Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:58

Hoi Emma! :D

Als je het touwtje heb gedraaid steekt er als het goed is een stuk boven de schoft uit. Dat stuk zouden ze dan nog groeien. Maar het is maar een richtlijn hè, kan altijd minder of meer.

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:05

Rije schreef:
Hoi Emma! :D

Als je het touwtje heb gedraaid steekt er als het goed is een stuk boven de schoft uit. Dat stuk zouden ze dan nog groeien. Maar het is maar een richtlijn hè, kan altijd minder of meer.

Ah oké danku!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 19:14

Welkom Emma! :)

Veel plezier in Houten Marije! Heb nog overwogen te komen maar tis echt zo druk hier met de fokkerij dat ik t niet aandurf ook maar iets te plannen de komende twee weken.
Wat betreft de scans is het gewoon een K week alsook ook geen embryo kunnen spoelen! ;( Tie ovuleerde ondanks goede opvolging ook nog een dag totaal onverwacht te vroeg, grrrrr... Dus die kon ik ook weer ophalen.. Blegh.
Morgen wordt weer t eea gescand aan merries dus weer benieuwd...

Jee wat n weer he? Heerlijk hoor hou wel van de hitte en de arabjes kunnen er goed tegen. Maar nu gaat t noodweer komen dus hopelijk waait er niks weg. Nyhla en Jazzy staan binnen maar de rest gewoon buiten.
Yazahra, ik weet niet wat ze precies eet op die kleigrond, maar ze is nu groter dan Tie! Over groeispurt gesproken! Volgens de stringtest (kende m ;) ) zou ze 1.56 m worden maar ze zit nu al op 1.49-1.50! :oo
Bij Nour was t rond 1.54. Hij meet nu 1.52 dus dat zou goed kunnen kloppen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:23

wat word ze groot yil! :oo
Wel mooi denk ik zo!
En jeetje wat balen allemaal zo zeg. Jammer dat het te laat was voor Tie en Jazzy.

Welkom Emma,
Leuk paardje heb je.

Marije, heel veel plezier in Houten.

Ik ben weer lekker aan het rijden met Nadya. Gaat ook wel goed.
Gister was ze weer wat stout, maar ach, dat hoort erbij :P
Ze voelt zich verder wel heel erg op haar plekje daar. Iedereen kan er goed mee en daar ben ik erg blij om. Zelfs een stageloper is helemaal weg van haar. :D
Ze is ook mooi rustig daar buiten en op stal. Behalve als het voertijd is hihi Y)(^)
Maar goed dat doen ze allemaal. :j

Morgen ga ik een lekker buitenritje doen als begeleider.
Met een paard van de stal eigenaresse, dus heb er wel zin in. :))

Krijgt Nour er een vriendje bij yil?!
Mijn shetruin gaat ook verhuizen naar jullie :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 19:54

En dat vertel je me zo?!!!!' _-:( ;) :D
Wat onwijs leuk! *\o/*
Ja wist dat ze al zwak voor m had!

Voor de rest; toeval bestaat niet.... Op de nieuwe stal van Nour hebben ze hoop shets waar ze allerlei leuke dingen mee organiseren, echt geweldig!
Enige tijd geleden zijn twee merries van Jes al daar gekomen en guess what? Staan nu naast Nour! Hij is dol op ze en zij (vooral Belle) op hem! Echt zo schattig! <3
Als ik m roep moet hij altijd eerst z'n meisjes gedag zeggen en als ik m terug zet ook altijd eerst naar de meisjes rennen om te begroeten.
En nu dus weer n klein vriendje erbij! Leuk!❤️

Fijn dat Naad t zo naar d'r zin heeft. En jij ook zo te horen? :D
Geniet ervan lieffie en wat komt dat komt! ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:06

haha ja sorry! :D
Weet het ook pas sinds gistermiddag.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:52

Wat leuk dat het weer zo goed gaat met Nadya Jes! En dat je ruintje zo goed terecht gaat komen en dan ook nog als buurman van Nour! Echt gaaf!

Balen dat het met de merries niet zo gemakkelijk gaat Yildiz... maar dat komt vast allemaal goed!

Gisteren maar rustig aan gedaan met de paardjes en ze heerlijk gewassen. Het is zo leuk om te merken hoeveel Max leert van Gucci. Hij word zo enorm rustig en leert weer hoe hij paard moet zijn!
Vandaag zelf maar even rustig aan doen gisteren druk dagje gehad dus helemaal gesloopt en energie sparen voor morgen. Want morgen gaat Gucci bij Wendy op de koeien! Ik ben zooooo benieuwd!
Het is morgen vriendlief zn verjaardag en dat wilde hij graag vieren door met koeien te stoeien. Nou daar zeg ik echt geen nee tegen hoor hahahaha!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:28

Altijd leuk Kim! Leuk cadeau!
Heel veel plezier morgen. :)

Ik heb vandaag weer hard gewerkt op de rug van naad. Pffff zweet op me rug haha
Maar I win!! :P en we hebben super afgesloten. Blij mee!

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:46

Zojuist een les afgesproken van I.rene S.meets. Ze komt fijn bij mij op stal les geven. Duurt nog een 1,5 week, maar echt super blij mee. :D
Worden leerzame uren hihi

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 13:29

Leuk stoeien met de koeien! Heb je foto's gemaakt?! Benieuwd!

Tof Jes dat t zo lekker gaat! En fijn dat je lesje hebt gepland!
Ik wil ooooook!!! Maar nog niet gelukt iets te plannen met het nieuwe clubje. Zal er weer eens achterheen gaan.

Vandaag sinds tijden weer serieus met Nour onder het westernzadel getraind! Ging echt zaaaaalig!! Jee wat is ie toch lenig! Spin/pivots, sidepass het zit er allemaal al op en ook de neckreining gaat top. Alleen tempo is echt te hoog, af en toe mooie momenten maar dan wil oe toch eigenlijk weer wat vlotter. Maar heel netjes bij mij met z'n aandacht. Ondanks dat er twee niet nader te vernoemen zwarte opdondertjes continue stonden te blehren aan t hek (Jes wat n snollebollen! :oo :P _O- ).

Verder hier best druk, gisteren Jazzy en Nyhla weg gebracht. Nyhla is zon dappere, stapt inmiddels als eerste de trailer op en ook netjes en rustig achteruit er weer af! Trots!
En ook met Nour gisteravond naar station, alles voorspoedig verlopen! We hadden voor t eerst zonder merrie geprobeerd en ja hoor ook best zolang die bok er maar staat haha := ). Merrie was vandaag niet meer hengstig en wordt morgen gescand of t ei weg is.
Morgen zowiezo weer op pad met m en dan maar duimen voor drachtige dames.
Tis er echt weer voor!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:04

tof met de koeien benieuwd naar foto's

en leuk lesje plannen met Nada

en Yil, drukke tijden bij jouw zeg, en Leuk met nour weer trainen voor de western!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 16:11

Vandaag daarom lekker chill doorgebracht! :D
Met Tie op t harde gewandeld en met Yul van de jaarling kudde genoten, hadden dolle 5 minuten, echt genieten!
Waardeloze pic maar daar gaan de dames. Vind de Bier!? :P

Afbeelding

En omdat goed voorbeeld doet volgen, donderdag ook maar weer eens lesje afgesproken bij Irene! *\o/*

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:19

Leuk dat je weer western met Nour bezig bent Yildiz! Zo'n western outfit staat hem toch het beste (of ben ik nu bevooroordeeld :P )

Gucci was zooooo braaf op de koeien! Super fanatiek en geen moment angstig. Ging er echt vol voor heerlijk gevoel! Super relaxed tussendoor en dan als hij weer mocht helemaal gefocust. Trots!
Foto's volgen vanavond !

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:06

Afbeelding
Afbeelding
Ik ben Gucci en ik ben een blije pony met koeienvlekken die graag achter vlekloze koeien aan sjeest :P
Zo gaaf om te zien. Tijdens het wachten bijna in slaap vallen en dan als die mag gaan gaat hij ook echt hahaha :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:14

Gaaf Kim! Wat een leuke foto's!
Gucci had er zin in :D

Yil wat super om te lezen! Lekker aan de gang met je mannetje. En weer lesje gepland. Goed bezig!
Hou je ons op de hoogte?! :)

Ik heb de 18e les en dan meteen werken vanaf de grond en erop.
Meteen gepland voor 2 uur.
Vandaag wat gespeeld met nadya. Maar ze had weinig zin hihi
Drakie is t. :P

Marije.... ik zag mooie uitslagen voorbij komen?!! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:54

Iedereen lekker bezig, heerlijk hoor! En Gucci is fanatiek zeg, super! :))

Houten was weer gezellig! Cluppie van 4 en Rije 3e! :) Rije moet alleen niet vergeten te rije als er van alles om haar heen gebeurt. :Y) want daar gaat het nog steeds fout: peerd is braaf zat, kijkt alleen wat op de banners, maar verder doet ie alles zo braaf en gewillig. <3 Stond op stal naast een hengst die steeds maar twee benen op de vloer hield; of z'n voorbenen, of z'n achterbenen gingen in de lucht of tegen de wanden. :roll: En Daan gaf geen kik, vrat alleen maar hooi alsof z'n leven ervan afhing _O-

Dus weer lekker showtjes en clinics af om ervaring op te doen maar wel even het budget in de gaten houden... Volgende week naar Alice voor trailclinic, nu al zin in :):)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:47

Haha ja maar het is ook allemaal zo interessant om je heen! ;)
Maar komt vast wel goed. Al super goed gedaan van jou en daantje! +:)+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 16:47

Cool Marije! Mag trots zijn op jezelf en Danekind! +:)+
Look what I found <<)

Afbeelding

Ben benieuwd Jes. Ook wat Irene van Naad vindt, is eerste keer dat ze haar ziet toch? Willen uitgebreid verslag hoor! :j

Ga donderdag maar half uurtje hoor. Wil echt rustig opbouwen met t ventje.
Vandaag echt heerlijk met m gewerkt. Gewoon grondwerk, wat los springen en piet perelieren maar zo fijn dat ie weer Nour is en ik gewoon met meneer aan los touwtje kan staan kletsen met iemand met n merrie aan los touwtje. Dat lukte twee maanden terug echt niet meer zo aan de hand. Blij dat ie terug zo relaxed en zichzelf is. <3

Ik mis n lief snoetje... ;( Maar morgen ga ik haar weer thuis halen! :D

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:36

Heeeee thanks Yil! :D

Dat snoetje is en blijft geweldig... <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 18:59

Had je m nog niet gespot? :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:04

Fb zeker ;) Kijk ik nooit. Maar misschien moet ik er toch maar s aan geloven, want ik schijn allerlei leuke dingen te missen... :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 19:07

Haha ja jezelf bijvoorbeeld! _O-

Photocredits zijn overigens van Teun Kubbe (onze grote vriend en beschermheilige :D )

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:11

Zo. Mag ik even kwijt, dat ik enorm fijn gereden heb vanmorgen?
Ik heb eindelijk weer met heel veel plezier gereden en zelfs met een lach!
Naad is zo'n meedenkert, dan schiet je vanzelf in de lach hihi. Heb er echt heel erg van genoten.

Ze is ook zo veranderd sinds ze daar staat!
Ze heeft veel meer rust in haar lijf, in alles. Zo fijn. Vind alles ok en totaal geen rariteiten.

Zo stond ze vanmorgen ook voor het eerst vast tussen 2 touwen op de poetsplaats.. <3
Afbeelding

Nog even zo doorgaan en ik doe ze nie meer weg....

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 13:23

Joehoe! Fijn te horen Jes! *\o/*
Lekker genieten met z'n tweeën! Knappe Naad!

Hier in de warmte super getraind bij Irene in de buitenbak! Fijn om weer op t goede spoor gezet te worden en weet weer waaraan te werken. Was erg technisch en moet nog wel even bezinken zoals altijd maar ga weer regelmatig t lessen oppakken en misschien zelfs reinen?
Verder de mooie opmerking dat als we werken aan n aantal dingetjes de sky the limit is met Nour! Vooral baasje moet aantal dingen afleren hihi! Weer helemaal gemotiveerd! +:)+

Ook super: heb m nu voor t eerst helemaal alleen geladen en gelost. Ging goed en vlot op de Canisia manier zeg maar. ;) Trots op m'n kanjer! *D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:34

Wat een fijne berichten meiden! Super! Rust voor jou en Naad is zeer welkom natuurlijk, dus wat moet het geweldig zijn om te merken dat ze het zo goed doet na de verhuizing!

Ben vandaag weer 's door m'n rug gegaan, niet leuk met die warme dagen. Het is wel een stuk minder erg dan vorige keren, dus hopelijk ook weer gauw genoeg over om zondag lekker te trailen/trainen bij Alice...!

Edit: Oh en wat is de Canisia manier...? :))