Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:04

Vanavond eens wat anders gedaan.
Er zijn de afgelopen 2 dagen KWPN keuringen hier geweest bij ons op stal en nu mochten naad en ik nog even in de kooi spelen toen ze klaar waren.
Hihi was leuk! Ze vond het ook echt heel leuk om te doen. Hele tijd oortjes erop! <3
Naad deed het echt heel goed en BEWEGEN!! :wow: *D
Ja ik was alles tegelijk aan het doen dus kon helaas niet zo mooie op het goede moment foto's maken.
Dus een paar waardeloze foonpicks in de gauwigheid gemaakt :P

Ze heeft zelfs een paar sprongetjes gemaakt. Maar het is duidelijk geen springpaard haha :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:11

Speeeeeelen!! :):)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:13

Ja was echt leuk marije! :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:05

Zooo nu ik vanaf morgen eindelijk vakantie heb, weer eens tijd om te reageren. Wel altijd bijgelezen, maar niet de puf en tijd om te reageren.

Ik geloof dat hier bij iedereen alles wel goed gaat toch? Nada'tje doet het helemaal waanzinnig, Daan met zijn uberpoepchique nieuwe hoofdstel, Gucci zijn super gave nieuwe zadel, Nour in een nieuw showsetje om van te kwijlen en voor Zig ook weer duidelijkheid! Moet niet gekker worden allemaal :D Glenn hoe gaat het met je meidje, knapt ze netjes op?

Hier was het even flink schrikken. Maand geleden viste ik Raff uit de wei met een mega schaaf op de onderkant van zijn kaak en een dik ei op zijn voorbeen. Eerst vooral druk gemaakt om de wond, maar erna kwam het besef dat dat been toch wel op een aparte manier dik was.. Enkel op 1 plek, gloei heet, kreupel erop en niet slinken na koelen of stappen..
In elk geval dag erna zekere voor het onzeker genomen, Lingehoeve kliniek gebeld en we konden direct terecht. Kreupelheids onderzoek en echo laten maken.
Resultaat: Geen erge schade, ontstoken sesamschede (welke voor de verdikking en dus kreupelheid zorgde), maar bij 1 pees was niet 100% goed te zien of de rand ervan wat wazig was door het 'troebele' beeld of door schade.. Dus op de Metacam, apart zetten op zo veel mogelijk rust en 2 weken later terug komen voor controle scan. Hij kreeg die 2 weken zijn eigen prive graslandje & paddockje, met Nadesh op het stuk ernaast. Eerste dagen ging goed, erna hield hij zich alles behalve rustig.. >;) Zwelling nam na een week geleidelijk iets af, maar was zeker nog niet helemaal weg toen we voor de 2e keer richting kliniek gingen.

Toen we vorige week vrijdag terug moesten, werd het een flink dagje door Nederland. Vroeg op, honden mee, bus volgeladen, Raff in de trailer en op naar de Lingehoeve kliniek. Daar weer zelfde riedeltje als eerst, maar nu met resultaat, alles in orde! :oo Het overgebleven restje zwelling zou wellicht kunnen blijven, de peesschede zal altijd ietsiepietsie stugger zijn, maar voor geen verdere nadelen zorgen. Alle pezen waren tiptop in orden en hij liep helemaal rad*\o/* Groen licht om alles weer te mogen doen. Totaal niet verwacht en besefte het echt pas paar dagen later.
Na de kliniek snel terug naar huis gereden, daar Raff de wei in, Nadesh de trailer op, laatste spullen ingepakt en op naar het DAWRA weekend in Kootwijkerbroek. Ondanks dat Raff niet mee kon, toch super genoten van de mega gezelligheid en alle western arabjes. De week erna me herkansingen wel gruwelijk verpest, maar ach, paardje is iig weer in orde :o

Nu sinds vorige week heel rustig begonnen met Raff oppakken. So far geen enkele reactie op zijn been gezien of in hoe hij loopt. Ik durf nog niet te hard te juichen, maar het lijkt weer allemaal oke te zijn.

Nadesh gaat helemaal top. Wel is hij door zijn oude zadel wat scheef bespierd geraakt. Ze moet nu tijdelijk met de BC van Shamit rijden, totdat dat weer recht getrokken is en dan kijken voor weer een ander zadel haha. Op het DAWRA weekend ging hij echt als een trein, begint bijna een doorgewinterd wedstrijd paard te lijken. Vooral de reining clinic was erg tof en dit deed hij super goed, dus ben benieuwd hoe ze zich nog verder gaan ontwikkelen.

Eveline heeft toen ze voor Desh kwam ook even naar Raff gekeken en er blijkt toch nog wel een optie te zijn in een boomzadel *\o/* Het wordt dan wel maatwerk, met een boom die aan het einde iets omhoog loopt, waardoor het gedeelte wat op de lendenen komt niet 'draagt'. Tevens kan ze het leer achterin in het midden iets naar binnen laten komen, waardoor het op totale lengte komt van 62cm :D Wel roundskirt, maar wel met dubbel skirt.
Na wat BM's gereden te hebben en ook meer rij technisch erover na denken, gaat mijn voorkeur toch echt uit voor boom en heb nu een duidelijk beeld wat mogelijk is. Wel omdat het maatwerk wordt, nu nog hlaf jaar/jaartje door op me Massimo, zodat hij al zoveel mogelijk uitgegroeid en goed bespierd is.
Het zal dan soortgelijke worden als die van jou Kim :j En kan dan helemaal zelf alles bepalen qua tooling en zilver :~ :~

Oja en eindelijk maar eens een foto topic gemaakt van de fotomeeting in april :+
[ITP] Met de twee AV mannen naar onze eerste Bokt fotomeeting

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:34

Wat een super nieuws allemaal Canisia! En tof dat er toch een boomzadel voor raf kan komen! Ik ben suuuuper tevreden met mijn ranchman dus die gaat je zeker bevallen. En dan zelf ontwerpen ook nog. Heerlijk. Ik had gewoon de mazzel dat Dominique precies bij had wat ik zelf uitgekozen zou hebben haha.

We blijven druk met Max zn rugspieren training. Hem vd week een keer een klein sprongetje los laten maken. In het begin wist hij niet goed wat de bedoeling was maar toen hij het door kreeg was het een groot feest. Maar natuurlijk wel na iedere sprong dan even op mn af rennen voor een knuffel haha. Zo'n heerlijk dier! Hopen dat hij over 2 maanden als Dominique terug komt ook een passend zadel vind...

En ook guccis training gaat rustig verder. Maandag heerlijk over de dijk gereden en dan geniet hij zo intens ! Is echt nergens bang voor en vind alles leuk. Mijn topper!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:21

Fijn dat raff weer zo lekker gaat canies!

Vanmiddag echt een top middagje gehad samen met Kim!
Max en Gucci bewonderd en wat zijn het toch lieverds zeg! Ik ben echt fan! :D
Ik vond het heerlijk om weer eens een beetje te spelen ook en dat vond gucci ook wel leuk geloof ik tot ie even serieus moest zijn hihi :=
Was echt top!
Knap zadel trouwens ook! Super mooi!
Wel wat wennen aan dat harde, uuuh tja mijn bips is nogal verwend met een gelseat :o
maar verder zit ie heerlijk! :j

Paar fotootjes van mij en gucci. Heb er erg van genoten!
Afbeelding
Racen
Afbeelding
Kroelen en knuffelen!
Afbeelding

en Kim met haar gekke pony en Maxi
Afbeelding

Afbeelding
2 mafkezen hihi :D
Afbeelding

Vanmorgen ook nog nadya wezen rijden en wat ging het goed!!
Wow! Ja hoor we zijn alweer wedstrijdklaar zullen we maar zeggen! Wat gaat dat paard weer met sprongen vooruit! Daarna lekker rondje buiten uitgestapt en toen weer terug spelen in de paddocks.
Heerlijk dier! <3
Toch aan het overwegen er de volgende smidbeurt, plates eronder te laten zetten. 8-)
Afbeelding
Afbeelding
ommetje uitstappen
Afbeelding
en buiten spelen
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:45

Zo Marijke en ik hebben wat rondjes barrel racen geoefend :D Bij de Arabissimo schrijven ze dit jaar geen speed uit, maar in plaats daarvan een barrel race. Dit was ons parcours vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Eerst even proeven, want dit is toch echt de 'voer-barrel' :))

Afbeelding

Was leuk joh! ik ben nog niet voluit gegaan, ben nou eenmaal een mietje, maar was toch een flinke galop op de terugweg :))

Dus wordt voor mij Liberty, Barrelrace en ook nog een dressuurproefje op zaterdag, en dan Summer Show op zondag *\o/* wie gaat er nog meer?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:57

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:17

Pfff ja sorry hoor, maar dit vind ik toch echt onkunde. Je voelt dat toch al aan als er spanning komt? Je moet altijd opletten met hengsten bij elkaar. De een kan er beter mee omgaan als de ander.
Nou ja zal wel aan mij liggen.

Gaaf marije! Dat lijkt me ook erg leuk om te doen. Misschien wel leuk om morgen ook eens te oefenen. Hihi
Je brengt me op ideeën! :D

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:25

Leuk Marije ! Dat is nog eens afwisseling haha. Super!

Ja Jes dat is iets voor jou! Crossennnnnnnnnn.

Vandaag is Gucci met mijn bijrijdster op les geweest bij Walter. Omdat linkergalop steeds beter gaat maar niet vlekkeloos hebben ze vooral daarop getraind. Binnen no time had hij het door en vond het helemaal leuk!
Gucci in een hele grote mooie bak!
Afbeelding

Gisteren zelf ook nog even op de linkergalop getraind en toen kon hij zelfs al vanuit rechts naar links een vliegende galop wissel. Ja natuurlijk meneer doet graag alles net een stapje beter dan we verwachten haha.

Vrijdag even foto's gemaakt van mijn schat met Laura die voor het eerst zelf zonder frustratie een linker galop voor elkaar kreeg (nogmaals duizend keer dank voor het aanzetten van het knopje Jes!) En de euforie was groot bij allebei!

Afbeelding

Kijk ze glunderen!

Afbeelding

Even wat actie!

Echt zo trots op die twee. Zag er tegenop om door mijn lichaam Gucci te moeten "delen" maar als ik die twee dan samen zie kan ik alleen maar genieten. Wat heb ik een mazzel gehad!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:54

Ik doe graag knopjes aanzetten. ;)
Graag gedaan.

Fijn dat het goed ging bij Walter. Was het ook leuk? Zal wel hihi

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:04

Geloof dat ze het enorm naar hun zin hadden. Gucci was wel moe naderhand maar niet extreem dus zn conditie gaat ook vooruit.

Ik kon er helaas zelf niet bij zijn omdat mijn petekindje judo examen had en me op een zwak moment had laten beloven dat ik kwam kijken haha. Gelukkig was hij wel geslaagd en heel blij dat ik er was dus dat maakte alles goed.

Nu nog een weekje hard trainen en volgende week de wedstrijd. En die week erna lekker weer op de koeien. Zo veel leuke dingen in het vooruitzicht!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:48

Oh jammer dat je niet mee kon Kim.
Maar fijn dat je neefje zijn band heeft gehaald. Super cool!

Ik heb vanmorgen weer echt super fijn gereden. Voor de eerste keer in de mega grote binnenbak, vol banners en wat denk je? Geen kick gegeven, alleen bij de deur een paar keer achterin maar verder niks.
Ook nog wat dressuur gedaan en ook dat ging weer top. Ze gaat zo goed vooruit! In alle opzichten. Het is gewoon wonderbaarlijk allemaal.
Nou nog even haar manenstukje weer geschoren en ook de oren maar eens mee gepakt. De oren waren altijd nog wat geschud en gehannes, nou jullie geloven het niet..... maar madam gaf geen kick! Hop hop doen we gewoon ff!
En als klapper van vandaag heeft ze voor de eerste keer in haar leven in de stapmolen gelopen. Pfff ging heel goed! 2 rondjes geen problemen, de molen scheen toch iets te langzaam te gaan dus ging ze andere dingen onderzoeken waar ze vervolgens even werd aangeduwd haha muts. Daarna ging het weer goed, maar ze bleef wat onzeker nu dus heb haar na nog 2 rondjes er weer uitgehaald. Rustig aan opbouwen maar.
Maar wow wat ging dit zo boven verwachting goed zeg!

Trots op me meisje. Heel trots!
Ze veranderd echt enorm. In alle opzichten en dan ook allemaal in positieve zin!

Heb me trouwens ook ingeschreven voor de jurycursus bij het KNHS. Dressuur B/L. Dus hoop dat ik geselecteerd word zodat ik de cursus maag gaan volgen. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:16

Nou ik heb eindelijk iets gevonden waar Daan moeilijk mee is :') achterbeschermers := Had een setje gekocht voor de Extreme Trail Tuin en gisteren en vandaag mee gereden, maar hij blijft ernaar slaan. Met om- en afdoen geen kik, maar zodra hij moet lopen, of erger nog, achterwaarts, dan slaat hij echt gemeen achteruit en hij went er niet echt aan. Heb geen zin in een gevecht alleen om beschermers, dus dan maar gewoon kogelbeschermers om. Als ie dat wél pikt... :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 08:31

Hier al even niet geweest maar wat leuk Jes dat jullie zijn begonnen met de dressuur. Nou ja, Naad dan jij was natuurlijk al n crack! ;)

Hey wat balen zeg Marije, meestal wordt het idd wat minder na een tijdje. Hopelijk reageert ie met kogelbeschsrmers om minder heftig.
Is rondom bescherming verplicht om mee te mogen doen?

Hier gaat alles z'n gangetje. Een super leuke endurancliniv met Nour achter de rug, Tie die weer helemaal zuiver loopt en mag uitbouwen, Zahra in het land, Nyhla groeit ook hard en is mooi aan het verschimmelen (dat klinkt apart hihi := ), Jazzy weer drachtig en zijn we weer aan het oppakken. Kortom genoeg te doen maar nu dekseizoen op einde loopt toch wel meer rust in de tent. Woensdag ga ik voor de eerste keer naar Belgie voor pleasureles bij Juan, ben heel benieuwd!

Wat pics van t hele zootje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:03

Leuke foto's weer Yil! Wat hen je toch een leuk stel poownies staan!

En die beenbeschermers Marije. Ik zie hem al helemaal staan hahahaha.

Gisteren met Gucci op onderlinge wedstrijd geweest. Ik zou de Horsemanship en reining starten en ook laura startte hem in de Reining. Linkergalop ging steeds beter maarja tijdens zo'n proef heb je niet echt tijd om daar flink aan te werken dus we verwachtten er niet zo veel van.
In de Horsemanship werden we dan ook laatste maar ach wrl een gratis les t.w.v. 30 euro aan overgehouden dus toch blij haha. Daarna even pauze en mocht Gucci even in een vreemde stal staan. Hij vond het allemaal prima haha. Toen was de Reining. Eerste cirkels natuurlijk gewoon rechtsom aangesprongen (duts) maar toen we moesten wisselen van rechts naar links deed hij het wel! Zo trots toen. Ondanks dat hij het moeilijk vind dan toch laten zien dat hij het kan. En uiteindelijk 14e van de 24! Super super trots en helemaal blij met mijn kleine gup! Laura liet ook nog 2 keer een linker galop zien in gaat proef en werd daarmee 15e! We hebben super veel lol gehad en Gucci vond het bere gezellig met al die mensen dus een top dag!
Nu dan foto's!
Afbeelding
Afbeelding

Donderdag gaan we lekker eens bij Anne Grether lessen en nog meer werken op de linkergalop en hoop ook technisch de galop wat verfijnen. Spannend!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 21:32

Super Kim!!!! *\o/* Goed gedaan! Wat n toppertje toch! Laten zien wat je kan als t moet, geweldig! +:)+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:09

Kim wat leuk dat a.s donderdag al naar Anne gaat.
Ga je echt geen spijt van krijgen! ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:55

Ik weet wel dat dit voor western arabs is, maar toch :P

Vandaag onze eerste dressuurles gehad na 9 jaar.
Het was zwaar, voor mij maar ook voor me meisje, dat omscholen.
Maar we mogen zeker niet klagen, nog veel werk aan de winkel, maar ik ben enorm trots!
Toppertje is het. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 07:04

Wauw! Ziet er fijn uit dames! :wow:
En gewoon plaatsen hoor Jes, dat heb je nu eenmaal met die veelzijdige bieren! :D

Vandaag hier wel western op t program, op naar Belgie voor n lesje Arabian pleasure! Heel veel zin an. :)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:09

Balen Marije van die beschermers! Die mannen ook altijd!!

Yil wat heb je toch weer een heerlijke foto's! Waauwie! En fijn dat Tie weer goed gaat.

Kim jij ook heerlijke foto's! Wat super van je linker galop!

Jes, fijn om te horen dat het beter gaat! Ik vind het dressuren wel leuk voor de afwisseling, maar ik zou niet meer terug willen. Ga je helemaal omscholen met Naad of blijf je beide doen?

Hier is het nu eindelijk een beetje rustig. Micheal hamerslag is geweest en hij had gelijk wat het zadel betreft. Evelien is ook aan het passen en meten geweest en mijn zadel was een grensgeval. Blij dat Zig die dingen toch wel goed aangeeft (hoewel hij dat volgende keer niet meer hoeft te doen met een koprol). Ik heb nu een leenzadel en Evelien gaat voor mij op zoek naar iets moois met veel tooling of glimmertjes!! Als we het doen, moet het natuurlijk wel goed. Ik hoop dat ik met het volgende zadel wat langer mag doen dan 2 jaar.
Verder hebben we ons ingeschreven voor Ermelo (jammer dat ik hier met Zig niet kan dressuren). Ik ga voor het eerst een in hand onderdeel starten. Geen idee hoe we het gaan doen en hoe dat eigenlijk moet, maar we gaan wel even youtuben haha.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:15

Hahaha ach ja nena is weer eens wat nieuws he ;) gaat vast goed komen met de in hand met zig.
Fijn dat je toch bevestiging hebt gehad van Michel van je zadel en oehh nu fijn op zoek naar een bling bling zadel haha ik ben benieuwd.

Nou met rijden gaat het als zoals het was. Op en afstappen is geen enkel probleem meer. Ze doet het echt super.
Ik zelf hoef niet om te scholen hoor ik ken het al, alleen nadya gaat idd volledig om naar dressuurpaard. We blijven de western er wel bij doen als afwisseling.
Als ze nog niet verkocht is voor het binnen seizoen begint, dan ga ik haar officieel starten. Daarvoor ga ik wat HC wedstrijdjes starten.
En hoop ik ondertussen een goed huisje te vinden voor haar.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 21:41

Super goed te horen Jes van t op- en afstappen! Ze staat daar echt goed he?
En te gek toch weer even wat anders proberen, jij kon t al en super Naad pakt het zo te zien top op! En groot gelijk, ook voor de verkoop, dressuur is nog altijd meer gewild dan western Arabs, hoe jammer ik dat persoonlijk ook vind.

Fijn Nenaa! Welke in hand onderdelen ga je starten? Wat betreft showmanship heb ik eventueel nog wel tips en staat ook goed filmpje op YouTube, hebben ik maar ook Cyann destijds veel aan gehad. :)*

Vandaag heerlijk paardendagje samen met mijn zoon Yul die t zo heerlijk vindt bij de paarden! Alles naar de smid geweest, ook Nyhla d'r eerste keer die bij de eerste voorhoef liet merken dat ze dus écht wel weet wat ze níet wil, maar schaapmak de andere drie liet doen. TT tussen de jaarlingen op t land gedaan en die deed t super (met een emmer muesli is t natuurlijk al snel goed, net d'r moeder lol) :D

De FBers hadden t vast al gezien:
Vandaag voor de eerste keer bij J uan M urillo getraind (en dat gaat ook met regelmaat gebeuren aangezien hij slechts 40 min met de trailer van mij vandaan blijkt te zitten).,
Ge-wel-di-ge middag gehad! Warm onthaal, een vers opgestrooide stal in de tussentijd voor Nour tegenover z'n papa! Normaal reageert Nour, zeker op vreemde plek, wel behoorlijk op andere hengsten maar.... Geen woord! Daddy is watching!

Afbeelding

Had m al eventjes niet gezien maar hij blijft zo een imposante kerel. Yul vond m ook geweldig!

En na lekker bijgepraat te hebben aan de gang! Was best pittig moet ik zeggen, merk dat ik echt dingen weer moet afleren en dat er, uiteraard met zon gup, nog heel veel werk aan de winkel is. Maar Juan zag t al meteen: We are a couple! En zo voel ik dat ook, kan die nog zo jolig doen

Afbeelding

en lig ik weer in n deuk, samen geconcentreerd bezig,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

we horen echt heel erg bij elkaar en met hem kan ik de wereld aan! The sky is the limit! Dát gevoel.... <3

Afbeelding

Afbeelding

In de tussentijd moeten we er samen hard voor werken dus met veel huiswerk aan de gang thuis, filmen en in augustus weer terug om verder te leren.
Heel inspirerend!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:49

Yil wat een gave foto's en wat doet ie het weer lekker zo te zien!

Jes wat fijn dat jullie ook zo goed gaan, goed gevoel zeker of nie?

Nena in hand is superleuk! Wat ga je doen?

Hier na Jes haar goede voorbeeld ook maar weer eens een dressuurzadeltje erop gegooid. Ik ga met de Arabissimo een dressuurproefje doen en dacht dat het wel leuk is om ipv in onze westernuitrusting in mijn ouwe dressuurpakkie te doen. Ik heb er alles nog van, behalve laarzen, maar die mag ik lenen, plus een zadel en dan kom ik al een heel eind. Heb er zin in om weer eens in m'n apenpakkie te rijden :))

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:15

Yeah marije hihi dat ziet er goed uit op daantje :D
Pff ja apepakje.... breek me de bek niet open hihi :P ik ben ook weer aan het verzamelen.

Yil dat ziet er goed uit en wat zullen jullie genoten hebben. Echt top!

Ja nadya staat daar echt goed yil.
Is echt een aardigheid. Je zou het eigenlijk zelf eens moeten komen zien. Je zult versteld staan.
Zoals ze nu is, durf ik er zo een kind op te zetten hoor. Wel dat ik erbij blijf lopen hoor haha