[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:26

wauw Ersiel, wat gaaf!! ik wil ook nog een showhalster, maar ze zijn zo ontiegelijk duur ;( en aangezien ik geen shows loop met mn ruintje, is het ook niet echt een investering dus ik ga er echt geen €100 aan uitgeven :+

Jouw leren halster vind ik trouwens ook zo mooi, waar heb je die vandaan? :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:27

Het is balen rhino maar neem liever het zekere voor het onzekere...

Mooi het halster.
Ik wil ook een keer een poging wagen om er een te maken :+
Maar moet nog steeds even de juiste winkel/webshop vinden voor leuke dingentjes :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:34

Tammy_ schreef:
Jouw leren halster vind ik trouwens ook zo mooi, waar heb je die vandaan? :)

Eh.. die heeft mn zus gekocht, weet alleen niet waar :') Zal het eens aan dr vragen :)

Enne, ik had dus hetzelfde van die dure halsters :o Ik ben nu denk in totaal aan materiaal tussen de €20 en €30 kwijt. Maar als je er dus zolang aan bezig bent, snap ik wel dat er snel grote bedragen voor worden gevraagd :P
Maar als ik ooit besluit dat ik er nog wel één wil maken (denk het wel, maar moet zeggen dat de pijn in mn vinger van de naald nu er wel voor zorgt dat ik het weer ff wegleg _O- ), dan wil ik er best een voor Noah maken hoor :) En vraag er geen €100,- voor :D

Jessica, je hebt gelijk hoor, maar als mijn stalgenoten ook nog gewoon de weg op gaan, net als eigenlijk iedereen hier, dan heeft het imo weinig meerwaarde voor Djuun als ik op stal gekluisterd blijf :+
Ik vind het alleen wel bizar dat sommige mensen op hun achterste poten staan, omdat er een wedstrijd is afgelast. Wat is nou belangrijker? Dat winstpuntje of de gezondheid van je paard :?

Als je trouwens webshops wilt hebben, ik kan je er best een paar adviseren :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:44

Nou weet je ik heb zoiets van als iedereen nou een beetje verwantwoordelijk heid neem....
Lees ook mee op de rhino topic namelijk...
Ik zelf zit natuurlijk al in gelderland en geloof 30 km van een van de besmette bedrijven :+

Weet je het blijft dubieus........ook als je de strengste maatregelen neemt kan er altijd besmetting optreden door welke rare/stomme reden ook.
Hopelijk waait het snel over richting niemandland

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:48

Maar dan vind ik dat je als gehele stal je aan een beslissing moet houden, want gaat de buurman in stal gewoon wel op buitenrit en komt daar gezellig andere paarden tegen, dan heeft het imo totaal geen nut dat ik als enige met mijn paard vastgekluisterd blijf staan aan stal.

Het dichts bijzijnde geval is nu nog bijna 200 km van onze stal vandaan, en hoop voor iedereen dat er ook gewoon niet nog meer gevallen bij gaan komen :n 30 km is idd wel een stukje dichterbij en denk ook zeker dat er dan bij ons ook maatregelen waren getroffen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:56

Het steekt ieder jaar wel ergens de kop op.
heb zelf het idee dat het nu stiekem vanwegde de OS in Londen de media heeft gehaald.
Er komen ook belangerijke wedstrijden zoals indoor brabant etc

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:57

hier is het heel simpel, staleigenaar heeft gezegd ga je met je paard het terrein af, dan kom je er niet meer op :+ maargoed, wij hebben 100+ paarden op stal, en genoeg ruimte qua bakken om gewoon te trainen. Als je nou geen bak hebt okee, maar hier is het regime heel streng, en terecht.
Hier snapt iedereen het ook wel dat de wedstrijden afgelast zijn, liever geen wedstrijd dan de kans dat je paard ziek wordt of het virus verspreid :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:00

2 jaar geleden was er ook een geval in Vlissingen op de manege en dat heeft toen wel de PZC gehaald. Weet eigenlijk helemaal niet meer wat voor maatregelen we toen hadden getroffen. Stond toen op een kleine prive-stal met maar 7 paarden. Geloof dat alleen verzorgmeisje die ook op een manege kwam toen tijdelijk niet mocht komen (of niet naar de manege, één vd twee). Maar voor de rest was het toen geloof ik ook niet de neurologische variant. En die vind ik toch wel echt verdomd eng :\

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:04

Wauw wat gaaf zeg, dat halster! Zit nog even te twijfelen of ik er nu al eentje zal kopen voor Umoyax, hij groeit er natuurlijk snel uit en kan net zo makkelijk van iemand lenen... Kost idd zat :+

Pfft ik snap al dat gezeur ook niet hoor. Alsof een wedstrijd belangrijker is dan de gezondheid, belachelijk gewoon!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:06

Dan zal ik er nu eentje lenen, Amy en als hij is uitgegroeid eentje kopen :))

Ik heb er één voor Djuun, maar die past dus niet goed :\

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:09

Ik wilde een kabel halster maken :+ nergens materiaal te vinden.
Wil nog zo graag een kobalt blauwe...
Ik heb er een maar die zit bij montoyo niet netjes :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:11

Je bedoelt zoiets?
Afbeelding

Daar ga ik me niet eens aan wagen _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:14

Sieltjuh schreef:
Je bedoelt zoiets?
Afbeelding

Daar ga ik me niet eens aan wagen _O-

:+ ja :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:21

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:29

Ben er nog niet helemaal uit welke stijl ik wil voor Umoyax. Hij heeft een verschrikkelijk mooi hoofd (althans, als je door de jaarling-misvorming heenkijkt :') ) dus wil wel iets wat dat eer aan doet... Hmm. Ach, tijd zat nog :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:31

Ik wil graag iets met paars maken, want paars staat zo mooi bij Djuun, dus ik moet hard op zoek naar paarse spullen eigenlijk :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:32

ik heb nog wel een paars met lila dekje voor je Ersiel :+

ik zou niet weten wat er goed bij Noah past... hij heeft niet zo'n heel grote dish, en een klein voorplukkie... maar daar hebben we een nep-pluk voor _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:48

Paars Tamara:
Afbeelding
En het bijpassende halster + touw:
Afbeelding

:D

Heb je serieus een neppluk voor Noah? Haha, briljant _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:57

Dit kreeg ik vandaag via de mail :)
Ik plaats het even hier zodat iedereen het kan lezen ;) (Tips en info omtrend Rhino Virus)

Uitbraak Rhino Virus
Op 3 maart 2012 is er in de omgeving Woubruggen, mogelijk ook Woerden en op 22 februari Bij Groesbeek
een uitbraak van het Rhinovirus geconstateerd.
Het Rhinovirus kan griepachtige verschijnlellen, abortus of neurologische verschijnsellen
Veroorzaken.
Besmetting vind plaats via de luchtwegen.
Voorkomen van contact met besmette paarden is de belangrijkste preventie maatregel.
De luchtweginfectie's zijn doorgaans niet heel ernstig.
De neurologische vorm geeft wel ernstige problemen.
Vaccinatie is mogelijk en dit kan het beste met de eigen dierenarts worden overlegd.
Voor zover bekend beschermt de vaccinatie niet afdoende tegen de neurologische vorm.
De verspreiding vindt plaats via direct contact tussen paarden of door ze samen te stallen in
één ruimte. In principe kan het virus ook door de mens via kleding, handen en schoeisel
worden overgedragen, als de ene paarden houder van de een naar de ander gaat.
Door goed te douchen en schone kleding en schoenen kan deze vorm van overbrengen worden
uirgesloten.
Wat kan u er aan doen?
Voldoende weerstand speelt een heel belangrijke rol en daarnaast kan men de neurologische
Symptomen onderdrukken door een anti stress product te verstrekken.
Het is daarom aan te bevelen paarden eenmaal daags te temperaturen en bij een koortspiek
stress en echte inspanning zoveel mogelijk te vermijden.
Ondersteuning en / of preventie van Rhino
Het Rhino virus krijgt voornameljk vat op het paardenlichaam wanneer de weerstand laag is.
Om de meeste hoge en mogelijke weestand te verkrijgen is met namen een direct hoge
dosering vitamine, energie van belang om daarna een product te verstrekken waaraan o.a.
een hoog aandeel L-lysine is toegevoegd. Voor het direct opkrikken van de weerstand
adviseren wij een injector Vitasporal Horse toe te dienen om daarna enkele weken ( tot het
echt voorjaar is) elke dag Equi Relax Gel te verstrekken. Equi relax gel houdt uw paard rustig,
bezit een hoog aandeel L-lysine en energie en is op neurologisch vlak het ideale product
om dagelijks te verstrekken. Een andere belangrijke zaak is om elke dag de paarden te
temparaturen.

Mocht je heel de mail willen. (Daar staat wat te bestellen tegen Rhino en waar.)
Bp me dan even met je mail adres dan mail ik je de mail door :D ;)

De show halsters hoeven niet duur te zijn, ze worden regelmatig 2e hands aangeboden op het av forum of marktplaats tegen een schapelijke prijs. Ik moet zeggen heb een hele duren smaak betreft show halsters :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:01

Dankje voor de extra info :)

Enne, ik zie ook vaak hele mooie, maar écht nodig heb ik ze niet, dus om er dan veel geld voor uit te geven :') Dan maar zelf knutselen _O-

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:04

handige info :j
Oh ik heb een veel paarser paars dekje, had mn zusje ooit gekocht maar ik vind het niks voor Noah :')

Nootje zonder pluk:
Afbeelding

Nootje mét pluk, slechte foto helaas. ( hele kleine krulletjes, dikke speknek _O- ) :
Afbeelding

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:09

TX en idd hier ook dezelfde zadelperikelen
Rose heeft dat idd van haar vader echter zal ze nog heel erg gaan veranderen.....
Barcelano met wie bedoel je Rose of Remezida?
Met Reem rij ik Z1(al verschijnen we dit jaar na een stop van bijna 2 jaar weer in de ring) en Rose nog niks ben haar nu aan het oppakken word in mei 4 jaar en we zien wel wanneer ze de ring ingaat en welke klasse(het heeft geen haast nl)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:11

Sieltjuh schreef:
Dankje voor de extra info :)

Enne, ik zie ook vaak hele mooie, maar écht nodig heb ik ze niet, dus om er dan veel geld voor uit te geven :') Dan maar zelf knutselen _O-

Nodig nee :') mooi zijn ze wel :j Verslavend zijn ze ook :j :):) hebben wil ik ze ook :j :') _O-
Laat dat nou net niet met mij samen gaan :')

Gelukkig heb ik een rem, en het heet vriendlief :') _/-\o_

Nu heb ik nog wel een showhalster wens: kabel halster zonder neusriem :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:15

Ah, maar dat is minder kabel, dat móét toch goedkoper zijn dan O:)

Haha, gelukkig ben ik niet direct koopziek voor mn paard, als ik soms mensen zie met 10.000 dekjes :') _O- Koop eigenlijk nooit zoveel voor mn paard :+ Halsters en/of dekjes kocht ik meestal voor mn zus dr verjaardag of kerst ofzo :P En dekjes sowieso alleen maar Eskadron :o

Tamara, bril-jant die voorpluk _/-\o_
Kleur voor bij een bruine weet ik eigenlijk ook niet zo goed. Heb al jarenlang een vos op stal staan :') Daar staat bijna alles mooi op vind ik :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:16

Behalve rood, rood + vos vind ik niet mooi. Maar ben ook gewoon geen fan van rood :o

Ik zit soms beetje auto's te kijken (want wil over paar maanden een nieuwe) en dan komt er een rode voorbij en daar klik al niet eens op :o Erg hè? :o Net of de kleur wat over de auto zegt _O-