[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:15

ik heb hem gevonden op piaffe, dankjewel! :D zodra ik genoeg centjes heb komt ie er, zat er al zo'n tijd op te azen _O-

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:18

Tammy_ schreef:
Dilan, wat vervelend dat hij ineens zo stuiterig is! of deed hij dat al vaker?
Ik heb binnenkort een crosstraining en dan leen ik een BP, maar als het crossen nou bevalt dan koop ik er zelf een. Ik hou er niet zo van met gewoon rijden omdat ze me beperken in mijn bewegingsvrijheid, maar bij cross is het echt nodig :j

Dit is dus niet zo als je een goede passende BP hebt!!
Dan voel je hem na een paar min. niet meer.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:22

ik heb ook geen dure BP's geprobeerd moet ik zeggen hoor, en het was een jaar of 5 terug :+ dus er zullen op dit moment ook een stuk betere pasvormen zijn, maar die paar die ik geprobeerd had, denk dat die een val juist erger zouden maken ipv minder := sindsdien wat huiverig geweest voor die dingen, maar als ik officieel tussen de paarden ga springen komt er wel een denk ik :j

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:28

Ik met mijn BP level 1 racesafe;
Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:29

dat is er zo een met blokjes zie ik? die lijken me sowieso prettiger in draagcomfort dan die 'plakken' :j

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:34

Ja inderdaad 1tje met blokjes.
Zo'n plakken bodyprotector heb ik jaren terug gehad pfff zat echt in een bepaalde houding hah.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:38

Eeeeven bijgelezen, omgeving waar hij vandaan komt, en waar hij naartoe is gegaan is er geen rhino geconstateerd, voor zover ik weet. Hij is van een ene kleine stal naar een andere kleine stal gegaan, waar niet veel mensen van buitenaf komen. (lees 6-7 paarden) worden ook geen wedstrijden georganiseerd. Zover ik weet komen de mensen ook niet echt op andere stallen.

Vandaag lekker met mn ventje in de bak gespeeld, even lekker zn eitje kwijt geraakt. Toen ik aankwam en riep hoorde ik hem al hinniken in de wei, kwam eigenlijk al meteen aanlopen toen ik hem alleen riep!
Even gepoetst, zn stalletje uitgemest waar hij gewoon bij stond, vondtie geweldig, liep me constant achterna in z'n stal haha! :D
Lekker los gegooid in de bak gaftie me toch een show weg! Knappaard! Volgend weekend, 11 maart wordtie 4, komt der vriendin van me langs om fototjes van m te maken :D

Stal eigenaar vind hem ook onwijs leuk, om hoe hij is, onwijs lief, lekker koel in zn hoofd, maar ook heerlijk dat showen erin! <3

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:58

Nou ik ben sinds maart in het bezit van mijn eigen arabische volbloed, inmiddels een jaarling hengstje Forelock's Ludo :j
En tjah eigenlijk was mijn penny droom altijd een zwarte arabische volbloed maar het is een vos geworden :=

Hier een foto van hem, hij is best aan de maat.. Ik ben 1.60 dus kijk zelf maar :+
Afbeelding
(Let alleen niet op mij, ik heb geen make up op := )

Tamara, klopt ik ken jou nog wel! Vond Noa altijd z'n heerlijk paard!

Erisila, mooi halster! Zijn altijd zo duur als je ze zelf moet kopen..

Wat dat koopziek betreft.. Op het moment nog nergens last van maar mn handen kriebelen al wel... Kan niet wachten tot mijn kleine spruit een jaar of 4 is en we het zadelmak enz gaan starten...

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:36

Sieltjuh Mooie halster <3
Mooie foto's :)
missfcdb Dankje wel voor het informatie over het Rhinovirus
Nickyyyy Wat een lieve foto

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:50

Nicky, haha, ik wilde ook altijd een zwarte, maar het werd een witte :))

BP level 1 mag ik geloof ik niet eens mee rijden, tenminste, volgens de omschrijving van de Beta keurmerken :P

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:53

Dilan1993 schreef:

BP level 1 mag ik geloof ik niet eens mee rijden, tenminste, volgens de omschrijving van de Beta keurmerken :P

/nee mag jij ook niet maar ik wel.
Anders issie te zwaar.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:54

Nicky, wat een popje <3 En vos is gewoon onweerstaanbaar O:)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:57

kyrkelover schreef:
Dilan1993 schreef:

/nee mag jij ook niet maar ik wel.
Anders issie te zwaar.

ooh dat ligt dus aan het gewicht, vroeg me al af waarom jockeys dan een andere mochten gebruiken

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:58

Is wel echt ideaal want die BP zijn ook een stuk dunner dus veel beweegelijker en zo.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:58

Maar heb je dan niet meer kans op schade, als je daarmee valt? Omdat ze dunner zijn?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:17

Dilan1993 schreef:

Ik wilde steeds schimmels het is 3 x keer vos geworden :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:20

ik ging niet eens voor een kleur, of een ras maar Noah was echt de leukste :)) ik wou altijd een bonte, omdat niemand op stal een bonte had :')
we hadden gekeken bij een vos kruising maar die was doodchagrijnig, een heel donkerbruine new forest maar die vonden we te klein, en dan Noah, die schattige en veel te jonge rarebier die niet kon galopperen :') maar zijn karakter won het gewoon, hij was ZO lief :+:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:21

Wij zijn naar 2x schimmel 1x bruin en 1x vos wezen kijken. Als schimmel een lagere vraagprijs had gehad, was die het geworden denk ik :) Geweldig mooi, lief dier, maar echt net boven ons budget.

Nu hebben we een vos, met kol en twee witte achtervoetjes. Toen ik Djuun voor het eerst zag, zei ik: "Zelfde kleur en aftekingen als Darmoor." Ook wel beetje door uiterlijk laten leiden dus :o Maar heb er nog geen minuut spijt van gehad hoor!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:22

Ik wilde een zwarte ruin van een jaar of 10 waarmee ik op buitenrit kon gaan en lekker strand en bosritten kon maken.
Ik kwam thuis met een witte hengst van 4 die nog niet eens goed was door gereden en die buiten niet te houden is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:25

Dilan1993 schreef:

Hier het zelfde probleem, alleen ging ik een tikje veder ik riep in bij zijn van een paar hele goede av vrienden:

Ik wil never nooit een schimmel BAH :') :') (Zie ze liever bij een ander, dit zei ik letterlijk)

En wat koop ik :') :j Juist :')

Toen ik het bekend maakte haha keek de halve wereld scheel haha vic een schimmel nee :')
ja toch echt :') :j En ik ben Verliefd <3
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:26

Da's ook wel een hele mooie :~

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:27

qua uiterlijk leek Noah wel wat op mijn allereerste lievelingspony, was een hele lieve welsh/NRPS achtig iets, dus ook zo'n spits snuitje, en ook een kolletje... alleen dat was een vos en Nootje is bruin, maar daar keek ik schijnbaar wel doorheen :+

Ik wou ook een pony van een jaar of 10 die al wat kon en wat gezien had, en ik kwam thuis met de meest schichtige, onzekere 5jarige AV die er te vinden was :') en behalve met iemand op zn rug stappen en draven door de bak eigenlijk niks kon... balkjes vond hij eng, galopperen kon hij alleen overkruist en op race-stand, zodra er iets in zijn ooghoeken bewoog was ie weg, en hij moest eerst een uur los voordat ik er op kon :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:30

Een goed paard heeft geen kleur.........
Moet zeggen dat ik niet verliefd werd op de kleur maar in die ogen lag een bepaalde blik in die ik niet kon weesrstaan.
Heel zweverig ik keek naar hun ik(ziel) :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:59

Herkenbaar hoor! Djuun heeft oom een betrouwbaar oog en dat is al heel veel waard!

De pony van mn tante heeft dat ook. Ik ben echt geen held, maar op haar heb ik nog nooit 1 sec onzeker gevoeld. Pasja is niet de mooiste (helemaal bruin, geen aftekeningen, weinig voorpluk, nogal recht profiel), maar dat karakter van haar maakt alles goed. Geweldig dier <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:07

Barcelano schreef:
Een goed paard heeft geen kleur.........
Moet zeggen dat ik niet verliefd werd op de kleur maar in die ogen lag een bepaalde blik in die ik niet kon weesrstaan.
Heel zweverig ik keek naar hun ik(ziel) :+

Idd een goed paard kent geen kleur :D ;)

Zo werden wij verliefd op vosje <3 heel herkenbaar wat je hier zegt over die bepaalde blik in de ogen.
Cosimo zag ik voor het eerst voor de trailer. Toen dacht ik he, hebben wij dat gekocht??? is die echt van ons. Beide paarden hadden iets waarvan ik zeg ja, dit zijn ze.

Voor mij geen ander ras meer dan een arabier.