker een varken zijn hoor ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:13

Doet ze goed Kelly!
Djuun had de boel bij elkaar gekrijst :') KOM niet aan m'n kont! KIJK ook niet naar m'n kont, hier, schop, mep, gil, krijs....
Das Djuun :') De enige van wie ze dat pikt is haar bff :Y) En zelfs hij krijgt weleens klappen _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:21

Jup, paar weken geleden nog, kijk maar linksonder, dat is haar bff :')
Afbeelding

Bff als het Djuun uitkomt iig :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:22

Ik heb ook een IJslands Varken op het moment :')

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 01:08

Hahaha ja geweldig! Die djuun! Nu doet geisha dat ook als een (ruin!) Te opdringerig word bij haar billen maar laat geisha nou nét hengstig zijn geworden. Gewoon SPONTAAN toen ze de kudde in ging . :')

En tja, dan laat ze iets meer toe haha!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:24

Heerlijke foto's, Ilona!

Wat fijn dat je een zadel hebt gevonden, Nicky, op naar mooie ritjes!

Welkom terug, Nicky, hopelijk heb je lekker weer iets met Ludo kunnen doen!

Lastig, die harde manenkam van Set, Katja. Kan je haar niet op alleen een vitaminebrokje zetten, bijvoorbeeld Marstall Force? Dan krijgt ze alles wat ze nodig heeft. In het gras zit nu natuurlijk ook wel weer wat nu het boven de 10 graden is.

Ik ben ook zo benieuwd voor welke hengst je gaat, Joyce!

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan, Adawi! Ik voerde mijn merrie toen ze jong was vooral onbeperkt ruwvoer en daarbij vitamine- en mineralenbrokjes. Als ze in een groeispurt zat, vulde ik het aan met Seniores Priores. Daar heeft zij het altijd heel fijn op gedaan.

Leuke foto's van Geisha, wat fijn dat het goed gaat met jullie, Kelly! Ben benieuwd hoe het onder het zadel gaat! Ely werd trouwens ook altijd spontaan hengstig van nieuwe paarden, mutsie.

Helaas staat Dos weer een beetje stil in het proces van aankomen :(:) Dus dat wordt voorlopig nog geen rijden helaas.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:26

Annika Marstall wordt hier niet verkocht, dus dan moet ik het gaan bestellen.. Ik heb zelf sterk het gevoel dat het door het gras komt, want ik voer al zolang hetzelfde.. In de zomer voerde ik hetzelfde als nu, dus dan vind ik het gek dat het nu ineens mis gaat.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:38

Geisha ziet er heel tevreden uit Kelly! Wat een mooie blonde manen heeft ze, ik vind het op het filmpje nog wel meevallen met het rechte :)

Oow Djuun en haar bff als het der uitkomt _O- Is dat een ruin? Die ruinen hier zijn soms ook zo sullig terwijl de merries dan echt zo kijken van: duuuhhh, snap je nou nog niet dat ik je niet in mn buurt wil :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:42

set_elkol schreef:
Annika Marstall wordt hier niet verkocht, dus dan moet ik het gaan bestellen.. Ik heb zelf sterk het gevoel dat het door het gras komt, want ik voer al zolang hetzelfde.. In de zomer voerde ik hetzelfde als nu, dus dan vind ik het gek dat het nu ineens mis gaat.

Ik moest Marstall ook altijd bestellen, best irritant.
Ely had ik deze zomer op Pavo Vital staan, dat was tenminste goed te verkrijgen (en de Force at ze op een gegeven moment niet meer, zucht...)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:45

Haha moeilijk he dan, Set eet tot nu toe alles wat ik maar voer :P Ik vind het gewoon gek dat ik al in de zomer muesli bij voerde, of eigenlijk het gehele jaar, en er nooit iets aan de hand was. En dan ineens in de winter..! Maf paard.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:47

set_elkol schreef:
Haha moeilijk he dan, Set eet tot nu toe alles wat ik maar voer :P Ik vind het gewoon gek dat ik al in de zomer muesli bij voerde, of eigenlijk het gehele jaar, en er nooit iets aan de hand was. En dan ineens in de winter..! Maf paard.

Bijzonder is dat dan toch... Gewoon goed in de gaten houden maar! Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik aan de hand van de foto's die je plaatst wel het idee heb dat ze aankomt, dus ze krijgt dan denk ik blijkbaar toch te veel binnen...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:51

Mm haar schouders en billen en nek zijn verder echt kippig en plat, het enige wat erbij is gekomen zit op de flank/buikje. En nu dus een stijve nek wat denk ik door suikers komt. Ze was in oktober echt enorm rond inderdaad, en toen was haar buik keihard, dat was de eerste 3 maand van de dracht. en op dit moment is het juist weer minder rond allemaal. Tenminste, ik vind haar nu weer vele malen minder dik, de enige bolling zit echt precies op de flank:

Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:53

set_elkol schreef:
Mm haar schouders en billen en nek zijn verder echt kippig en plat, het enige wat erbij is gekomen zit op de flank/buikje. En nu dus een stijve nek wat denk ik door suikers komt. Ze was in oktober echt enorm rond inderdaad, en toen was haar buik keihard, dat was de eerste 3 maand van de dracht. en op dit moment is het juist weer minder rond allemaal. Tenminste, ik vind haar nu weer vele malen minder dik, de bolling zit echt precies op de flank:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0592_n.jpg

Hmm dan heb ik het verkeerd gezien, excuus!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:56

Nee je hebt op zich helemaal gelijk hoor, ze was echt huge, dit was in oktober: (ook weer alleen de buik :wow: )

Afbeelding

Maar ik voel en zie nu verder helemaal geen vet op andere plekken, en ze is dus ook verder niet veranderd qua humeur of energie, daarom weet ik ook echt niet welke stappen ik nu het best kan nemen. Wel heel erg bedankt voor het meedenken want ik weet het echt even niet. Iedereen helpt zo fijn hier, Siel en Letizia dachten ook al met me mee.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:59

Ik zie nu wel echt een drachtig buikje anders, en dat had in oktober nog niet echt diezelfde vorm :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:03

Het is ook lastig, Katja.
Ik had ook zoiets met Dos, die ging van de zomer opeens schuren en na een tijd hield ze er ook weer opeens mee op :?

Zit in spanning te wachten op m'n swabs, dan kan ik eindelijk Doortje's DNA laten vergelijken *\o/* Ik kom er eindelijk weer aan toe om me hier op te verheugen haha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:06

Klopt Eline, de eerste 3 maand van de dracht had ze een harde buik (net als sommige zwangere vrouwen). Echt keihard en opgeblazen, mocht het niet eens aanraken, dat is die tweede foto. Nu heeft ze een gewoon dracht-bollinkje.

Spannend met Doortjes DNA! :))

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:15

Lastig hoor Kat! Ik heb het weleens gevoeld bij een paard die magnesium tekort had, maar dat was niet alleen de manenkam, de hele nek voelde stijf en paard had vetophopingen vlak onder de manenkam (schijnt typisch verschijnsel te zijn) In merriebrok zit wel veel magnesium maar weet natuurlijk niet of dit de oorzaak is bij Set en hoe haar manenkam voelt. Wat Annika zegt zou natuurlijk ook goed kunnen, maar zoals je aangeeft is ze niet echt dik (behalve haar babybuikje) Anders gewoon de DA om advies vragen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:16

Ze moet eind deze maand sowieso ge-ent worden, dat kan ik natuurlijk ook eerder doen toch? Dan kan ik meteen vragen hoe dat zit.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:18

Ja precies, vragen kan nooit kwaad :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:44

Mm in dikke buiken staat net dit:

ShamalArabs schreef:
Krijgt hij ook nog gras momenteel? Want nu het gras constant tussen wel en niet groeien zit qua temperatuur heb je hoge fructaangehaltes en plotseling hogere voedingswaarden en moet je extra alert zijn op de eerste tekenen van hoefbevangen en spierbevangen (harde manenkam bijv. kán een eerste teken van HB zijn) en ik kan me zo voorstellen dat alle spieren en organen wel wat van die hoge concentraties meekrijgen, dus wellicht heeft het koliekerige wel daarmee te maken?

Dus misschien heb ik dan toch gelijk wat het gras betreft..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:48

Daar zit wat in, maar ik heb er zelf niet genoeg verstand van om tips te geven, dus sorry!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:51

Ja, dat zou een goede verklaring kunnen zijn, klinkt ook logisch m.b.t. jouw verhaal (vd zomer nog nergens last van, nu wel)