[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:41

Hier ook fjordenmanen, zo dik, en een sprietenstaart :+

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:27

Hier een lekkere bos manen en staart. Manen en staart doe ik af en toe wat cowboy magic in, even in laten trekken en voorzichtig uit de klit halen. Dat Cowboy Magic heb ik kado gehad. Het is een soort gel die je in het haar doet. Dat is wel makkelijker dan een spuitbus vind ik, alhoewel het Vos niet uitmaakt. Het schijnt best duur te zijn, maar het staat al twee jaar in mijn kastje en is nog maar voor de helft gebruikt.

Mijn eerste paard heb ik een fjorden coupe gegeven, die had zulk sprieterig half lang haar. Dat werd nooit echt lang, en ook nooit zo netjes als het lang was.
Je zou idd een efileer schaar kunnen proberen. Of wat hapjes knippen, maar dat lijkt me wel risico geven.
Of in een keer alles er af zoals op de foto's hier boven. En dan laten groeien. Je schijnt ook van die extensions in de manen te kunnen laten zetten. Maar dat kost wel wat, en je moet het ook bijhouden.

Wat een prijzen voor die dekjes zeg. Maar er zal vast wel iemand zijn die dat geweldig vind, oma's tafelkleedje :') .

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:33

Ik heb ook Cowboy Magic, Set is als de dood voor spuitbussen dus die gel is inderdaad wel fijn en het werkt super.

komen mijn manen voorbeeldjes weer:

Afbeelding

Afbeelding

na stukje groeien: lelijk!
Afbeelding

en zo mooi als ze schoon zijn <<) Hier vind ik Sets echt op haar knapst van afgelopen jaar.

Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:15

Wat een gedoe in je Yus-topic, Joyce. Kunnen ze dat niet even in PB zeggen inderdaad? Ben zo benieuwd welke hengst je voor haar gaat kiezen!

Ziet eruit als een heerlijke wandeling, Nicky!

Doen wat goed voelt, Kelly. Misschien een tijdje wat minder poetsen? Ik heb ook een merrie die gewoon niet zo houdt van al dat getut en gefrut.

Ely heeft heel veel manen, maar helaas weinig staart. Bij Dos is het andersom.

Bij Ely komen echt de bossen haar ervan af, niet normaal! Gisteravond ging ik nog even langs om haar voetje te doen, lag ze lekker te slapen <3 nog maar 80 dagen tot uitgerekende datum!

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:02

spannend annika :=
ik moet nog iets langer wachten op de eerste :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:08

Ik zie nu pas de mini discussie in Yus haar ITP. Idioot mens daar. Maar zo zei mijn nieuwe staleigenaresse gister: 'met veel paardenmensen is een hoop mis'. Dus dat :)!

Kel, je moet inderdaad doen wat goed voelt. Ze is nog jong. Bouw je band op en werk vanuit wederzijds respect. Arabieren zijn soms linkmichels. Zo zijn er mensen die Princesa niet kunnen pakken omdat zij hen niet vertrouwt. Ik kan proberen daar verandering in te brengen, of me erbij neerleggen dat zij soms meer mensenkennis heeft dan ik.

Over manen... Ses was voor de keuringen ook flink geschoren. Maar alleen het eerste halsdeel. Ik kam haar manen nooit. Anderhalf jaar geleden waren het nog sneue plukjes en nu gewoon een volle bos. Maar wanneer je vindt dat het niet mooi groeit zit er niks anders op dan scheren. En het groeit zo weer aan hoor. Je hebt even een punkie, maar dat trekt gauw bij. Je kan ook met een uitdunschaar aan de gang. Maar dat is best lastig. Ik knip sowieso liever niet omdat er dan op de een of andere manier meer af gaat dan in de eerste instantie bedoeld... :')

Ik heb gister mijn stal uitgezocht :). Ses gaat lekker met haar snuitje in het zonnetje, kortom...ze heeft een raam in haar nieuwe box met overdag de zon erop. In de Lente/Zomer uiteraard sowieso naar buiten. Ik kan niet wachten om te gaan. Ik word momenteel al niet heel aardig meer behandeld... Niet heel erg leuk. Maar goed, dat zijn mensen nu eenmaal....

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:14

Met een hoop paardenmensen is zeker wat mis!gek wereldje is het toxh.. := :D .

Linkmichels? Die snap ik niet :=
Blond?

Ja de manen van geisha zijn echt sinds de knipbeurt al het dubbele in lengte en dikte maar die rechte onderkant irriteert me.. dacht dat dat wel weg zou trekken ofzo.. :')

Wat vervelend dat je niet leuk behandeld word zeg! Wanneer ga je verhuizen? Wel fijn dat je je keuze hebt gemaakt!

Ik ga er denk ik vd week een keer op en dan kijk ik samen met me instructrice of het verstandig is om haar op te pakken of dat ik dr nog even moet "laten staan". Ik hoop dat ze gauw de kudde in gaat!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:20

Met linkmichel bedoel ik dat ze best slim/gewiekst en af en toe ook echt gemeen kunnen zijn. Het zijn trotse paarden. Maar ook paarden die absoluut een "baas" (naar woord) moeten hebben. Soms kun je niet anders dan wederzijds respect afdwingen. En dan bedoel ik niet compleet in elkaar rammen zoals sommige mensen denken dat ze respect kunnen krijgen.

De 31ste ga ik verhuizen.. Het wordt een lange maand zo... Blegh....

Kijk het idd aan met je instructrice. Zij kijkt er ook objectief naar en ziet hoe haar ontwikkeling tot nu toe is. Nooit haast hebben. Sommige paarden hebben wat meer tijd nodig om "groot" te worden :)!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:38

Dan duurt een maand heel lang Lilian. Wel gezellig dat je bij ons op stal komt!.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:46

Ja ik heb er vreselijk veel zin in! Hoe ging je wedstrijd gister? Je vrachtwagen wel weer gewoon gestart?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:51

Ja, jammer dat zoiets op die manier gemeld moet worden. Ik vind het prima als mensen een mening hebben en sta best open voor een discussie, maar als ik word bestempeld als een eersteklas dierenbeul ben ik er gauw zat van. Ik snap heel goed dat mensen het spannend vinden gezien haar leeftijd en voorgeschiedenis, maar de dierenarts heeft gezegd dat ze met haar huidige gezondheid+medisch verhaal prima een veulentje kan dragen. Als het misgaat is het niet om haar longen. Dracht geeft altijd een risico, makkelijk zat.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:53

jazeker, nieuwe accu erin en klaar. Twee winstpunten, eerste en tweede prijs. Snap het zelf niet, was absoluut niet tevreden.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:00

Dat ken ik! Blijkbaar doe je het dan toch gewoon goed Jeannette!

Wel leuk, we komen met twee Arabiertjes jullie kant op :). Dus je bent niet meer de enige :).

Dracht geeft inderdaad altijd risico. Maar als de DA groen licht geeft, dan zit het toch wel goed met het vermogen van de merrie om een veulen te dragen!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:06

Aha, ja dat is zeker waar. Ik wil er achter komen of geisha left of rightminded is want dan weet ik of dr gedrag angst is of dominantie. Iemand enig idee hoe ik daar achter kan komen?

Nee haast hebben we zeker niet. Als we besluiten haar op te pakken zal dat 1 x per week zijn. En zodra het goed gaat een pauze inlassen en zo verder. Geeft wel meer afwisseling voor geisha.

Trouwens, de moeder van geisha is inmiddels 23 ofzo en is ook prima gegaan altijd.

Ja een maand duurt heel lang dan!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:32

Fijn Lilian dat je een nieuwe stal hebt gevonden! Nog een maandje uitzingen...

Ik wacht op de zadelmaker. Al een half uur te laat, heb ik zo'n hekel aan :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:37

Bij mij was ze netjes op tijd :P Succes!!

Voor je het weet is het voorbij Lilian :)

Ik zou de manen niet afscheren maar gewoon de tijd geven, ws gaat het vanzelf wel natuurlijker hangen :)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:48

Wie komt er dan nog meer Lilian?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:50

Sylvia met A.F. Thabay :). Ons doel is om de KWPN'ers in de minderheid te krijgen ;). Hihi, geintje natuurlijk.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:56

Lastig hoor Kelly! Eerst met instructie erbij is wel goed natuurlijk :j Moeilijk hoor, op je gevoel afgaan denk ik...

Wat een prijzen voor die dekjes Nicky :oo En idd ook nog spuuglelijk :')

Manen... al onze paarden zijn wel gezegend met een mooie dikke bos. Maar Moyo spant de kroon, die krijgt zulke mooie lange manen :~ Hmm... ik zou het ook niet zo heel snel afscheren maar even de tijd geven om te groeien, misschien dat het dan idd wel weer natuurlijker gaat hangen.

Gefeliciteerd met je winstpunten Jeanette!

Nog even doorbijten Lilian, dan kun je lekker naar de nieuwe stal :) Begrijp helemaal je gevoel, jammer hoor dat mensen je niet aardig meer behandelen maar het bevestigd ook maar weer dat je de juiste keuze hebt gemaakt :)

Niks van aantrekken hoor Joyce, vind het trouwens super hoe je reageerde! :)

Ben niet bekend met left of rightminded Kelly, vind het bij mijn eigen paarden heel duidelijk in hoeverre iets dominantie of angst is maar dat hangt ook weer af van de situatie.

Succes Nicky, hoop dat de zadelmaker iets voor je heeft!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:03

De Animo rijbroeken vind ik wel echt geweldig. En die hebben ook een hele stevige zit. Maar ik heb het geld er niet voor over. Ik heb gisteren twee rijbroeken van Robby's gescoord die eigenlijk samen 250 euro zouden kosten en ik heb ze voor 40 euro op de kop kunnen tikken. Dan lach ik me rot. Heerlijk dat soort dingen :)!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:07

Goeie deal Lilian! In de western heb je ook hele dure pads en andere spullen hoor, het is maar net wat je er voor over hebt, maar geef ook liever iets meer uit aan betere kwaliteit dan aan rommel :j

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:18

Vervelend dat ze je nu ook anders behandelen nu je weggaat, Lilian, nog even volhouden!

Pffff binnen 1 week staan er 2 paarden van oud-stalgenoten te koop op de Bokt Markt ivm financiële problemen. Zo blij dat ik het nog red...

Net swabs besteld bij van Haeringen Laboratorium. Dan hoef ik geen haren te trekken bij Doortje, maar kan ik het met wangslijmvlies doen :D
Eind februari wordt ze gechipt en geënt, dus dan is het wel makkelijk dat ik weet waar ik een paspoort kan gaan aanvragen.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:54

Spannend Annika! Ik ben benieuwd!!!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:33

Spannend Annika!

Hier een aantal spectaculaire foto's van onze varkenbieren _O- Vooral de beide heren vinden dat ze moe zijn, vanmorgen de hersens gekraakt door met balkjes, zeiltjes en pionnen geoefend. Vinden ze allebei heel leuk maar je merkt dat die jonge dingen nog niet zoveel concentratie hebben, vooral met meer uitdagende dingen waarbij ze goed op moeten letten :)

Bib geniet van het zonnetje:

Afbeelding

Jas heeft zelf make-up op zijn neus gedaan :+

Afbeelding

Sorry voor de vieze vlekken, ik geef toe: niet gepoetst vanmorgen maar als ik dat wel doe, ziet ie er ook zo uit :')

Afbeelding

Afbeelding

Suus haar nepquarter Moyo:

Afbeelding

Nog ééntje met zijn mooie manen :~

Afbeelding

Nu weer genoeg spam van de varkenbiertjes :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:44

Dank je Ilona! Ook al weet je dat je niet fout zit, toch komen dergelijke reacties wel over...
Maar heb net een super telefoontje gehad omtrent het gezeik en ik zit nu weer helemaal happy op kantoor :D :D :D