[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:42

Kelpies hebben om één of andere rare reden een dikkere vacht daarom dus ook een dikkere staart meer als een vos. Uiteindelijk zijn zowel kelpies als podenco's(akita inu's, etc etc) wel oerhonden en hebben dus dezelfde hyper focus(vooral niet op de baas ;) ) en in grote lijnen hetzelfde uiterlijk.

Bedenk me ineens dat ik Zaraar vandaag helemaal niet heb horen hoesten!! En al twee dagen zo goed als geen zand uit z'n mest heb gespoeld...Zou het dan toch dat het zwarte monster opknapt?
Laatst bijgewerkt door Woogy op 02-10-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:44

Ik vind Podenco(kruisingen) altijd prachtig!

Afbeelding

Afbeelding

selfie time :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:47

Jullie honden zijn echt leuk Lisa. Drukke monsters }>
Zou wel fijn zijn als ie opknapt :)

Hé z'n neusje gaat verharen Kat! Ben heel benieuwd naar z'n kleurtje over 3 jaar.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:49

Ik hou wel van dat soort hondjes maar ben er niet zo heel bekend mee. Wij hebben altijd (Afghaanse) windhonden gehad, ook gefokt voor de onafhankelijke jacht (lees: luisteren voor geen meter meer als ze iets zien :D ). We hebben nu poezels die luisteren al helemaal niet, was nauwelijks waarneembare overgang hahaha.

Aaaaah!!! Ilya!!! <3

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:50

Klopt zn neusje is al een poosje bezig :j zijn benen doen het meest hun best :P Ben zelf ook erg benieuwd.

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:55

Altijd spannend het verharen. Tara krijgt waarschijnlijk toch weer dezelfde kleur als Arie...Die op zijn beurt twee druppels mijn lieve Taggerty is...Ik begrijp niet hoe Pony uit twee totaal andere hengsten twee kopieën van haar oude vriendin kan maken...Ik denk dat ze een beetje hulp van hoger hand krijgt, maar wellicht is dit al 15 jaar geleden genetisch bepaald bij Pony...I dunno :)

Afghanen zijn tenminste nog zichthonden. Die rennen pas als ze wat zien maar zijn wel weer zo stront eigenwijs dat ze ook haast niets aan te leren is.
Podenco's zijn lastig. Ze zien, horen, ruiken oh en als er niets te zien horen of ruiken is...zoeken ze het zelf maar gewoon op. Gary is een droom, heeft makkelijk dingen kunnen leren en luistert ook wel heel goed. Timo is gewoon vreemd...kan hij ook niets aan doen ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:56

Ja Nicky dat is echt zo wat Lisa al zegt, vooral als jullie elkaar beter begrijpen wordt het makkelijker en leuker!

Als ik een beetje oplet kan ik wel stiller zitten hoor, dus ik moet mezelf weer even tot de orde roepen! ~~}>
Yildiz, Fuego is echt niet vet, vorige maand zelfs echt wat dun, (toen ben ik wat voordroog gaan bijvoeren op de wei en was het er gelukkig zo weer aan) maar dat zie je niet, hij blijft rond ogen, waarschijnlijk ook omdat hij heel kort is maar zijn ribben liggen er op.
Hij heeft wel een ronde buik maar hij krijgt gewoon veel ruwvoer en hij schaamt zich er niet voor! :D

Lisa, hij lijkt ook op een lusitano, hij heeft tenslotte ook veel spaans bloed, maar dan wel in het mini, haha!
Fuego wil wel heel graag lang en laag en een ronde rug, maar ik wil hem nu wel eens af en toe wat hoger instellen van voren, dat is nog wel lastiger en nog wat onrustig maar ik hoop toch wel dat daar wat verbetering in gaat komen. :j
Wat goed dat Zaraar opknapt!

Erg leuk die selfies Kat! :))
Ben ook zo benieuwd!!!!

Mijn grote hond is ook oost indischh doof als hij achter het wild aangaat, (of naar de kippen een stuk verderop) :Y) gelukkig weet hij ons wel weer snel terug te vinden!
Nu is hij toch best nog braaf voor een kruising bordercollie/husky. :))

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:03

Husky is het geheim van jouw hond dus ;)

Zaraar heeft nu sinds een weekje drie houdingen:
*neus op de grond
*prachtige dressuur houding met ruimte in de keel, kaak los en ronding in z'n hals
*oprol

Helaas pakt hij die laatste nog even veel te vaak vast, maar het begin is er. Nou hopen dat zijn stress een keer afneemt. Dat scheiten van hem is ook niet best :n

Met Pony heb ik het probleem altijd gehad dat ze niet hoger wil dan neus op de grond. Ik heb op mijn beurt weer veel moeite met haar iets laten doen wat ze niet wil dus uiteindelijk zou ze een perfect western paard zijn haha ;)

Stukje bij beetje wordt je kerel vanzelf een hele hoog geschoolde dressuur pony :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:14

Ja mijn hond is een husselski! :D

Op zich zijn verschillende houdingen niet verkeerd natuurlijk, haha!
Fuego is nu eindelijk een beetje 'stresseriger'.. :')

Fuego een hoog geschoolde poowny? _O-
Haha, dan moet ik wel wat fanatieker worden, maar wie weet? :P
Mijn vorige paard kon ook best leuk lopen, hij wilde zelfs de pirouette wel eens doen...gaf ik een keer teveel been bij de keertwending tijdens een clinic, vielen de dames aan de kant bijna om want hij deed 'm en mooi gedragen ook.. :=

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:23

dat bedoel ik, met een rijder als jou moet het lukken :)

Helaas is de voorkeur houding van mijn zwarte vlek niet de beste. Opgerold waardoor hals, schouder en schoft zeer gaan doen, achterhand geen ruimte krijgt gaat hij weer rennen enzo...en ik weer als een vliegertje erachteraan...niet tof dus ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:48

Nou ik vind mezelf niet zo goed rijden hoor, het moet beter kunnen.
Fuego vind ik trouwens ook niet heel makkelijk te rijden als je wat meer wil, rustig aan is zijn ding (lees slak) ontspannen wil dan wel prima gelukkig.
Ach, ik heb ook te weinig gereden om er meer van te verwachten.

Zaraar gaat vast ook wel beter lopen, het kost ook tijd!
Fuego's uitgangspositie is dan wel makkelijker, maar een paard wat graag naar voren wil is uiteindelijk wel te prefereren.
Dus jullie tijd komt nog!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:52

Ik krijg allemaal rijkriebels van jullie verhalen en filmpjes :D
*maar ik wacht geduldig nog een tijdje*
Ik vind het er netjes uit zien hoor Miranda :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:53

Ik krijg ook echte rijkriebels :D alleen niet voor rondjes in de bak maar een heerlijke buitenrit, liefst een hele lange, met mijn geliefde Set :D

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:55

Hahaha ja en dan lekker relaxed buiten gewoon...rijden <3
Zag vandaag op weg naar huis ook heel gemeen iemand op dr arab rijden, heel chill zo door de polder..lichtelijk jaloers heb ik naar dr gelachen :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:56

Ik vind je echt een super vriendelijke ruiter Miran :j Hij lijkt me niet makkelijk te rijden, hij krult op en gaat dan krabbelen, eigenlijk is je mooiste stuk op het moment dat hij gaat halsstrekken, dan worden ze gangen ruimer :) Heb ook zo vlug even geen tip, want je weet zelf hartstikke veel en bent kundig genoeg!
Hij knort idd wel leuk :+

Lief Kat :D

Onze laatste hond was er zo een :D
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:56

haha lichtelijk jaloers _O- Ik wil ook heel graag weer :j Setje zit er zo weer in denk ik, dus nog even geduld.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:57

Hahaha ik ook! Al was het stapritje vd week wel leuk maar die weg is zo saai en de andere kanten ga ik nog niet op in me uppie.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:58

Ja ik was even lichtelijk jaloers, maar dagdroomde maar gewoon dat mn fiets veranderde in Naf en toen was t weer over _O-

Aaahw corgi kruising?
(lijkt net een corgi x wolfshond :') maar het zal vast een ras zijn wat ik even niet ken :+ )
Wij hebben nu 2 sharpei kruisingen in huis, maar later als ik het voor t zeggen heb... siberische husky!! <3
Sterke wil etc, maar het zijn zulke leuke honden :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:01

das zo'n zweedse vallahubbaboehandlwmabap hund!
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 02-10-14 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:01

Nope, een västgötaspets :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:02

Dat dus Kat :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:02

:P

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:04

Aaaaah dat had ik natuurlijk moeten weten 8)7

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:05

Zie ze liever vol dan te mager hoor Miran! Maar is dus gewoon rondgeribt en grasbuikje? ;)
Ik vind m leuuuukkkkk!!!

Jaloerse mensen....Iedereen is welkom hoor in t Brabantse.... :D Ben een uitstekende gids! :P

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:07

Als je dan ook een paard hebt voor me om op te rijden, dan kom ik gerust een keer langs om een bosrit te maken hoor :P

-edit...oh...serieus net pas op je site geklikt en zie een knopje "rides" _O-
Ik ben zo snel met die dingen joh :')