Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:35

Met Amy joyce? :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:48

Jup met Amy

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 16:22

Ik wil misschien zondag gaan. Misschien, want de kans is aanwezig dat én Jazzy én Tie geïnsemineerd moeten worden dit weekend. En dan moet ik ook nog groomen bij een familiehanfbaltoernooi hihi die dag. We zullen t zien! Tis altijd super leuke show dus wordt genieten! :D

Vandaag weer in alle vroegte (6 uur :oo ) naar station en joehoe mooi embryo gevonden! Meiden thuisgebracht en Nour daarna nog getraind. Figure 8 vooral. Stap gaat top maar draf/jog nog wat moeite met buiging links en buitenstelling. Ook gewerkt aan aanspringen galop en wat wil ie het dan goed doen. Hem helemaal de hemel ingeprezen toen ie t super deed, dan voel je m helemaal glunderen! :D
Ja dat kan echt! Paarden kunnen glunderen! :7

Ga eens kijken wanneer eerste dawrashow is want zou m graag willen inschrijven, hij kan t wel, klaar voor z'n debuut! :)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:18

Kim wat heerlijk zo'n paard!! Daar zou ik idd ook voor tekenen!

Oehhh goed nieuws Yil!! Spannende tijd nu dus!
En knappe wilde hengst!!

Zig is gister met het rijden WEER op zijn knieën gegaan. Deze keer vanuit een draf en gelukkig kon hij weer overeind krabbelen en kon in blijven zitten. Nog even rustig gestapt en gedraafd en toen toch maar besloten af te stappen. Gevraagd aan een meisje waar ik mee in de bak reed of zij zag wat er gebeurde en zij vertelde mij dat het leek alsof hij zijn linker voorbeen gewoon vergat..
Dit is al de tweede keer binnen 5 weken.. Mijn engeltjes raken een keer op ben ik bang.
Micheal Hamerslag maar gebeld en die komt 4 juli langs. Ik hoop dat hij me kan helpen en anders overweeg ik toch onderzoek te laten doen op een (nog geen idee welke, tips zijn welkom) kliniek.
Ik ga nu maar wat actiever longeren (wie weet helpt dat ook) en dat betekend dat jullie mij maar moeten opvangen als we gek doen op het DAWRA weekend.
Ik zit met mijn handen in het haar!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 18:14

Oh Nena, wat ongelofelijk sh*t!!!
Snap je bezorgdheid en helaas kan ik je niet echt geruststellen.
Tie heeft, Jes weet jij hoe lang?, ik denk het laatste half jaar zeker wel, echt veel gestruikeld. Misschien wel langer. Ben toen ook nog echt languit in galop tijdens Endurance training over het asfalt op ons gezicht gegaan. DA zei toen al scannen, is niet goed.
Maar ze is nogal ja, oh leuk n vlinder buiten, nogal in d'r koppie, dus toen vooral getraind op mikado, T Touch toegepast. En ja dat hielp iets maar ze bleef toch af en toe struikelen.
Tijdens dé bewuste wedstrijd wel 7 keer en afgekeurd wegens locomotie. En dat bleek dus uiteindelijk een (lichte) peesblessure te zijn.
Ik weet natuurlijk niet of dit hetzelfde is bij Zig maar hou t in de gaten, voordat je verder van huis bent.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:37

Thx Yil!
Ik ben alleen maar blij met ervaringen en dergelijke.. Ik was al bang voor iets als ataxie, maar nu ik hier meer over heb opgezocht op internet komen de symptomen niet overeen met Zig zijn houding en dergelijke.
Zig is ook erg dromerig en kijkerig, soort autistisch zeg maar. Ik kan er niet echt een pijl op trekken of het gebeurt wanneer hij loopt te dromen of wanneer hij aan het werk is.
Het is ook niet dat hij kreupel loopt. Hij loopt wel af en toe wat onregelmatig of stijf, maar dit is dan 1x in de 2 voltes ofzo als ik longeer.
Ik hoop dat Michel mij kan helpen met een beslissing te maken, of beter nog dat hij iets kan vinden.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:50

Jeetje Nena super balen joh... hopen dat Michael inderdaad een oplossing voor je weet...

Hier vandaag de chiropracter gehad voor Gucci en Max. Voor Gucci de eerste keer en had wel wat speel gerelateerde blokkades. Vooral zn Atlas gewricht was apart. Die stond in een stand van 90 graden met zn hoofd. Dus dat is mooi los gewerkt. En zn 17e rib was iets scheef en zn SI gewricht. Maar dat is nu allemaal al wat beter en dan voor de zekerheid over een week of 6 weer even laten checken. Ik kon iig nu al verschil zien aan zijn lopen!

Max was minder mee aan de hand. Wat nekwervels die niet helemaal 100% zaten en zn SI heel iets maar die is er weer voor een jaar klaar mee. Ook die zag je opknappen tijdens de behandeling. Heerlijk als de paardjes weer lekker in hun vel zitten!

Ik bleef maar complimenten krijgen oever Guccis mega brave karakter.

Nu met allebei een paar dagen wat stappen en dan voorzichtig weer beginnen met rijden. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:29

jeetje nena, wat klote zeg! Flink balen zo.
Zoals yil al beschrijft, heb ik niets toe te voegen. Alleen kijk ermee uit en wacht niet te lang.

Kim, mooie complimenten natuurlijk! :D

Yil, wat een goed nieuws zeg over je vriendje!
Dus wss toch al een DAWRA wedstrijdje starten? :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:37

Nena, heb je ooit laten testen op seleniumwaarde? Ik herken je verhaal nl en boy had een flink tekort.
Bloedtest kan snel uitsluitsel geven.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:52

Ataxie uit zich op verschillende manieren, maar ik heb een atactisch paard gehad en herken je verhaal niet. Maar iets in de voorbenen kan natuurlijk altijd, dus goed kritisch blijven kijken en dan evt foto's en scans.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:13

Ik geef Zig sowieso al selenium/vit E bij, dus dat lijkt me niet het geval.
Marije, toen ik me er in ging verdiepen kwam ik idd ook wel tot die conclusie.

Ik hem hem net gelongeerd en wanneer hij met losse lijnen loopt en voorwaarts/ neerwaarts is, gaat het eigenlijk wel prima en ontspant hij zijn rug. Ik merk dan wel dat hij veel op de voorhand wil gaan lopen. Wanneer ik dan m'n lijnen op pak om hem te verzamelen gaat hij om de paar passen met zijn hoofd gooien en loopt hij gewoon niet helemaal rad.
Toch stiekem wel vervelend dat Micheal pas na het DAWRA weekend kan komen en niet deze week al.
Ik twijfel nu om uit voorzorg maar gewoon los te gooien en met zadel alleen te stappen en te buigen of er maar gewoon weer op stappen en rijden.. of misschien uit voorzorg maar aan de hand stappen..
Ik ben door al dat gedoe een beetje ten einde raad. Maar om nou voor het DAWRA weekend hem helemaal door de molen heen te halen... |o %)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 07:27

Ja das ook zo wat maar als je t niet vertrouwt...better safe then sorry...Sterkte! :(:)

Yup! Heb er zin in en waar ik begin van t jaar totaal geen zin had om te showen begint t nu toch echt vreselijk te kriebelen! :D
Jazzy ga ik, of beter gezegd, gaan we ook weer oppakken over week of wat. Samen met de eigenaar van Nyhla (rijdt ook NH Western). Leuk projectje want die kan joggen joh! <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:53

leuk vooruitzicht yil!

Doe wat je gevoel je ingeeft nena... sterkte

Vanmiddag les met nadya van I.rene.
Heb er zin in. Hopelijk is ze wel weer een beetje te rijden. Dinsdag was het weer een ramp door de hengstigheid. Been iets teveel naar achter leggen, PIEEEEP en slaan!
Grapjas! haha

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:15

Vanmiddag een zeer intensieve les achter de rug. Niet rijdend, maar vooral metaal!
Ik ben er iig helemaal op van.
Het was zeer interessant en erg leerzaam. Vooral nadya heeft er veel van geleerd. Ik ook natuurlijk, maar anders.
We hebben nog een lange weg te gaan..... ;)
Maar is toch leuk om te horen dat I.rene haar een erg leuk paard vind om te trainen. (ja natuurlijk, het is een uitdaging ;) )
en ze vond haar erg knap! <3

Nu eerst alles eens rustig gaan laten bezinken.
Ik was zelf enorm zenuwachtig in het begin en heb me daarom ook eerst terug getrokken.
Zenuwachtig... waarom in hemelsnaam!! Tja..... :o

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 20:34

Super Jes! Ja vind de lessen van Irene ook altijd mega intensief! Heel technisch maar ook zoveel stof tot nadenken en waar je ook weer even zoet mee bent.
Ik heb er meer kei zenuwachtig gezien hihi. Maar komt goed! Ga je nog eens lessen?

Ik heb vandaag ook de les van vorige week in de praktijk gebracht. Pffff was werken en steeds bewust blijven van wat ik doe, wat ik denk en hoe mijn paard erop reageert. Net echt paardrijden hihi! :+
Gewerkt aan verfijning van de cues en de overgangen. In de bossen. Was leuk! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:38

Owja yil zolang ze nog bij mij is, blijf ik lessen. Maar word wel weer over aantal weekjes dan.
Maar heb nu wel een serieus geïnteresseerde, dus ben benieuwd. :)

Wat goed dat je weer even lekker bent gaan rijden met je ventje. Even iets anders.
Hoe is het met de dames? Alweer gedekt?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 20:38

Nee dit weekend waarschijnlijk, allebei...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:39

Ok! Even duimen draaien dus.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:05

Vandaag naar st. oedenrode geweest. Wat was het gruwelijk gezellig.
Met janneke lekker bijgekletst en ook met Joyce, Amy en Teun een leuke dag vol gemaakt.
Wat een gezelligheid was er zo en ik heb het er echt naar mijn zin gehad. En dat voor op een show :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:35

Klinkt goed Jes! Ben niet geweest, verjaardag schoonmoeder...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 20:23

Haha Jes, je wordt nog showfan hihi! Jammer dat je er vandaag niet was, hoorde dat gisteren de klasses nogal klein waren? Vandaag de internationale en echt mooie volle junior klasses (heb alleen de junioren gezien). Hele mooie horsies gezien!
Alleen jammer van t weer, een zonnetje erbij is toch altijd fraaier.

Verder heeft zaterdag Nour z'n eerste galopswissel gemaakt. Was niet echt helemaal de bedoeling maar ahum, meneer vindt t nu eenmaal gemakkelijker te wisselen (voelde m eigenlijk niet! :o ) dan terug te vallen in draf. Dus ik denk nu cue erop zetten en hij is in de pocket? Jes? Jij bent de wisselexpert?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:47

Ik zou de wissel nog even laten voor wat het is. Want hij gaat nu dus wisselen bij iets wat hij moeilijk vind en dan gaat hij er straks misbruik van maken bij elk ding wat hij moeilijk vind. ;)

Ja zaterdag waren de klasses klein idd. Dat was jammer. Maar het was wel gezellig! Leuke sfeer ook.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:51

Had vanmiddag trouwens super fijn gereden met me meisje. Ze was echt relax en super bij de les.
Ze liep heerlijk met rust en ontspannen.
Ging zo lekker dat ik een klein stopje heb gevraagd van haar en wow! Wat een reactie kreeg ik! Ze ging me toch zitten en Slide zo maar een paar mooie streepjes. Hihi
Super trots ben ik! :D

Afbeelding
En vanaf de zijkant gezien
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:54

"Sorry voor het binnenvallen"

Hey! ik heb een vraagje voor jullie en denk wel dat jullie de juiste personen zijn waar ik een antwoord ga vinden :)

Ik ben aan het twijfelen om over te stappen naar western. reining ziet er echt zo leuk uit en hoe dat er wordt omgegaan met het paard enz staat mij zeer aan. ook ivm. de wandelingen enz.
ik rij nu sinds 12 jaar altijd de Engelse manier, en ik Vroeg mij af of de overstap heeeel moeilijk is?heb vroeger 2x les gehad en wil nu terug eens een les nemen maar ik heb met mijn zoektocht nog niets gevonden in mijn buurt.

Ook wou ik jullie dan ook vragen waarom jullie eigenlijk voor arabiertjes kiezen ipv quarter enz. helemaal niet slecht bedoeld hoor :D ben al verliefd geworden op een paar hier :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:12

Marije, ja dat zijn dingen waar je echt even naar toe moet ;)
Heb vestival nog wel gezien in show en onder het zadel.

Hallo binnenvaller! :P
Overstappen is en blijft altijd even moeilijk. Maar ik zou niet anders meer willen!
Maar wat bedoel je met wandelingen??
En waar kom je vandaan als ik vragen mag? Misshien dat wij hier iets weten bij jou in de buurt.