ik vond het in western stijl veel aangenamer op wandeling , dit is dus gewoon voor comfort :p Ben bang dat omdat ik "Al" 21 ben, dat het dan moeilijker gaat.
Ik kom uit Vlaams-brabant Belgie
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-15 06:17
Wandeling = Buitenrit in t vlaams.
Al ben je 88 dan kun je nog overstappen, gewoon es gaan lessen en kijken wat je ervan vindt!
Hopelijk binnenkort weer les van Irene dus zal t met haar er ook eens over hebben. Ik ga m er in ieder geval niet voor bestraffen. Nu verder met de galop, verkleinen en vergroten van de cirkels.
Bimmetje
Geplaatst: 22-06-15 10:53
Je hoeft m ook niet te straffen. Maar terug nemen en opnieuw aanspringen maar niet wisselen.
Arabieren staan bekend om de vlotte wissel dus geheid dat hij dit tegen je gaat gebruiken.
Heeeeeel herkenbaar die wissels... Gucci had(voor de chiropractor kwam iig) heel veel moeite met de linker galop. Wat deed meneer dan... Links aanspringen en na twee passen net zo vrolijk weer wisselen... Linkergalop ho maar daarentegen stelde wisselen niets voor... Vandaag weer beginnen met een beetje longeer werk en dan woensdag of vrijdag mogen we weer onder het zadel aan de gang dus dan afwachten of hij nu al zn wervels etc recht zitten beter linksom kan galopperen.
Verder.... 19 juli weer wedstrijd ! Gewoon een onderlinge dus super veel zin in. Ga met Gucci horsemanship en... voor de eerste keer reining starten ! Ik ben zoooo benieuwd. We gaan weer nergens voor natuurlijk maar als nog meer training en afwisseling.
Is het onderlinge bij wendy? Heb nog niets gezien op fb?
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-15 19:00
Spannend Kim! Ben benieuwd hoe t gaat? Wel verslag doen hoor!
Oh zo heb ik dat niet geleerd Jes. Als je contra vraagt en hij wisselt dan gewoon doorgaan en contra vragen op de volgende diagonaal maar dan beter bewaken en been eraan houden. Terugvragen en opnieuw aanspringen is dan ook soort "straf" en niet hetgeen waar je mee bezig was, if joe snap wat ai mien? Ach, tis altijd lastig uitleggen zo vanaf t digitale papier hihi!
Mooie streepjes Jes! Heeft ze plates? Zou zeggen... Slide the greatest Pride! Nog meer
Vandaag Tie weer lekker thuisgebracht, ze was zo blij me te zien en ik haar, jee heb haar echt gemist! Verder vrijspringen met Nour na m'n werk. Doen we een keer per week, echt lachen vooral als ie n loopje met me wil nemen en we gewoon eigenlijk aan t spelen zijn met stoere rollbacks en nou ja, baasje heeft dan meer zweet dan t paardje zeg maar. Tis fijn zo met m en tof te zien hoe heerlijk ie in z'n vel zit! ❤️
Kent iemand van jullie in de reining sector Julien André? Hij zit op een fokstal 30min van bij mij en geeft privelessen .. Vraag mij af hoeveel ik ga betalen voor een les + paard :p
Bimmetje
Geplaatst: 22-06-15 19:41
Ja klopt kan ook yil, maar jij had het erover om de wissel erop te zetten nu hij zo makkelijk wisselde. Dus daar speelde ik op in, niet op je contra. Maar ik zou het gewoon even met irene over hebben.
En nee geen plates. Ik doelde ook niet op zo'n stop. Ik vroeg gewoon om de stop en kreeg dit ervoor terug. Had niet eens een rundown of zoiets dergelijks gedaan. Gewoon een rustig galopje, gevraagd naar een stopje. Super fijne bak en een paardje met talent, dan krijg je dit zonder plates. Hoef er dus weinig voor te doen, ze vind het gewoon ook erg leuk! hihi en nee niet nog meer. Komen geen ijzers onder.
Fijn dat Tie weer thuis is. Nu drachtig hopelijk?
xLaraaj, misschien even gewoon een belletje doen? Hier zitten allemaal nederlanders op Elke en Glenn na, maar die zijn niet zo heel vaak op bokt. Als je echt meer info daarover wilt, gewoon even contact met ze opnemen.
Ja word weer onderlinge bij Wendy Jes. Staat ook nog niet online maar hoorde het vd week toen stalgenootje les had haha.
Vandaag na een rust periode Gucci en Max aan de longe. Max vond het allemaal wel prima, lichtelijk afgeleid door de pony's in het weiland naast de bak maar ach. Gucci had er meer moeite mee. Kon merken dat hij weer even moet wennen hoe zijn lichaam nu in elkaar steekt na de chiropracter. Dus maar paar dagen zo aan de gang en dan rustig onder het zadel opbouwen. Maar.... of het geluk of wijsheid was weet ik niet maar hij sprong zo in de linkergalop! Ik blij natuurlijk haha. Dat gaan we nog wat meer oefenen en dan komt dat helemaal goed op wedstrijd! Ik ben toch wel trots op hem wat er ook gebeurd haha!
Mooi stopje trouwens Jes! En dat zonder plates!
Leuk dat je je meissie weer terug thuis hebt Yil! Wanneer weten we of ze weer zo'n knapperd in dr buikje heeft?
Bimmetje
Geplaatst: 23-06-15 19:53
ok, jammer dat het nog niet online staat ook. Fijn dat het zo lekker ging met de paardjes kim!
Vanmiddag weer gereden met me meissie. T ging wel. Er zaten ook weer hele fijne stukken tussen en ook weer minder fijne maar we hebben weer goed afgesloten en dat blijft toch het belangrijkste! Hoop snel iets van de potentiële kopers te horen of het door gaat of niet. Zou fantastisch plekje wezen voor haar. Dus duimen!!
Morgenavond is er bij ons op stal dressuur wedstrijd. Ook wel weer eens leuk om te gaan helpen. Dus ik ga schrijven bij de jury in het hokje. Heb er best wel zin in! Is weer eens wat anders.
Spannend met die potentiële kopers Jes... dat afwachten lijkt me nog het ergste... in de tussentijd maar een hoop leuke herinneringen erbij maken met je meissie.
Vandaag voor het eerst weer op de paardjes gezeten. Gucci voelde zo anders! Zo veel meer ontspannen in zijn hals die geblokkeerd was en in zijn lijf. En ondanks dat het niet mogenlijk leek is het alsof hij het werk nog leuker vind!
Max was ook echt super braaf en leerde vriendlief weer veel bij vandaag. Hij was heel soepel en zat lekker in zijn lijf. Helaas blijkt het zadel wat we voor hem hadden echt niet te passen en hem pijn te doen voornamelijk in de galop dus meteen daarna gestopt en afgestapt. Zonder zadel laten galopperen en niks aan de hand dus toen was het wel duidelijk... Vrijdag komt gelukkig Dominique van Eurohorse dus dan hopen we het probleem op te lossen en dan is Max klaar voor een heel leuk leven met allemaal leuke dingen!
Al met al toch wel een goede dag en met de verander/verbeter punten duidelijk gaat alles wel goed komen!
Kimvicious
Geplaatst: 26-06-15 19:25
Jeetje wat een dag... Vandaag kwam Dominique langs van Eurohorse. Begonnen met Gucci. Bekijken, opmeten, mal maken. Mal passen op verschillende zadels. Uiteindelijk bleven er twee over. Een Ranchman en een Triple W meen ik... de triple w was te lang. Was echt een flink zadel en Gucci is natuurlijk niet zo groot. De ranchman was een roundskirt en pastte perfect! Mooie donkere kleur best leuk tweedehandsje, en met die kruising was ik allang blij dat er iets pastte. Dominique kijkt... duikt de bus in... en daar ging ik hoor. Komt er in dezelfde maat ranchman een butterfly skirt in light oil met flower tooling naar buiten. Gloednieuw... passen... past perfect.. allebei de zadels uitgeprobeerd maar ik was toch al helemaal verkocht. Het werd de nieuwe Ranchman! Jeetje wat ben ik blij zeg! Dit is toch geweldig!
Toen Max... dat bleek problematisch. Ondanks het betere voer en meer training was Max er nog lang niet... Na veel passen en meten bleek Max gewoon teveel pijn aan zijn rug te hebben. Voornamelijk door het hypermobiele, gebrek aan spieren en een totaal verkeerd aangemeten zadel... Nu twee maanden volop met bijzet trainen om zijn rug sterker te maken en dan komt Dominique weer terug. Hadden we dit maar eerder geweten dat had hem veel ongemak bespaard maar het lag zodanig niet goed dat het voor wel aansloot en achter ook maar ertussen niet. Dat hadden we zelf dus ook nooit gevonden...
Heel blij met mijn eigen zadel, zo immens trots. Maar tegelijk een bittere nasmaak omdat zo'n lief eerlijk paard al zo lang met zo veel pijn loopt... gelukkig is hij bij ons weinig onder het zadel geweest omdat hij eerst aan moest komen, een schrale troost...
Onze kinderen hebben sinds gisteren een slowfeeder. Was natuurlijk Arabisch snorken, maar hee er ligt eten in, dus dan is de angst gauw overwonnen!
Kimvicious
Geplaatst: 27-06-15 15:56
tadaaaa! Zadel lag hier net niet helemaal goed maar voor het opstappen nog goed gedaan. (Was even wennen met blanket) Zooooo blij mijn droomzadel op mijn droompaardje!
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 03-07-15 17:26
Na een vertraging van pakweg half jaar (...) is ie er dan eindelijk en ik vind 'm geweldig!
En Kim ook al wat nieuws! Heel mooie kleur en past mooi, kleurt mooi! Fijn! Wel moeilijk hoor voor deze ATA afkicker.... Al heb ik wel beetje gezondigd....heb n arabhalster gekocht
. Maar was kei goeie investering want heb m zo laten maken dat t hoofdsierraad eraf kan en ondergetekende heeft, in een ver grijs verleden nog wat prachtige sieraden liggen die ik destijds uit India zelf haalde enperfect passen! Dus very happy with that!
Nog wat gehoord Jes van de kopers? Ben benieuwd... fijn dat t zo lekker gaat met rijden.
Omdat ik nu met de fokkerij toch al in n mega vroeg opstaan ritme zat,vanochtend om 6 uur op t paard om heerlijk te trainen. Vind de warmte heerlijk maar voor echt trainen is alleen de vroege ochtend voor mij in ieder geval heel doable. De paarden lijken verder weinig last te ondervinden van de warmte. Spuit ze wel elke dag lekker af.
Bimmetje
Geplaatst: 03-07-15 20:32
Kim, nogmaals wat een mooie set! Kleurt goed op jouw knappe gucci!
Marije, EIN-DE-LIJK!! Ben benieuwd hoe die op daantje gaat staan. Hij is mooi hoor!
Yil, wat een apart stukje arabwerk op nour zijn hoofd. Hij kijkt er ook heel blij bij hihi Ben benieuwd het te zien op normale aanzicht op foto.
Kopers, niks meer van gehoord. Dus helaas. Gaan we maar weer verder op zoek naar het juiste adres. Ben nog wel met iemand bezig geweest, maar voelde toch niet helemaal goed. Dus heb ik uiteindelijk gister gemaild dat ik afhaak. Dus... we zien het wel allemaal. Het rijden gaat echt weer top! Daar ben ik heel blij mee. We are back in business! Zelfs ook engels aan het rijden. We zitten op L niveau. Ga binnenkort bij ons op stal voor de fun mee rijden tijdens een dressuur wedstrijd Maar de reining is en blijft ons ding! Ze voelt weer helemaal de oude.
Ook weer lid geworden van de KNHS deze week. Ga jury cursus doen. Dressuur. Zin in!
Ja heb er ook echt zin in de cursus. Heb ik eigenlijk altijd al willen doen. Maar is er eigenlijk nooit meer van gekomen. Nu ik weer eens heb zitten schrijven tijdens de Dressuurwedstrijd op stal begon het echt weer te kriebelen, dus ga het nu alsnog toch nog doen.
Zo maar eens me bedje opzoeken. Morgen om 6 uur op stal afgesproken. Kunnen we lekker vroeg rijden voor de hitte.
Wat een mooie hebben-dingen weer allemaal! Wel heerlijk dat het na de verhuizing een heel stuk beter gaat met jullie gaat Jes!
Vandaag was ik ook al om 7 uur op stal om te mesten en te longeren.. Weer even terug in bed en vervolgens terug naar stal voor Micheal Hamerslag. Micheal vond wel dat Zig in zijn schouders erg vast zat (wat ik al dacht) en er zaten wat wervels niet helemaal lekker. Hij heeft alles weer zo gezet zoals het hoort en wel bevestigd dat hij aan de linker kant meer geblokkeerd word. Ook heeft hij even naar mijn zadel gekeken, omdat ik dat ook niet helemaal vertrouwde. En ik had ook daar gelijk in haha.. Evelien gelijk maar even gebeld en die belt mij van de week even terug of ze mij nog ergens tussen kon proppen. Ik ben super blij dat het niet nodig is om naar een kliniek te moeten..
Oh fijn nieuws Nenaavdw ! Gewoon alleen dingen waar je wat aan kan doen. Super !
Vandaag de "broertjes" maar even samen op de foto gezet.
(De rest staat gewoon op fb )
Wat blijft het een heerlijk stel. Daarna heeft mijn bijrijdster weer lekker met Gucci gereden en hem na afloop een massage gegeven. Dat viel ook wel in de smaak... Volgende week gaat hij als het goed is met haar mee op les bij Walter Bouwmeester en de 19e doet ze ook met hem mee op de onderlinge. Zo leuk !
Bimmetje
Geplaatst: 06-07-15 20:11
wat een heerlijke foto's kim! en les van walter!! wow dat wil ik oooook!