Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ze liet nog een filmpje zien, volgens haar daar ''heeeel druk'', wij hadden ze wel gekker gezien 
Micado krijgt het meest, 2kg per dag (draversbrok van Havens), met minder valt hij enorm in. Antha is licht aan het werk (althans, voor háár moet ze pittig werken gezien ze weinig bespiering en conditie heeft) en heeft 1,5kg per dag, ook de draversbrok
Toch vond ik hem niet echt dik, vond hem er mooi uitzien zo. Vind Welshjes in sportconditie niet eens echt mooi meer, zeker die hengsten hoort ook gewoon lekker wat vlees aan, eerlijk is eerlijk 
Volgens zo'n theorie zou zeker Umoyax energieloos moeten zijn
Wat kunnen mensen soms ook wazig denken...
tuurlijk, supplementen geven om het overschot aan energie (door teveel krachtvoer) te onderdrukken 

Sieltjuh schreef:Ik ben nog geen enkel paard tegen gekomen die ik dik ( of vet in sommige gevallen) mooier vind dan dat ze in sportconditie zijn. Juist een mooi gestroomlijnd paard met mooie, goede bespiering vind ik mooi. Ongeacht het ras.
Dus dat bij bepaalde rassen een een ongezond obesitaspaard hoger wordt geplaatst dan een zelfde type paard i. Topconditie vind ik absurd! Ik zou daar ook NOOIT in meegaan als paardeneigenaar. Dan maar geen show of keuring
Ga zo je topic eens checken
Bok mobiel dus
Goh, dat lijkt me logisch gezien het geliefde type Haf toen heel anders was dan het sporttype wat nu graag gezien wordt.
Echt dik houd ik ook niet van, maar een Welsh A moet wel een beetje gezond rond zijn 
Weet niet wat je wilt weten, kan het zo nodig wel vragen op stage 

En dan te bedenken dat zij nu in de winter nog zo'n 8 á 10 uur per dag buiten staat
Nee, krachtvoer doet toch wel wat
Ruwvoer is en blijft het allerbelangrijkste natuurlijk, dat staat buiten kijf.
Dus dat houden we zo