[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:12

wat leuk! Hoe is het met hem, is hij na de castratie nog veranderd qua doen en laten? :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:55

Leuk Denise!!

Wat betreft voer: ben er zonder meer mee eens dat ruwvoer het allerbelangrijkste is. En qua krachtvoer denk ik dat je heel erg moet kijken naar de prestatie van je paard. Ik denk dat er degelijk verschil zit tussen leeftijd, bezigheid, dragende of zogende merrie, dekhengst etc. De één zal meer nodig hebben dan de ander :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:48

Leuk dat ie zaterdag naar jou komt :D

Ik heb gisteren eindelijk een BP besteld. Wilde er al 1 voor het springen, en voor het inrijden van mn verzorgpaard, maar stelde het steeds uit.
Nu besloot Prins gisteren om me een zetje in de goede richting te geven. Meneer kwam 2x achter elkaar omhoog. Bij de 1e keer bleef ik goed zitte, maar verloor ik m'n beugels. Meteen daarna steigerde ie dus nogmaals en lag ik er bijna naast.

Toen dacht ik wel even aan dat ik er makkelijk een keer naast kan liggen als ie zo doet.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:20

Jaa hij is echt rustiger geworden in z'n doen en laten! Voorheen als ik met hem ging wandelen daar was het telkens dribbelen, overal proberen in te happen.
Vorig weekend ben ik met hem gaan wandelen, was het echt een schat van een paard! Zo ontzettend lief wastie!

Overmorgen rond deze tijd istie der als het goed is :D :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:59

DeniiSee schreef:
Jaa hij is echt rustiger geworden in z'n doen en laten! Voorheen als ik met hem ging wandelen daar was het telkens dribbelen, overal proberen in te happen.
Vorig weekend ben ik met hem gaan wandelen, was het echt een schat van een paard! Zo ontzettend lief wastie!

Overmorgen rond deze tijd istie der als het goed is :D :D

Fijn dat hij zo rustig er op is geworden.
Nu kan je lekker volop van hem gaan genieten :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:28

Super hoor! Vind het een knap ding en ik verwacht veel foto's van hem hier!

Ik heb zaterdag weer voor het eerst in 3 maanden ofzo (iig sinds bijrijder is gaan rijden) weer les met Djuun. Ze gaat op het moment zo goed dat zus en ik het weer zelf willen gaan oppakken rustig aan. Bijrijdster blijft voorlopig nog wel, heeft gewoon veel kennis en ervaring en kan Djuun goed beleren :j
Vind het wel weer spannend, maar heb er ook super zin in! :D

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 08:58

Ik heb de afgelope paar nachten verschrikkelijk geslapen hihi :o
Hij komt morgen al eerder! rond half 10/10 uur zullen ze der al zijn :D Geen probleem voor mij, want ik zal waarschijnlijk toch niet kunnen slapen hihi

Ik heb echt al veeel berichtjes via bokt, via email, fb, smsjes, whatsapp enzo gekregen of ik een bijrijder/verzorgster zoek, en wanneer ik der 1 zoek zij dan wel willen haha.
Heb ze allemaal verteld dat ik het lekker zelf wil gaan doen, en als ik echt op hoge nood zit mijn paps hem voor me doet. Hij werkt 3 minuten van stal op kantoor. Dus als der iets is, of nog even gedaan moet worden kan hij even langs. Hij is zelf ook gek op hem, hij zegt het dan misschien niet zo letterlijk, maar ik zie het wel <3

Wat gaaf Sieltjuh! ben benieuwd hoe Djuun het gaat doen!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:13

Dilan1993 schreef:
Leuk dat ie zaterdag naar jou komt :D

Ik heb gisteren eindelijk een BP besteld. Wilde er al 1 voor het springen, en voor het inrijden van mn verzorgpaard, maar stelde het steeds uit.
Nu besloot Prins gisteren om me een zetje in de goede richting te geven. Meneer kwam 2x achter elkaar omhoog. Bij de 1e keer bleef ik goed zitte, maar verloor ik m'n beugels. Meteen daarna steigerde ie dus nogmaals en lag ik er bijna naast.

Toen dacht ik wel even aan dat ik er makkelijk een keer naast kan liggen als ie zo doet.

Ik rijdt al jaren met bodyprotector, ook omdat het in de rensport verplicht is.
Maar er naast liggen doe je zo en dan houdt een BP toch veel tegen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:36

Dilan, wat vervelend dat hij ineens zo stuiterig is! of deed hij dat al vaker?
Ik heb binnenkort een crosstraining en dan leen ik een BP, maar als het crossen nou bevalt dan koop ik er zelf een. Ik hou er niet zo van met gewoon rijden omdat ze me beperken in mijn bewegingsvrijheid, maar bij cross is het echt nodig :j

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:09

Hallo

Mag ik ook met jullie mee praten?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:10

Toevallig zei me vader het van de week waarom ik niet zo ding ging aanschaffen.

Ik heb een aantal jaar geleden met de manege waar ik stond een uitwisseling naar engeland gehad.
We zijn daar ook het cross veld opgegaan.
Puppy cross kennen ze daar geloof ik niet :+
Heb ook een picknick tafel gesprongen daar :o

Ik moet zeggen als je eenmaal bezig ben dat je weinig hinder heb van zo ding....
Maar ondertussen nog steeds echt de behoefte er aan :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:08

Xnien, uiteraard :j Kan je jezelf misschien even voorstellen :D

Ik ga er morgen ook op met mijn BP :) Heb er één gekocht toen we begonnen met Djuun beleren. Heb er nog niet heel vaak mee gereden, maar de keren dat ik hem aan had heb ik er weinig hinder van ondervonden. Ik vind het zeker extra handig bij zo'n jong ding. Het hoeft geen lelijk gedrag te zijn, maar als ze onstabiel zijn kan je ook goed samen vallen (Mijn zus dus al gehad, Djuun struikelde en lag op dr knieën, zus viel op dr kop en vol op de BP, gelukkig maar dat ze hem dus op had. Djuun was alleen heel erg verbaasd en toen ze er daarna weer op kroop liep ze beter dan voorheen :+ ).

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:09

En Denise, gaaf hoor :D :):) Ik zat ook zo te stuiteren de dagen voordat we Djuun gingen halen. Heb toen 's nachts ook amper een oog dicht gedaan en we hadden nog een trailerrit van 2,5 uur heen en 2,5 uur terug voor de boeg _O- De heenweg ging zoooo langzaam toen :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:11

Xnien, tuurlijk :) lees de OP even door en vul het lijstje even in :)
Haha die Djuun :') die dacht ook, 'oliebol hee, niet gelukt! Dan maar luisteren..'

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:13

Nee, was geen rottigheid van haar hoor. Ze was alleen tikje sloom en daardoor vergat ze even dr voeten op te tillen :+ Er was ook geen moment paniek geweest toen. Zus stond op, ik had Djuun al vast, even rondje gestapt aan de hand en toen weer opgestapt :) Toen tilde ze dr voeten wel meer op :')

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:34

In de rensport lijkt het me wel veilig om met BP te rijden

Tamara, neuh, ik denk dat Prins een beetje pubergedrag aan het tonen is. :P

Vandaag was meneer trouwens weer zo mak als een lam :') Heb op gegeven moment gewoon wat gas bij moeten geven, omdat ie wat inkakte :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:48

Denise wat spannend!!!! :):)

Ik had de dag voor Umoyax kwam een dubbele dienst tot vrij laat dus slapen ging wel, maar toen moest ik nog de hele dag naar school... Pfft. Wat is het dan verschrikkelijk droge kost als je tot het einde van de dag moet wachten :=

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:50

Ik moest volgens mij gewoon werken, de dag voordat Prins kwam. En oh wat vond ik het spannend. M'n eerste eigen poownie :):)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:58

Noah kwam op een zondag, ik was om 6u 's ochtends mn bed al uit, kon niet meer slapen :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:16

Toen ik Montoyo ging ophalen zijn we geloof ik aardig vroeg op pad gegaan.
Was een rit van 2,5 a 3 uur terug :+

En verhuizing van M&M deden we er ongeveer klein uurtje over.
Maar hebben we eerst Mirka weggebracht en toen Montoyo :+
Ben wel blij met me lieve papa :D
Gaat wel sparen voor een veewagentje :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:18

Darmorah weet ik niet meer hoe of wat precies. Die stond ook hier nog in de provincie (paar eilanden noordelijker). Voor Djuun moesten we bijna 200 km rijden en met trailer duurt dat nog even :P
Voor Djuun toen trouwens de tweede keer in dr hele leven op de trailer (eerste keer was als veulen met moeders voor de stamboekopname geloof ik). Ze stond er binnen 3 minuten op :Y)
En toen gin de klep dicht en reden we weg, zij heel de boel bij elkaar gillen. Kwam dr moeder (daar stond ze nog bij in de wei) in volle galop door de wei in, keihard hinniken, helemaal in soort van paniek. Dat was echt sneu :(:)
Djuun had ook een "best vriendje" daar en die hadden ze uit voorzorg maar binnen gezet. Ze vertelde later, dat als die niet binnen had gestaan, door het hek was gekomen en achter de trailer was aangerend waarschijnlijk. Die was compleet over de zeik :oo Toen we naar Djuun gingen kijken was ze al uit de wei gebroken, omdat Djuun in de bak, 10 meter van de wei vandaan, liep :')

Djuun met dr vriend"je" :')
Afbeelding
Was nog een joekel ook, uit hetzelfde jaar :) Samen opgegroeid.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:19

Dat vosvlekje op de achtergrond is trouwens Djuun dr mama :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:21

Ah gut, wel sneu dat d'r moeder zo in paniek was
Wow, dr vriendje is wel groot :oo

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:22

Aggut :(:)

Umoyax is gebracht dus geen idee hoe dat ging... Volgens AF ging ie doodleuk de wagen op :+ Ze hadden hem vaststaan (voor het eerst in zn leven) gedurende de reis naar de andere kant van het land maar hij gaf geen kik. Toen ik aankwam liep ie net de klep af (*vervloekt rode stoplichten*) en dat ging ook op zn dooie akkertje, hij was ook keurig droog, geen druppeltje zweet te bekennen.... Mal paard :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:23

Las trouwen dat Djuun dr papa is ingeslapen
Eeuwig zonde van zo mooi paard.
Wens de eigenaren veel sterkte met het verlies van hun topper!