Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:33

Succes vandaag Jes, dat ze maar lekker rustig zal zijn in haar nieuwe huis!

Ooooh die manen! En die centimeters! :wow: _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 11:00

Thx! Jaaa Ali Jamaal look, like ik alot! <3
Droom nu al over haar toekomstige babies, errug he?! :P

Groot gelijk Jes! Lekker in alle rust jullie nieuwe omgeving verkennen vanmiddag. Dan is t hopelijk ook beter weer. Blegh t gaat hier te keer! Net bij de voetbal weg gehageld en geonweerd! :oo

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:35

Succes vanmiddag Jes !

En wat een knap ding is ze toch Yil! <3

Max is al een paar dagen kreupel. Heeft zich vorige week verstapt en sindsdien problemen met linksvoor... gelukkig komt woensdag de chiropracter voor de twee kerels dus dan zullen we meer weten. Nu maar beetje grondwerken in stap en gisteren even met Gucci laten spelen in de bak. Die twee zijn zo gek op elkaar! Max neemt ook heel veel over van Gucci dus dat is echt super fijn. Hij is al zo veel rustiger geworden!

Donderdag heeft Gucci weer les gehad bij Wendy van Osch. Dit keer met mijn super bijrijdster en dat ging echt super ! Linkergalop vind hij nog moeilijk dus toen wilde Wendy het wel eens proberen. Nou euhh... Leef je uit!
Dat was zo gaaf om te zien. Hij deed zo zn best! En het lukte wel mooi! Plaatsvervangende trots bij mij hoor!

Plaatje van de knappe kerels gisteren tijdens het speelkwartiertje. We stonden er echt maar een meter of 2 vanaf en ze kwamen omhoog, weer met 4 benen op de grond en meteen bij ons knuffelen. Zo aandoenlijk! Maar zo'n toffe foto vind ik zelf :)
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:12

heerlijke foto kim! Herlijk om te zien is dat he als ze zo lekker spelen samen.
Dat mis ik wel met de mannen hoor, Devin staat nu nog met 2 dames en spelen zit er niet meer in.
Jammer, hij speelde zo graag. Nu Nadya weg gaat vanmiddag , staat ie alleen nog met die ouwe samen. Zal die leuk vinden! :roll:

Yil, hier ook heel slechte weer geweest. Nu wel froog en zon.
Dus fijn! Maar wel koud vind ik het.
Zojuist de laatste dingen klaar gezet om mee naar stal te nemen en dan ben ik zover klaar.
Zo eerst nog ponylesje en daarna rustig klaar maken voor vertrek.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:25

Zo.... Nadya staat veilig en tevreden in haar nieuwe stal.
Onderweg weer mooi rustig. Wat is daarmee toch braaf.
Even wat onwennig naar stal, maar wat gedroeg ze zich goed! Eenmaal lekker op stal, vol in het stro, begon ze gelijk al te smikkelen. Ze was mooi onderzoekend, maar toch wel op haar gemakje. Viel me niets tegen!

Hier wat kiekjes van me poppetje.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Mooie lichte stallen en groot! :D
Afbeelding
en zojuist kreeg ik al een appje dat het haar gelukt was het halster af te doen en kijk ze is tevreden zijn! <3
Afbeelding

Voelt goed allemaal! Ben er heel erg blij mee.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:29

Mooi zo Jes, opluchting zeker dat ze zich gelijk zo lekker voelt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 18:41

Fijn te horen! Ze ziet er heel tevreden uit! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:23

Ja dat zeker Marije! Hoop stiekem dat dit voor ons beide heel goed gaat werken. ;)
Joep vertelde later aan me dat hij had ingefluisterd, dat ze maar goed haar best moest doen, zodat ik misschien van gedachte zou veranderen. :o

Yildiz, ja ze oogt zo en ze deed ook echt zo. Daarom voelt het ook zo goed. :j
Ze staat nu naast het paard van je naam genoot 8-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 19:49

Haha echt?
Echt lachen he zoveel Yildizen die western rijden en dan ook nog es in Brabant zijn d'r niet! Heeft al wel es voor grappige verwisselingen gezorgd. Uiteraard wel fijn dat ik de knappe Yildiz ben! O:) _O-
Doe d'r de groeten! :)
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 30-05-15 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:53

_O- _O- whahaha zal het doorgeven :=
Ja echt trouwens :D

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:02

Fijn dat het allemaal goed is gegaan! Wat staat ze er al weer lekker bij :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:15

ja lekker he.

En net bericht dat ze lekker buiten staat.
Alles gaat prima, ben er zo blij mee!

Afbeelding
en met een haf vriendje tegenover haar.
Als ze straks goed gewend is, mag ze mee in de groep.
Afbeelding

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 23:10

Wat een heerlijke foto's komen er weer voorbij van enorm schattige puppy's en veel te knappe paarden!

Jes wat fijn dat je knappe meisje het naar der zin heeft! Wie weet komt ze hier wel helemaal tot rust en bedenk je je stiekem alsnog.

Wij hebben hier een nogal ongelukkige week achter de rug!
Vorige week zaterdag ben ik SAMEN MET ZIG in de buitenbak over de kop geslagen (staat toevallig op film omdat ik mijn galop gefilmd wilde hebben, want die gaat de laatste tijd zo lekker). Hij is over mijn rechterbeen gerold en heb dus wel wat last van m'n knie. Verder ben ik goed stijf geweest en heb wat last van m'n nek. Zig galoppeerde gelukkig op 4 benen weg, maar toen ik hem maandag in de longeerring liet draven, liep hij rechts voor niet goed. Nu waren we natuurlijk maar 2 dagen verder dus hij zal wel mega stijf zijn na zijn koprol.
Uit voorzorg dus maar even 2 weken aan de hand stappen (aangezien er in stap niks te zien is).
Dinsdag dacht ik we gaan even lekker grasjes eten! Longeerlijn mee en heerlijk in het zonnetje gezeten met het knappe paard.. tot er een malloot liep die niet op zijn hond kon letten. De hond komt vervolgens blaffend en rennend op Zig af, die vervolgens in paniek met een mega galop er vandoor gaat met de longeerlijn achter hem aan. Hoppa de weg op terug naar stal! Bedankt he domme pannekoek met je *%$*)%#$Y& HOND!
Nu heeft hij een grote wond bij zijn kroonrand en staat hij nu fijn elke dag een een privé-soda-zwembad, om vervolgens met een klodder Bepathen op zijn hoef een half uur te stappen.
Helaas krijgt meneer wel steeds meer praatjes!

Hopelijk is hij voor het DAWRA weekend alweer onder het zadel. Anders moet ik alle clinics omzetten naar aan de handjes!
Ik weet lichtelijk hoe je je voelt Canisia haha.. pfff

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:10

mooie pics van Zaartje Yil, mooie shoot van Reindert! Heb hem in Brugge ook gezien, die zie je ook op alle wedstrijden!

Super Jes, dat Nada zo blij is op haar stallen, haar ogen op die pics, amaai zo grote mooie ogen! Nog mensen komen kijken voor haar?

ik terug van Brugge sinds zondag avond, leuke, maar natte wedstrijd die regen, en mooie paarden gezien zucht! <3 <3

Sterkte voor jouw en Zig Nenaa, hopelijk gaat het snel beter!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:12

Nena, ik had jullie verhaal idd al gelezen op fb.
Wat een ellende en rotervaring. Hopelijk is ie er snel weer bovenop.

Voor de eerste keer samen binnen gereden op ons nieuwe stekkie. :D
Ideaal zo'n binnenbak met dit slechte weer! *\o/*
Afbeelding

Afgelopen zondag hadden we al de bak een beetje lopen verkennen aan de longe en vandaag eerst gezadeld en aan de longe. Om zo te kijken hoe het ging, aangezien ze zondag enorm zenuwachtig was, als ze stil stond, stond ze gewoon te trillen met haar been.
Gelukkig was ze gewoon haar zelf vandaag, dus na het longeren erop en ze was nog wat kijkerig en soms wat hyper, ook vanwege soms deze enorme windvlagen wat voor nogal klapperende daken zorgt.
Maar ze was goed te bewerken met ook hele fijne stukken erbij. Ze was wat drammerig zo tussendoor en errug vlug en aan de hulpen hihi (net speedy)
Ik ben zeeeeeer tevreden! :j
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 02-06-15 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:13

Glenn,
nee er is tot noch toe geen interesse voor haar. (of ik vind ze niet geschikt)
De mensen die zouden komen, kon nog een paar weken duren. Dus we wachten het wel af.

Hoe gaat het nu met Shamilah?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:35

shamilah gaat goed, ze geneest beetje per beetje hopelijk blijven er geen littekens na!! , ze had donderdag een showken gegeven enkele snapshots met gsm gemaakt!

en gisteren was ze ook aan het showen en blazen en shameless en malha ook, de buurman was voordroog aan het verplaatsen wat resulteerde en showende arabs met veel geblaas, prachtig om te zien!

maar had geen camera of gsm bij de hand!

ja de goede personen vinden das belangrijk voor jouw en haar! ik duim op gepaste mensen!!

Blij dat de nieuwe locatie en bak zo goed aan!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 20:36

Wow, Nena heftig!!!! Jullie zullen ook wel mega geschrokken zijn? :oo
Beterschap en dikke knuf! :(:)

Goed te horen dat Naad het zo goed gaat daar! En lekker weer aan t rijden, top!
Misschien even aankijken en toch aanhouden? ;)

Thx Glenn! Leuk al die shows! Met Johanna mee geweest?
Idd ook benieuwd hoe het met je meidje is?

Update vanuit hier: Tie bleef onzuiver en had ernstige twijfels aangezien d'r wondje goed genezen was. Daarom vandaag gescand, zoals verwacht n peesblessure maar gelukkig minimaal! Waarschijnlijk door onze val half jaar terug veroorzaakt en hoe dat gaat met die K blessures, nooit kreupel of warm en gewoon doorgetraind....
Gelukkig is de prognose super, volledig herstel en absoluut terug in de sport! Ze staat nu op n 5 x 5 wei want echte boxrust is zo sneu. En mag nu langzaam opbouwen en over maand zelfs weer onder zadel! Ook transport was geen probleem en aangezien ze vandaag in ene knetter hengstig werd gaat ze morgen naar KI station. Net als Jazzy trouwens. Hopelijk is ze drachtig! Net als de extreme sabino merrie van Nour (ook morgen scan)! Spannend dagje morgen....Duimen jullie mee?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:45

Tuurlijk duim ik mee yil!
Tis al erg zat wat je allemaal voor je kiezen krijgt. Dikke knuf!

Glenn, waar blijven die snapshots dan? :D

YildizArabs schreef:
Goed te horen dat Naad het zo goed gaat daar! En lekker weer aan t rijden, top!
Misschien even aankijken en toch aanhouden? ;)

haha ja yil, dat zei joep ook al. :roll:
Ik ben nog niet overtuigd. :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 20:48

Komt vanzelf.... O:) :*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:24

Ja met Johanna en de bende mee op show altijd fun! wel zware dagen soms maar tof!
terug AJ Barari gezien, die merrie is toch zo prachtig koffievos, met blond vosse manen en haar witte sokken! ) halfzus van my dream girl AVA, ook een vervaldee dochter (Versace ja, heb er zwak voor haha).

Oei Yil, hopelijk komt Tie snel beter ik duim alvast! sterkte leuk is iets anders, maar rusten kan soms geen kwaad!, dat ze snel beter mag wezen!! sterkte in deze moeilijke tijden!
Ga je ze dan toch dekken voor jouw met Arjen? of leasing voor klant?
ik duim dat al de merrie's drachtig mogen, wezen, ( Jazzy, Nour zijn date, en dan Tie ;-) )

ja Jes, toch maar eens goed over nadenken alvorens je haar weg gaat doen, je zal misschien nog spijt krijgen!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 13:40

Dubbel Versace!!! <3
Ja dat is echt n plaaaaaaatje! Heb haar vorig jaar op de Tulip gezien.

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:16

Halloo iedereen!
Ik heb dit toppic net gevonden en denk dat mijn paardje hier ook wel past. Hij is een halve arabier. Moeder is een paint en vader volbloed arabier. Hij is nu 1 jaar en 9 maanden. Hij is denk ik ongeveer 1m 35. Hebben jullie enig idee hoe groot hij ongeveer zal worden? Beide ouders waren iets van een meter 50.
Hier is een foto van mijn schatje
Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:29

Nena wat schrikken! Hoe gebeurde het dan? Geschrokken, gestruikeld? Hoe gaat het nu?
Jes en Naad al fijn aan het wennen op de nieuwe plek. Mooi zo!
Glenn Shamila ook steeds beter. En idd wij willen snapshots!
Yil hoe was de scan...?!!

Nimo en Tess welkom. Wat is jouw naam? Praat toch handiger :)) Een pintabian dus, leuk!! Hoe groot ze worden is toch altijd afwachten vind ik. Hoogte van de ouders zegt ook lang niet altijd iets. Er zijn wel trucjes, zoals een touwtje van koot naar elleboog, en dan vanaf elleboog omhoog draaien richting schoft. Dat zou een indicatie zijn.

Wij gaan zondag met drie paarden (en drie trailers ;')) richting Houten. Nog meer mensen die heen gaan?

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:55

Mijn naam is Emma., :j en hoe werkt dat trucje dan juist? Want hie weet je dan hoe groot ze worden?