[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:49

Het is ook wel een spannende dag geweest gister!
Gewoon even lekker rustig aan.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:18

@katja ik ben echt fan van bluea kwa bouw etc zo mijn typ, set krijgt ook al een mooi buikje zeg
@annika ik blijf je manneke een hunk vinden, hou je hem voor jezelf?
@nicky ludo...wat braaf heerlijk zulke paarden
@adawi jim <3
@eline wat een verschil, zoveel meer ontspanning

Ik wil zondag graag alleen van huis weg rijden, heb voor paar weken terug al een stukje geprobeert dat ging eigelijk heel goed nou wil ik een rondje gaan, manlief mee op de fiets (mijn thuis instructeur, altijd handig in zulke gevallen) dan durf ik iets meer en krijgt ze toch paniek ik hij er wel, ben benieuwd wil dit al zo lang maar komt er maar niet van maar wil toch meer buiten kunnen rijden langs de weg ook alleen nu het mooie weer er weer aan komt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:24

Dankje Joyce :)) Ben zo benieuwd hoe Blue deze zomer eruit zal zien! Ze is leuker dan ik had kunnen dromen.

Spannend hoor naar buiten, fijn dat het vorige keer goed ging toch! Gewoon doen, hartstikke leuk en je man helpt je wel :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:30

@katja ja ik doe dat ook heel graag alleen Asal wil nog wel eens enthousiast worden en dan gaat ze dribbelen staart erop en dan wat langzaam galoperen en scheef gaan daar hou ik niet zo van, wil gewoon een ontspannend ritje

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:41

Woow kom ik even een paar dagen niet op bokt, zie ik dat het andere topic gesloten is en dat deze al 35!!!! pagina's ver zit :')

*gaat even bijlezen*

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:18

Hier dan eindelijk de filmpjes!
Deze is eerst nog hangen:
https://www.facebook.com/photo.php?v=615970831828422&set=vb.100002465334192&type=3&theater
Hier ga ik van het hangen voorzichtig zitten, dit is dan ook de allereerste keer dat ik op zijn rug zit(Let voor NIET op wat voor onzin ik uitkraam :') )
https://www.facebook.com/photo.php?v=615975318494640&set=vb.100002465334192&type=3&theater

Katja, heerlijk hé dat je lekker tot rust kan komen bij je paardjes!

Joyce, Gewoon doen! Komt vast helemaal goed! Je mannetje helpt je toch?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:32

Goed hoor Nicky hij vindt het zelf niks bijzonders zo te zien! _/-\o_

Tot volgende week Maaike! :P

joysjuh1987 schreef:
@katja ja ik doe dat ook heel graag alleen Asal wil nog wel eens enthousiast worden en dan gaat ze dribbelen staart erop en dan wat langzaam galoperen en scheef gaan daar hou ik niet zo van, wil gewoon een ontspannend ritje

Probeer zelf zo relaxt mogelijk te blijven, lang teugeltje enzo, dan komt het wel goed! :))
Mijn man helpt mij ook alleen die heeft er de ballen verstand van. _O-

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:50

Nope, hij liep ook gewoon gelijk ontspannen weg.. Alsof het doodnormaal is dat ik erop zit.. Hij heeft goed afgekeken van de andere paarden van stal :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:53

Ja, ik denk wel dat dat helpt hoor, ze zijn dan gewend dat er mensen bovenop zitten. :j
Maar mijne was ook heel braaf, die was nog niet veel gewend maar had er wel vertrouwen in, ik ging er gewoon zonder zadel met halster op in mijn eentje, hij deed geen stap verkeerd. ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:02

Maaike heeft genoeg te lezen dit weekend :Y)
Joyce wilt naar buiten, gewoon doen joh :))
Leuk dat je voor het eerst er echt op gezeten hebt Nicky! :D
Ik vind het inrijden van paarden maar een kunst, ik zit in een project voor Gert van den Hof, die stapt op en rijdt zo weg _O- en als ie nou een beetje lastig paard heeft die mensen al geprobeerd hebben in te rijden en weet dat als ie bokt ie weer naar stal mag... die man blijft gewoon vastgeplakt zitten en vertelt rustig zijn verhaaltje verder terwijl dat paard uit z'n stekker gaat _O-

Ik moet zondag om 8.15u parcours verkennen -O- en dan als 40e (van de 50) start in de BB. Kan ik wel mooi tussendoor knotten. Dan begint om 10.15u de B, en moet ik als 12e :+ ons eerste officiële B parcours tussen de paarden, duimen dat ie het net zo goed doet als woensdag (en de dubbel dan ook ff zonder al te moeilijk doen doet :+ ).

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 06:26

Nicky, wat ziet hij er ontspannen uit, heel fijn!
Joyce, toch fijn wanneer je iemand hebt die met je mee kan, dan kun je in ieder geval oefenen..
Nicky, veel plezier met Dayem vandaag, ben erg benieuwd naar wat er van vond... :j
Tam, wat voor project? Ik vind Gert van den Hof nou niet de fijnste manier om met een paard om te gaan moet ik eerlijk bekennen..
Succes zondag, komt vast goed!

Ik vertrek zo met vriendin en paard naar Equiday Ermelo, ze rijdt daar een TREC demo (de hindernissen) met alleen een neckrope (met haar Arabier <3 )...

Gister nog een rondje op Silver gehobbeld, toch fijn om een zadel te hebben :j... Hij was weer super braaf.. Vandaag heeft hij een dagje vrij...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:12

Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden! Veel plezier op Equiday, klinkt heel gaaf zo'n TREC op neckrope!! Zou ik toch eng vinden, denk dat Noah hem naar het gras zou peren of het publiek langsgaan voor eten :+

Project is om trainingsweken te organiseren. In zo'n week gaat hij samen met de eigenaar/ruiter een week aan de slag. Eerste ritje gaat Gert er op, de rest van de week meteen de ruiter zodat die als paard weer thuis staat niet bang is om er op te stappen.

Vroeger leek zijn methode mij ook niks, maar ik heb me mu verdiept in zijn manier van doen en ben tot een ommekeer gekomen.
hij is 90% van de tijd bezig met andermans rommel op te ruimen. Mensen die zonder goede begeleiding of gezond verstand een paard wel 'even' denken zadelmak te maken of in te rijden, en zo het paard vernachelen. Zijn manier is -als je er over nadenkt- eigenlijk heel vriendelijk omdat het zo duidelijk is. Hij slaat niet, trekt niet, schopt niet, en een paard weet waar het aan toe is.

Die spectaculaire bokfilmpjes/foto's zijn 9 van de 10x paarden die al 'ingereden' zijn, maar hebben geleerd dat bokken een manier is om onder het werk en de ruiter uit te komen. Die zetten dan alles op alles om de ruiter er af te krijgen :') zijn vaak ook ontzettend brutale of verwende paarden, en ook regelmatig icm bange eigenaren die niet consequent zijn(geweest). Krijg je de meest gevaarlijke paarden van.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:24

Wij zijn onderweg, tot zo!

Afbeelding

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:56

Veel plezier vandaag!

Haha ik had vannacht gedroomd dat Jim al onder het zadel was :')
Keep on dream it...

Al ging het vandaag weer onwijs goed. Hij was zo relaxed <3

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:21

Even een fotospam, iemand een gokje wagen wanneer het veulen komt?

Afbeelding
image by misssol, on Flickr

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:44

Veel plezier Nicky!

Ik wil wel gokken! Dinsdag 15 april, nergens op gebaseerd maar dan is het twee jaar geleden dat wij ons veulentje mochten verwelkomen :D Mooie datum of niet dan, haha! Wat een mooie buik!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:52

Wauw Samara is huge! Ik gok vrijdag 18 april :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:12

Is wel grappig, mijn oma viert ieder jaar haar verjaardag rond deze datum met de hele familie dus twee jaar terug op de 15e, vorig jaar op de 14e en dit jaar morgen. Asi was de 13e uitgerekend maar meestal stuurt mijn oma al vroeg uitnodigingen dus toen we die kregen zeiden m'n zus en ik al tegen elkaar: "oh god, dan zul je zien dat het dan gaat gebeuren" Zaterdagavond al gaan waken maar toen leek ze er nog niet helemaal klaar voor en zondag mijn buurmeisje op wacht gezet, die al heel snel belde dat we toch maar gauw naar huis moesten komen :D

Dus als je binnenkort iets bijzonders aan de hand hebt, ga ik voor die datum hahaha _O-

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:31

Ik gok 17 april dan zijn 2 van mijn dames ook uitgerekend

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:38

Hoe was het meiden? Nog gemeet vandaag??

Haha Ilona, ja dat zal je altijd zien op dat soort dagen _O-

Ik gok ook mee, 16 april :)

Leuk zeg Nickyyy, hoe oud is Ludo eigenlijk als ik vragen mag :)

:wave:
Ben ik ook weer eens :P

Vanochtend lekker bezig geweest met Djuun, die had niet veel zin in VD, dus ben wat simpele grondwerkoefeningen gaan doen met dr. Daar werd ze wat enthousiaster van :j
Daarna nog een uur lopen prutsen aan de manen van Djuuns BFF. Die moet morgen op wedstrijd en heb baasje even geholpen met de manen netjes invlechten, wat eigenlijk nog een hele klus was, want zijn manen zijn op sommige punten best dik en niet enorm lang, dus piekt snel. Afijn, we hebben er wat van gebakken en baasje was blij :D

Vanmiddag met mn moeder nog naar een opening geweest van een onderdeel van het MuZEEum (zit in Vlissingen). Erg leuk, was er al eerder geweest voor een rondleiding van het najaar (vriendin werkt er), maar nu zag het er iig af uit :D
En daarna nog even door naar de stad en kleren geshopt met 50% korting (altijd leuk).

En nu enorm gaar op de bank. Weet ook niet waarom ik zo moe ben eigenlijk, maar ben blij dat ik vandaag niets meer hoef :O

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:04

Ik heb niet echt iets bijzonders op een datum de komende weken eigenlijk, wel heeft mijn vriend volgend weekend extra lang weekend ivm Pasen dus dan zou het wel heel leuk zijn als het van vrijdag op zaterdag word geboren. Sammie zelf is van 28 april maar zolang hoop ik niet dat ze nog draagt hoor...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:16

Zo even op de comp uitgebreid reageren..

Goede vrijdag :D

Klinkt wel als een leuke geboorte dag...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:20

Goede vrijdag, dat is aanstaande vrijdag toch al?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:25

ik had ook goede vrijdag!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:36

Sieltjuh schreef:
Goede vrijdag, dat is aanstaande vrijdag toch al?

Ja :j