Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:51

Tof Joyce! Ook fijn weer es update te horen hihi!
Hey in hand starten!!! Ook DAWRA?
Lijkt me leuk om samen te starten met onze guppies! "Monster" (Alleen voor jou := _O- ;) ) wil ik dus ook volgend seizoen in hand starten. En de Patterns van DAWRA zijn altijd super uitdagend! :)
Enne... Onderhand eens platen van je nieuwste aanwinst? About time! Bel Reindert eens! +:)+

Dank je Emma! :o Maar uhm... Welke? O:)

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:55

Oh sorry yil. Niet teruggetrokken maar niet meer gestart dus.
Nou ja wel flink balen! Hopelijk knapt ze snel weer op.

Joyce wat naar weer met de mok. Hopelijk gaat het straks goed zonder zooltjes en alleen op ijzers.
Mini mot aan de gang hihi. Ben benieuwd! En kabouter mot er ook aan gaan geloven haha hij gaat vast verhuizen. Ach die gaat zich vast wel lekker voelen daar. ;)
En dan dat huis van jullie. Word tijd dat die eens verkocht word. DELEN op fb :)

Ja naad gaat echt goed in de dressuur. Gister liep ze ook weer echt top. Zo fijn!
En hoop er straks ook een fijn sportpaard uit te fokken en hopelijk ook een maatje meer. :)
Ja hengsten kijken is toch wel errug leuk en toch ook wel spannend hoor.
Heb er echt zin in. :j

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:22

Ze zijn eigenlijk allemaal geweldig, yildiz :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 08:00

Aaah das lief! :o

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:49

Ik heb een top weekend gehad met mijn naadje meisje. <3
Het weekend een zeer druk weekend op stal vanwege selectie springen voor paarden.
Dus gister in een afgezet stuk buitenpiste kunnen rijden. Na in het begin wat spanning te hebben door al die vrachtwagens, trailers en springgeweld en eenmaal in de rijbaan, losstappen en zo vloeide de spanning helemaal van haar af en was ze er helemaal voor mij.
Zo trots op!
Ze liep echt super! Ze liet zich van haar beste kant zien. :D
Liep daarna terug naar stal, hoorde ik achter me rug: dat is een arabiertje!
Uuuh tja goed gezien kerel! :P
Afbeelding

Vandaag afgesproken met me collega vriendinnetje. Zij kwam met haar paard naar mij en zouden we samen een heerlijke bosrit gaan maken. Nou en of dat we genoten hebben!!
Ondanks de spanning die ik had, loosde nadya mij er door heen en liet ook hier zichzelf van de beste kant zien. Rustig en ontspannen. Voorop lopen wilde ze nog liever niet. Ze zocht nog veel steun aan het andere paard, maar dat geeft niet. Gaan we vaker doen. Meer zelfvertrouwen kweken voor mij en voor nadya. Echt van genoten vandaag. Was zo'n 1,5 jaar geleden.
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:56

Goed bezig Jes! Als het nu lekker blijft nazomeren kom ik ook nog wel een ritje maken!

Gisteren hebben we Heaven weer opgehaald en is ze weer thuis in de kudde. In het kader van voorbereidend werk meteen na aankomst opgestapt en getraind. Geen spanning alleen weer even wennen aan de bak. Die is zwaarder dan ze bij Wendy gewend was. Maar na een paar minuten ging dat al veel beter en vandaag heeft vaders weer gereden en heb ik daarna buiten uitgestapt (en er stiekem een klein jogje in gegooid). Waren helemaal alleen en er was vanalles te doen in de straat maar het eerste buitenritje onder het zadel beviel ons wel dus morgen gaan we met Gucci erbij de dijk op!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:13

Dat zou tof zijn kim!
Er komen er nog meer. Super leuk dat ze met ons willen trainen op onze buitenritjes :)

Ah super om te horen kim, dat heaven ook zo lekker gaat thuis. Toppertje!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:09

Zou aankomende dinsdag op hengstbezoek gaan.
Gaat helaas niet door vanwege plotselinge overlijden van mijn vorige buurvrouw. Ze word dinsdag gecremeerd.

Dus hengstenbezoekje even verschoven naar eind oktober.
Ach ja. Tijd zat toch. :)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:53

Oh Jes wat vervelend! Gecondoleerd...

Hier vandaag met de twee baby's op stap geweest. Ivm maïs seizoen niet de dijk op gegaan want daar word je gewoon af gereden door die Mega tractoren dan. Maar lekker door de wijk heen en voor de dijk langs. Heavens eerste keer onder het zadel buiten en tsjah... dan sjok je achter broer Gucci aan met je koppie laag natuurlijk. Haha wat een heerlijk ding.

Afbeelding

Wat ben ik toch eigenlijk gezegend met zo'n heerlijk stel pony's!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 20:55

Heerlijk Jes die rit! Wat zul jij je fantastisch hebben gevoeld en dat had je half jaar geleden toch nooit kunnen bedenken? Super! Echt heel tof +:)+ :+:
Maar wat naar zon onverwacht sterfgeval... Sterkte... :(:)
Hengstenbezoekjes zijn zo cool! Ik gok dat je bij een vos op bezoek ging? Ben benieuwd hihi (app me verdorie es over dat soort dingen, grrrr :P )
Hier was ik er al ff uit voor komend jaar en nu ook bekend gemaakt, zie mn site mwhoehaha }> ;)

Kim! Wat fantastisch!!! :):) Daar mag je heeeeeel trots op zijn, wat top joh! +:)+
Hier ga ik deze week iets soortgelijks doen met de zwarte, het "Nance" paard haha. Had t Nance al gezegd maar elke dag als ik haar zie, die rug en die billen dan moet ik aan Nancy denken hihi. Maar goed, Kiki doet t fantastisch en nu er een rem, gas, stop en klein stuurtje opzit durf ik het wel aan om ritje te gaan maken. Tis echt een leukerd! :)

Afbeelding

Verder goed nieuws over Tie: gisteren DA geweest, geen bute geen rust, ze loopt als een tierelier, was dus echt te kort bekapt en heb groen licht haar weer lekker op te pakken. :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:48

Heb me idd echt goed gevoeld maar in het begin echt enorm zenuwachtig. Zo raar. Maar de rollen waren nu omgedraaid. Op dit moment sleepte ze mij erdoor ipv ik haar. Toppertje is het. Zo blij mee!

Ga bij meerdere vossen kijken haha
Heb al meerdere adresjes in de planning. :D

Wat fijn dat Tie helemaal goed is gekeurd. Dus weer lekker aan de slag met haar.

Kim wat goed zeg! Echt helemaal top!
Fijn dat heaven zo kan wennen. Echt ideaal om zo'n fijn steady leerpaard erbij te hebben.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:11

Ff uit de meelees rol.

Yil super nieuws over Tie

Kim wat gaaf dat het zo goed gaat met Heaven

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 21:54

Lief Joyce! Ben ook echt mega blij! Hoor eigenlijk alleen maar nare verhalen over peesblessures, heb me super goed gehouden aan opbouwschema en als dan zon show toch minder gaat... Krijg de rillingen over m'n lijf, echt! Maar gelukkig dus nu groen licht! Hoe gaat t met jouw kanjers? Ik eis platen haha! (Glenn, zelfde geldt voor u! >;) :P :D )

Hier weinig nieuws... Kiki of blacky of de zwarte hoe je wilt, gaat echt super! Was begin stijgende lijn, neerwaartse lijn en vanuit daar weer opwaarts. Eigenlijk dus een gezonde leercurve hihi!
Verder Nour dik, Tie ook dik, hengstig (dat ik bijna denk niet nu al te bestellen |o )en ok wel zeer aanhankelijk (ze blijven je verbazen die meidjes)!❤️

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:02

Mijn mannen gaan goed, gister voor het eerst weer eens erop gezeten voor een kwartier zonder zadel. Boy en raven zijn erg dik dus gaan op dieet en mini moet wat bijkomen maar is mooi onderweg. Boy en raven zijn helaas wel wat stijf dus ff kijken of ik ze ergens mee kan ondersteunen hiervoor. Gister heeft pat ook nog even geklooit met mini in de bak. En alles wat die gekeerd had zit er nog super in.

Kas gaat zaterdag verhuizen naar de opfok vindt ik heel spannend en ben benieuwd wat die ervan vindt en hoe het gaat. Foto's ha ha ik zal eens kijkenwaar me camera is en of het lukt om ze mooi op de foto te krijgen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:13

Ach gaat vast goed komen met kas. Lekker spelen met vriendjes. ;)
Loopt wel los.
Wat top dat je weer lekker bezig bent met raven en boy. Goed te lezen dat ze ook weer vooruit gaan.

Yildiz, wat fijn dat alles zo lekker gaat met de paarden.
Hoe lang blijft kiki bij jou in training?

Hier verder ook weinig nieuws.
Druk en veel pech weer. Even het rijden weer op een laag pitje. Zowel voor mij als Nadya.
Nadya is ook niet lekker. Niet fit en na onderzoek DA nu hopelijk weer herstellende. Zo niet, dan komt er nog een bloedtest. Maar eerst nu even afwachten of deze behandeling aanslaat.
Eind deze maand komt ook de osteopaat weer voor behandeling.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:03

He toch weer lappenmandpaardjes hier. Hoe gaat het bij iedereen?

Morgen laatste lesje voor het nk. Erg weinig arabinschrijvingen trouwens , maar das puur pech overal dit jaar... en ik ga toch alleen maar voor de kilometers, dus ach.

Vandaag even met bbp gereden en videootje gemaakt. Kiek die oortjes nou <3

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:38

Oei das balen Marije, zeker ook omdat t veel tijd kost. Zag ook erg leuke prijzen voorbij komen. Wat dat betreft allemaal goed bezig.
De drha/nrha die over twee weken in wanroij is, heeft geen tekort aan deelnemer ergo record aantal deelnemers. Ipv om Ca 9.00 uur aanvang, wordt dat bijna elke dag 07.00 uur aanvang. Te bizar gewoon. In de rookie level 1 bv., de tweede reining rubriek van zaterdag die om Ca 11.00 uur zal beginnen, kent record aantal v 50 deelnemers waaronder Cyann. Rond 1600 uur zal dan het volgende onderdeel beginnen tw de jeugd reining van 13jr en jonger, hierin 10 deelnemers. En deze jonge groep rijdt geen makkelijkere patterns maar gewoon de patterns die de profs ook rijden en op 1 hand. En hierna gaat het nog wel ff door met de rubrieken. Het begint al op woensdag en duurt tot zondag. Veel deelnemers weer uit de omringende landen. En deze wedstrijden zijn echt niet goedkoop proest. Het wordt weer mega druk. En ware happening.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:42

Uiteraard heel veel succes op het Arab/mix nk voor iedereen die gaat.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:46

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:48

Zier er goed uit marije! Knappe Daan!

Tsjah het blijft lastig als je op zo'n specifieke groep doelt zoals de western Arabs. Bij drha mag natuurlijk ieder willekeurig paard gewoon meedoen en dat maakt het wel aantrekkelijk.

Ik hou het nog wel even bij onderlinge wedstrijden en allbreed shows in de buurt ;)

Hoewel.... ik weet niet wat er met Gucci gebeurd is maar ik had gisteren een nieuw paard onder mn kont hoor. Tempo controle die bijna eng goed was en super nageeflijk en bizar werkwillig. Mij hoor je niet klagen! :) wie weet ooit.... ;)

En ik ben zowieso toeschouwer in wanroij CounTree! Vooral de freestyle ga ik niet missen! Zoek de rolstoel met de zwarte puppy en you've found me ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:07

Kijk dat zijn nog 's aantallen, uitdagend hoor! Succes alvast Nancy en Cyann!

De specifieke groep is nu nog niet eens het probleem, want dat is een gegeven. Maar nu hebben veel ruiters en paarden gewoon pech met van alles en nog wat, waardoor we veel starts missen helaas. Ach ja, volgend jaar beter en nu voor mij lekker showtrainen!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:53

Oh leuk kim, hopelijk vind ik je in de menigte. Fleur doet ook de freestyle, de jongste van het hele weekend. 8 jr. Haha hoe stoer is dat.
Thanks Marije. Jammer dat er veel blessures zijn. Maar begreep dat de groep ek ruiters er wel zullen zijn toch. Tenminste dat begreep ik uit de email van Paulette

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:00

Ik hoop het. Heb nog niks binnen van Anja en Krista. Angela is bezig met inschrijven geloof ik.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:17

Goede bezig Marije! En komt helemaal goed met jullie op het NK +:)+

Ja wij zitten hier ook met 2 pech gevallen helaas, had er heeel graag bij willen zijn en zelfs voor het eerst onder het zadel willen starten ;(

Raff begint zachtjes aan weer beter te lopen, maar hij is er zeker nog niet. Denk dat we nog wel minimaal 1-2 weken aan grondwerk oefeningen vastzitten om de boel los te maken.

Deshje lijkt weer aardig zichzelf te zijn, die had aardig last van zijn buik. Ineens viel bij Robien het kwartje dat hij dit afgelopen 3 jaar heeft gehad in de herfst. Schijnen veel ruinen last van te hebben in het najaar en merrie's meer in het voorjaar, iets met daling vd waardes in de lever. Hopelijk kunnen we het volgend jaar voor zijn en voor is nu is het even stappie terug.

Wel echt oliebol timing dus allemaal -O-

Dat klinkt goed Nancy! Maar jeutje wat zijn dat allemaal voor disciplines joh! Hahaha zie door de bomen het bos niet hoor :')

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:50

oh das wel balen canisia. Maar er komen vast nog meer NK's en dan gaan jullie knallen! ;-)

Ja NRHA en zijn rubrieken....dan denk je ?????. En allemaal de patterns die je bij de dawra amateur en open ook krijgt. In principe geldt voor 90% vd rubrieken ook dito regels. Dus vanaf 6 jaar op shank bit en 1 hand.

Het verschil zit hem in het feit dat je bv een bepaalde klasse niet meer mag starten omdat je reeds teveel hebt verdient aan wedstrijd money bij de NRHA. Je mag altijd hoger starten, maar bv niet in een rubriek waarin je de geldlimiet al hebt behaald. Als amateur ruiter mag je dus tegen Rieky starten als je dat zou willen.

BV klasse A mag je starten tot je 50 dollar hebt gewonnen.
Klasse B mag je starten tot je 200 dollar hebt gewonnen
klasse C mag je starten tot je 500 dollar hebt gewonnen.
Maar als je nog niets hebt verdient, mag je zowel in klasse A als in klasse C starten en in klasse Z als je zou willen.
Des te hoger de klasse des te hoger wordt het bedrag dat je kan winnen en daarmee stijgt ook het inschrijfgeld. kijk voor de gein maar eens bij de inschrijfformulieren .....

Sommige rubrieken zijn nationaal (DRHA), maar de meeste rubrieken zijn internationaal erkend (NRHA). Het laatste houdt in dat de uitslagen worden doorgegeven naar NRHA USA. En daar wordt alles bijgehouden van elke rubriek over de hele wereld van huidige en voorgaande jaren voor de diverse RANKINGS. Hoeveel een ruiter heeft verdient, hoeveel het paard heeft verdient tijdens zijn hele leven, welke plaatsen zijn behaald op welke NRHA wedstrijd, op de Europese ranklijst en wereld ranklijst. etc etc. Voordeel....als ik inlog kan ik de historie inzien van elk ruiter en/of paard, aantal starts, plaatsing, geldbedrag, rubriek etc.

De Non Pro Rookie Level 1 (waarin er nu dus 50 starten) is NRHA approved. oftewel een officiële NRHA rubriek. Elke Non Pro (amateur) ruiter mag deze starten zolang die nog geen 500$ bij elkaar heeft gereden in zijn leven. De zogenaamde LifeTimeEarnings LTE waar vaak over gesproken wordt.

Ook is er de zgn Green Reiner rubriek. Dit is tijdens deze wedstrijd het laagste nivo. NRHA approved. En deze rubriek mag op twee handen gestart worden ongeacht leeftijd paard en met een door NRHA goedgekeurd bit. Shank of snaffle. Ook mag je hier een simpele wissel (stap of draf) laten zien. In deze rubriek rij je voor punten net als in de jeugdrubrieken. Een ieder die 100$ heeft behaald of 100 greenreiner punten heeft of 25 jeugdpunten heeft behaald mag hierin niet meer starten.
In deze rubriek mag je als amateur ruiter aan start komen met een paard van een ander.

Het heeft even zijn tijd nodig om het te begrijpen, maar..... ook dit weet ik niet allemaal uit mijn hoofd hoor....pfff...ik lepel het gewoon op van de site wwww.drha.nl, daar staat onder het kopje reining, uitleg van de klasse. En onder het kopje "starten bij de drha" vind je uitleg over de green reiner rubriek.

Wat de geldbedragen betreft bij plaatsing, dat kan je vergelijken met de champion puntentabel van de dawra. Dus als je ergens in de middenmoot geëindigd ben heb je 0,0 $. Meeste kans op het winnen van een geldbedrag heb je nog bij een gering aantal deelnemers bv als er 6 meedoen of zo. Dan heb je zo een paar tientjes te pakken als je bv 6e bent....maar helaas ....de tijd dat er zo weinig deelnemers meededen in de lagere klasse dat was ergens eind vorige eeuw. :+

Het grote voordeel van dit soort wedstrijden is.....dat je zeker weet dat er tegenstanders zullen zijn. Een flinke arena en geen verkeerde bodem. Ook al sneeuw je onder bij al het Quarter/paint geweld (voor 99%), je bent trots als je kijkt wie en wat voor (veelal door profs getrainde) paarden je achter je weet te laten.