[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:45

Zo ff de auto gewassen. Niet dat ie er schoner op geworden is... maar ja, ik ben ook heel niet gewend aan dat emmertje met sop, hihi.
De hond vond het wel interessant Haha!

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:59

Aah omg ik moet dit gewoon eventjes kwijt Pling

Mijn zus en ik zijn beide enorm gek van arabieren en dan vooral van die kleine lieve veulentjes. Komt mijn vader een uurtje geleden naar me toe dat hij een veulentje wil aanschaffen en dat hij beter nog, zelfs al een veulen heeft gekocht Haha! Wel eventjes schrikken want we waren al snel bang dat hij dan weer een verkeerd veulen heeft gekocht, maar het blijkt een heel leuk Arabisch Volbloed veulentje te zijn. Het is een merrie genaamt Mon Ami J.E (Ami), afstamming weet ik even niet zo 1 2 3, moet ik eventjes nakijken. En ze komt vanmiddag al =/ Ik ga straks meteen foto's maken want ik heb geen idee wat voor kleur ze is en hoe ze er uit ziet, dat wou m'n vader niet vertellen. Hij is haar aan het ophalen en ze komt ongeveer over een uurtje of iets later aan Lachen

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:02

Strawberry_ schreef:

Mijn zus en ik zijn beide enorm gek van arabieren en dan vooral van die kleine lieve veulentjes. Komt mijn vader een uurtje geleden naar me toe dat hij een veulentje wil aanschaffen en dat hij beter nog, zelfs al een veulen heeft gekocht Haha! Wel eventjes schrikken want we waren al snel bang dat hij dan weer een verkeerd veulen heeft gekocht, maar het blijkt een heel leuk Arabisch Volbloed veulentje te zijn. Het is een merrie genaamt Mon Ami J.E (Ami), afstamming weet ik even niet zo 1 2 3, moet ik eventjes nakijken. En ze komt vanmiddag al =/ Ik ga straks meteen foto's maken want ik heb geen idee wat voor kleur ze is en hoe ze er uit ziet, dat wou m'n vader niet vertellen. Hij is haar aan het ophalen en ze komt ongeveer over een uurtje of iets later aan Lachen

heej, gefeliciteerd.
Maar ik neem aan dat de moeder meekomt ? (omdat je zegt veulentje 'als zijnde pasgeboren') ?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:03

spannend hoor, doe mij ook zo`n pappa Knipoog

we wachten vol spanning op de foto`s! Bloos Haha!

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:06

ArabianRanch schreef:
Strawberry_ schreef:

heej, gefeliciteerd.
Maar ik neem aan dat de moeder meekomt ? (omdat je zegt veulentje 'als zijnde pasgeboren') ?

Dankjewel Lachen
Ja mams komt voor de veiligheid even mee, het veulen is wel al gespeent. Ze is nu 5 maanden oud en al ongeveer een maand zeg maar gespeent. Moeder gaat wel weer mee terug, en veulen blijft dan bij ons Clown

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:08

sherif schreef:
spannend hoor, doe mij ook zo`n pappa Knipoog

we wachten vol spanning op de foto`s! Bloos Haha!

Haha komt ie toch nog van pas Clown

Jaah ik ga ze zo snel mogelijk maken natuurlijk Lachen

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:34

Strawberry_ schreef:
Ja mams komt voor de veiligheid even mee, het veulen is wel al gespeent. Ze is nu 5 maanden oud en al ongeveer een maand zeg maar gespeent. Moeder gaat wel weer mee terug, en veulen blijft dan bij ons Clown

huuh, wanneer is ze geboren dan ? en waar ?
Ben zeer benieuwd naar de afstamming en wie de fokker is Knipoog Pling

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:42

ArabianRanch schreef:
Strawberry_ schreef:

huuh, wanneer is ze geboren dan ? en waar ?
Ben zeer benieuwd naar de afstamming en wie de fokker is Knipoog Pling

Ze is geboren op 11 November 2006, lekkere datum maar weer Tong uitsteken
Afstamming en de fokker weet ik nog niet, de papieren neemt m'n vader mee dus ik moet nog even wachten. Ondertussen ga ik eventjes van bokt af om een stalletje gereed te maken Vork

Doei!

Maja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:44

Wat leuk zeg!!
Veel plezier met je veulentje, ik ben ook benieuwd naar foto's Haha!

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:59

O my.. dit is echt té absurd voor woorden. Het is een vrij lang verhaal dus veel plezier met lezen 0.o

Mijn vader komt rond een uurtje of 1 aan bij het adres waar hij moest zijn. De eigenaar van het veulentje een zogeheette meneer Dick Oogster stond bij de ingang me vader al op te wachten. Mijn vader werd zeer vriendelijk ontvangen, maar dat zegt niet veel. Al snel merkte hij dat het goed mis was. Het adres klopte, de man kwa naam klopte ook van wat hij had gekregen maar het enigste wat niet klopte was de 'Ranch'/stal of hoe je het ook wil noemen. Via een brief vertelde de man dat hij in bezit was van en grote fokkerij in Duitsland met ongeveer 20 paarden. Een aantal daarvan stonden nu in Nederland op een pensionstal, maar dit was gewoon een klein schallige ranch. Me vader maakte er geen probleem van natuurlijk want hoe je het ook wil noemen, het was gewoon een afgelegen gebied wat er niet uit zag op het eerste gezicht.

Toen ze de stallen in liepen en stopte bij de stal van het veulen viel m'n vader nog iets op. Het veulen was énorm klein en leek niet op de foto's die hij had gekregen. Toen hij dit vroeg aan de man zei hij dat het toch wel hetzelfde veulen was alleen was de foto zo genomen dat het veulen iets groter leek. Ook stond het veulen nog te drinken bij z'n moeder terwijl het veulen gespeent zou zijn en dit veulen misschien amper 2 maandjes oud was, en dus niet gespeent was of had mogen worden. Toen mijn vader de stal open deed werd hij erg gehaast en wou hij zo snel mogelijk de koop afronden. Het veulen was immers nog niet betaald, wat ik niet had verwacht, maar mijn vader wou pas betalen als het veulen was gezien. Vrij goede keus naar mijn idee. Toen mijn pa dichterbij ging kijken was het veulen mager, had veel wondjes op de benen en wat striemen op haar bips. Kortom dit zag er gewoon te zielig voor woorden uit. Toen de man hem iets te drinken aan bood ging hij even weg om het te halen. Me vader bleef buiten achter en wachtte. Wachtte, nee dus niet. Hij heeft zijn mobiel gepakt en wat foto's gemaakt van hoe het veulen erbij stond en de stallen er bij. Ik ben nog even aan het klooie met zijn bluetooth dus die foto's komen zo.

Toen ze voor de prijs gingen zitten had mijn vader al een idee dat dit niet goed kon lopen. Het veulen zou voor € 1800,- van ons zijn, en de man sprak over een bedrag van maarliefst € 4320,- wat veel meer is dan wat afgesproken was. Natuurlijk ging mijn vader niet accoord, wat ook meer dan redelijk is. De man ging verder en probeerde het een keer voor € 3800,-. Dit was niet de afspraak dus ook dit keer ging mijn vader niet accoord. Na een tijdje 'afdingen' zijn ze op een bedrag van € 1750,- gekomen.

M'n vader kon het niet aanzien om het veulen hier te laten staan in deze omstandigheden dus is hij slim geweest om te vragen of de merrie ook tekoop staat. Want ja een veulen van 2 maanden oud is nog niet gespeent. (is het veulen dus 2 maanden te vroeg mee), dus mag nog niet weg bij zijn moeder. De merrie konden we mee krijgen voor € 1.000,- meer. Blindelings heeft mijn vader 1.000 meer betaald (hij had meer geld meegenomen omdat hij daarna naar de bank moest). We zijn nu in bezit van 2 paarden meer. Beide verwaarloost. Het probleem is alleen dat mams en dochter nog daar staan omdat we het veulen moeilijk kunnen vervoeren. Daarom vroeg ik of iemand tips heeft om het veulen hier te krijgen. Mijn vader is nu weer terug om het veulen in iedergeval een dorp verderop te zetten met de moeder, dat gaan ze lopend doen. Maar natuurlijk moeten we ze beide wel hier hebben Ach gut

Edit: Ik drukte op versturen maar was nog niet klaar dus er staat nog stukje bij. Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:18

Jezus wat een verhaal zeg, wat sneu.
Maar wat een topvader heb jij!! Eentje met een heel groot hart!!
Nou, afwachten maar wanneer je nu de twee nieuwe paarden krijgt.

Wat een achterlijke lui heb je toch ook op de wereld... Boos! Goed dat je vader zo oplet!

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:26

Jaah dit is echt gewoon té, het liefst zou ik ze onmiddelijk aanklagen. Misschien dat we dat ook nog wel doen. Ik wacht eerst even op een telefoontje van m'n vader want hij zou terug bellen als de paarden op hun nieuwe verblijfje stonden. Ik had ook niet verwacht dat hij dit voor deze diertjes over zou hebben. Hij is geen paardenfan en hij doet het eigenlijk alleen maar voor ons, maar dit komt echt rechtstreeks uit zijn hart. =)

De foto's van het veulen zelf doen het niet, maar heb in iedergeval foto's van de moeder. Mensen met een hele zwakke maag kunnen beter niet naar de 3e foto kijken. Het zijn alle 3 de foto's van de moeder, en de laatste is genomen toe ze naar buiten liep via de loopstal waar ze in stond.. Ik heb alleen urls neergezet voordat mensen foto's zien die ze liever niet hadden willen zien, hierbij ook een kleine waarschuwing. En ze waren te groot om hier neer te zetten Knipoog

http://img251.imageshack.us/img251/7281 ... jk2dk1.jpg

http://img129.imageshack.us/img129/6228 ... jk3jd5.jpg

http://img251.imageshack.us/img251/770/ ... jk4qe6.jpg

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:28

wat een verhaal zeg Bloos

heeft je vader op zo`n korte termijn in een wild vreemde omgeving nog een plekje kunnen regelen voor moeder en dochter.......

weet je inmiddels wel wie de ouders zijn van beiden paarden? Knipoog

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:29

Wat een verhaal zeg, hoe kwam je vader aan dit adres dan?

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:32

sherif schreef:
wat een verhaal zeg Bloos

heeft je vader op zo`n korte termijn in een wild vreemde omgeving nog een plekje kunnen regelen voor moeder en dochter.......

weet je inmiddels wel wie de ouders zijn van beiden paarden? Knipoog

Ik weet nog niet of ze ergens staan, hij zou bellen maar dat heeft hij nog niet gedaan..

Nee papieren zijn er volgens mij niet eens, zou ik nog moeten navragen als me vader belt Lachen

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:34

NaVy! schreef:
Wat een verhaal zeg, hoe kwam je vader aan dit adres dan?

Een kennis van mij uit Noord-Holland vertelde over een man die erg mooie veulens verkocht. Ze had met de man nog geen ervaring maar ze vertrouwde het wel. Blindelings met fouten en al is mijn vader er op gegaan en is zo aan de telefoon geweest met de man die op het eerste gezicht te vertrouwen leek. Schijn bedriegt en dat is wel weer te merken na 3 misstappen. De eerste fout was 5 jaar geleden met een welsh die enorm ziek bleek te zijn, de 2e met mijn Arabische Volbloed hengst die geen 1 jaar maar 4 jaar bleek te zijn, en nu met deze 2.. Het valt niet echt mee allemaal Ach gut

------------------------------

Edit!
Goed nieuws, m'n vader heeft een boerderij gevonden ongeveer 10 minuutjes lopen vanaf de ranch zelf, daar mag hij beide paarden gratis stallen aangezien de boer wat ouder is en zelf geen paarden meer heeft, en dus de stallen leeg staan :d Het enigste wat we wel zelf moeten doen is wat voer kopen en onderleg want dat heeft de man niet meer Haha! Nu alleen nog beide naar hier zien te krijgen. Me vader zegt dat beide merrie's (Cashmere J.E en Mon Ami J.E) het goed doen en hij ze nu gaat ove brengen. Haha!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:31

Ik stel misschien een hele domme vraag, maar waren de paarden wel van de man zelf? Ik bedoel, hier in Purmerend is het bij een manege ook wel eens gebeurd dat de eigenaar paarden verkocht van een ander.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:35

Jeannette schreef:
Ik stel misschien een hele domme vraag, maar waren de paarden wel van de man zelf? Ik bedoel, hier in Purmerend is het bij een manege ook wel eens gebeurd dat de eigenaar paarden verkocht van een ander.

Yep de paarden waren van de man zelf. Hij had papieren op zijn naam staan Lachen

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:42

Gelukkig maar, je hebt in ieder geval wel een goede daad verricht.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:44

Jeannette schreef:
Gelukkig maar, je hebt in ieder geval wel een goede daad verricht.

Jaa dat was ook het eerste waar we naar hebben gekeken, je zou maar een paard kopen die 'doorverkocht' is zonder dat de eigenaar het wist Bloos!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:47

Ach, dat gebeurt helaas nog steeds.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:49

Ja helaas wel, echt erg voor die mensen,, Nagelbijten / Gniffelen

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:51

Je staat raar te kijken als je paard weg is uit zijn stal en op de markt in Utrecht verkocht blijkt te zijn.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:00

Ja omg daar moet ik echt niet aan denken.. Bloos! Ik zie mijn paardjes al op de markt daar staan, nee bedankt Nagelbijten / Gniffelen

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:02

Strawberry_ schreef:
Yep de paarden waren van de man zelf. Hij had papieren op zijn naam staan Lachen

Ik wil niet vervelend zijn Bloos maar een paar antwoorden terug zeg je dat er wrs geen eens papieren zijn. Wederom vind ik het een heel vaag verhaal. Verward Houdt ons op de hoogte Knipoog

Strawberry_ schreef:
Nee papieren zijn er volgens mij niet eens, zou ik nog moeten navragen als me vader belt Lachen