Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

raven

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:06

Thanks kim, zijn ook heel blij met hem. Leuk dat je samen met je vader kan gaan lessen altijd fijn om je passie te delen

Jes balen zeg met die hengstigheid van Nadja. Wel fijn dat ze bij je zelf meer onderzoek gaan doen. Hoop dat er wat uitkomt waar ze wat aan kunnen doen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 20:35

Blegh ja hengstigheid... Nou Jes, je hebt ervaring met PiepTie hahaha! :D
Als t echt niet te doen is regumate hoor! Al moet ik zeggen dat Tie na haar laatste dracht echt goed te handelen is. Was eerst echt anders....

Joyce hij is zo leuk! Jeej, je bent gewoon hengstenboer! :D
Hoop heel hard dat jullie huis snel verkocht is en dat je samen met Pat aan het volgende hoofdstuk kunt gaan beginnen.

Kim, echt zo tof te lezen hoe jullie dat delen. Ben ik echt best jaloers op hoor! Al raken m'n ouders stilletjes aan iets meer betrokken. Ook hoop ik ook net als Nance m'n liefde voor de horsies te kunnen delen met m'n kind, lijkt me niks mooiers, maar kleine kans. Yul wil alleen "aanjagen" op t moment... :')
Oh en de 15e? Dat is vandaag!!!
Hoe is het gegaan?!!! :):)

Sorry sorry dat ik laatste tijd niet zo actief geweest ben. Ben meer gaan werken en zo met de horsies erbij en meerdere fora, pffff... Maar ga m'n best doen hoor want zitten hier zulke toffe lui!
Ben ook heel benieuwd hoe het met jullie en jullie beesjes gaat?

Nu Kiki weg is ben ik weer beetje bij beetje Jazzy aan t oppakken die het echt leuk vindt om hard te werken en te showen. Zo een fijn paard!❤️
Tie gaat goed met haar bijrijdster. Is natuurlijk wel weer even zoeken maar ze lessen fanatiek en ik denk dat ze t echt leuk gaan doen in de W & J volgend jaar.

Afbeelding

Dit was de lope... :+

Nour gaat soms helemaal top en soms helemaal ruk. Hij is echt aan t puberen en ik doe mijn uiterste best mijn emoties er buiten te laten of te gaan micromanagen.
Ik merk dat als we trainen voor Endurance alles zo vanzelfsprekend gaat dus vooralsnog denk ik dat zijn carrière vooral daar ligt. We zien wel. Zijn volop aan t lessen en dat kan natuurlijk nooit kwaad!

En ja, toen stond er in ene een kleine grote meid weer op stal!
Wil je me geloven als ik zeg dat dat voelt alsof ik een nieuw paard heb?
Ik ben dol op Zahra, wat n gaaf dier! Zo een mooi karakter! Slim, innemend en behoorlijk dominant (ze staat samen met Tie in grote loopstal maar steelt haar eten, echt errug!!! :oo )
Heb haar gisteren, samen met mama Tie, mee naar les genomen. Mooie ervaring al heeft ze wel de hele stal bij elkaar geblèrd hihi! :=
Irene heeft lekker met haar gewerkt. D'r eerste kleuterlesje, en ze deed t super! Heel erg genoten! :)

Afbeelding

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:30

Jeetje Yil wat word Zahra toch knap! Zooo benieuwd hoe die uitgroeit!
En Nour... Ja dat is de leeftijd. En het hoeft ook niet altijd perfect te gaan hè! Zolang jullie maar blijven genieten.

Jaaa de 15e is vandaag! Kwam vanmiddag op stal. Super prut weer natuurlijk. Madam Heaven lag te slapen in de wei haha. De normale vrachtwagen was weg. Ja verkocht. Pak die andere maar.
Nou dan haal je een 3 jarige merrie uit de wei. Gooit haar op een volledig onbekende vrachtwagen. Rijd naar wedstrijd locatie. Zadelt buiten in de wind en regen op. En dan ga je super lekker inrijden! Haha dat was zo leuk. 10 paarden in de bak en het enige wat Heaven dacht was "ik ga ze eens een poepie laten ruiken!" En ze boos aankijken als de dichtbij komen haha.
Gaan we de proef rijden. Is ze onzeker omdat ze ineens alleen is. Doe ik een spin te veel zijn we heel even allebei de kluts kwijt en hebben we een super einde met een van de beste rundowns die we ooit gehad hebben. Wel een zero score maar toch zeer happy met die kleine gup!

Gucci kon helaas niet mee. Die heeft vorige week een klap gehad op zijn bovenbeen en heeft hem zelfs een dag helemaal niet kunnen bewegen. (Twee uur lang je paard uit de wei halen omdat je bij iedere stap zijn linker voorbeen moet verzetten anders valt hij om. Echt fijn.)
Dus die heeft nog even rust. Hoop aankomende week weer te kunnen beginnen. Schietberg gaat hem dus ook niet worden want dat is over minder dan een maand en zijn nog wel even bezig voor hij weer vol mag belasten. Dus zetten we onze zinnen nu op Nistelreining! 31 januari in Nistelrode! Bij Jes dus!

En dan ook nog de Max update. Die staat nog steeds bij Wendy. En niet omdat het niet goed gaat. Niet omdat we hem niet graag in de kudde willen hebben. Maar omdat hij het zo goed doet dat hij nu wedstrijdklaar word gemaakt! Oh en vriendlief word nu ook wedstrijd klaar gemaakt haha. Ze leren zo veel samen en je ziet ze groeien als team! Zoals het op de grond al was word het nu ook onder het zadel. Toppertjes!

Zo geloof dat jullie nu weer een beetje op de hoogte zijn hahaha.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 21:59

Zo niet!!! We missen de plaatjes! <<) :P

Super cool hoe het gaat met de horsies én vriendlief natuurlijk! Nu helemáál jaloers haha!!! :D
Stoere Heaven! Wat n toppertje!!!! +:)+
Oh wat leuk bij Jes! Ik zet m ff in m'n agenda, wellicht leuk om te komen kijken als t lukt! :)

Enne... Bedankt voor de opsteker. Ja, als t zo rot gaat is t lastig om te kunnen genieten maar dag later weer top dus die momenten pak ik dan zeker! {:}

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:12

Laat je a-technische moeder de foto maken en dan krijg je dit... wel de enige die ik heb van vandaag haha.
Afbeelding

En dan van 2 weken geleden. Zo vader zo dochter :D
Afbeelding

Ik zal deze week weer even foto's maken van Max. Die kennen jullie niet meer terug! Staat op een groeidieet bij Wendy haha! Ziet er echt toppie uit!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:42

Aaaah wat super nieuws kimberly!
Fijn dat heaven en maximaal zo goed gaan. Ben heel benieuwd ook naar de foto's van max.

Yildiz fijn om te lezen dat zarah het zo goed doet.
Tie gaat dus ook lekker met lisanne. Mooi! Kunnen ze mooi aan de slagroom volgend seizoen.
Net als jij met nour. Kun je hem nou al starten of moet je eerst nog met Tie punten pakken.

En jaaaaa reining wedstrijd bij ons.
Super leuk! Ik ben een werkende vrijwilliger die dag, maar zo ontzettend leuk! Ben benieuwd of het een beetje druk wil worden. :)

De hengstigheid is nu weer verdwenen gelukkig. Hopelijk blijft het nu wat minder of nog liever... weg!
Nou ja, komt vast goed.
Volgend jaar gaan we dekken. Ik hoop dat dit goed gaat uitpakken. Stiekem kijk ik er erg naar uit. Ik denk dat ze een goede moeder kan worden.
Keus is trouwens ook definitief gemaakt. (Mits joep er ook helemaal achter staat om te gaan dekken al, hij twijfelt nog een beetje).

De wedstrijden gaan ook goed hier.
Inmiddels over de helft voor de benodigde winstpunten voor de L1.
Ook ben ik gevraagd om een 4 jarige kwpn merrie te gaan rijden en uit te brengen in de sport. Dat leek me ook weer een mooie uitdaging dus daar ben ik nu ook lekker mee aan de slag.
Afgelopen donderdag eerste HC wedstrijdjes gelopen en we zouden hier gewonnen hebben.
Vanaf januari gaan we echt starten.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:52

Kim wat een goed nieuws en spannend zeg met Max en je vriend. De foto die je moeder gemaakt heeft heeft wel wat ;)

Yil leuk dat je met het monster aan de gang bent gegaan. Wat fijn dat Tie zo goed gaat met je bijrijdster rij je haar zelf helemaal niet meer? HA Ha die Nour lekker stout.

Jes leuke merrie om bij te rijden en ben benieuwd hoe jullie het gaan doen. Nadja gaat ook super, vindt het echt prachtig om te zien van hoe diep jullie komen en hoe sterk jullie samen nu zijn en alleen nog maar sterker worden. De twijfel van Joep kan ik me wel goed voorstellen hoor. Maar net wat je zegt nog tijd zat om er aan te wennen. Ben benieuwd welke keus hengst het geworden is.

Gister hebben wij les gehad bij ons op stal van Paulette. Patrick op Boy, ha ha ja jullie lezen het goed. Aan Boy kan je heel erg merken dat die lang heeft stil gestaan (erg stijf en denk toch ook wel zijn leeftijd erbij)Patrick en Boy hadden samen een miscommunicatie waardoor ik even heb in moeten grijpen anders had Pat over de bakrand op het beton gelegen. Heel even aan de longeerlijn laten rennen en daarna is Pat weer opgestapt en heeft super gereden.

Zelf heb ik met het kleine rooie monster les gehad en wat kan ik hem toch achter het behang plakken op zulke momenten. Als ik alleen met hem aan het werk ben zonder les, doet die alles en is die mega braaf. Maar gister met de les zo niet willen opletten, bijten en in me ruimte lopen heel irritant. Hij reageerde ook weer vrij heftig op de merries dus een paar luiken dicht gedaan. Op het laatste deed hij het wel super maar zit nog wel veel werk aan. Hebben de tijd, heb ook besloten om hem nog een jaar lekker te geven om uit te groeien. Voor nu gaan we aan de slag met veel grondwerk, dubbele lijnen, volgend jaar wil ik graag de 4 wedstrijden van de Dawra starten met de in hand onderdelen. En we willen hem ook nog laten showen op de keuringen voor het echie nu mag die nog een jaar bij de junioren.

Vrijdag moeten we met onze pup naar het S-D-U in Utrecht (speciaal dieren ziekenhuis) want die loopt al geruime tijd kreupel en voor zo'n jonge hond is dat niet normaal. Nu maar duimen dat daar niks raars uitkomt. Raven gaat heel rustig aan de goede kant op hij loopt nog niet zuiver maar hij belast zijn been gelukkig wel weer.
Kas gaat per 1 december verhuizen naar een andere opfok. Helaas totaal niet in de buurt maar wel tussen Arabiertjes en ik hoop dat die het daar beter naar zijn zin krijgt dan waar die nu staat.

We wachten nog op antwoord van de kijkers van vorige week deze gingen een afspraak maken bij hun adviseur om te kijken wat hun mogelijkheden zijn. En als alles doorgaat hebben we vrijdag ochtend ook weer een kijker. Hoop zo dat we dit jaar het huis nog kunnen verkopen en dan door kan gaan met de plannen die we aan het maken zijn voor als we de paarden aan huis hebben.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 19:15

Jeee, plaatjes! Bekende stek hihi. Leuk zo met je pa en idd die eerste foto heeft wel wat. Iets nostalgisch.
Was er dan niemand op stal die wat plaatjes heeft getrokken? Nou ja de volgende iemand regelen hoor! :P ;)
Benieuwd naar de Maxplaten.

Leuk Jes, weer een hoop nieuwe dingen om naar uit te kijken!
Wat is HC? :o

Oh jullie les was dus wel doorgegaan? Ja scheelt natuurlijk zo ene binnenbak. Jee Pat op Boy dat had ik echt willen zien! En al doende leert men natuurlijk. Gaan ze een vaste combi worden? Mannen bij de DAWRA kunnen we hard gebruiken.
En kleine jongetjes worden groot hihi, dus ook bij Mini de puberteit begonnen. Ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen volgend seizoen. Door wie gaan jullie hem voor laten brengen? Of zelf doen, Pat deed het toch hartstikke goed verleden jaar bij de Amateur?
Arm pupsel... :(:) Ik duim voor jullie!

En jawel ik rij Tie nog steeds ook zelf. Lisanne is echt fanatiek, drie keer in de week dus ik pak zelf nog 1 keer erbij of als ze in het buitenland zit dan neem ik het over.
Idd Jes, moet haar waarschijnlijk nog twee keer starten in de Endurance: 1 keer K1 en 1 keer K2. Ik heb een verzoek voor dispensatie aangevraagd, nog geen antwoord op, maar ik vrees met grote vreze... Gelukkig wel een heel langdurig mooi (endurance/DA) opbouwschema gevolgd en tot dusver gaat ze er super op. Heel blij mee.
In maart ga ik ook beginnen met dekken met Magic dus ja, we zien wel waar het schip strand. De fokkerij heeft voor Tie nu prioriteit dus even goed plannen hoe en wat en wat niet gaat, gaat niet. Wellicht kan ik anders nog met een paard van iemand anders K2 starten en kan Nour lekker gaaaan!!! {:}
Ik hoop ook met hem nog wat riddens te pakken en DAWRA. Vandaag was ie weer achterlijk goed bezig, dat ik na 15-20 minuten ben afgestapt. Goed is goed.
Maar ja, morgen kan het weer anders zijn he! _O-

Glenn, hoe is het met u? :)

En Marije? Hoe gaat het met jou en Danekind?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:15

HC is Horse Concours dwz dat je betaald om mee te rijden, maar niet mee dingt voor de prijzen of winstpunten-verliespunten.
Dus om te oefenen dus eigenlijk maar wel met jury oordeel.

Fijn dat Tie en ook lisanne zo lekker gaan en wat super van nour!
Ja goed is goed idd.

Joyce wat leuk te horen dat jullie weer hebben gelest. En ook pat gelest. Is maar goed dat je erbij was dus hihi :P

Wat vervelend van de pup zeg....
Hopelijk is het niet al te ernstig.
En wat goed dat jullie huis toch wel aardig in de markt ligt zo qua kijkers. Nu hopelijk ook snel een serieuze bieder. Ik duim voor jullie.

Ja ik snap ook wel dat joep nog wat terughoudend is hoor. We zullen zien hoe het gaat lopen. De hengstenhouder is inmiddels ook op de hoogte van de situatie dus komt goed. Anders nog een keer samen daar heen. ;) misschien is ie dan wel overtuigd.
We zien het wel. :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:18

En Joyce heel erg bedankt voor je lieve woorden.
Ja, nadya en ik komen uit een diep dal. Dat is zeker waar. Maar onze band word alleen maar sterker en sterker. Een knuffelpaard zal het nooit worden. Daar is ze te verwaand voor. Maar prestaties leveren kan ze zeker wel. Ze gaat Door het vuur voor mij en daarom zijn we samen zo sterk. :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:23

Ha ha daar is het een merrie voor Jes. Jullie horen gewoon bij elkaar.

Willen jullie vrijdag en volgende week dinsdag ff duimen dan hebben we weer kijkers. Vrijdag 1 daarna met Bam naar het ziekenhuis, en dinsdag 2 kijkers.

Ha ha ja er zijn veel mensen die de combi Pat en Boy wel willen zien. Hij heeft gezegd dat die er nu vaker op gaat zitten maar de tijd zal het leren. Gister is Pat helaas van de weg gereden met de auto van mijn vader en vandaag had die toch meer last van de klap en is nu richting de dokter. Ben benieuwd wat er uit gaat komen. De schade aan de auto is gelukkig bijna allemaal lak schade wel is de achterruit bij de bank er uitgeklapt. De auto staat nu voor reparatie bij de garage waarschijnlijk moet die ook helemaal opnieuw gespoten worden.

Yil het zal niet voorkomen dat je patrick ziet starten met geen van de paarden alleen een keuring rennen vindt die leuk de rest is voor mij zegt die. En straks mee naar buiten dat vindt die wel leuk. We willen eerst gaan kijken als we les nemen in het voorbrengen hoe het gaat en anders een voorbrenger kiezen

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 12:49

Joyce! :oo Wat heftig! Jeezusmina zeg! Hoop idd dat het meevalt, en geen whiplash oid. Beterschap in ieder geval voor Pat! :(:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:23

jeetje joyce wat schrikken!
Hopelijk valt t mee?

Tuurlijk duimen we mee voor die belangrijke dagen! ;)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:44

Pat moet een aantal dagen rustig aan doen van de dokter die is de hele week thuis en moet drukte en fel licht vermijden om eventuele migraine aanvallen te voorkomen. Verder gaat het goed hoor met hem gelukkig en wordt de auto al weer gemaakt. Komt allemaal goed

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 20:58

Wens m beterschap van mij!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:53

Fijn te horen dat het mee valt Joyce. Beterschap voor pat.

Ik heb vanmorgen ook weer mijn ziekenhuisrondje gehad.
Reumatoloog, onderzoeken, 7 buisjes bloed getapt, röntgenfoto's gemaakt van handen en voeten en moet nu nog terug komen voor echo van me handen. Daarna uitslag.
Dus nog maar even afwachten dan.

Helaas ook nadya in de lappenmand.
Kreupel. Nee niet in de benen, maar lijkt vanuit de lendenen/rug te komen. Dus fysiotherapeut gebeld en hij komt donderdag zijn mening geven. Dinsdag komt ook de zadelpasser terug om te kijken of het zadel nog wel goed ligt.
Dus nu verplicht op rust. :(

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:17

Dank je wel meiden. Ik ga het doorgeven.

Jeetje Jes wat balen zowel jij als Nadya in de lappenmand hoop dat het snel beter gaat.

Hier verder vrij rustig, Raven gaat gelukkig weer de goede kant op.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:33

Beterschap Joyce met Patrick! Kalm an!

He wat jammer Jes nu het net zo lekker gaat... Wat voor zadel heb je er nu op liggen?

Hoe gaat het met Gucci nu?

Hier alles prima! Zondag in de vliegende storm les gehad. Achtjes met een boog stelling en daarna de andere boog contrastelling. En daarna een boog heup eruit en de andere boog heup naar binnen (travers). Donders wat moeilijk _O- Moet elke keer in de gaten houden dat ik benen omzet en stelling vasthoud. En dat paard niet op z'n linkerschouder valt, want dat wil ie graag. Stond door de storm op het punt van afbellen (bak was ook vreselijk en dat is ie bijna nooit) maar ben blij dat ik toch heb doorgezet :) We zitten dus weer richting stijgende lijn! Galop gaat ook steeds beter!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:53

wat fijn om te horen marije dat jullie zo lekker gaan.
Heerlijk is dat he als zje zo lekker vooruitgang voelt. Heerlijk

Ik heb er nu een JC Saphir op liggen. Why?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:05

Ben ik altijd nieuwsgierig naar :D

Dat zadel ligt bij mij op stal ook voor één van de Arabs. Wel een fijn ding.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:23

oooh vandaar haha.
Ja is een erg fijn zadel. En dit zadel zou het beste passen op nadya.
Maar wil nu toch nog eens alles na kijken voor controle. Zodat ik zeker weet dat het niet daar aan kan liggen. :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 13:08

Pittige oefeningen Marije! Super dat het zo lekker gaat! :)

Hey wat balen Jes. Beterschap voor beiden. :(:)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:24

ha ha ben je de banaantjes aan het oefenen, daar had ik altijd zoveel moeite mee of moest heel hard lachen als het ineens lukte. Fijn dat jullie weer in de stijgende lijn zitten

JC zadel zijn zeker fijn.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:31

Jeetje Jes wat een gedoe. Hopen dat jullie snel weer samen lekker aan de gang kunnen...

Haha leuke oefeningen hè Marije... Hier ook altijd frustratie afgewisseld met de slappe lach als ik die oefeningen doe. Gucci kan het ene moment er niks van bakken en ineens zie je een lampje aan gaan en hoppa daar issie. Haha.

Wat heftig Joyce... Heel veel succes...

Hier is vandaag vriendlief weer gaan lessen. Nog steeds braaf 2 keer per week en dan zie je ze groeien samen.
En een paar plaatjes geschoten!

Word maar eens niet verliefd op dat koppie. Die ogen... ohja en die ernaast is ook wel heel leuk haha ;)
Afbeelding

Galopjes. Waar eerst zo veel spanning zat kunnen ze er nu allebei van genieten!
Afbeelding

Spinnen! Snel gaat Max niet zo graag maar zo sierlijk met zijn benen dat het hypnotiserend werkt!
Afbeelding

Ze blijven gard werken en waar het doel eerst was een handelbaar paard eruit te krijgen zetten ze nu samen hun zinnen op wedstrijden rijden. Hoe alles toch kan veranderen als het goed gaat haha.

Gucci kan weer lekker lopen heeft nergens last meer van alleen zelf fysiek echt slecht nu. Zaterdag housewarming dus nog super veel te doen dus Gucci mag lekker spelen(vind hij echt heel erg haha) en dan pak ik hen volgende week weer echt op. Hoop ik. Als mijn lichaam weer gaat functioneren.

Lastig is dit toch hoor. Ben toch aan het denken om Gucci eind van de winter op stal te gaan zetten bij Wendy zodat het voor mij fysiek iets makkelijker word om hem weer echt goed op te pakken... met alles buiten (weide poetsplaats bak) is het toch een heel stuk onhandiger voor mij. Maar daar ben ik nog niet over uit..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:47

:o Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb in het verleden (18 jaar geleden) ook western gereden en ergens blijft het kriebelen om weer te gaan doen :x
Sinds een paar weken mag ik mij een trotse bezitter noemen van een twee jarige (vind ik vooral zelf) prachtige AV ruin Shym waar ik vooral veel mee wil gaan buitenrijden.
Helaas zijn hier weinig mogelijkheden om westernlessen te krijgen geloof ik dus dat wordt een uitdaging :D

Zijn jullie allemaal lid van de DAWRA of gewoon van de WRAN? Of is dat tegenwoordig iets anders.. >;)