Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

canisia

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:01

Awwh als ik een western zadel had gehad, had ik de pleasure met je mee gehobbeld!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:07

Hihi thanks! Neuh komt goed hoor! :D Ben wel benieuwd wat ie doet in z'n eentje!

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:00

Hoi!
Ik ben terug begonnen dit toppic te volgen. :)
Ik ben begonnen met mijn half arabier op te leren. Hij is onlangs 2 jaar geworden. Ik ben hem aan het longeren en hij doet het heel goed! Hij leert elke keer bij en het gaat elke keer een beetje beter. Ik heb ook al een paar keer een pad op zijn rug gelegd en daar doet hij ook niets naar en ben hem aan het leren te volgen aan een touw en achteruit gaan. Hij doet alles heel goed en leert snel bij. Ik ben heel trots op hem :)

Afbeelding

Aan de longe
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zadel pad erop
Afbeelding

Volgen
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:17

Wauw wat een knapperd die Quarab van jou! Wij hebben zelf ook een quarab van 11 die een heerlijke western allrounder is en een fjord arab die voornamelijk Reining en koeienwerk doet.

Neem lekker de tijd met je guppie en doe het rustig aan. Flinke band opbouwen en genieten van de kleine dingen! Zo te zien is hij cool in zn koppie dus dat heb je zo voor elkaar als hij oud genoeg is om onder het zadel te gaan.

Echt leuk beestje!

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:26

Ja ik ken hem al van de dag dat hij is geboren dus we hebben al een sterke band. Ik probeer het ook rustig aan te doen. Gwn 2 keer per week een kwartier à half uurtje aan de longe en heel veel knuffelen en dikwijls borstelen :) hij is inderdaad cool in zn koppie als we aan het werken zijn maar in de wei kan hij wel eens de arabier uithangen ;) hij heeft het beste van beide rassen gekregen :) ik ben ook van plan om reining met hem te gaan doen als hij eenmaal oud genoeg is :) ik ben het nu zelf nog aan het leren in een western stal

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:09

Hey wat leuk. Nog een quarab! En een leuke zeg. Wie zijn zijn ouders? Ben wel heel benieuwd.
Wordt hier nog druk met de quarabs :D

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:28

Moeder is een paint genaamd Lola zonder papieren en vader volbloed arabier ook zonder papieren.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:49

Oh wat Jammer zeg dat zijn ouders geen papieren hebben.
Met of zonder het blijft een leukerd. :j

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:41

Dank je ik vind hem ook super!

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:19

Ik vroeg me ook af of je bij de DAWRA kunt gaan als je paard geen papieren heeft. Ik ben van plan om reining te gaan doen met mijn half arabier en als hij het goed genoeg kan ook mss wat wedstrijden maar aangezien hij niet van aqha of apha is kan dat niet bij die wedstrijden en zijn ouders hebben ook geen papieren.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:28

Helaas zonder papier bewijs van ouders is het ook niet mogelijk bij de dawra. Wran is wel mogelijk en drha (nrha) ook in Nederland.
Maar wat wel kan...diverse rassen verenigingen schrijven geregeld ook allbreeds uit. En deze rubrieken zijn toegankelijk voor alle paarden met of zonder papier. De Dawra doet dat ook.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 27-09-15 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:30

Ah ok spijtig

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:37

Ik heb mijn post hierboven aangepast. Dus misschien toch klein pluspuntje qua extra start mogelijkheden.
Daarbij is er ontwikkeling bij de wran, ze overwegen deze allbreed rubrieken indien mogelijk wran erkend te maken.

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:41

Ah dat zou goed zijn. Ik zal nog zien, tegen dat mijn paardje alles goed genoeg kent om wedstrijden te rijden kan alles al verandert zijn :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:13

Wat een mooi compleet paard al nimotess! En idd, Nancy heeft het al uitgelegd. Jammer zeg! We hadden je er graag bij gehad..!

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 07:21

Mijn naam is Emma :) en ja inderdaad spijtig maar ja mss dat we bij de drha kunnen gaan

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:34

De all breed klassen zijn ook een echte aanrader hoor. Heb in mei met Gucci meegedaan en was echt zo gezellig! Met al die "vuilnisbakjes" van ons heb ik weinig andere keuze haha. 3 paarden en niet 1 met papieren :P.

15 november heeft kleine Heaven haar eerste wedstrijd. Een onderlinge en vooral voor de ervaring. Ben zo benieuwd. De galop wissel begint nu te komen en spinnen en stoppen gaat haar zo gemakkelijk af. Je zou niet denken dat er nergens quarter in haar te bekennen is.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:35

En hoe was de fall show?
Van yildiz had ik al gelezen op fb. Jammer dat je je hebt terug moeten trekken met Tie. Was ze niet lekker?

NM, welkom hier.
Wat een leuk dier heb je!
Ach joh mogelijkheden genoeg hoor met je stamboomloze quarab. Zoals nancy al zegt. Wran, drha en all breed klasses zoals ze ook bij de dawra uitschrijven dus je kan ook zowat overal starten. ;)

Kim 15 nov al een onderlinge wedstrijd met heaven. Leuk!
Weer iets om naar toe te werken en naar uit te kijken.

Zoals ik uitkijk naar volgend jaar.
Zoals het er nu naar uit ziet gaan we nadya volgend jaar dekken.
Ze is dan 10 jaar oud en als ik er nog een veulen van wil zal ik dit toch binnen nu en 3 jaar moeten doen en dan kan ik later met het veulen verder in de sport.
Dus...
Arabian horse farms bezoekjes de komende tijd!! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:00

Oeh spannend Jessica! Al enig idee welke richting je qua hengst wilt?

Alles nog wel goed met Tie Yildiz?

Fall Show was weer geweldig gezellig! Ik vind de all breed toch wel een leuke afwisseling, zo leuk om te zien hoe goed ze het allemaal deden :)

Voor ons persoonlijk was eigenlijk het na de ochtend al goed: ons eerste blauwe lintje in de showmanship! :):) Gaan we nog harder aan werken want ik vind dat toch zo'n leuk onderdeel!!! Pleasure ging bagger en Horsemanship niet eens geplaatst omdat ik een perfecte turn deed. Aan de verkeerde kant van de pion :roll: Alwéér! :roll: :roll: :roll: := Nu weer even thuis hard aan het werk want we moeten even uit die dip...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:07

Owjee marije toch haha
Nou ja komt echt wel goed bij jullie en van harte met jullie blauwe lintje!! Woehoeeee

Ja heb wel een beetje een idee ja.
Het gaat wel richting sportpaard geen showpaard. Want zoals ik al zei wil ik dan over 3 jaar dan mee verder kunnen. ;)
Iig goede ruime beweger, goede body en hals en goed aan de maat. ;)
Volgende week dinsdag gaan we ons eerste bezoekje ergens brengen. Zin in! :)
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 28-09-15 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:14

Jaaa Marije jullie gaan zo goed in de Showmanship! Die voetjes van Daan, zo precies bij het opstellen en de turn :oo
En vergeet je in hand trail niet! SCore 69 1/2 +:)+ +:)+
Ookal zijn we telkens maar met zijn tweetjes, is erg leuk zo samen in handen! :D

Aah en die pionnen.. die hebben wel eens pootjes hoor! Heb ik ook wel eens last van :Y)

Van Marlies heb ik zulke gave foto's binnen gekregen, dus maar een topicje van gemaakt :o
[WN-ITP] AV Raffi door de lens van Marlies Trap - DAWRA Fall show

Leuk Jes!! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:19

Mooie foto's hoor canisia!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 08:25

Welkom terug Emma! Je zat al eerder hier toch? Leuke quarab!

Ff korte update want op Phone en erg drukjes.
Fall show was top! Echt gezellig iedereen weer te zien! Volgend seizoen gaan we vaker komen. Ook weer zo leuk met Tie samen op pad.

Marije, ik vind jouw SMS pak zo gaaaaf!!!
Helaas niet echt met jou bijgebept. Volgende keer?

Heb me overigens niet móeten terugtrekken hoor maar het voelde niet goed en daarom besloten laatste onderdelen te skippen. Tie liep erg gevoelig op haar hoeven al een week sinds de smid _-:( en had gehoopt dat na weekje beter zou zijn maar ze liep in begin zelfs iets onzuiver op d'r blessurebeen. Werd wel steeds beter gelukkig maar wilde t risico niet nemen.
Been gelukkig niet warm of dik.
Ze loopt nu gelukkig niet onzuiver maar nog steeds wel op eieren, blegh....
Eerste keer hunter gestart. Niet echt haar ding maar vind t zelf leuk onderdeel en voor Nour ideaal!

Afbeelding

Daarna SMS wat echt top ging op de turn na. Had op de andere onderdelen flink geplust!

Afbeelding

Pleasure klein verschil met nr 1, maar heb haar hier vanwege de gevoeligheid te veel op haar zelf laten lopen waardoor ze te weinig rond was.

Afbeelding

Daarna dus besloten te stoppen, was goed zo en jury kon dat gelukkig ook waarderen.

Mooie foto's van Raffekind! Wat is ie veranderd joh maar dat had ik zondag al gezegd haha!

Ja fokken is leuk! Geniet met volle teugen van onze jongste spruit Nyhla❤️

Afbeelding

Afbeelding

En Jazzy droogt ook super op: ze is zoveel meer volwassen geworden en in topconditie!

Afbeelding

Nour weer veel grondwerk en werken aan basis. Ook hij droogt mooi op en is weer gegroeid in hoogte en breedte. En heeerrrrrlijk aan t puberen met z'n blij ei hoofd! Stuurt me zelfs selfies met z'n fans als ik aan t werk ben haha _O-

Afbeelding

Zahra blijft nog een maandje op t land en komt daarna bij Tie te staan in grote stal, ga ik die reuzin fijn in de hand nemen. Nu al zin an! :D

En mijn projectje Kiki doet t ook top! Gisteren voor t eerst los gedraafd! *\o/*

Afbeelding

En drachtig van Nour natuurlijk! Heel benieuwd naar de 2016 veulens! <3

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:21

Inderdaad yildiz, ik zat hier al eerder maar ben net terug begonnen dit toppic te volgen :) Je hebt trouwens een prachtig paard :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:24

Zo ik meld me ook maar weer eens.

Emma welkom.

Jes wat ga je super in de dressuur zeg, en gaaf dat je hengsten gaat kijken. Ben benieuwd

Canisa ook al van die mooie foto's

Yil fijn dat het zondag goed ging jammer dat ze op eieren liep.

Glenn weer gemist in Lier Jammer

Nancy je hebt gewoon een aantal toppers staan zowel in je huis al in de wei

Marije ik heb er ook wel eens last van hoor dat die pionnen verplaatsen

Kim wat leuk wedstrijd met Heaven

Verder bij mij alles goed paarden zijn weer letterlijk uit de klei getrokken. Alles staat met mok helaas, maar dat gaan we deze week maar even behandelen. Raven was zo als gewoonlijk beide ijzers kwijt, dus die loopt wat gevoelig. Wel besloten samen met me smid om alleen ijzers onder te doen en geen zolen meer kijken hoe die dat doet, gaat het niet gaan de zolen er weer lekker onder.
Boy ga ik weer rustig aan oppakken en Mini gaan we rustig mee beginnen. Van de week even een nieuwe grondwerk les plannen. De eerste keer deed hij het super goed echt een heel fijn paard om mee te werken. Hoop volgend jaar ook te kunnen gaan starten in de in hand onderdelen. En dan hebben we die kabouter nog, al hoe wel hij lekker bij gekomen is en niet echt meer heel klein is. Hij gaat goed en doet alles super. Van het weekend gaat die verhuizen naar de stal van een vriendin om daar te blijven tot we (ooit) gaan verhuizen. Sinds vandaag staat ons huis dan ook weer online op funda, nu maar hopen op kijkers