Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:21

Was het nu weer zo dramatisch uitgelopen dan?

Kim ik heb je filmpje gezien en jullie waren top!
Mag je reuze trots op zijn.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:18

Thanks allebei !

Dramatisch was het net niet maar er werden wat dingen last minute verschoven waardoor ik er om 10.45 al op zat om in te rijden en uiteindelijk om 12.45 mocht beginnen... Maar daarna kwam er een inhaal slag en was voor 2 uur de horsemanship ook al !

Gucci's eerste wedstrijd nu ook ITP ! :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 10:27

Goed gedaan Kim! En jullie zijn ook weer een mooie ervaring rijker. Well done! En pics posten he? :D

Wat n schattige pupsels Joyce! <3
Ga je ze beide houden?

Denkt de DA dat ze blijvende littekens gaat houden? Dat zou echt mega balen zijn! Wel slim van je om eea just in case te laten vastleggen. Arm kleintje! :(:)

Ja ik heb wel spijt hoor, ze is echt super in alle opzichten. Zit echt minpunten te bedenken maar kan niks vinden, ze is zo perfect goed gelukt!
Maar ze krijgt n goed thuis en ja Fingers crossed dat we volgend jaar weer zon knap meidje krijgen. En dat ik die ook weet te houden want er wordt nu al op geaast. Das toch wel leuk hoor als beginnend fokkertje :o

Nour ga ik langzaam weer oppakken hij is er aan toe. En bovendien verslaapt hij toch maar z'n dagen hihi...
Hier zag hij mij helaas aan komen sneaken maar meestal tref ik de gang zo aan. Lamballen hihi. Hij heeft trouwens echt een leuke klik door het draad met de merrieshet helemaal links! <<)

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:44

Haha heel bekend plaatje Yil... kijk Gucci's foto topic maar eens hahaha.

Leuk dat je hem weer gaat oppakken ! Ben benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 11:31

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:38

Het is wat met die luie jonge jongens hahaha :D

Ik nam het er ook maar even van om eerst nog even relaxed bij Gucci te gaan zitten en knuffelen. Dan gaat hij echt helemaal plat liggen soezen en genieten van alle aandacht. Want ja aandacht draait het leven van een paard toch om :P

Vandaag heeft hij lekker rustdagje verdiend!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:46

super Kim en Gucci, ja benieuwd naar de pics! Proficiat!

at Yil, ja je mag mega trots wezen als beginnende fokker om 1 zo een merrie te kunnen leasen en dan youw knappe bink erop en dan dit te fokken! Nog altijd geen tip wie de eigenaar is?,

enig minpuntje haha (dat ze schimmel gaat worden jammer ik zie graag bruintjes, dus volgend jaar hoop ik voor jouw op een bruintje!) en nu al op bestelling werken haha ( :-) )

ze heeft prachtige ogen, en der oortjes, kei gaaf!
Hoop ook ooit zoiets te mogen en kunnen fokken, je mag super trots zijn!

de veearts zei ook ik weet niet of alles netjes gaat genezen, maar we duimen alvast! ze droogt mooi op, juist heeft ze rechterkant klein bultje op der neus juist ter hoogte van de deuk door de val, hopelijk verdwijnt dat meer met de tijd!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 12:30

Oh dat klinkt goed Glenn, bultje helaas wel op n rotplek. Hopelijk verdwijnt dat nog. Vindt ze het behandelen nu minder eng?

Doe mn best voor een bruine hihi, want ja bruin is ook mijn favokleurtje! <3
En das geen saaie kleur hoor, jee ze zijjn hier allemaal zo anders bruin. Zahra bv heeft een soort van wildkleur, heeeel licht bruin. Bijna valk als je niet beter zou weten. Echte Ali Jamaal toverbal.
Nour heeft weer die rabicano uiting dus ook niet standaard en Tie is roodbruin en driekleurig hihi met dr zwarte vlek en birdcatcherspots.
Nyhla dr zebrastrepen op dr schouder zullen wel vyerdwijnen, echt jammer.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:04

heb ook 4 bruine, en elk wat anders,

malha lichtbruin met in de zomer witte blonde lokken in haar manen en neen ze is niet rabicano (is getest) , shameless ook licht, maar iets donkerdeur dan malha

sublimo donkerder dan malha met zwarte vlek op zijn bil en shameless en shamilah dan héél donkerbruin (met zwarte schoudervlek enzo)

mvg Glenn

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:11

@Raven super schattige hondjes zeg, het lijken wel varkentjes :P !
@Kimvicious Prachtig paard! Ik ga zo gelijk je topic kijken!
@YildizArabs Heerlijk plaatje zo van alle paardjes die liggen! Het was zondag hier ook heerlijk weer! (Ga ook zo even in jouw topic spieken!)

Wij hebben zondag een heerlijke buitenrit gemaakt, sochtens om half 9 al op het paard, toen was het nog lekker rustig en niet te warm! :)) (Nog tijdelijk in ons engelse outfit!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:43

Dank jullie wel.

@ Yil ik hou alleen de teef das die bolle met die witte kop. De reu gaat naar vrienden van de fokker

Kim wat een leuk foto's

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 18:47

Gaaf Glenn zon zwarte schoudervlek! Foto? :P

Wat n gave pics Lianne! Vind springen ook zo leuk! Alleen wat lastig met zon horn, al neem ik zelfs mét westernzadel wel es n boompje mee in t bos hihi! :D

Oooh die is leuk Joyce! Ga je daar dan weer verder mee fokken? En echt lijn opzetten? Hoest eigenlijk met jullie verhuisplannen? Schiet t al beetje op? Ben benieuwd!

Net de dames Jazzy en Nyhla opgehaald en thuisgebracht. Fingers crossed voor een mooi embryo!
Nyhla was zo blij de grote wei weer te zien dat ze maar bleef crossen en haar eerste vette slidingstop maakte! Alleen klein beetje fout ingeschat tegen de waterbak aan dus de inzet was prachtig maar de vier lange stelten in de knoop gaf een wat slordig maar hilarisch beeld! _O-
Wel weer mooi hersteld door showend drafje met n staartje rechtovereind, snoetje in de lucht en d'r arrogante kop erop! Jammer, weer geen beeld van... |o -O-

Tie slechter nieuws: ze loopt op t harde super maar op t zachte niet zuiver. Baal er echt van... ;( Dus toch waarschijnlijk niet alleen t wondje maar waarschijnlijk toch verstapt (is paar keer gestruikeld in Ermelo)? Dus toch even rust wat eigenlijk niet zo best is aangezien ze echt te dik aan t worden is. Daarom haar nu op kale wei gezet waar madam het niet mee eens is.
Verder geen nieuws, Zahra groeit groot en Nour is morgen weer aan de beurt.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:22

_O- _O- _O-
oh hilarisch die nyhla! Jammer dat er geen beeldmatriaal van is -O- :D

Nour luiwammessen! Haha heerlijk toch. Geef m is ongelijk.
Hij kan dus goed met Belle overweg? Ja belle is ook wel meer van de mannelijke vrienden.
Heeft ze altijd gehad hihi

Tie, is mider nieuws.
Wat jammer zeg. Hopelijk knapt ze snel op. Beterschap voor haar.

Wat een heerlijk foto's Lianne!
Genieten!

Glenn, fijn dat de paddocks nu al gaan opschieten.
Gaat shamilah ook alweer wat beter?
Goed dat je alles laat vast leggen. Kan maar gedaan zijn voor alle zekerheid.

Vanmiddag heb ik nadya weer rustig aan opgepakt in het rijden.
Vorige week begonnen met longeerwerk en dat ging echt goed, dus vandaag eerst flinks wat gewerkt vanaf de grond. Ze was er erg goed bij met haar koppie. Wat dus resulteerde in heuse stops aan de longe gevolgd door mooie backups. Daarna ben ik erop gegaan weer voor het eerst na weken!
Stap en draf met stopjes en backupjes gedaan. Jes is meer dan tevreden! :))
Naad ook :')
Afbeelding

Glenn, als het goed is zou deze week iemand komen kijken.
Maar heb er nog niets van gehoord, hoop wel dat dit door gaat.
Zaterdag gaat Nadya in pension. Kan ik lekker gewoon door blijven trainen tot ze verkocht is.
Daarna ga ik op zoek naar wat anders. Ja ik heb al wel wat anders gezien, maar ik wil niets anders kopen voor Nadya is verkocht. Dus als deze tegen die tijd weg is, is dat pech. ;)
Er zijn er genoeg te koop. :j

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:56

Yil, we hebben met de fokker van de moeder nog een afspraak staan dat deze nog eenmalig een nest krijgt over een jaar of 2. Voor deze teef wil ze ook graag een optie hebben om één nest mee te fokken mits ze helemaal goed is, weet nog niet wat ik hiervan vindt. Puppies zijn leuk en het is leuk een keer mee te maken maar het is een dagtaak die je eraan hebt. En dan hebben we er nu maar twee laat staan als je een nest van 9 hebt.

De verhuisplannen zijn er nog steeds eind deze week komt er iemand kijken voor een 2e bezichtiging dus daar is de hoop opgevestigd en duimen dat die een normaal bod gaat doen. De boerderij die we op het oog hebben is er nog steeds. Het voordeel is dat als die een bod doet moet de offerte van hem voor 1 juli klaar zijn vanwege de wijziging van NHG.

Op je vraag waarom ik niet meer zou kiezen voor een paint of quarter. Met Raven heb ik alleen maar problemen die voort komen uit de bouw van zijn lijf, of benen. Als je nu om je heen kijkt zie ik ook onder mijn vrienden heel veel problemen omtrent PSSM, Hypp, insuline resistentie en andere ziektes. daardoor zou ik niet snel meer voor dat ras kiezen, en daarbij is Raven ook niet een van de makkelijkste en als het gaat is het een tank zeg maar.

Glenn wat fijn dat het al opschiet met de paddock.

Jes wat super dat jullie weer aan het opbouwen zijn, straks lekker in pesion en door trainen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:29

Yup idd joyce.
Zaterdag gaat ze lekker in pension en dan lekker doorrijden weer.
Deze week komen er geen mensen kijken. Kunnen ze niet halen.
Zal niet eerder worden dan over 2 weken, maar als er eerder mensen willen komen kijken, laat ik die gewoon komen. :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:54

gelijk heb je hoor Jes zou ik ook doen. Als er mensen geintresseerd zijn.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:02

Ja precies. Ga ik ook doen.
Heb echt zin in zaterdag. Lekker naar pension. :):) Wist niet dat je daar zo'n zin in kon hebben hihi :P

Dit kwam van het weekend voorbij op fb:
De nieuwe buitenbak verlichting
Afbeelding

Tis nu zomer, maar he, het kan maar gedaan zijn :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:57

Ziet er super uit jes.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:18

Wow formaat woestijn!! Geweldig zeg! Da's vast lekker trainen!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:59

super bak en verlichting altijd handig! daar ga je vast goed kunnen trainen, bij je nieuwe huis, is er daar ook land en stallen voorzien?

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:56

Ja buitenbak ziet er goed uit!
Ook zojuist op fb... nieuwe bodem in een van de binnenbakken. Dus ze gaan lekker daar! Hihi
Heb er zo'n zin in!

Vanmiddag nadya weer gereden en ging goed! Ze doet weer heel goed haar best ondanks haar extreme hengstigheid pfff pieperd. *zucht* :P

Glenn, nee heb bij ons nieuwe huis geen grond meer bij. Ja een gewone tuin. ;)
Maar geen paarden mogelijkheden.
Nadya gaat dus in pension en de andere 4 gaan naar mijn schoonouders.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:33

Blij dat je op die manier een oplossing kan vinden voor alle paarden!

Blij dat ze zo goed gaat, dat er nog alle knopjes opzitten! en ja die hengstigheid de ene toont het erg, de andere merrie weer niet haha!

en succes op de nieuwe stal, dat komt zeker goed!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:45

Nou voorheen heb ik altijd geroepen... van mij mag ze altijd hengstig zijn!! Was altijd zo mooi rustig en zo braaf!
Sinds de vorige hengstigheid is dat helemaal veranderd. Devin, mijn pas gecastreerde hengst loop nu bij de dames. En shijnbaar is dit voor haar echt DE BOM! Sinds de vorige hengstigheid echt vreselijk piepen bij elke aanraking. Heb daar zo'n hekel aan haha
Dit heeft ze werkelijk nog nooit zo heftig gehad. En nu is ze weer aan de tijd en het is nu wel iets beter te handelen, maar piept weer bij elke aanraking en met aamsingelen bijvoorbeeld ligt ze bijna op de grond haha muts.

Nou ja. Hopelijk word dat straks allemaal wat minder op haar nieuwe stal. Anders misschien toch maar overwegen om te dekken.
Maar aangezien ze in de verkoop staat wil ik dat eigenlijk niet.
Ach ja. We zien het wel.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 06:48

Mooie bak zeg!!!
Succes vandaag met de verhuizing! Spannend! Wel ff laten weten hoe t is gegaan he?

Ben nog steeds bezig met het uitzoeken van de pics van Reindert. Hier nog even wat plaatjes van Yazahra, onze reuzin! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:34

Die manen!! Echt flinke bos!
Ze ziet er goed uit yil!

Bedankt voor het succes wensen.
Zal vast wel gaan lukken. :j we brengen haar pas eind van de dag daar heen.
Eerst is er daar nog KWPN IBOP. Dat is rond half 4 een heel eind gedaan, ik wil er rond 4en zijn.
Dan is de grootste drukte ook weer weg en kan ze rustig even verkennen.
Gister alsvast mijn kast een beetje in kunnen richten en vandaag word haar stal klaar gemaakt.
Had nog keus ook uit 3 stallen. :D